abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 01:33:10 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75329488
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

snel alles uitlenen en dan defaulten
Zouden wel de best bestede bail out centen van het jaar zijn

Yo Wouter, ik heb hier nog een bankje, jeweetz, de FOK! microkrediet bank.....
Fok is too big to fail, dus....

Edit: we gaan weer teveel op de AEX toer . Niet doen SeLang, dan vervreemd je je van je doelgroep.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75329500
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:28 schreef SeLang het volgende:
Dit dus. Die lage rentes tegenwoordig helpen trouwens wel om dit van de grond te krijgen.
Idee: kunnen we Fok niet omvormen tot een Amerikaanse bank zodat we gratis geld kunnen krijgen van de FED?
DAT zou de giller van de eeuw zijn.
En niemand die daar iets over zou durven zeggen, volgens mij.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 01:36:15 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75329531
Die ratten van Goldman Sachs mochten ook een bank worden vorig jaar (waar kan ik een rekening openen?), dus waarom niet een bank zoals Fok die echte kredieten verleent aan echte mensen...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75329615
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:36 schreef SeLang het volgende:
Die ratten van Goldman Sachs mochten ook een bank worden vorig jaar (waar kan ik een rekening openen?), dus waarom niet een bank zoals Fok die echte kredieten verleent aan echte mensen...
En dan de aanval krijgen, ze hebben al het geld in nuttige opbouwende projecten gestopt, zonder rekening te houden met hun cashflow, de stinkerds.
En geen bonussen uitgedeeld aan niet capabele mensen.
Wat een tuig...

Ik ben wel voor eigenlijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 01:45:58 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75329672
We zijn Oostenrijk voorbij!

967 leningen = $25,825.00

We zijn vandaag van bijna onderaan pagina 10 naar bijna bovenaan geklommen!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75329687
Oostenrijk pwnd by FOK!
pi_75329700
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:31 schreef Twizu het volgende:
Ik heb al wat geld in Kiva zitten en heb weer wat te besteden.

Je kan het uiteindelijk toch weer terug laten storten op je Paypal rekening hè? (voor het geval dat)?
Ja. No worries.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 01:49:41 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75329720
Een paar uur geleden was team-Singapore nog de te kloppen partij.
Nu zijn het een stelletje paupers vergeleken met ons
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 6 december 2009 @ 01:50:58 #184
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75329742
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:48 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Ja. No worries.
Oké, helemaal goed!

Ik had nog wat op m'n account staan blijkbaar, meteen even gespendeerd.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_75329783
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:49 schreef SeLang het volgende:
Een paar uur geleden was team-Singapore nog de te kloppen partij.
Nu zijn het een stelletje paupers vergeleken met ons
Waar de helden van vanavond jij en Dinosaur_SR zijn.
Dat mag best nog een keer gezegd worden.

Thanks for the input, het inspireert ons allemaal ook weer namelijk.
pi_75329821
Ik zal eens kijken of ik iets geschikt kan vinden. Moet wel zeggen dat ik het ietwat vaag principe vind, maar dat zal wel aan mijn levenservaring liggen

Je krijgt dus sowieso 100% je geld terug en iemand gaat er bijv. niet met je geld vandoor? Heb wel eens gelezen van dit soort websites en micro kredieten maar die verhalen waren niet allemaal even positief..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75329928
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Je krijgt dus sowieso 100% je geld terug en iemand gaat er bijv. niet met je geld vandoor? Heb wel eens gelezen van dit soort websites en micro kredieten maar die verhalen waren niet allemaal even positief..
Nee, je krijgt niet 100% zeker al je geld terug, maar het verlies is gemiddeld iets van 3%, niemand gaat er met je geld vandoor, er worden aangename rentes verleend aan investeerders in onderontwikkelde landen via fieldpartners, die zich aangesloten hebben bij Kiva.
Maar de openingspost en de "Wat is Kiva" -link op Kiva zelf geven alle informatie die je nodig hebt.

In een notedop: Belangeloos investeren in ondernemers in deze landen zonder teveel tussenkomst van slecht georganiseerde geld-inners, die door wanprestaties je geld in lucht doen opgaan.
Als iets mislukt ligt het veelal aan degene waar in geinvesteerd wordt zelf, en die hebben er uiteraard enkel baat bij als hun ondernemingsplan slaagt.
De fieldpartners vragen wel rente, maar het zijn fatsoenlijke rentes, en ze bewijzen zichzelf betrouwbaar te zijn door een sterrensysteem op de Kiva site zelf.
pi_75329942
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zal eens kijken of ik iets geschikt kan vinden. Moet wel zeggen dat ik het ietwat vaag principe vind, maar dat zal wel aan mijn levenservaring liggen
no worries
quote:
Je krijgt dus sowieso 100% je geld terug en iemand gaat er bijv. niet met je geld vandoor? Heb wel eens gelezen van dit soort websites en micro kredieten maar die verhalen waren niet allemaal even positief..
er is geen garantie, maar het defaultpercentage is extreem laag. En je kunt het nog lager maken door te letten op de organisatie die bemiddelt (krijgen een rating van Kiva), en als je leent aan groepen zijn leden onderling hoofdelijk aansprakelijk. Zoals de Rabobank zeg maar. Dat verkleint de kans op niet-terubetalen nog meer

/edit/ wat Lamon. zeg dus
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 02:16:58 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75330055
Je weet gewoon van tevoren dat een (klein) deel van je geld niet terugkomt, althans daar moet je gewoon op rekenen imo. Daarnaast heb je natuurlijk renteverlies en wisselkoersverliezen. Je doet dit niet om zelf rijker van te worden, laat dat duidelijk zijn.

De verliezen die je oploopt moet je gewoon zien als charity, net zoals je geld aan andere goede doelen geeft. Alleen is deze manier van ontwikkelingshulp juist zo goed omdat je geen geld rondstrooit maar het ter beschikking stelt aan ondernemende mensen die hun best doen om hun leven ermee te verbeteren. Dit is waarschijnlijk de meest efficiente vorm van ontwikkelingshulp die er bestaat.

Maar de defaultrates zijn kennelijk nieteens slecht.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75330382
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:16 schreef SeLang het volgende:
Je weet gewoon van tevoren dat een (klein) deel van je geld niet terugkomt, althans daar moet je gewoon op rekenen imo. Daarnaast heb je natuurlijk renteverlies en wisselkoersverliezen. Je doet dit niet om zelf rijker van te worden, laat dat duidelijk zijn.

De verliezen die je oploopt moet je gewoon zien als charity, net zoals je geld aan andere goede doelen geeft. Alleen is deze manier van ontwikkelingshulp juist zo goed omdat je geen geld rondstrooit maar het ter beschikking stelt aan ondernemende mensen die hun best doen om hun leven ermee te verbeteren. Dit is waarschijnlijk de meest efficiente vorm van ontwikkelingshulp die er bestaat.
Ik geef dan ook wel eens wat geld aan charity, maar doe dat graag op mijn eigen manier zodat ik kan zien of het ook goed terecht komt. Al moet ik zeggen, dat ik daar op mijn leeftijd gewoon nog niet zoveel over na denk Ik zie ook advertenties waar ik echt mn vraagtekens heb hoe ze dat terug betalen. Ik krijg het er maar niet in mn kop dat dit hele project daar niet zo om bedoeld is, maar om andere mensen die het minder dan je hebben een basis kunt geven zodat zij ook wat kunnen doen. Ik zal een dezer dagen ook een paar mensen uitzoeken! Misschien vind ik nog ergens een babyboomer in een ander land die ideeën heeft die ik wel kan appreciëren En idd, Dinosaur, ik ga dat maar via zo'n instantie doen. Garantie
quote:

Maar de defaultrates zijn kennelijk nieteens slecht.
Nee maar wel belangrijk voor mij voordat ik ergens in investeer Iets van aard van het beestje.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75330385
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:16 schreef SeLang het volgende:

Dit is waarschijnlijk de meest efficiente vorm van ontwikkelingshulp die er bestaat.
Precies, dat is wat mij ook aanspreekt. Als je rekening houdt met je eigen renteverlies (doordat je het geld niet spaart maar uitleent) en met een klein verlies doordat misschien niet iedereen zal kunnen terugbetalen, kost het je toch maar zo'n 5% van wat je uitleent. Conventionele ontwikkelingshulp komt vooral westerse multinationals, wrede dictators, dure vergadertijgers en allerlei jeep-rijdende cowboys ten goede.
pi_75330438
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:45 schreef dvr het volgende:

[..]

Precies, dat is wat mij ook aanspreekt. Als je rekening houdt met je eigen renteverlies (doordat je het geld niet spaart maar uitleent) en met een klein verlies doordat misschien niet iedereen zal kunnen terugbetalen, kost het je toch maar zo'n 5% van wat je uitleent. Conventionele ontwikkelingshulp komt vooral westerse multinationals, wrede dictators, dure vergadertijgers en allerlei jeep-rijdende cowboys ten goede.
Het is inderdaad wel een goed systeem, maar dit is toch al jaren bekend? Ik kan me alleen niet meer herinneren waarom soortgelijke zaakjes zoals dit KIVA niet lukten in de afgelopen jaren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75330602
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kan me alleen niet meer herinneren waarom soortgelijke zaakjes zoals dit KIVA niet lukten in de afgelopen jaren.
Ik heb ook geen idee. Ik heb er inderdaad al jaren geleden over gehoord, maar toen was er misschien nog niet zo'n gemakkelijke manier om er aan deel te nemen. Het leukste vind ik nog wel dat je in arme landen nog met een oude naaimachine of een GSMmetje een bedrijf kunt starten waar een heel gezin van kan leven.

Er was ook een andere vorm van goedkope ontwikkelingshulp: gezinnen kregen een schaap of geit, en de nakomelingen daarvan moesten ze aan andere gezinnen weggeven. Op die manier kreeg uiteindelijk het hele dorp wol, melk en vlees. Geen idee hoe dat project is afgelopen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 03:13:01 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75330653
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee maar wel belangrijk voor mij voordat ik ergens in investeer Iets van aard van het beestje.
Ik let daar zelf natuurlijk ook op. Bijna alle leningen die ik heb geselecteerd gaan via een partner met de hoogste of één na hoogste rating. En die hebben dus al een geschiedenis van lage default rate.

Maar wat ik wil zeggen is dat als er een paar % niet terugkomt dat ik daar dan niet mee kan zitten. Dat is dan gewoon een stukje ontwikkelingshulp dat ik betaal. Het gaat hier niet om mensen die plasma TVs kopen of dat soort onzin maar om boeren die mest kopen voor hun land, of biggetjes om te kunnen fokken, of mensen die niet genoeg kapitaal hebben om de voorraad van hun winkeltje te financieren. Bijna al die leningen dienen om inkomen te genereren en die mensen zullen hun uiterste best doen om dat goed te laten aflopen. Maar het is nu eenmaal zo dat niet alles altijd zo uitpakt als je plant/hoopt. Shit happens. Maar ik vind het een aanvaardbaar risico en ben bereid het verlies te accepteren mocht het niet goed uitwerken.

Btw: als je een paar honderd euro uitleent dan kan dat mensen hun leven veranderen. Het gaat om bedragen die in beurstransacties slechts ruis zijn. Als je zo'n bedrag verliest op een FTSE100 CFD dan voel je je hooguit 5 minuten kut, niet langer. Toch?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 03:23:29 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75330742
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:05 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee. Ik heb er inderdaad al jaren geleden over gehoord,
Ik zag Kiva vandaag voor het eerst, maar ik was wel bekend met dingen als Boober e.d. Maar dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken. Boober werd gebruikt door mensen die bij de bank niet meer terecht konden, dus dat waren bijna allemaal mensen met een hele slechte kredietgeschiedenis. Tevens waren die leningen over het algemeen niet bedoeld om inkomen mee te genereren maar voor consumptie of om bestaande schulden (zoals creditcard) mee af te lossen. Dat zijn dus geen schulden die zichzelf aflossen met het inkomen dat ze genereren. Bij Kiva is dat wel het geval. Als alles goed gaat leidt het gewoon tot meer inkomen en kan de schuld netjes worden afgelost. Totaal andere situatie dus.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75330806
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:13 schreef SeLang het volgende:

[..]
Btw: als je een paar honderd euro uitleent dan kan dat mensen hun leven veranderen. Het gaat om bedragen die in beurstransacties slechts ruis zijn. Als je zo'n bedrag verliest op een FTSE100 CFD dan voel je je hooguit 5 minuten kut, niet langer. Toch?
Hey, zo greedy ben ik niet!

De bedragen zijn inderdaad ruis, en nee ik voel me daar nog geen 5 minuten kut over. Komt ook meer dat als ik geld verlies het direct ook substantiële bedragen zijn. Zoals gezegd, ik zal een dezer dagen eens even wat beter kijken of ik leuke geschikte doelen kan vinden. Ik hou me op mijn leeftijd natuurlijk niet erg bezig met charity en dit soort projecten, maar heb me zonet, minuutje geleden toch aangemeld
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 03:31:11 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75330815
Wat me ook nog even van het hart moet:
Soms moet je je scepsis en (overdreven) voorzichtigheid gewoon even laten varen om goede dingen een kans te geven, anders kom je nooit ergens.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 03:32:36 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75330825
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hey, zo greedy ben ik niet!
Zo bedoelde ik het ook niet hoor, maar you get the point
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75330867
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:31 schreef SeLang het volgende:
Wat me ook nog even van het hart moet:
Soms moet je je scepsis en (overdreven) voorzichtigheid gewoon even laten varen om goede dingen een kans te geven, anders kom je nooit ergens.
Ja, maar hier moet wel een kanttekening bij gezet worden, dat dit erg verschilt per jaren levenservaring! Jongeren geven over het algemeen nu eenmaal minder om charity dan de 30+,ers. En staan er natuurlijk ook veel minder bij stil. De meeste staan net op het punt carriere te maken en centen te verdienen, die denken als ze het woord charity of hulp aan unicef lezen, aan de acceptgiro's die hun ouders betalen.

Het idee ben ik gewoon niet bekend mee, en dan is het ook niet zo gek dat ik er wat voorzichtig mee ben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 03:40:02 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75330890
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Het idee ben ik gewoon niet bekend mee, en dan is het ook niet zo gek dat ik er wat voorzichtig mee ben.
Wederom sprak ik niet jou aan maar gewoon iedereen die meelurkt (want iedereen heeft dat soort twijfels denk ik)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')