Nee en kan zelfs schadelijk zijn voor de versterker in je radio. Het beste kan je toch een apart versterkertje plaatsen voor de grotere speakers.quote:Op maandag 16 november 2009 11:08 schreef groteboskabouter het volgende:
Gaat dit in de praktijk werken?
quote:Op maandag 16 november 2009 11:13 schreef Cothen het volgende:
Ja, dat kan, maar dan moet je wel goed kijken naar de inpendantie van je speakers.
overigens hebben de meeste autoradio's standaard 4 uitgangen...
Ok, dat gaat dus niet werken.quote:Op maandag 16 november 2009 11:12 schreef GateWayX het volgende:
Nee en kan zelfs schadelijk zijn voor de versterker in je radio. Het beste kan je toch een apart versterkertje plaatsen voor de grotere speakers.
Die van mij doet het nog: 4 speakers van 2 Ohm op 4 uitgangen.quote:Op maandag 16 november 2009 11:17 schreef Sm0keZ het volgende:
Als je autoradio speakers op 2 ohm kan aansturen, sure, no problem.
Denk alleen niet dat dat het geval is.
Per 2 kanalen gebrugd, en vervogels de speakers in serie geschakeld? Of heb je gewoon een bijzondere radio?quote:Op maandag 16 november 2009 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die van mij doet het nog: 4 speakers van 2 Ohm op 4 uitgangen.
Gewoon iedere speaker op het daarvoor bestemde kanaal aangesloten. En het is gewoon een Pioneerquote:Op maandag 16 november 2009 12:19 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Per 2 kanalen gebrugd, en vervogels de speakers in serie geschakeld? Of heb je gewoon een bijzondere radio?
2 Ohm? auto speakers zijn 4Ohmquote:Op maandag 16 november 2009 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die van mij doet het nog: 4 speakers van 2 Ohm op 4 uitgangen.
Nee, geluid is prima. Ik heb voorin 2 boxen en achterin 2 boxen en dat klinkt heel goed (heb ook een best dure radio net gekocht van 300 euro). Maar ik mis een beetje de bass bij het draaien van house / rammstein. Dat komt omdat ik 4 x 10 cm speakertjes heb en daarin zit natuurlijk niet veel bassgeluid. Dat dacht ik zo dus op te lossen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:55 schreef illusions het volgende:
Je hebt niet genoeg geluid, dus je wilt *achter* meer boxen? Ik zou geen audiofiel zijn als ik daar niets over te zeiken had.Koop een mooi composetje voor de voorkant, en doe je huidige speakers weg.
Volgens mij is dat helemaal niet simpel? Ik heb op youtube naar wat video's gekeken hoe het moet, maar als ik het zo allemaal begrijp moet ik aan de linkerkant van de auto een kabel leggen van de accu naar de bagageruimte en dan aan de rechterkant van de autoradio naar de versterker/subwoofer.quote:Op maandag 16 november 2009 15:55 schreef illusions het volgende:
Trek gewoon wat draden, zo moeilijk is dat niet? Een van de makkelijkste klusjes die er zijn.
Ze zijn echt 2Ohm. JVC GTO 528 en 428.quote:Op maandag 16 november 2009 16:32 schreef T42 het volgende:
[..]
2 Ohm? auto speakers zijn 4Ohm
op radio van 4Ohm mag je geen 2Ohm aansluiten dit sloopt je eindtrap (8Ohm mag wel)
Duidelijk. Dat wordt dus even sparen, want bij een subwoofer heb ik volgens mij ook een versterker e.d. nodig, maar dat informeer ik wel even in de winkel terzijnertijd.quote:Op maandag 16 november 2009 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Te weinig Bass los je niet op met betere speakers. Lage tonen resoneren niet in een auto, daarvoor is gewoon te weinig ruimte. De enige oplossing is een subwoofer.
De GTO serie is van JBLquote:Op maandag 16 november 2009 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn echt 2Ohm. JVC GTO 528 en 428.
http://www.carshopfortuin.nl/shop/JBL-GTO528-p-1084.htmlquote:JBL GTO-528 ¤69,00
GTO-528
Grotere afbeelding (opent in nieuw venster)
# Power handeling RMS: 45W
# Power handeling peak: 135W
# Frequentie response: 65HZ-21kHz
# Gevoeligheid: 91dB
# 2 Ohm
# Inbouwdiepte: 58mm
# Tweeter control!
# Inclusief grilles
je wilt goede bassen in je auto? inderdaad, niets kan op tegen een subwoofer. dan kun je voor die halfgare shit van halfords gaan, maar ik zou kwaliteit kiezen. tjek [TK] Caraudio: Rockford subwoofer 400W RMS en dan nog op marktplaats een 2ehands versterkertje vinden en je bent in één keer klaar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:34 schreef groteboskabouter het volgende:
Duidelijk. Dat wordt dus even sparen, want bij een subwoofer heb ik volgens mij ook een versterker e.d. nodig, maar dat informeer ik wel even in de winkel terzijnertijd.
vet ding, maar hij is al weg en mijn vrouw wil eerst een bank kopen en heeft iets op marktplaats gevonden en die kost 600 euro... die subwoover is natuurlijk veel beter om aan te schaffen, maar dan lig ik elke avond in mijn auto te maffen ipv op de bank voor de tv schat ik in...quote:Op donderdag 19 november 2009 19:27 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
je wilt goede bassen in je auto? inderdaad, niets kan op tegen een subwoofer. dan kun je voor die halfgare shit van halfords gaan, maar ik zou kwaliteit kiezen. tjek [TK] Caraudio: Rockford subwoofer 400W RMS en dan nog op marktplaats een 2ehands versterkertje vinden en je bent in één keer klaar.
links vs rechts heb je goed begrepen ivm mogelijke signaalstoringen. het is niet heel lastig maar kost wel ff wat tijd, je moet toch de panelen loshalen etc. wat voor een auto heb je eigenlijk?quote:Op maandag 16 november 2009 16:47 schreef groteboskabouter het volgende:
Volgens mij is dat helemaal niet simpel? Ik heb op youtube naar wat video's gekeken hoe het moet, maar als ik het zo allemaal begrijp moet ik aan de linkerkant van de auto een kabel leggen van de accu naar de bagageruimte en dan aan de rechterkant van de autoradio naar de versterker/subwoofer.
Klinkt simpel, maar ik moet dan wel een stuk van mijn dashboard afhalen en ik zie niet hoe ik die kabels nu netjes kan wegwerken, ik heb overal gekeken, maar dat ziet er best ingewikkeld uit. Maar wellicht heb je ene website met een goede uitleg? Ik ben bang dat ik iets sloop als ik het zelf doe en die youtube filmpjes zeggen allemaal dat het makkelijk is, maar ik lees hier ook wel verhalen van mensen die het heel veel moeite kost.
nee hoorquote:Op donderdag 19 november 2009 20:08 schreef groteboskabouter het volgende:
vet ding, maar hij is al weg
Is op zich waar maar toch ook een beetje kort door de bocht.quote:Op maandag 16 november 2009 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Te weinig Bass los je niet op met betere speakers. Lage tonen resoneren niet in een auto, daarvoor is gewoon te weinig ruimte. De enige oplossing is een subwoofer.
idd...dynaudio speakers bijvoorbeeld zijn in staat zeer vol geluid te geven zonder subwooferquote:Op donderdag 19 november 2009 20:39 schreef KIoontje het volgende:
Is op zich waar maar toch ook een beetje kort door de bocht.
volgens mij valt dat een beetje buiten mijn prijscategorie. Ik vond 4 boxjes voor 100 euro al vrij prijzig en ik zie zo snel op ebay die boxen van dynaudio voor boven de 500 dollar per setje staan...quote:Op donderdag 19 november 2009 20:45 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
idd...dynaudio speakers bijvoorbeeld zijn in staat zeer vol geluid te geven zonder subwoofer![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |