abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74735265
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:30 schreef siddha het volgende:

[..]

Dus cultuur is gelijk aan religie? en als je je religie verliest of nooit gehad hebt ben je dus ook cultuurloos
nee maar overlapt wel veel

dat laatste ook niet maar dan heb je geen turks/islamitische cultuur meer en wordt iets nieuws iets anders dan voorheen, de cultuur van je ouders eindigt bij hen omdat jij het niet voortzet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_74735303
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:30 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Zij is een beetje een extreem geval, daarom dat ik Turkse ook tussen haakjes zette. Enfin, ik zal een korte beschrijving geven van haar.

- Je zult haar niet gauw met jongens zien hangen/uitgaan etc., vindt ze niet kunnen, dat past niet bij een Turks meisje
- Ze praat altijd Turks, al spreekt ze perfect Nederlands
- Ze weigerde vorig jaar mee te gaan op kamp omdat ze het niet vond kunnen dat jongens en meisjes in een ruimte bij elkaar sliepen
- Oorbellen en te westerse kleding bij Turkse jongens vindt ze absoluut niet kunnen
- Ze luistert altijd Türkü, westerse muziek heeft ze niks mee (ze is trouwens een communist, net als haar ouders)
- Vriendjes voor het huwelijk doet ze niet aan, mits ze heel serieus is met een jonge en al nadenkt over een huwelijk
- Omgaan met 'losbandige' Turkse meisjes zal ze niet doen, ze is ondanks alles open minded en zal haar overtuigingen niet snel proberen over te brengen op anderen, maar met meisjes die veel uitgaan enz. zul je haar niet snel mee zien

En het grappige is, haar moeder is getrouwd met een Nederlander en zij woont dus met een Nederlander samen, en dat terwijl ze echt helemaal niks heeft Nederlanders en de Nederlandse cultuur.
dat is idd een gevalletje WTF!!!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_74735317
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:31 schreef IHVK het volgende:
nee dat is Hiz
ik moest aan hem denken ja
-Rabia Al-Basri
pi_74735328
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:31 schreef siddha het volgende:

[..]

Ik niet begrijpen, ik turk
niet dus
-Rabia Al-Basri
pi_74735332
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:32 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dus ze heeft de dogmatische kanten behouden maar ze gelooft niet in God?

Hm.
Tja, volgens haar hoef je niet perse gelovig te zijn om zulke normen en waarden te hebben. En heeft haar cultuur niks te maken met de Islam.
pi_74735352
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:32 schreef Min-e het volgende:

[..]

Angst en geloof is een tegenstrijding.
wat?
-Rabia Al-Basri
pi_74735375
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is idd een gevalletje WTF!!!
Hahaha, ze is echt een 'temiz insan'. Turken proberen haar dan ook altijd te bekeren omdat ze maar niet kunnen bevatten hoe zo'n persoon geen moslim is.
pi_74735399
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:36 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Tja, volgens haar hoef je niet perse gelovig te zijn om zulke normen en waarden te hebben. En heeft haar cultuur niks te maken met de Islam.
wat is haar probleem?
-Rabia Al-Basri
pi_74735415
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is haar probleem?
Ze is een gommunisss!!!

pi_74735420
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:32 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dus ze heeft de dogmatische kanten behouden maar ze gelooft niet in God?

Hm.
Ik ben wel eens geneigd tot het tegenovergestelde namelijk.
  zondag 15 november 2009 @ 23:38:51 #236
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74735424
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:32 schreef Min-e het volgende:
Angst en geloof is een tegenstrijding.
Ik geloof daar niks van.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74735430
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:30 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Zij is een beetje een extreem geval, daarom dat ik Turkse ook tussen haakjes zette. Enfin, ik zal een korte beschrijving geven van haar.

- Je zult haar niet gauw met jongens zien hangen/uitgaan etc., vindt ze niet kunnen, dat past niet bij een Turks meisje
- Ze praat altijd Turks, al spreekt ze perfect Nederlands
- Ze weigerde vorig jaar mee te gaan op kamp omdat ze het niet vond kunnen dat jongens en meisjes in een ruimte bij elkaar sliepen
- Oorbellen en te westerse kleding bij Turkse jongens vindt ze absoluut niet kunnen
- Ze luistert altijd Türkü, westerse muziek heeft ze niks mee (ze is trouwens een communist, net als haar ouders)
- Vriendjes voor het huwelijk doet ze niet aan, mits ze heel serieus is met een jonge en al nadenkt over een huwelijk
- Omgaan met 'losbandige' Turkse meisjes zal ze niet doen, ze is ondanks alles open minded en zal haar overtuigingen niet snel proberen over te brengen op anderen, maar met meisjes die veel uitgaan enz. zul je haar niet snel mee zien

En het grappige is, haar moeder is getrouwd met een Nederlander en zij woont dus met een Nederlander samen, en dat terwijl ze echt helemaal niks heeft Nederlanders en de Nederlandse cultuur.
verstandig kom dit niet vaak tegen, zelfs meisjes die naar de moskee gaan, bidden, vasten kunnen voor de rest erger bezig zijn, wel jammer, maar vind geloof uiteindelijk wel belangrijker.

Verder, een voorbeeld:
eentje supergoed gesloten kleding blalbalba, ander minder goed, maar zeker ook niet te open, beide praktiserend, maar de gesloten begint dan over de kleding van een ander (op een schijnheilige manier), terwijl de iets openere niet met jongens bezig is, geen interesse, niet opvallend aanwezig probeert te zijn, ondanks gesloten kleding.. dan vind ik de iets openere toch wel beter bezig (niet offensief bedoeld tegen de gesloten hier), maar vind veel gesloten meisjes niet meer zoveel betekenis hebben (in mijn omgeving)

trouwens, vriend voor huwelijk blijft verkeerd, maar vind het toch wel goed van dit meisje
Ik ben een pure Turk.
pi_74735442
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat?
Viel midden in weer een geloofsdiscussie geloof ik.
pi_74735452
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

ik ook
-Rabia Al-Basri
pi_74735460
zijn haar ouders echt 'gomunis'

Ik ken een jongen met ex-communistische ouders, hij is wel tof, maar ik ben het vaak met hem oneens.
pi_74735462
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik geloof daar niks van.
Ik geloof je niet.
pi_74735468
Tijd om te gaan slapen
Morgen geschiedenis SE

Iyi geceler
pi_74735497
Als je iets heel vervelends meemaakt kan je wel troost vinden in je geloof.
pi_74735505
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

Anarchistische relipersoon
Ik wilde naamloos geboren worden
en naamloos sterven
niets anders dan een zucht
en een vonk is mn ziel
pi_74735524
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:40 schreef EchoAlpha het volgende:
Tijd om te gaan slapen
Morgen geschiedenis SE

Iyi geceler
iyi uykular
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_74735526
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:39 schreef Min-e het volgende:

[..]

Viel midden in weer een geloofsdiscussie geloof ik.
Maar de eerste boeiende discussie waar men op normaal niveau met elkaar communiceert.
pi_74735568
Trigger in dit topic zou het wat boeiender maken overigens.
pi_74735570
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar de eerste boeiende discussie waar men op normaal niveau met elkaar communiceert.
Komt dat omdat hier een zeker persoon niet meer post?
'Wie onrecht zaait, zal opstand oogsten'
pi_74735580
trusten mensen die gaan slapen
pi_74735583
Trouwens ik zag net een geboorte jaar van 1990. Ik hoop het niet, maar jullie zijn toch niet allen tieners?
anders moeten jullie allemaal naar bedje toe
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')