50 in het kwartier ondertussen, gaat echt hardquote:Op woensdag 18 november 2009 22:05 schreef MouseOver het volgende:
Er hebben sinds ik een halve minuut geleden tekende al 8 nieuwe mensen getekend
Graciasquote:Op woensdag 18 november 2009 21:47 schreef UberPhreak het volgende:
Hier een protest:
http://www.kilometerheffing-nee.nl/
Zover wil ik nog niet gaan. Heb afgelopen juli diep in de buidel getast voor een lidmaatschap. Stond namelijk met pech naast de weg en was geen lidquote:Op woensdag 18 november 2009 22:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Getekend![]()
Lidmaatschap ANWB opgezegd
quote:Op woensdag 18 november 2009 22:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Getekend![]()
Lidmaatschap ANWB opgezegd
quote:Op woensdag 18 november 2009 23:06 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me ook af wat de ANWB hier precies aan zou kunnen veranderen?
Is dat zo? Ik ben lid van de ANWB om eventuele pech onderweg te ondervangen. De ANWB als belangenbehartigings organisatie is nieuw voor mij.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De ANWB predict de belangen van automobilisten te behartigen en daar is naar mijn inziens op dit moment geen spraken van, integendeel!
Ik weet niet hoeveel pressie de ANWB op Den Haag kan leggen, niet veel gok ik.
Jij die gestart?quote:Op woensdag 18 november 2009 21:47 schreef UberPhreak het volgende:
Hier een protest:
http://www.kilometerheffing-nee.nl/
Het lijkt wel of de hele wereld Nederland voor gek verklaard, maar toch zal dit project niet te stoppen zijn. De overheid wil totale controle over de burger.quote:BERLIJN - Van alle kanten waarschuwen de Duitsers Nederland voor de nieuwe autobelasting. Ze hebben slechte ervaringen met de peperdure elektronische wegenbelasting per gps. De bezwaren zijn veelzijdig: niet alleen de privacy is in het geding, autorijden wordt vooral duurder en vaak verzaakt de techniek.
Het kastje dat straks wordt gebruikt voor de km-heffing. Foto: CLAESSENS, JOHN
Please Wait ...
Twee weken geleden lanceerde de kersverse Duitse verkeersminister Peter Ramsauer het idee van een kilometerbelasting op de Autobahn. Al na enkele uren moest de christendemocraat uit Beieren zijn proefballonnetje inslikken. Een storm van kritiek had een abrupt einde gemaakt aan zijn ondoordachte plannetje. Kanselier Angela Merkel zorgde er persoonlijk voor dat de automobilist niet nog extra werd belast. Ze had voor haar herverkiezing de burger juist belastingverlaging beloofd.
„Het Nederlandse plan zou veel te duur voor ons zijn. Dat doen we in Duitsland dus niet”, oordeelt Andreas Hölzel van de ADAC, Europa’s grootste verkeersclub. „Autorijden is nu al peperduur. En bij jullie zijn benzine en aanschafbelasting van een auto nog veel duurder. Pendelaars zijn de dupe. Vaders die voor hun gezin lang op de weg zijn. Bij ons beloven politici ook dat autorijden goedkoper wordt. Dat de motorrijtuigenbelasting omlaag gaat. Maar niemand gelooft dat.”
In Duitsland wordt de motorrijtuigenbelasting al via de CO2-uitstoot bepaald. Dat zou auto’s met een geringe emissie attractiever maken om te bouwen en te verkopen. „Maar dat betekent nog niet dat elke auto een apparaat nodig heeft om te kijken wie wanneer waarheen rijdt”, aldus verkeersspecialist Hölzel. „Door de accijns op benzine wordt het verbruik al belast. Dat is voldoende.”
Onze oosterburen hebben veel slechte ervaringen met de elektronische belastingheffing op het vrachtwagenvervoer, waarvoor in 2002, twee dagen voor de verkiezingen, werd gekozen. „De invoering was anderhalf jaar te laat. Daarom heeft de bondsregering het verantwoordelijke bedrijvenconsortium Toll Collect, dat de vrachtwagenkastjes beheert, voor de rechter gedaagd”, zegt Martin Bullheller van de Duitse brancheorganisatie BGL. Berlijn eist schadevergoeding.
Pas in 2005 trad het nieuwe systeem in werking. De vertraging kostte de Duitse belastingbetaler 1,5 miljard euro. Voor de peperdure operatie betaalt Berlijn per jaar aan Toll Collect 700 miljoen euro. „De invoering van de zogeheten on-board-units van Toll Collect was een catastrofe”, oordeelt Bullheller. „Er waren steeds technische problemen en te weinig apparaten.” In de begintijd reageerden die bijvoorbeeld niet, ze gingen niet uit, of gingen vanzelf uit, of toonden verschillende prijzen over dezelfde afgelegde weg.
Bron: Telegraaf
Ik zal ook de overige partijen bestokenquote:Geachte heer/mevrouw,
Uit de website van de SP blijkt heel duidelijk dat jullie tegen de kilometerheffing zijn. Echter zijn jullie argumenten vooral gericht op de kosten van het geheel voor de automobilist.
Naar aanleiding van de volgende nieuwsberichten, zou ik graag uw mening horen over de privacy van de automobilist in dit geheel.
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje
Staat bespiedt automobilist via kastje
Game on.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:25 schreef RvLaak het volgende:
Net ff een mailtje verstuurd naar de SP, om te vragen wat hun standpunt in het hele privacy gebeuren is omtrent de kilometerheffingen...
[..]
Ik zal ook de overige partijen bestoken
Dank, muv Agnes Kant, zal ik ze allemaal aanschrijven met hetzelfde mailtje...quote:Op donderdag 19 november 2009 09:48 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Game on.
p.vgeel@tweedekamer.nl; F.Halsema@tweedekamer.nl; M.Hamer@tweedekamer.nl; agneskant@sp.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; m.rutte@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; r.verdonk@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; B.vdVlies@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl
Nee ik kwam hem tegen op geenstijl in de reaguursels. Maar ik denk ik link hem door op plaatsen waar ik komquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |