quote:
Op maandag 16 november 2009 22:22 schreef Rapaille het volgende:Weet je zeker dat je dat direct hebt uitgezet? Het lijkt mij dat een aantal zaken toch via internet gaan. Denk hierbij aan A-GPS/Google Maps of iets dergelijks. Of je mail bijvoorbeeld.
417 MB is wel erg veel trouwens, Android telefoons updaten automatisch en volgens mij kan het internet niet worden uitgezet (althans, dat was bij de 1e generatie in ieder geval zo). Data roaming kan wel uit worden gezet.
edit: heb je dit gedaan:
Houd de AAN/UIT-toets ingedrukt om het menu met Telefoonopties te openen. (Hef indien nodig eerst de schermblokkering op.) Tik in het menu op Mobiel netwerk.
Voeg de Mobiel netwerk-widget toe aan je Startscherm. Deze widget is een aan/uit-schakelaar waarop je kunt tikken om de gegevensverbinding snel in of uit te schakelen.
15 oktober 2009 - Telfort bericht dat toestel is verstuurd
20 oktober 2009 - Toestel ontvangen
Dus in het begin geen datakosten verbruikt. De software van Android is nog steeds 1,5, dus geen android update gehad want 1.6 komt niet beschikbaar voor de HTC Hero. Ze gaan namelijk gelijk naar versie 2.0.
Verder heb ik Google maps bijna nooit gebruikt ( nooit buitenshuis ) en eigenlijk gebruik buitenshuis bijna helemaal geen data. Ik heb nog eens tussen de toepassingen gekeken wat mogelijk veel data zou kunnen gebruiken, maar behalve twitter ( wat ik overings ook zelden gebruik ) heb ik geen toepassingen kunnen vinden. ( die heel veel data kunnen vergen )
Ik ga morgen langs de Telfort winkel, en ik ga eisen om een verdere specificatie van de dataverbruik. Dataroaming wordt toch voornamelijk in het buitenland verbruikt?
De aan/uit schakelaar heb ik, maar deze is alleen voor WIFI en Bluetooth.
Btw. ook een topic geopend op Tros Radar forum en morgen ook ff op KASSA forum