abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74807236
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:01 schreef LXIV het volgende:
Op zich vind ik een ingezetenenbelasting wel logischer dan die provinciale opcenten. Waarom zouden enkel de automobilisten moeten betalen voor de (verder nutteloze) provincies?
Omdat het van oorsprong enkel voor het onderhoud van de wegen was. Toen heette het ook wegenbelasting. Ergens is het fout gegaan en hebben zijn ze dit geld aan andere dingen gaan besteden. Sinds toen heet het houderschapsbelasting.
pi_74808521
quote:
Op woensdag 18 november 2009 02:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb die zak tabak aangehoord op BNR, hij wist doodleuk te vermelden dat als een automobilist vroeger in staat was de MBR te betalen dat hij nu ook niet moest zeuren over "ingezetenen belasting"... Tsja... Ik had wel wat meer visie verwacht van een "hoogleraar"...
Tja, op zich zou het best kunnen wat ie voorstelt, maar dan uiteraard géén kilometerheffing. En dus ook geen spionageapparatuur in de auto..
pi_74808700
Maar waarom zijn de ANWB en Bovag niet uitgesproken tegenstanders hiervan?

- Kosten die omhoog gaan: wegenbelasting wordt vervangen door ingezetenebelasting en BPM door CO2 belasting.
- Gevangenisstraf als techniek faalt.
- Ultieme controle over burgers
- In de toekomst waarschijnlijk automatische boetes bij te hard rijden, etc.

Waarom zijn de ANWB en de Bovag niet woedend over deze absurde plannen?
pi_74808802
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:51 schreef kakner2 het volgende:
Maar waarom zijn de ANWB en Bovag niet uitgesproken tegenstanders hiervan?

- Kosten die omhoog gaan: wegenbelasting wordt vervangen door ingezetenebelasting en BPM door CO2 belasting.
- Gevangenisstraf als techniek faalt.
- Ultieme controle over burgers
- In de toekomst waarschijnlijk automatische boetes bij te hard rijden, etc.

Waarom zijn de ANWB en de Bovag niet woedend over deze absurde plannen?

Ik zou zeggen vragen het ze http://www.anwb.nl/contact-en-service,/contact.html.
Ik heb mij lidmaatschap al opgezegt dankzij hun standpunt ten aanzien van kilometerheffing.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:04:56 #230
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_74809163
Het is zover hoor...Welkom in 1984.

http://www.telegraaf.nl/b(...)urt_mee__.html?p=1,1
pi_74810705
Vanmorgen op BNR een goed argument gehoord... Als een burgen privé gegevens van een andere burger ongevraagd publiek maakt, is deze strafbaar. De overheid maakt privé gegevens van burgers ongevraagd openbaar (bijv de RFID chip in het paspoort) en is hierdoor strafbaar.

Heb ff een advocaat gemailed om te vragen wat de juridische haalbaarheid is van dit argument. Zodra ik een reactie heb, laat ik jullie dat weten
pi_74811385
Werkt deze link bij jullie? Bij mij niet namelijk...

http://www.anwb.nl/kilome(...)/kilometerprijscheck
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_74811511
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:05 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Werkt deze link bij jullie? Bij mij niet namelijk...

http://www.anwb.nl/kilome(...)/kilometerprijscheck
De link wel, maar de pdf-jes niet.

Oh ja, ANWB die gewoon lekker meegaat met de kilometerheffing
  woensdag 18 november 2009 @ 13:45:59 #234
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74814797
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:46 schreef RvLaak het volgende:
Vanmorgen op BNR een goed argument gehoord... Als een burgen privé gegevens van een andere burger ongevraagd publiek maakt, is deze strafbaar. De overheid maakt privé gegevens van burgers ongevraagd openbaar (bijv de RFID chip in het paspoort) en is hierdoor strafbaar.

Heb ff een advocaat gemailed om te vragen wat de juridische haalbaarheid is van dit argument. Zodra ik een reactie heb, laat ik jullie dat weten
Maar ze maken ze niet openlijk bekend, alleen aan derden "en alleen wanneer de staatsveiligheid in het geding is". Die "onveiligheid" hebben ze zelf gemaakt!
pi_74815615
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Maar ze maken ze niet openlijk bekend, alleen aan derden "en alleen wanneer de staatsveiligheid in het geding is". Die "onveiligheid" hebben ze zelf gemaakt!
Je slaat de spijker op zijn kop! De overheid creëert zelf de onveiligheid, of voedt althans de angst en gebruikt deze om mensen te benadelen, zowel financieel als in hun vrijheid. Daarmee heben ze zich tot vijanden van het volk gemaakt.
Zijn dit echt gekozen volksvertegenwoordigers? Hoe diep kan een land zinken..
  woensdag 18 november 2009 @ 15:16:44 #236
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74818117
Wacht maar, zo naar het buitenland kijkend komt hier nog wel een 'aanslag' die de laiciatste druppel van privacy wegblaast. Gewoon een klein iets, een gek die opeens een pistool pakt of een nalatige fout van iemand, maar dat zal zo op worden geblazen door de media dat straks iedereen vreest voor zijn leven..
  woensdag 18 november 2009 @ 15:17:57 #237
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_74818178
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:22 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is niet nodig

De GPS zender kijkt naar de stand van de satelitten op welke coordinaten die zich bevind, deze coordinaten worden via UMTS / GPRS / HSDPA verzonden naar de overheid die aan de hand van coordinaten kan kijken waar je ben geweest.
En wie gaat dit netwerk aanleggen? Of wordt er een bestaand netwerk gebruikt? Zo ja, welk? Wie gaat de datakosten betalen en wie zorgt er voor de uitbreiding van de capaciteit? Al jaaaaarenlang zijn providers bezig om te proberen een landelijk dekkend netwerk te krijgen, maar nog geen enkele provider is dat in al die jaren gelukt. Waarom denkt de overheid dit wel te kunnen binnen 3 jaar? Als er 8 miljoen auto's zijn die continu gegevens versturen, zal er heel wat gedaan moeten worden om die capaciteit te vergroten. Bij grote evenementen loopt het gsm-verkeer nu al compleet vast, dit komt er alleen nog maar bovenop. Voor het plaatsen van zendmasten zijn overigens ook vergunningen nodig en die worden niet zomaar verleend, daarbij stuit men ook steeds vaker op verzet bij het plaatsen van een nieuwe zendmast.
Don't let my username fool you...
pi_74818346
Wanneer win ik nou eens een grote geldprijs? Kan ik eindelijk weg uit dit rotland!
pi_74818670
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:22 schreef charmed_angel het volgende:
Wanneer win ik nou eens een grote geldprijs? Kan ik eindelijk weg uit dit rotland!
Heb je daar veel geld voor nodig dan?
pi_74818840
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:16 schreef fs180 het volgende:
Wacht maar, zo naar het buitenland kijkend komt hier nog wel een 'aanslag' die de laiciatste druppel van privacy wegblaast. Gewoon een klein iets, een gek die opeens een pistool pakt of een nalatige fout van iemand, maar dat zal zo op worden geblazen door de media dat straks iedereen vreest voor zijn leven..
Inderdaad een aanslag zal met beide handen aangepakt worden om nog meer privacy schendende maatregelen door te voeren. Alles onder het kopje anti-terreur.

De bange schaapjes zullen de overheid prijzen door de daadkrachtige wetgeving die ze invoeren.

Het is allemaal zo voorspelbaar
pi_74819065
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En wie gaat dit netwerk aanleggen? Of wordt er een bestaand netwerk gebruikt? Zo ja, welk? Wie gaat de datakosten betalen en wie zorgt er voor de uitbreiding van de capaciteit? Al jaaaaarenlang zijn providers bezig om te proberen een landelijk dekkend netwerk te krijgen, maar nog geen enkele provider is dat in al die jaren gelukt. Waarom denkt de overheid dit wel te kunnen binnen 3 jaar? Als er 8 miljoen auto's zijn die continu gegevens versturen, zal er heel wat gedaan moeten worden om die capaciteit te vergroten. Bij grote evenementen loopt het gsm-verkeer nu al compleet vast, dit komt er alleen nog maar bovenop. Voor het plaatsen van zendmasten zijn overigens ook vergunningen nodig en die worden niet zomaar verleend, daarbij stuit men ook steeds vaker op verzet bij het plaatsen van een nieuwe zendmast.
Er is geen sprake van een constante datastroom, verder klopt je verhaal aardig denk ik.
pi_74819441
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat doen ze dus wel. Om het paspoort als voorbeeld te nemen; deze is op afstand uit te lezen door iedereen met een RFID lezer. Aangezien de meeste winkel-artikelen (oa) dmv RFID beveiligd zijn, kunnen die winkels in theorie de paspoorten uitlezen die door hun poortjes gaan.

Het kastje voor het rekeningrijden zendt zelf signalen uit. Iedereen die ook maar iets met draadloze apparatuur te maken heeft, weet dat iedereen die signalen op kan vangen.

Da's behoorlijk publiek, imo.
pi_74819636
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heb je daar veel geld voor nodig dan?
Om te emigreren naar Tenerife

Er heerst daar nu veel werkeloosheid, dus nu geen nut voor mij om te emigreren. Tevens spreek ik de taal nog niet.
Als ik veel geld heb, kan ik daar gewoon leven, zonder te werken voorlopig, maar ben ik hier wel pleite
  woensdag 18 november 2009 @ 16:03:47 #244
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_74819815
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat doen ze dus wel. Om het paspoort als voorbeeld te nemen; deze is op afstand uit te lezen door iedereen met een RFID lezer. Aangezien de meeste winkel-artikelen (oa) dmv RFID beveiligd zijn, kunnen die winkels in theorie de paspoorten uitlezen die door hun poortjes gaan.

Het kastje voor het rekeningrijden zendt zelf signalen uit. Iedereen die ook maar iets met draadloze apparatuur te maken heeft, weet dat iedereen die signalen op kan vangen.

Idd iedereen met een handje vol technische kennis of hobby is straks een potenciele verdachte.
  woensdag 18 november 2009 @ 16:07:46 #245
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74819954
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja, maar het ligt niet op straat ofzo, je moet het actief bekijken, en daarom ben jij dus opeens vekeerd, mijn horloge heeft ook eenzelfde chip, ook leuk inc de ov chipper
pi_74820005
Het hele land moet gaan staken ofzo
  woensdag 18 november 2009 @ 16:10:03 #247
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_74820051
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ja, maar het ligt niet op straat ofzo, je moet het actief bekijken, en daarom ben jij dus opeens vekeerd, mijn horloge heeft ook eenzelfde chip, ook leuk inc de ov chipper
Als ze een papieren kluis maken. Ga je dan ook zeggen dat het scheuren van het papier een misdrijf is en daarom toch een veilige kluis?
pi_74820332
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:10 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Als ze een papieren kluis maken. Ga je dan ook zeggen dat het scheuren van het papier een misdrijf is en daarom toch een veilige kluis?
Dit kabinet kennende:

Heb trouwens antwoord van de advocaat gekregen:
quote:
mijn eerste gevoel zegt dat dit een juridisch onhoudbaar
verhaal is. Het grondrecht op privacy stelt wel grenzen aan de
verzameldrift van de overheid, en daarbij kan veiligheid van het systeem
een rol spelen. Het is echter niet zo zwart-wit. Hoop dat je daar wat
aan hebt.
Iemand hier interesse om aangifte te doen tegen de overheid?
pi_74820335
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:09 schreef Ivo1986 het volgende:
Het hele land moet gaan staken ofzo
Hoe wil je dat gaan doen?

Ik denk trouwens dat winkels en attractieparken hieronder gaan lijden.

Wij hebben thuis al afgesproken, we gaan niet meer naar de stad (Rotterdam), en we gaan ook niet meer dagjes uit. (efteling etc.)
En gaan de auto alleen gebruiken voor woon-werk.

Gaan we op vakantie? Dan niet meer vliegen vanaf schiphol, maar Rotterdam. En maar 1 keer per jaar.

Boodschappen doen, 1 keer in de week, en op de fiets. Zie me al rijden met 3 tassen aan me fiets

Het is niet anders, maar ik krijg steeds meer een hekel aan dit takkeland
pi_74820476
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Iemand hier interesse om aangifte te doen tegen de overheid?
Volgens mij kun je helemaal geen aangifte doen tegen de overheid (toch?), je kunt hoogstens een rechtszaak aanspannen. Maar ja, een rechter mag een wet toetsen aan de grondwet, dus daar heb je ook weinig ook. Je zou het bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens moeten proberen, maar wie betaalt dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')