abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74715676
Lang verhaal, waar zal ik beginnen? Ik sta nog steeds te shaken op mn benen. Eerst maar even kort wat over mezelf. Ik ben een 22 jarige meid, niet bang of paranoia uitgevallen . Sinds deze zomer heb ik een appartement gekocht, omdat ik een vast contract op mijn werk heb gekregen en toe was aan "de volgende stap" zegmaar. Ik ben happy single en woon daar dus alleen. Omdat ik mijn baan via internet kan uitvoeren werk ik bijna elke dag vanuit huis, lekker met mn eigen muziek op en mn favoriete sloffen aan.

Sinds een paar weken woon ik net even iets minder prettig, omdat ik het geveol kreeg dat er zo nu en dan iemand in mijn huis kwam en door mijn spullen snuffelde. Dingen die opeens op een andere plek liggen dan waar ik ze heb achtergelaten, modder in de huiskamer die volgens mij niet van mijn schoenen kwam enz. Het vreemde was echter dat ik niks miste, het was dus geen inbreker die op mn spullen uitwaas ofzo, zelfs mn portemonnee bleef netjes liggen...

Omdat ik een goed slot op mn deur heb, netjes altijd mn ramen en deuren sluit als ik wegga en ik nooit inbraaksporen op mn deur zag zocht ik de oorzaak eerst in andere dingen. Wie zou er nou in hemelsnaam bij mij willen inbreken? Zo rijk ben ik niet

Zou ik zelf zo verstrooid zijn? Of zou de kat van de buren stiekum in mijn huis komen? Dat soort dingen. Maar ik ben best netjes van mezelf, en woon op de eerste verdieping, met ramen en deuren dicht. Ik ging er steeds meer op letten, dus onthouden waar ik spullen had neergelegd en ook precies hoe. Totdat ik op een gegeven moment toch tot de conclusie kwam dat de enige logische verklaring een soort inbreker/insluiper was. Het gekke was alleen dat de verplaatsingen ook leken te geburen als ik niet uit huis was geweest. Een stom voorbeeld: Als ik de was heb gedaan doe ik altijd de wasmachine dicht en de deur naar de ruimte waar ie staat ook. Dat moet ook wel, want anders kan ik niet in mn keuken komen. Maar gistermorgen stond de deur naar het wasmachinehok open. Terwijl ik geen was had gedaan, en ik zeker weet dat ie de avond ervoor dicht en op slot was! Creepy he????

Een vriend van me, die ik het hele verhaal had verteld, had gisteren een goed idee: Hij raadde me aan om velletjes wc-papier met plakband aan de deur en de deurpost vast te maken. Als iemand de deur opendeed zou het papiertje scheuren en wist ik zeker dat mijn vermoedens klopten. Dit heb ik dus gelijk gisteravond maar gedaan, een dun strookje vlak boven de grond zodat het niet opviel. Getest - inderdaad het scheurt als je de deur opendoet. Omdat ik op de eerste verdieping woon en maar een deur heb naar het trappenhuis zou ik hiermee elke inbreker moeten kunnen betrappen, dacht ik. Gisteravond was ik hierdoor zo zenuwachtig (of eigenlijk gewoon bang), dat ik besloot om geen slaappillen in te nemen (die slik ik op recept normaal elke avond vanwege wat slaapproblemen vanwege stress een jaar geleden) en wakker te blijven. Licht uit de dekens om me heen geslagen en wachten maar.

Natuurlijk gebeurde er niks... totdat... ik een uur later (het was toen ongeveer 1.00) mn tuinstoel die ik op mijn balkon heb staan hoorde schuiven. Nou waaide het gisteren behoorlijk, maar het was net op een windstil moment. Dus ik spitste mijn oren en... hoorde iemand mijn balkondeur van het slot draaien! Ik heb van die oude houten balkondeuren met zo'n ouderwets piepend slot, dus dat kon niet missen. En toen dus voetstappen in mijn huiskamer (naast mn slaapkamer!). Ik was dus gewoon echt superbang en durfde geen geluid te maken. Ik hoorde iemand in mn huiskamer lopen en door mn papieren op mn kast gaan. En daarna ging de deur naar mn halletje open en hoorde ik dus gewoon voetstappen door het halletje gaan. De deur van mijn slaapkamer gaat naar dit halletje dus ik was nu echt doodsbang dat de inbreker mijn kamer zou binnenkomen en me zou vinden, Ik had mijn mobiel naast me liggen maar durfde geen 112 te bellen omdat ik bang was dat de inbreker dat zou horen. Maar gelukkig hoorde ik dat de inbreker mijn deur voorbij liep en nog even aan de jassen zat die aan de kapstok hangen. En toen hoorde ik mjin voordeur opengaan (die kun je vanbinnen van het slot halen), en werd de deur zachtjes dichtgetrokken. En niet veel ater hoorde ik de deur naar het trappenhuis beneden dichtslaan (woon ik rechtboven).

Ik wachtte nog denk ik vijf minuten en heb toen 112 gebeld. Pas toen ik de politie aan de lijn had durfde ik van mijn kamer te lopen en jawel hoor, het WC-papiertje was doormiddengescheurd. Maargoed, als je zo bang bent dan weet je eigenlijk ook gewoon wel dat je niet droomt ofzo.

Om een lang verhaal kort te maken: Politie was er binnen een kwartier, die waren heel aardig en hebben even binnen gekeken, mijn verhaal aangehoord en naar de balkondeur en voordeur gekeken, Een van de agenten was heel aardig en zette thee voor me, ik was denkik behoorlijk overstuur. De andere agent vertelde me dat er geen sporen van 'braak' waren ofzoiets, en vroeg wie er reservesleutels van mijn huis heeft. Niemand dus, ik heb maar 1 paar. Misschien had de vorige bewoner nog sleutels dan? Nou weet je natuurlijk maar nooit, maar de vorige bewoner van het huis leek me een aardige normale meid, geen onguur type ofzo. De agenten zijn nog zo'n tien minuten gebleven, raadden me aan om mn sloten te laten vervangen, de volgende dag aangifte te doen en als er iets was kon ik altijd bellen. Ik was weer een beetje kalm geworden, maar kon natuurlijk niet meer slapen en heb de hele nacht in mn slaapkamer gezeten, en voor de zekerheid mn tv en een paar luchten aan laten staan.

Vanmorgen heb ik aangifte gedaan, politie leek het een beetje raar verhaal te vinden omdat er niks gestolen was en er geen sporen van braak waren. Ik geloof dat ze mijn verhaaltje over het wc-papier maar vreemd vonden Maar ze noteerden wel netjes alles, en gaven me een bewijs van aangifte en een foldertje mee. In dat foldertje staat dat je gratis beveiligingstips kunt krijgen via de gemeente. Denk dat ik ze straks gelijk even ga bellen.

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Het liefst zou ik een tijdje bij mn ouders gaan wonen, ik voel me niet echt meer veilig thuis, zeker niet omdat ik (sorrie - cliche) een vrouw alleen ben. Denk dat de meeste meiden hier wel weten wat ik bedoel. Aan de andere kant heb ik ook geen zin om mn huis te laten leeghalen door een inbreker, en ik ben ook wel nieuwsgierig wat die vreemde al een paar weken lang in mn huis komt doen??? Wat zouden jullie doen?
pi_74715758
De sloten vervangen natuurlijk.
pi_74715783
Sloten vervangen en zo'n knip op de deur! Dat moet al iets veiliger voelen Hele verhaal klinkt inderdaad wel vreemd.

Had je niet kunnen kijken vanaf je balkon op de centrale deur? Hij kan ook via je balkon naar binnen komen mssn.. Soms willen oude bewoners ook nog wel eens sleutels achterhouden.
pi_74715803
Rare inbreker dan. Je kan een camera een hele nacht aan laten staan en hopen dat hij op beeld komt.
  zondag 15 november 2009 @ 14:31:00 #5
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_74715813
Wtf?

Serieus?
pi_74715817
Bizar verhaal .

Nieuwe sloten laten monteren. Hoe komt die inbreker op je balkon via een regenpijp ofzo?
pi_74715854
Klinkt interessant!
Ik wil best een nachtje je crib bewaken om de inbreker op heterdaad te betrappen!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_74715855
Om te beginnen: Sterkte!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kan me een beetje voorstellen hoe naar deze "invasion of privacy" moet zijn...
Wat je misschien kan doen is een of andere constructie schuin tegen de balkondeur plaatsen, met daarop wat (oud!) glaswerk of een stapel lege conservenblikken..
Als de "perv" dan de balkondeur opendoet flikkert de hele boel met veel kabaal om.
Vaak is afschrikken al genoeg om een insluiper weg te jagen.

Meer high-tech: webcam met software die beelden opneemt zodra er beweging wordt waargenomen.
Dan heb je ook bewijs voor oom agent.

En hou je telefoon naast je bed: Bellen als je de herrie hoort
pi_74715892
Sloten vervangen. A4-tje op je balkondeur hangen dat je weet van het binnendringen en dat je tegenwoordig een alarm hebt.
pi_74715917
raar verhaal vooral omdat ie ook niets meeneemt ofzo.. ik zou alle sloten laten vervangen zowiezo en misschien dat dan helpt.... en anders tijdelijk even iemand bij je laten logeren zodat je de eerste tijd niet meer zo bang bent?
pi_74715921
Inderdaad raar verhaal. dit gebeurt alleen maar 's nachts? Als dit ook overdag gebeurt (en je hebt het lef om zelf dingen te gaan testen) dan moet je een camera op die deur plaatsen (zodat hij/zij het niet ziet).

owhh en natuurlijk sloten vervangen.

[edit]

Ik deed zo lang over verhaal lezen + reply schrijven dat het camera idee al eerder is gepost
Dit keer zonder signature
pi_74715923
het eerste wat ik heb gedaan bij mijn appartement is alle sloten vervangen... god weet wie er allemaal een reservesleutel heeft. Dus zsm doen
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_74715931
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef mighty_myte het volgende:
Klinkt interessant!
Ik wil best een nachtje je crib bewaken om de inbreker op heterdaad te betrappen!
Dat lijkt me ook wel wat! En dan alles opnemen met videobeelden en een youtubehit worden
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74715953
Hmmm creepy! Ik zou denk ik echt gek worden als ik in bed lag en dat in mijn huis hoorde!

Je zei al dat de vorige bewoonster een gewone normale meid was, maar goed, je weet natuurlijk niet wie in haar omgeving een reservesleutel had. Het lijkt wel alsof iemand op zoek is naar iets specifieks.

Eng hoor! Direct sloten vervangen en misschien kun je eens proberen om ergens een camera weg te zetten en die richten op de deur waar die persoon naar binnen komt. Dan heb je in ieder geval een idee van wie het zou kunnen zijn!
  zondag 15 november 2009 @ 14:37:21 #15
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_74715965
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:36 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wel wat! En dan alles opnemen met videobeelden en een youtubehit worden
Mag niet denk, privacy enzo
pi_74716005
Ik vind het wel een reuze spannend verhaal.

Zelf zou direct de sloten vervangen en een webcam hangen boven je entree.
pi_74716008
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:36 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Eng hoor! Direct sloten vervangen en misschien kun je eens proberen om ergens een camera weg te zetten en die richten op de deur waar die persoon naar binnen komt. Dan heb je in ieder geval een idee van wie het zou kunnen zijn!
Dan moet je dus juist niet de sloten vervangen aangezien die kerel met een sleutel binnenkomt. Ik zou gewoon iemand inhuren (consorten a la Big Frank ofzo, www.bigfrank.nl )die een nachtje op het huis past en gepaste maatregelen neemt indien die kerel weer langs komt.
Greece
pi_74716010
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:37 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Mag niet denk, privacy enzo
Ach, op de eerste plaats neem je het op voor jezelf, dan weet je in elk geval wie het is.
  zondag 15 november 2009 @ 14:39:55 #19
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_74716017
andere sloten en een anti-inbraakstrip, de deur kan namelijk ook geflipperd zijn, is bij mij ook gebeurd een paar jaar terug
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  PR/Manusje van alles zondag 15 november 2009 @ 14:40:04 #20
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_74716021
vaag joh!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_74716024
Wel raar dat er blijkbaar steeds iemand binnen komt om door een paar papieren te bladeren (wat voor papieren?)
En blijkbaar heeft ie dus gewoon een sleutel, dus sowieso de sloten veranderen.
Do what you love, love what you do!
  zondag 15 november 2009 @ 14:40:34 #22
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_74716037
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:39 schreef Conekiller het volgende:
andere sloten en een anti-inbraakstrip, de deur kan namelijk ook geflipperd zijn, is bij mij ook gebeurd een paar jaar terug
wasda?
pi_74716052
Maar toch kleeft er een hoog HOAX-gehalte aan dit hele verhaal. Ik kan me echt niet indenken waarom iemand meerdere malen over de vloer zou komen zonder iets mee te nemen.
Greece
pi_74716058
Is het dus niet de huisbaas / eigenaar van het gebouw?
Ron Paul 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')