Kijk, daar gaat ons "voordeel' (eerste 2 jaar om de pijn te verzachten) bij de kilometerheffing alweer door het putje. Want nu gaan de provincies ook belastingen heffen. En wie geen auto rijdt is straks ook de lul.quote:DEN HAAG - De provincies overwegen een 'bewonersbelasting' in te voeren om het wegvallen van inkomsten uit de motorrijtuigenbelasting te compenseren.
Dit meldt het AD dinsdagochtend. Door de nieuwe belasting wordt het beloofde financiële voordeel van de kilometerheffing deels teniet gedaan. Bovendien moeten Nederlanders zonder auto straks mogelijk ook de nieuwe heffing betalen.
In Den Haag is men kritisch. "Het is oneerlijk dat mensen die dat nu niet doen straks een belasting moeten betalen," vindt PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen. CDA'er Eddy Bilder vindt een inwonersheffing wel eerlijker dan het systeem waarbij alleen autobezitters betalen.
Inderdaad. En ze komen er gewoon mee weg. Kunnen we niet hier op Fok! een petitie samenstellen waar we met zijn allen aan werken en we alle nadelen eens haarfijn op een rijtje zetten en deze doormailen richting enkele politici? Niet dat dat helpt waarschijnlijkquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:50 schreef Fastmatti het volgende:
We kunnen concluderen dat de burger genaaid gaat worden. Zowel financieel als een groot aantal pechvogels die ook nog eens een strafblad hierdoor oplopen waardoor hun leven verknald wordt.
- privacy inleveren
- zware gevangenisstraffen voor willekeurige burgers
- beloofde afschaffing van BPM is een leugen (wordt een CO2-taks)
- beloofde afschaffing van wegenbelasting is een leugen (wordt een ingezetenebelasting)
- systeem kost sowieso al miljarden
- mogelijkheden tot onbeperkte verhoging van tarieven
Ik snap je punt wel, alleen het probleem ligt niet bij de vrouw die haar kinderen met de auto naar school brengt terwijl die ook kunnen fietsen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:49 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Betoogde ik ook hier: Obama geeft klimaatplan op
Maar goed ik ben een links DDR rakkertje. Laten we die andere discussie maar vergeten want via internet kan je toch nooit helemaal goed verwoorden wat je werkelijk bedoelt zonder dat de kans er is dat je geheel verkeerd geïnterpreteerd wordt.
Je zou ook kunnen stellen dat je gewoon op je formulering moet letten als je iets online neerkwakt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:49 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Betoogde ik ook hier: Obama geeft klimaatplan op
Maar goed ik ben een links DDR rakkertje. Laten we die andere discussie maar vergeten want via internet kan je toch nooit helemaal goed verwoorden wat je werkelijk bedoelt zonder dat de kans er is dat je geheel verkeerd geïnterpreteerd wordt.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ben ik het een keer eens met het argwaan van Salvad0r, namelijk over die kilometerheffing, en dan ga je een OP schrijven waar menig boom knuffelende hippie spontaan een orgasme van krijgt?
Heb jij een Dodge Ram?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
"Shell & de Banken."
Oh grow up.
Royal Dutch Shellquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
"Shell & de Banken."
Oh grow up.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:24 schreef Iblis het volgende:
Met pijn in het hart besloot Henk uiteindelijk om zijn auto toch weg te doen. Hij kon zich nog goed herinneren hoe zijn eerste auto hem een gevoel van vrijheid had gegeven, maar dat gevoel was helemaal weg. Sterker nog, het was vervangen door het idee dat elke meter die hij aflegde verantwoord moest kunnen worden.
Toen hij zijn auto net had hij deze graag gebruikt om er ’s nachts op uit te gaan, het natuurgebied in, om naar de hemel te kijken met zijn telescoop. Ook ging hij af en toe naar Schiphol om vliegtuigen te spotten. Met zijn auto was dit veel gemakkelijker geworden dan met het OV, bovendien was hij niet zo gebonden aan trein- en busdiensten die ’s nachts ophielden.
Die vrijheid was echter afgenomen, terugkijkend, op het moment dat het rekeningrijden was ingevoerd in 2019. Hij was er eerst voorstander van geweest: betalen naar gebruik, betere verspreiding van het verkeer, beloningen als je buiten de spits reed. Na een aantal jaar viel het effect echter tegen. De kilometerheffing was fors omhoog gegaan, maar tevens was er wettelijk bepaald dat de werkgever voor woon-werkverkeer niet mocht compenseren voor de spitstarieven; de gedachte was dat werknemers dan gestimuleerd zouden worden om een baan met flexibele werktijden te zoeken, en dat meer mensen zich in de dunbevolktere gebieden van het land zouden vestigen. Het resultaat was echter dat de meeste mensen gewoon meer moesten betalen en nog steeds van 9 tot 5 werkten. Omdat er een krachtige symboolwerking van de wet uitging werd ze echter niet geschrapt.
Financieel had hij nochtans niet zoveel te klagen, dus dat was allemaal overkomelijk. Zijn eerste negatieve ervaring was geweest toen hij twee dagen nadat hij weer eens met zijn telescoop eropuit was gegaan door de politie was ondervraagd over zijn aanwezigheid ’s nachts in het natuurgebied. Hij had gestameld ‘eh, ik keek gewoon sterren met m’n telescoop’. De politie had dat een heel hilarisch antwoord gevonden – hij snapte toen nog niet waarom. Het bleek echter dat er in de buurt waar hij bezig was ook een homo-ontmoetingsplek was waar juist die avond dat hij er was iemand was vermoord. Bij het verhoor hadden ze hem nog gezegd dat hij niet in eufemismen hoefde te praten, alhoewel ze ‘sterren kijken met z’n telescoop’ een prachtige omschrijving vonden.
Zijn verweer dat hij dat écht bedoelde, en dat hij inderdaad een telescoop had, werd niet zo serieus genomen. Althans, het gaf aan dat het goed kon dat hij daar bekend was. Omdat er verder niemand, op het slachtoffer na, in de buurt geregistreerd was, bleef hij hoofdverdachte. Sterker nog, hij verdween in voorarrest. Zijn vrouw besloot dat ze ook niets met een homoseksuele moordenaar te maken wilde hebben en diende een echtscheidingsverzoek in. Met voogdij over de kinderen. Het onderzoek vorderde niet, maar hij bleef hoofdverdachte – gelukkig voor hem liep de echte dader alsnog tegen de lamp, bij een latere moordpoging: het bleek dat hij gewoon op de fiets was geweest.
De schadevergoeding was een schrale troost; zijn vrouw kwam niet bij hem terug, wel kon hij voogdij over de kinderen krijgen. Het eerste weekeinde dat hij ze zag wilde hij ze meenemen naar de Efteling. In verband met fijnstof en luchtkwaliteit bleek dat het wegquotum voor die week vol zat: alleen degenen die vijf maanden van te voren gereserveerd hadden werden toegelaten op de wegen rond Kaatsheuvel. Deze wegquota waren ingevoerd om CO2 belasting en fijnstof terug te drinken, en om bereikbaarheid door Ambulances te garanderen. Eerst was het alleen op zomerse dagen geweest naar het strand: je kon dan bepaalde tijdvakken reserveren voor heen- en terugreis, wat erg vervelend was als het weer toch slechter werd, want je moest blijven totdat je terug mocht, ging je eerder dan was een automatische boete te verwachten.
Gelukkig had hij bedacht dat zijn oude liefhebberij wel kon: Vliegtuigen kijken op Schiphol. De oudste was ook gefascineerd door vliegtuigen, en bovenal waren de aanvoerwegen naar Schiphol-quotumvrij om de Nederlandse economische positie internationaal niet in gevaar te brengen. Na een half uur op Schiphol werd hij echter door een agent op de schouder getikt: ‘Meneer Ter Braak?’. Het bleek dat hij, als ouder met bezoekregeling die naar Schiphol reed in een weekeinde waarin zijn vrouw had aangegeven dat hij de kinderen had, extra in de gaten gehouden werd: het kwam namelijk voor dat mensen hun kind meenamen naar het buitenland. Of hij zijn zakken en bagage wilde leeghalen om aan te tonen dat hij geen boardingpas of tandenborstels of andere zaken had die op een naderend vertrek duidden. Op zich zat dat wel goed, want hij had geen identificatie bij zich voor de kleinen, dus ze hadden niet eens het land uit gekund – wel leverde dat hem een boete op, ook kinderen moesten zich immers kunnen identificeren.
Toen ook nog van de verzekering een mail bij hem binnenkwam dat hij geregeld bij de sigarenzaak in zijn dorp was gesignaleerd met de auto, terwijl hij aangaf niet-roker te zijn was de maat vol. Hij had actief moeten aantonen dat hij er alleen kwam om zijn haar te laten knippen. Het was nog een van de weinige zaakjes waar je zonder afspraak binnen kon lopen immers, iets wat hij de laatste tijd steeds meer kon waarderen. Soms was het er druk, en ging hij weer om een dag later terug te komen. Dat had er echter in geresulteerd dat hij er vaker dan driemaal per maand was geweest in april, wat de limiet was voor onverdacht bezoek aan etablissementen waar rookwaar werd verkocht.
Dat hij voortaan alles per fiets zou moeten doen en daardoor een stuk beperkter zou zijn, dat was een nadeel, maar dat hij niet meer het gevoel had elke meter te hoeven verantwoorden en alles van te voren aan te vragen, dát gaf hem een ongekend gevoel van vrijheid dat hij met auto nooit zou hebben.
Ok dankje. Ik ben er trouwens heilig van overtuigd dat Shell en dergelijke bedrijven allang de technologie hebben voor alternatieve vormen van brandstof of alternatieve motoren aan het ontwikkelen zijn. Of actief onderzoeken blokkeren. Het peak oil verhaal levert natuurlijk dusdanig veel geld op dat het rekken nog wel even zal duren. De olieindustrie gaat ook letterlijk over lijken. Het zou me niets verbazen dat als er een eerlijke wetenschapper komt die een hele schone brandstof ontdekt of een totaal schone motor ontwikkelt deze ineens mysterieus "zelfmoord" pleegt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, alleen het probleem ligt niet bij de vrouw die haar kinderen met de auto naar school brengt terwijl die ook kunnen fietsen.
Het probleem is de vervuiling van de aarde, die ga je niet tegenhouden door mensen meer te laten betalen.
De werkelijke oplossing ligt niet in het heffen van meer belastingen, maar in het vervangen van de 19e eeuwse verbrandingstechnologie door iets wat het 3e millenium waardig is. Iets als electromagnetische motoren.
Maar dat komt niet voor in het vocabulaire van de politici, die dansen naar de pijpen van Shell & de Banken.
Ik hoop het niet, ik ben afhankelijk van Shell.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Royal Dutch Shell
Revenue ▲ US$ 458.361 billion
Dat is een half triljoen opbrengst per jaar. Denk je dat zij dat graag in lucht op zien gaan?
Denk je dat de politiek ook maar iets over dit plan te zeggen heeft? De macht ligt al jaren bij de vierde macht.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:59 schreef TeringHenkie het volgende:
Iets zegt me dat dit er nooit doorheen gaat komen en faliekant gaat mislukkenSowiesie sneuvelt het hele project bij de volgende verkiezingen
Ja. Dat is al meerdere malen voorgekomen. Uitvinders zijn heel vindingrijk, maar doorgaans ook een beetje wereldvreemd. Ze onderschatten welke consequenties hun uitvindingen hebben voor de status quo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:58 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ok dankje. Ik ben er trouwens heilig van overtuigd dat Shell en dergelijke bedrijven allang de technologie hebben voor alternatieve vormen van brandstof of alternatieve motoren aan het ontwikkelen zijn. Of actief onderzoeken blokkeren. Het peak oil verhaal levert natuurlijk dusdanig veel geld op dat het rekken nog wel even zal duren. De olieindustrie gaat ook letterlijk over lijken. Het zou me niets verbazen dat als er een eerlijke wetenschapper komt die een hele schone brandstof ontdekt of een totaal schone motor ontwikkelt deze ineens mysterieus "zelfmoord" pleegt.
En dan komt er over 50 jaar "opeens" iets anders op de markt wat revolutionair is en veel geld oplevert.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat we ons met z'n allen naar de slachtbank laten leiden eigenlijkquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:59 schreef TeringHenkie het volgende:
Iets zegt me dat dit er nooit doorheen gaat komen en faliekant gaat mislukkenSowiesieSowieso sneuvelt het hele project bij de volgende verkiezingen
Eigenlijk denk ik dat er meer weerstand is tegen de kilometerheffing dan tegen de verhoging van de AOW-leeftijd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:01 schreef Asgard het volgende:
Waarom pikken we dit wel gewoon, terwijl "we" gebouwen bezetten zodra "we" 2 jaar langer moeten werken
Denk je? Denk je echt dat het CDA, PvdA en CU deze keer bij de verkiezingen wel word afgerekend voor al hun gefaal de afgelopen tijd?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:59 schreef TeringHenkie het volgende:
Iets zegt me dat dit er nooit doorheen gaat komen en faliekant gaat mislukkenSowiesie sneuvelt het hele project bij de volgende verkiezingen
Idd, daarom ook mijn ongeloof.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat er meer weerstand is tegen de kilometerheffing dan tegen de verhoging van de AOW-leeftijd.
Nu ben ik totaal geen TRU aluminium hoedje maar ik begin er toch langzamerhand wel zeker van te worden dat onze hele maatschappij gewoon één grote leugen is waarin de farmaceutische, wapen olie - en andere grootindustriële bedrijven en banken de macht hebben en de politici en media (in Nederland zijn bijna alle mediabedrijven in handen van één familie geloof ik) volledig naar hun pijpen dansen. Waarom lees je nooit kritische berichten in de krant over bepaalde dingen? Waarom moet je bepaalde dingen altijd achteraf lezen? Lees maar eens het boek: één man tegen de staat van Alexander Nijeboer en kom erachter hoe liegend en bedriegd de staat is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Denk je dat de politiek ook maar iets over dit plan te zeggen heeft? De macht ligt al jaren bij de vierde macht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |