Och je hebt er zoooooooveel. Mijn opvattingen zijn daarbinnen ook niet ieders opvattingen.quote:Op maandag 16 november 2009 22:24 schreef Spanky78 het volgende:
Dan heb je ook nog die creeps van de rechterhand. En crowleyanen die 'doe wat je wilt' als motto hebt (zonder dat van geen kwaad doen). Leuk die occulte typjes..
Gaaf dat je het zo kunt zien, en fijn ook:). Inderdaad hoeft het niet voor iedereen het EUREKA! te zijn, maar je "accepteert" het wel, ^^ dat is fijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:24 schreef sneakypete het volgende:
Van Wicca's, 'heksen' en andere natuurtheïsten heb je denk ik weinig te vrezen. Ik zie ze een beetje als nazaten van de romantiek en de hippietijd. Mensen die er misschien excentrieke ideeën op nahouden en een beetje maf zijn, maar geen bedreiging vormen. Voor mij hoeft het niet zo, dat niet. Maar ik zie er dus geen directe bedreiging in
Jeetje wat een geknuffel. Maar inderdaad: ik zie er weinig kwaads in en waarom ook? Ik maak me dan eerder zorgen om mensen die helemaal geen zingeving meer hebben. Mensen die in het grote niets leven en dat trachten op te vullen met een impulsief bestaan. Nu ben ik ook geen lieverdje geweest altijd, maar wat ik wel mis in 'onze tijd' is een bindend fundament. Ook ik wordt er wel 'ns door geplaagd. Vroeger hadden we 'God', maarja die is 'dood'. Wat resteert? Je ziet dus dat veel mensen het zoeken in een alternatieve 'God', ingekleurd met romantische en soms feministische ideaalbeelden. Mijn ding is het niet maar het kan altijd erger.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:32 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Gaaf dat je het zo kunt zien, en fijn ook:). Inderdaad hoeft het niet voor iedereen het EUREKA! te zijn, maar je "accepteert" het wel, ^^ dat is fijn.
Hehe zal wel komen door naast dit soort reacties een boel negatief gebash als ik vanuit zo'n hoek dan reageerde :x. Ik vind het mooi zoals je het omschrijft.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:39 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jeetje wat een geknuffel. Maar inderdaad: ik zie er weinig kwaads in en waarom ook? Ik maak me dan eerder zorgen om mensen die helemaal geen zingeving meer hebben. Mensen die in het grote niets leven en dat trachten op te vullen met een impulsief bestaan. Nu ben ik ook geen lieverdje geweest altijd, maar wat ik wel mis in 'onze tijd' is een bindend fundament. Ook ik wordt er wel 'ns door geplaagd. Vroeger hadden we 'God', maarja die is 'dood'. Wat resteert? Je ziet dus dat veel mensen het zoeken in een alternatieve 'God', ingekleurd met romantische en soms feministische ideaalbeelden. Mijn ding is het niet maar het kan altijd erger.
Op de brandstapel ermeequote:Op maandag 16 november 2009 20:22 schreef VincentvanGogh het volgende:
Ooit gehoord van wicca? heb een buurvrouw die zegt heks te zijn, vindt het allemaal maar vreemd. Is wicca te vertrouwen? Wie heeft ervaringen?
Maar dan ook gij, gij ketteraar, gij addergebroed!quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:42 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Op de brandstapel ermee
“Gewoon” een natuurkundig proces.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:39 schreef sneakypete het volgende:
Waarom geloof je dat 'energie' iets stoffeloos is, ipv gewoon een natuurkundig proces?
....
Tja, heb je dan zo'n beetje alle wetenschappelijke en filosofische ontwikkelingen van de vorige eeuw overgeslagen?
EDITquote:“Wat mij in die theorie vanuit principieel standpunt niet bevredigt, is de contradictie met wat mij de programmatorische ziel van alle fysica lijkt: de volledige beschrijving van wat de natuurwetten voorschrijven. Wanneer de positivistisch ingestelde moderne fysicus zo een formulering hoort, is zijn reactie er één van medelijdend lachen. Hij zegt bij zichzelf:
“Daar hebben we weer de metafysica, inhoudsloos, een vooroordeel die we als fysici nu toch al een tijdje hebben overwonnen. Weet iemand wat bedoeld wordt met zijn of met een reële fysische situatie? Kan je het waarnemen?” ....
Wat mij aan deze manier van argumenteren niet bevalt, is de onhoudbare positivistische grondstelling die mij lijkt samen te vallen met het principe “esse est percipi” van Berkeley. Een theorie over wat is, is altijd een mentale constructie, en is (in de logische zin) een vrije constructie. De rechtvaardiging van deze is niet in de afleidbaarheid via empirische waarneming. Dergelijke afleidbaarheid (in de zin van logisch deduceerbaar) is er nooit en nergens, ook niet in het domein van het voorwetenschappelijk denken. De rechtvaardiging van de constructies die voor ons de realiteit voorstellen, ligt enkel in de mate van volledigheid waardoor het waargenomene intelligibel wordt gemaakt.”
Einstein 1949, over de quantumtheorie
quote:Op maandag 16 november 2009 22:52 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Och je hebt er zoooooooveel. Mijn opvattingen zijn daarbinnen ook niet ieders opvattingen.
In ieder geval probeer ik zoveel mogelijk goed te zoen en mensen bij te staan en te helpen als ze dat nodig hebben of vinden. Wat geluk kan iedereen wel gebruiken, dus soms help ik het lot gewoon een handje.
Ben het met je eens hoor, sommigen hoef ik niet zo dicht bij in de buurt te zitten. Als dat mij een fluffertje maakt so be it, maar ik ben wel gelukkig hehe.
Hehe, nu hou ik me sowieso al niet zo met Aleister Crowley dingen bezigquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:42 schreef Spanky78 het volgende:
De fluffydingesen zijn wel ok. Maar die crowleyans met anale rituelen enzo... Ik vind het maar niks..
[..]
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:51 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Hehe, nu hou ik me sowieso al niet zo met Aleister Crowley dingen bezig. Een boeiend man, maar naar horen zeggen zo gek als een deur :p.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |