quote:Op maandag 16 november 2009 16:10 schreef superworm het volgende:
Steeds als ik ze 's ochtends weer zie staan met een paar tegelijk, dom bonnetjes schrijven, daalt mijn achting weer een beetje.
[..]
Deze minister liegt!
Jij vraagt je dat serieus nog af?quote:Op maandag 16 november 2009 16:52 schreef Snakey het volgende:
Je vraagt je serieus af of die mensen nog wel eens buiten komen of uberhaubt nog wel contact hebben met de rest van Nederland.
Die inkomsten uit boetes moeten gewoon niet worden begroot en gezien worden als een meevaller. Veel beter uitgangspunt wat mij betreft.quote:
Veel erger nog is dat ze door haar onoprechte lulverhaaltje (ligt zeker lekker in de mond he Guusje?) feitelijk onze collectieve intelligentie beledigt.quote:Op maandag 16 november 2009 16:56 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Deze minster liegt inderdaad. Geef dan gewoon toe dat dit een methode is om de schatkist aan te vullen. Dan ben je in ieder geval eerlijk.
'Collectieve intelligentie'quote:Op maandag 16 november 2009 16:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Veel erger nog is dat ze door haar onoprechte lulverhaaltje (ligt zeker lekker in de mond he Guusje?) feitelijk onze collectieve intelligentie beledigt.
Dat is nogal naief van me inderdaad.quote:Op maandag 16 november 2009 16:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jij vraagt je dat serieus nog af?
Dat is wel zo, maar zelfs gebarsten stoeptegels trappen niet in dit anaal in te brengen kulverhaal van dit kleine vrouwtje.quote:Op maandag 16 november 2009 17:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
'Collectieve intelligentie'. Ter Horst heeft niet vaak gelijk, maar als ze denkt dat de gemiddelde burger het denkvermogen van een gebarsten stoeptegel heeft moet ik haar toch echt gelijk geven.
In het geval van Ter Horst is dat vrij duidelijk: niet dus.quote:Op maandag 16 november 2009 16:52 schreef Snakey het volgende:
Je vraagt je serieus af of die mensen nog wel eens buiten komen of uberhaubt nog wel contact hebben met de rest van Nederland.
Ik weet niet of dat waar is, maar dat betekent niet dat de communicatie tussen haar en de korpsleiding dan wel goed zou zijn.quote:Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef HaagsPietje het volgende:
grappig, want zij had het vanmiddag juist over het tegenovergestelde: de ondernemingsraden van de korpsen zouden eventuele problemen van personeel veel te weinig aankaarten bij de directe leiding van die korpsen. M.a.w. de communicatie tussen korpsleiding en OR's verloopt erg stroef en gebeurt volgens haar veel te weinig.
Dat was ook ongeveer hetzelfde wat ik me afvroeg toen ik dit hoorde.quote:Op maandag 16 november 2009 16:52 schreef Snakey het volgende:
tegenquote van ander forum:quote:Op maandag 16 november 2009 16:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ga boeven vangen ipv nog meer bonnen uit te schrijven
WTF? Net als je dacht dat ze zichzelf niet nog belachelijker kan makenquote:Agenten geven Ter Horst dikke onvoldoende
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) ergert zich aan negatieve kwalificaties aan haar adres.
„Kennelijk is het in Nederland een volkssport geworden om tegen autoriteiten aan te schoppen”, aldus Ter Horst. „Dat geldt niet alleen voor mij, maar ook voor andere leden van het kabinet.”
De PvdA-bewindsvrouw reageerde in een debat over de politie getergd op harde kritiek van de oppositie over de bezuinigingen. Volgens SP-Kamerlid Van Raak geven agenten haar als cijfer een 3,9. „Op school blijf je dan zitten, in de politiek moet je dan weg”, aldus Van Raak. Ook de PVV en de VVD uitten harde kritiek.
Ter Horst meende dat de partijen veel te negatieve beelden oproepen. „Ik weiger mij monddood te laten maken”, aldus VVD-Kamerlid Griffith. „Als ik signalen krijg wil ik die voor het voetlicht brengen.”
Volgens Ter Horst moet de Kamer zijn pijlen op de korpsen richten, die niet op de juiste plek zouden bezuinigen. „Wat is er mis bij de politie dat dit soort keuzes worden gemaakt in plaats van dat het blauw op straat blijft”, aldus de bewindsvrouw.
Ter Horst beloofde wel 25 miljoen euro uit te trekken voor politiekorpsen die financiële problemen hebben. Het geld is volgens de minister bedoeld om acute financiële problemen bij een aantal korpsen, zoals Brabant-Noord, op te lossen. De structurele miljoenenbezuiniging op de politie gaat echter gewoon door.
Goh, je pikt er een specifieke situatie uit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:09 schreef jef028 het volgende:
[..]
tegenquote van ander forum:
'Als een agent een fietser laat stoppen en bekeurt wegens het niet voeren van correcte fietsverlichting dan is het de grootste zeiksnor van nederland en de veelgehoorde zin "Kun jij niet beter boeven gaan vangen" komt meteen in eenieders gedachten op. Als je echter automobilist bent en je rijdt 's avonds in het donker maken we allemaal een keer per jaar wel eens mee dat een achterlijke gek van een fietser zonder licht ineens voor je auto opduikt, jij vol in de ankers mag en je HEEL veel geluk hebt als je die gast niet te pletter rijdt..... Daar moest de politie eens naar kijken.....'
Ik denk dat het juist goed is dat de politie ons bekeurt en straft - maar nee, wij weten het altijd beter- omdat dan nog meer ongelukken door dronken rijders en hardrijders voorkomen wordt![]()
O ja, de NL mentaliteit: de politie mag IEDEREEN bekeuren BEHALVE MIJ
Dat heb ik gemist. Wat heeft ze gezegd?quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:28 schreef huhggh het volgende:
Maar goed, dit is ook datzelfde mens dat de term "elite" in de mond nam, om het vervolgens doodleuk te gaan verdedigen.
Zoiemand kan je simpelweg niet serieus nemen.
En wat als de agent ter plekke een bekeuring uitschrijft omdat je richtingaanwijzer het niet doet? Want dat is wat ze wil als ik het goed begrijp.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:34 schreef MaGNeT het volgende:
Als een agent me een waarschuwing geeft omdat ik 7 km te hard rij of m'n richtingaanwijzer niet gebruikte, maakt dat meer indruk op me dan een brief van het CJIB met daarin de vermelding van een overtreding die ik me niet meer kan herinneren en een bijbehorend geldbedrag.
Die voorbeelden waren er al heel lang hoor. Ik noem een Ella Vogelaar of Tineke Netelenbos.quote:Op maandag 16 november 2009 16:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En weer heeft Guusje er geen kaas van gegeten, zo onderhand wordt dit kabinet een voorbeeld van hoe het níet moet met vrouwen in de politiek.
Eens.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:34 schreef MaGNeT het volgende:
Als een agent me een waarschuwing geeft omdat ik 7 km te hard rij of m'n richtingaanwijzer niet gebruikte, maakt dat meer indruk op me dan een brief van het CJIB met daarin de vermelding van een overtreding die ik me niet meer kan herinneren en een bijbehorend geldbedrag.
Niemand zal afkeuren als de politie bezopen rijders of wegpiraten aanpakt, het gaat erom dat de minister denkt dat het gezag van de politie en het respect naar de politiemensen zal stijgen als de agent lekker met bekeuringen gaat strooien. En dan de flitsteams zelf alle verkeersregels aan de laars lappen en een minister die al meerdere keren met een slokje teveel achter het stuur gezeten heeftquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:09 schreef jef028 het volgende:
[..]
tegenquote van ander forum:
'Als een agent een fietser laat stoppen en bekeurt wegens het niet voeren van correcte fietsverlichting dan is het de grootste zeiksnor van nederland en de veelgehoorde zin "Kun jij niet beter boeven gaan vangen" komt meteen in eenieders gedachten op. Als je echter automobilist bent en je rijdt 's avonds in het donker maken we allemaal een keer per jaar wel eens mee dat een achterlijke gek van een fietser zonder licht ineens voor je auto opduikt, jij vol in de ankers mag en je HEEL veel geluk hebt als je die gast niet te pletter rijdt..... Daar moest de politie eens naar kijken.....'
Ik denk dat het juist goed is dat de politie ons bekeurt en straft - maar nee, wij weten het altijd beter- omdat dan nog meer ongelukken door dronken rijders en hardrijders voorkomen wordt![]()
O ja, de NL mentaliteit: de politie mag IEDEREEN bekeuren BEHALVE MIJ
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |