Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Ik heb sinds kort twee banen, van allebei 18 uur in de week, bij twee werkgevers. Ik weet dat ik maar bij één van deze werkgevers loonbelastingverlaging aan mag vragen en dat ik dit het beste kan doen bij de werkgever waar ik het meest verdien.
Mijn vraag is de volgende:
Kan ik geld dat ik bij mijn tweede werkgever niet krijg door hoge loonbelasting, terugvragen aan het einde van het jaar middels een TJ biljet?
Subvraag: wat zijn de eisen om geld terug te vragen met een TJ biljet? Zit daar bijvoorbeeld een inkomenseis aan? (als je meer verdient dan x, krijg je niets?) Ik ben nog een aantal jaar jonger dan 27.
Het maakt allemaal niet uit wanneer je loonbelasting betaald en bij wie. Aan het eind van het jaar gewoon aangifte doen en dan wordt alles mooi verrekend
Aan het eind van het jaar doe je aangifte en dan wordt berekend hoeveel je in totaal hebt verdiend en hoeveel inkomstenbelasting je hierover had moeten betalen. Dat wordt vervolgens verrekend met de ingehouden loonbelasting die beide werkgevers gedaan hebben. Het verschil moet je vervolgens bijbetalen of terugkrijgen.
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Om er zeker van te zijn dat je einde van het jaar niets terug hoeft te betalen kan je het beste loonheffingskorting laten inhouden bij de werkgever waar je het minste verdiend.
Om te bereken wat je terug krijgt of moet betalen heb je het aangifteprogramma van de site van de BD nodig. Heeft verder niets te maken met een inkomenseis of whatever.