Succesquote:Op maandag 16 november 2009 10:26 schreef MutedFaith het volgende:
Ik woon er nog niet zo lang, dus ken de buren nog niet echt (ben me nog niet voor gaan stellen, omdat ik nog druk aan het verbouwen ben). Maar toen mijn vriendin de rotzooi voor de oprit weg stonden te vegen heeft ze wel al even een praatje met de buren gemaakt. Die gaven aan dat het voorgaande jaren nooit (in deze mate) voorgekomen was. Ze vonden het gelukkig ook maar rotzooi, dus ik denk dat ik het maar eens bij de buurtvereniging in de groep gooi, of de buurt even langsloop om medestanders te zoeken.
In de lokale politiek ken ik nog niemand, ik kom vanuit een andere gemeente. Eerst maar eens zo proberen dus.
Ik ga een beetje de rotzooi van de gemeente opruimen.quote:Op maandag 16 november 2009 11:34 schreef HarryP het volgende:
Vraag anders de gemeente om "bladmanden".
Zodat je samen met je buren de rommel kunt opvegen en dat de gemeente die manden vervolgens leegt.
Jij woont daar toch?quote:Op maandag 16 november 2009 11:59 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik ga een beetje de rotzooi van de gemeente opruimen.
Dat dan weer wel jaquote:Op maandag 16 november 2009 15:02 schreef HarryP het volgende:
[..]
Jij woont daar toch?
Heel veel mensen vinden het heel normaal om de bladval van bomen tijdens de herfst zelf op te vegen. Ook op de stoep voor huis.
Je zou voor de flauwekul mijn achtertuin eens moeten zien atm.quote:Op maandag 16 november 2009 11:59 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Met bladeren heb ik geen probleem, die veeg ik wel op eens in de week een hoop en mik ik in m'n groenbak. Maar die stinkende rotzooi kan ik wel 1 keer per week bij elkaar vegen, maar e volgende dag liggen er weer nieuwe en stinkt 't net zo erg. En ik pas ervoor om elke dag te gaan staan vegen, omdat de gemeente die bomen daar wil hebben. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:02 schreef HarryP het volgende:
[..]
Jij woont daar toch?
Heel veel mensen vinden het heel normaal om de bladval van bomen tijdens de herfst zelf op te vegen. Ook op de stoep voor huis.
Loop je niet een beetje op zaken vooruit? Heb je al eens geprobeerd om eens een belletje of een briefje te doen? In overleg is er vaak best een hoop te bereiken.quote:Op maandag 16 november 2009 09:51 schreef MutedFaith het volgende:
Nu is de vraag, kan ik er bij de gemeente voor zorgen dat die bomen (of belangrijker; de vruchten ervan) uit mijn straatbeeld verdwijnen? Of dat de gemeente in elk geval vaker dan 1 keer per jaar de rotzooi op komt ruimen (in de herfst denk ik dan aan 2/3 keer per week, het zijn flinke bomen die aardig wat rotzooi verliezen)?
Hoezo niet? In de zomer pluk je toch ook de vruchten (quote:Op maandag 16 november 2009 11:59 schreef MutedFaith het volgende:
Zoals je link ook al zegt, pas na twintig jaar weet je of het een mannelijke of vrouwelijke boom is.quote:Op maandag 16 november 2009 09:51 schreef MutedFaith het volgende:
Bij ons in de straat staan enkele prachtige bomen, de zogenaamde ginkgo biloba. De mannelijke variant hiervan is werkelijk prachtig.
Echter, de gemeente heeft hier blijkbaar de vrouwelijke variant van geplaatst.
Natuurlijk maakt ze dat wel uit, een eik is helemaal niet zo geschikt als straatboom.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:08 schreef mgerben het volgende:
2. Het maakt de gemeente geen barst uit of er Japanse stinkbomen staan of statige eiken.
Mjah, dat is echt net hetzelfde als beweren dat het niet zo erg is als je arm geamputeerd moet worden, want hey, het is tenslotte geen terminale kanker.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:00 schreef r3gi3boy het volgende:
Mijn god, wat hebben we hier weer te maken met een luxe probleem!
Anders probeer je de boel eens even te relativeren! Vergelijk jouw blader-stink-probleem met éénieder ander probleem en trek je conclusies!
Hoeveel minuten van de dag sta jij nou op je oprit de geur van de omgeving op te snuiven en wordt je daarbij gehinderd door een paar blaadjes waarvan jij de geur niet apprecieert? Kom op zeg...
Je hele topic komt over als één grote kans om tóch maar over iéts te kunnen zeiken in je nieuwe buurt.
Waarom is een eik niet zo geschik als straatboom?quote:Op woensdag 18 november 2009 00:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt ze dat wel uit, een eik is helemaal niet zo geschikt als straatboom.
Nou, een kastanje dan, of een plastic kerstboom, of een klimop op een stokje. Whatever.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt ze dat wel uit, een eik is helemaal niet zo geschikt als straatboom.
Een gemeente plant echt niet lukraak wat bomen, daar zit een plan achter, waarbij ze de voordelen en nadelen van bepaalde bomen echt wel weten.
Eiken worden over het algemeen veel te groot. Dan komen de mensen over dertig, veertig jaar klagen dat de stoeptegels schots en scheef liggen of dat ze nou toch wel eens zonlicht in hun huis willen hebben.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:11 schreef HarryP het volgende:
[..]
Waarom is een eik niet zo geschik als straatboom?
Bij ons staan ze namelijk in de straat en buiten dat ze veel bladeren laten vallen hebben we er verder geen last van.
Er is inderdaad een "bomenplan", dus ik verwacht dat er wel iets mee gedaan wordt. Het plan zou in 2012 geheel gerealiseerd moeten zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, een kastanje dan, of een plastic kerstboom, of een klimop op een stokje. Whatever.
De gemeente zal ongetwijfeld een plan hebben, maar de details van zo'n plan worden uiteindelijk bepaald door een paar ambtenaren die zelf niet in die straat wonen. En die ook kijken naar het gewenste stadsaanzicht, aanschafprijs en verwachte snoeikosten over 2,5 en 10 jaar.
M.a.w. er is vast een plan, maar de stankoverlast staat misschien niet eens op hun lijstje van criteria.
Je hoeft toch als burger niet met overlast te leven omdat die ambtenaren even goed een andere keus hadden kunnen maken?
Bij ons hebben we af en toe ook last van het groeiende groen. Dan wordt de gemeente gebeld en die werkt het prompt bij. Maar ze gaan dus niet uit zichzelf alles tot in de puntjes bijhouden. Je moet gewoon reageren als er iets niet klopt.
Zie boven, laatste zin.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, een kastanje dan, of een plastic kerstboom, of een klimop op een stokje. Whatever.
Ja natuurlijk kijken ze daar naar, maar daarbij kunnen ze niet altijd rekening houden met mogelijke individuele overlast. Een boom waar nooit iemand last van gaat hebben, bestaat niet.quote:De gemeente zal ongetwijfeld een plan hebben, maar de details van zo'n plan worden uiteindelijk bepaald door een paar ambtenaren die zelf niet in die straat wonen. En die ook kijken naar het gewenste stadsaanzicht, aanschafprijs en verwachte snoeikosten over 2,5 en 10 jaar.
Nee, de gemeente kijkt uiteraard alleen naar de eigen tokoquote:M.a.w. er is vast een plan, maar de stankoverlast staat misschien niet eens op hun lijstje van criteria.
Dat is dus maar de vraag. En nogmaals een boom waar nooit iemand last van gaat hebben, bestaat niet.quote:Je hoeft toch als burger niet met overlast te leven omdat die ambtenaren even goed een andere keus hadden kunnen maken?
Dat zal ook niet altijd makkelijk gaan omdat je te maken hebt met je IBOR-normen en het beschikbare budget daarvoor.quote:Bij ons hebben we af en toe ook last van het groeiende groen. Dan wordt de gemeente gebeld en die werkt het prompt bij. Maar ze gaan dus niet uit zichzelf alles tot in de puntjes bijhouden. Je moet gewoon reageren als er iets niet klopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |