abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74760464
Ik heb onlangs een nieuwe telefoon ( HTC Hero ) genomen en mijn nieuwe abonnement ( met onbeperkte databundel ) gaat volgende maand in. Uit voorzorg op een nieuwe rekening heb ik in mijn HTC hero onder het kopje draadloze bedieningselementen heb ik mobiel netwerk ( waar onder staat; verbinding maken met internet ) uitgeschakeld. Vandaag krijg ik een sms binnen met een melding dat mijn rekening 340 euro bedraagt, waarvan 267 euro bestaat uit datakosten !

Ik heb gelijk gebeld met Telfort en hier vertelden ze mij dat er een uitstel geregeld kan worden met de afdeling facturen en dat ik even langs de Telfort winkel moest gaan om te kijken of er iets niet klopt in mijn mobiel. Tevens kunnen ze hier kijken of er iets aan de betaling kan gebeuren.

Ik ben zeker niet van plan om het te gaan betalen, omdat ik van te voren in mijn telefoon het internet heb uitgeschakeld, maar schijnbaar door een kennelijke fout is de telefoon toch data gaan gebruiken of er is een fout bij Telfort zelf.

Weet iemand wat ik kan doen? Anders wordt het een paar kale maandjes
pi_74760918
Wat heb je dan op je telefoon lopen doen, misschien gebruik gemaakt van gps of iets dergelijks (je hebt namelijk agps waarbij data wordt gebruikt) of google maps of msn of weet ik het?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 16 november 2009 @ 20:47:14 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_74760942
Gaat dat mobiel netwerk niet over wifi?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 16 november 2009 @ 20:50:03 #4
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_74761041
probleem is dat jij nooit kan bewijzen dat je dat vinkje uit hebt gezet en Telfort wel kan bewijzen dat jij data verbruik hebt.
Alleen 267 euro moet je wel giga veel data verbruikt hebben.....
daar moet je toch iets vanaf weten?
dat kan nooit alleen wat toevallige data zijn zoals downloaden sateliet gegevens voor GPS of zoiets
Zou gewoon even Telfort afwachten
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_74761494
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:50 schreef Nightwulf het volgende:
probleem is dat jij nooit kan bewijzen dat je dat vinkje uit hebt gezet en Telfort wel kan bewijzen dat jij data verbruik hebt.
Alleen 267 euro moet je wel giga veel data verbruikt hebben.....
daar moet je toch iets vanaf weten?
dat kan nooit alleen wat toevallige data zijn zoals downloaden sateliet gegevens voor GPS of zoiets
Zou gewoon even Telfort afwachten
Het enige wat ik heb gedaan is op het netwerk van het huisgezeten via WIFI. Buitenshuis heb ik het nooit gebruikt, en ik had ook nooit geen verbinding. Ik kreeg altijd meldingen dat Twitter geen verbinding had etc. Nooit heb ik ook een logo gehad in het beeld van 3G of 2G.

En idd 270 euro voor data lijkt mij wel erg veel. De dame van Telfort wist niet hoe ze het moest uitspreken het aantal Kb s maar het is 78.725 of 1 dag en 417.717 op de tweede dag. Dat lijkt mij bijna 500 mb, zodat 3/4 Divx film !
pi_74761868
Kun je als je via de Telfort pagina inlogt niet een overzicht zien van de gemaakte kosten?
pi_74761968
En welke programmas heb je allemaal gestart? Kan best dat je het in de telefoon instelt als niet via mobiel netwerk, maar dit wel standaard in andere programma's zo staat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_74763860
Hierbij de specifitcatie van de datakosten. Lijkt mij erg veel niet

Datum MB(s) Bedrag
31.10.2009 78.725 33.10

01.11.2009 417.717 175.47

Totaal
¤
208.57
pi_74764643
417 MB? voor perongeluk vind ik dat ook wel erg veel idd... raar hoor!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  maandag 16 november 2009 @ 22:14:51 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_74764871
In 2 dagen ook? Dat is raar!
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_74765305
Weet je zeker dat je dat direct hebt uitgezet? Het lijkt mij dat een aantal zaken toch via internet gaan. Denk hierbij aan A-GPS/Google Maps of iets dergelijks. Of je mail bijvoorbeeld.

417 MB is wel erg veel trouwens, Android telefoons updaten automatisch en volgens mij kan het internet niet worden uitgezet (althans, dat was bij de 1e generatie in ieder geval zo). Data roaming kan wel uit worden gezet.

edit: heb je dit gedaan:

Houd de AAN/UIT-toets ingedrukt om het menu met Telefoonopties te openen. (Hef indien nodig eerst de schermblokkering op.) Tik in het menu op Mobiel netwerk.
Voeg de Mobiel netwerk-widget toe aan je Startscherm. Deze widget is een aan/uit-schakelaar waarop je kunt tikken om de gegevensverbinding snel in of uit te schakelen.
pi_74766079
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:22 schreef Rapaille het volgende:
Weet je zeker dat je dat direct hebt uitgezet? Het lijkt mij dat een aantal zaken toch via internet gaan. Denk hierbij aan A-GPS/Google Maps of iets dergelijks. Of je mail bijvoorbeeld.

417 MB is wel erg veel trouwens, Android telefoons updaten automatisch en volgens mij kan het internet niet worden uitgezet (althans, dat was bij de 1e generatie in ieder geval zo). Data roaming kan wel uit worden gezet.

edit: heb je dit gedaan:

Houd de AAN/UIT-toets ingedrukt om het menu met Telefoonopties te openen. (Hef indien nodig eerst de schermblokkering op.) Tik in het menu op Mobiel netwerk.
Voeg de Mobiel netwerk-widget toe aan je Startscherm. Deze widget is een aan/uit-schakelaar waarop je kunt tikken om de gegevensverbinding snel in of uit te schakelen.
15 oktober 2009 - Telfort bericht dat toestel is verstuurd
20 oktober 2009 - Toestel ontvangen

Dus in het begin geen datakosten verbruikt. De software van Android is nog steeds 1,5, dus geen android update gehad want 1.6 komt niet beschikbaar voor de HTC Hero. Ze gaan namelijk gelijk naar versie 2.0.

Verder heb ik Google maps bijna nooit gebruikt ( nooit buitenshuis ) en eigenlijk gebruik buitenshuis bijna helemaal geen data. Ik heb nog eens tussen de toepassingen gekeken wat mogelijk veel data zou kunnen gebruiken, maar behalve twitter ( wat ik overings ook zelden gebruik ) heb ik geen toepassingen kunnen vinden. ( die heel veel data kunnen vergen )

Ik ga morgen langs de Telfort winkel, en ik ga eisen om een verdere specificatie van de dataverbruik. Dataroaming wordt toch voornamelijk in het buitenland verbruikt?

De aan/uit schakelaar heb ik, maar deze is alleen voor WIFI en Bluetooth.

Btw. ook een topic geopend op Tros Radar forum en morgen ook ff op KASSA forum
pi_74767767
Hmm waar woon je? (er stond op de FP een bericht van 'n kerel die door roaming 'n enorme telefoonrekening had zonder er erg in te hebben)

Lamaar denk dat dit hele verhaal niet opgaat vanwege die 417 MB data, wat erg vreemd is.
Hallon!
  maandag 16 november 2009 @ 23:26:59 #14
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_74768166
Tvp!
pi_74770097
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:26 schreef mime_negert het volgende:
Tvp!
Dit is geen TVP ( als je bedoelt dat het onderwerp als eens ergens anders behandeld is ) omdat de dataverbruik abnormaal verschillen met normale roamingkosten wat in andere kosten wordt besproken.
Laat daarom a.u.b. dit topic open
pi_74770210
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:28 schreef marckvandijk het volgende:

[..]

Dit is geen TVP ( als je bedoelt dat het onderwerp als eens ergens anders behandeld is ) omdat de dataverbruik abnormaal verschillen met normale roamingkosten wat in andere kosten wordt besproken.
Laat daarom a.u.b. dit topic open
Tvp staat voor TerugVindPost
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_74770854
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:34 schreef Dzy het volgende:

[..]

Tvp staat voor TerugVindPost
ahaa ik snap hem ik dacht het betekende dat de topic al eerder was behandeld en vandaar snel zou worden gesloten hierom
pi_74771597
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:01 schreef marckvandijk het volgende:
en ik had ook nooit geen verbinding
Ah, dat verklaart een boel!
Dan is 270 euro nog een koopje.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_74771609
Alweer 1.
pi_74771753
Bericht verwijderd.

[ Bericht 48% gewijzigd door SkiinyBoy op 17-11-2009 04:02:44 ]
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:08:26 #21
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_74772451
Waar ik bang voor ben is dat Telfort gewoon met harde (en gegronde/juiste) bewijzen komt. Blijkt het allemaal toch jouw fout te zijn omdat je niet weet hoe je nieuw telefoontje werkt. Stuur je dan de rekening door naar HTC?

En plaats ook eens de kinkjes naar je topics bij Radar en Kassa aub.
pi_74773054
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:08 schreef mime_negert het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat Telfort gewoon met harde (en gegronde/juiste) bewijzen komt. Blijkt het allemaal toch jouw fout te zijn omdat je niet weet hoe je nieuw telefoontje werkt. Stuur je dan de rekening door naar HTC?

En plaats ook eens de kinkjes naar je topics bij Radar en Kassa aub.
tweakers: http://gathering.tweakers(...)ge/32938948#32938948
Radar: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=76401
pi_74773117
Tja je moet gaan hopen op coulance van T-Mobile.
pi_74773560
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:53 schreef Scorpie het volgende:
Tja je moet gaan hopen op coulance van T-Mobile.
Telfort ;-)
pi_74773589
Mensen die niet met telefoons omgaan en toch een geavanceerd toestel kopen

Had gewoon NoData geinstalleerd of handmatig de geconfigureerde verbinding er uit geknikkerd, dan was dit je niet gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')