abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74759894
Ooit gehoord van wicca? heb een buurvrouw die zegt heks te zijn, vindt het allemaal maar vreemd. Is wicca te vertrouwen? Wie heeft ervaringen?
  maandag 16 november 2009 @ 20:23:43 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_74759961
Wicca, wannabe witcha?
Net zoiets als wigger.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_74760013
Precies, je krijgt spontaan vreemde associaties.
pi_74760062
Doe wat je wilt, maar doe niemand kwaad... Da's in het kort wicca... of op zijn minst het motto. Verder is het een beetje vanalles wat, paganistische godsdienst met verschillende goden en stromingen...
Whatever...
pi_74760142
In before the Pluis.

tvp
pi_74760206
Blijft vreemd. Hoezo goden?
pi_74761031
Wicca is een religie. Soort van verzameling van oude natuurgeloven en wat nieuwere elementen. Bij een religie horen meestal goden oid.
Whatever...
pi_74761078
In Truth kunnen ze je er alles over vertellen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_74761099
beetje moderne hekse shit toch??
Have fun...
pi_74761557
Wicca is de religieuze vorm van hekserij en wordt ook wel de Moderne Hekserij genoemd, waarin meestal een God en een Godin worden aanbeden, polariteit is daarin een begrip waarmee gewerkt wordt. Het is een polytheïstische religie, maar samen vormen de Goden 1 geheel alszijnde Godin en God. De vele namen belichamen slechts de aspecten waarmee je graag wilt werken.
Als Wicca kun je een heks zijn, maar volgens sommigen als heks geen Wicca omdat Wicca met inwijdingssystemen werkt. Zo kun je binnen de Wicca als vrouwzijnde Hogepriesteres zijn en een eigen Coven leiden binnen een bepaalde traditie.

Waarom ik dit allemaal uitleg?.. Lees je een beetje in op internet daar staat al een heleboel.
Wicca heeft in ieder geval niets te maken met duivelsaanbidding, kinderen offeren en andere dingen waarmee we zijn opgegroeid. Image is te danken aan de kerk.

Google: Wicca en je vindt zat sites. Daarnaast raad ik je ook dit topic aan om door te lezen:
Linkje Daar staat ook al een heleboel informatie over hekserij/Wicca. etc.

Daarnaast is Wicca voor sommigen ook een filosofie en is het geen geesten materiaal voor TRU

Wicca's zijn wel te vertrouwen hoor, al heb je er helaas ook daar rare types tussen zitten en is machtsmisbruik voor sommigen niet vreemd . Gelukkig komt dit weinig voor vanwege het principe wat hier al is aangehaald: Doe wat je wilt mits het niemand schaadt. Het komt altijd weer bij je terug.

Veel heksen e.d. zijn actief bij bescherming van milieu, steunen of zitten in organisaties voor het behouden van de natuur, welzijn van dieren en mens en vervullen vaak een verzorgende of adviserende rol in het dagelijks leven. Ze zijn geboren verzorgers en therapeuten. Het is geen vereisten maar hun skills liggen in het helpen van mensen.
pi_74761617
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:28 schreef Desunoto het volgende:
In before the Pluis.

tvp
pi_74765380
Dan heb je ook nog die creeps van de rechterhand. En crowleyanen die 'doe wat je wilt' als motto hebt (zonder dat van geen kwaad doen). Leuk die occulte typjes..
Whatever...
pi_74766676
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:24 schreef Spanky78 het volgende:
Dan heb je ook nog die creeps van de rechterhand. En crowleyanen die 'doe wat je wilt' als motto hebt (zonder dat van geen kwaad doen). Leuk die occulte typjes..
Och je hebt er zoooooooveel. Mijn opvattingen zijn daarbinnen ook niet ieders opvattingen.
In ieder geval probeer ik zoveel mogelijk goed te zoen en mensen bij te staan en te helpen als ze dat nodig hebben of vinden. Wat geluk kan iedereen wel gebruiken, dus soms help ik het lot gewoon een handje.
Ben het met je eens hoor, sommigen hoef ik niet zo dicht bij in de buurt te zitten. Als dat mij een fluffertje maakt so be it, maar ik ben wel gelukkig hehe.
pi_74770005
Van Wicca's, 'heksen' en andere natuurtheïsten heb je denk ik weinig te vrezen. Ik zie ze een beetje als nazaten van de romantiek en de hippietijd. Mensen die er misschien excentrieke ideeën op nahouden en een beetje maf zijn, maar geen bedreiging vormen. Voor mij hoeft het niet zo, dat niet. Maar ik zie er dus geen directe bedreiging in
pi_74770169
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:24 schreef sneakypete het volgende:
Van Wicca's, 'heksen' en andere natuurtheïsten heb je denk ik weinig te vrezen. Ik zie ze een beetje als nazaten van de romantiek en de hippietijd. Mensen die er misschien excentrieke ideeën op nahouden en een beetje maf zijn, maar geen bedreiging vormen. Voor mij hoeft het niet zo, dat niet. Maar ik zie er dus geen directe bedreiging in
Gaaf dat je het zo kunt zien, en fijn ook:). Inderdaad hoeft het niet voor iedereen het EUREKA! te zijn, maar je "accepteert" het wel, ^^ dat is fijn.
pi_74770314
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:32 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Gaaf dat je het zo kunt zien, en fijn ook:). Inderdaad hoeft het niet voor iedereen het EUREKA! te zijn, maar je "accepteert" het wel, ^^ dat is fijn.
Jeetje wat een geknuffel. Maar inderdaad: ik zie er weinig kwaads in en waarom ook? Ik maak me dan eerder zorgen om mensen die helemaal geen zingeving meer hebben. Mensen die in het grote niets leven en dat trachten op te vullen met een impulsief bestaan. Nu ben ik ook geen lieverdje geweest altijd, maar wat ik wel mis in 'onze tijd' is een bindend fundament. Ook ik wordt er wel 'ns door geplaagd. Vroeger hadden we 'God', maarja die is 'dood'. Wat resteert? Je ziet dus dat veel mensen het zoeken in een alternatieve 'God', ingekleurd met romantische en soms feministische ideaalbeelden. Mijn ding is het niet maar het kan altijd erger.

Ik vraag me echter wel af wat jou beweegt. Waarom denk je dat de natuur iets spiritueels bevat? Waarom geloof je dat 'energie' iets stoffeloos is, ipv gewoon een natuurkundig proces? Waarom vind je dat de natuur iets vrouwelijks heeft? De strijd om het bestaan vind weinig vrouwelijk. Dat mensen het schattig vinden klinken en leuk vinden kan ik nog bevatten, maar het echt geloven? Tja, heb je dan zo'n beetje alle wetenschappelijke en filosofische ontwikkelingen van de vorige eeuw overgeslagen?
pi_74770340
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:39 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Jeetje wat een geknuffel. Maar inderdaad: ik zie er weinig kwaads in en waarom ook? Ik maak me dan eerder zorgen om mensen die helemaal geen zingeving meer hebben. Mensen die in het grote niets leven en dat trachten op te vullen met een impulsief bestaan. Nu ben ik ook geen lieverdje geweest altijd, maar wat ik wel mis in 'onze tijd' is een bindend fundament. Ook ik wordt er wel 'ns door geplaagd. Vroeger hadden we 'God', maarja die is 'dood'. Wat resteert? Je ziet dus dat veel mensen het zoeken in een alternatieve 'God', ingekleurd met romantische en soms feministische ideaalbeelden. Mijn ding is het niet maar het kan altijd erger.
Hehe zal wel komen door naast dit soort reacties een boel negatief gebash als ik vanuit zo'n hoek dan reageerde :x. Ik vind het mooi zoals je het omschrijft.
Al vind ik de mafkezen in de alternatieven ook niet alles. Jomanda for instance.. is echt de smet van de spirituele wereld, als iemand dat beeld goed verneukt heeft is zij het wel ..
pi_74770368
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:22 schreef VincentvanGogh het volgende:
Ooit gehoord van wicca? heb een buurvrouw die zegt heks te zijn, vindt het allemaal maar vreemd. Is wicca te vertrouwen? Wie heeft ervaringen?
Op de brandstapel ermee
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_74770405
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:42 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Op de brandstapel ermee
Maar dan ook gij, gij ketteraar, gij addergebroed!
pi_74776739
Is Susan Smit nog steeds een heks of niet meer?
pi_74777784
Ze is het dacht ik nog wel, maar heeft het niet mee nodig om in de aandacht te komen dus ze schreeuwt het niet meer van de daken
pi_74785206
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:39 schreef sneakypete het volgende:

Waarom geloof je dat 'energie' iets stoffeloos is, ipv gewoon een natuurkundig proces?
....
Tja, heb je dan zo'n beetje alle wetenschappelijke en filosofische ontwikkelingen van de vorige eeuw overgeslagen?
“Gewoon” een natuurkundig proces.
Hoe durf je het te zeggen na de natuurkundige ontwikkelingen in de vorige eeuw op het gebied van de quantummechanica.
Zelfs Einstein wist er geen raad mee, en de rest heeft nauwelijks de moeite gedaan het te begrijpen.
Aan de QM is niets gewoons, deze is in feite onbegrijpelijk.

"I think I can safely say that nobody understands quantum mechanics". Richard Feynman
quote:
“Wat mij in die theorie vanuit principieel standpunt niet bevredigt, is de contradictie met wat mij de programmatorische ziel van alle fysica lijkt: de volledige beschrijving van wat de natuurwetten voorschrijven. Wanneer de positivistisch ingestelde moderne fysicus zo een formulering hoort, is zijn reactie er één van medelijdend lachen. Hij zegt bij zichzelf:

“Daar hebben we weer de metafysica, inhoudsloos, een vooroordeel die we als fysici nu toch al een tijdje hebben overwonnen. Weet iemand wat bedoeld wordt met zijn of met een reële fysische situatie? Kan je het waarnemen?” ....

Wat mij aan deze manier van argumenteren niet bevalt, is de onhoudbare positivistische grondstelling die mij lijkt samen te vallen met het principe “esse est percipi” van Berkeley. Een theorie over wat is, is altijd een mentale constructie, en is (in de logische zin) een vrije constructie. De rechtvaardiging van deze is niet in de afleidbaarheid via empirische waarneming. Dergelijke afleidbaarheid (in de zin van logisch deduceerbaar) is er nooit en nergens, ook niet in het domein van het voorwetenschappelijk denken. De rechtvaardiging van de constructies die voor ons de realiteit voorstellen, ligt enkel in de mate van volledigheid waardoor het waargenomene intelligibel wordt gemaakt.”

Einstein 1949, over de quantumtheorie
EDIT

Ik begreep zelf niet helemaal wat Einstein bedoelde met deze zin:

“Wat mij in die theorie vanuit principieel standpunt niet bevredigt, is de contradictie met wat mij de programmatorische ziel van alle fysica lijkt: de volledige beschrijving van wat de natuurwetten voorschrijven.

Deze blijkt dan ook fout vertaald te zijn.
Dit is de originele versie:

What does not satisfy me in that theory, from the standpoint of principle, is its attitude towards that which appears to me to be the programmatic aim of all physics: the complete description of any (individual) real situation (as it supposedly exists irrespective of any act of observation or substantiation).

Einstein's Reply to Criticisms

Wetenschap zonder religie is kreupel

[ Bericht 2% gewijzigd door kleinduimpje3 op 18-11-2009 20:34:11 ]
pi_74796233
De fluffydingesen zijn wel ok. Maar die crowleyans met anale rituelen enzo... Ik vind het maar niks..
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Och je hebt er zoooooooveel. Mijn opvattingen zijn daarbinnen ook niet ieders opvattingen.
In ieder geval probeer ik zoveel mogelijk goed te zoen en mensen bij te staan en te helpen als ze dat nodig hebben of vinden. Wat geluk kan iedereen wel gebruiken, dus soms help ik het lot gewoon een handje.
Ben het met je eens hoor, sommigen hoef ik niet zo dicht bij in de buurt te zitten. Als dat mij een fluffertje maakt so be it, maar ik ben wel gelukkig hehe.
Whatever...
pi_74796650
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef Spanky78 het volgende:
De fluffydingesen zijn wel ok. Maar die crowleyans met anale rituelen enzo... Ik vind het maar niks..
[..]

Hehe, nu hou ik me sowieso al niet zo met Aleister Crowley dingen bezig . Een boeiend man, maar naar horen zeggen zo gek als een deur :p.
pi_74796835
Ik heb wel een paar serieus getikte types gekend. Ook volgers van de rechterhand... mafeketels. Ik heb er zo mijn eigen weg die ik er op nahoud.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:51 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Hehe, nu hou ik me sowieso al niet zo met Aleister Crowley dingen bezig . Een boeiend man, maar naar horen zeggen zo gek als een deur :p.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')