Nee, als Belg kan ik die overslaan. Heb dan wel dat bewijs voor NL als 2e taal nodigquote:Op zondag 15 november 2009 01:22 schreef Hukkie het volgende:
Vergeet de inburgeringscursus niet.
Echt triest. En die inburgeringscursus gaat ook al nergens over. Neem gewoon ontslag en ga in een normaal land werkenquote:Op zondag 15 november 2009 01:28 schreef fyah het volgende:
[..]
Nee, als Belg kan ik die overslaan. Heb dan wel dat bewijs voor NL als 2e taal nodig
Fijner land. Betere infrastructuur, mensen lekker direct, werken aan hun toekomst, eenvoud die siert, de cultuur, een hele hoop dingen en de mensen op zichquote:Op zondag 15 november 2009 01:29 schreef Aethereal het volgende:
Waarom wil je eigenlijk verhuizen, als ik vragen mag?
Oh maar ik zou wel graag in NL werken en wonenquote:Op zondag 15 november 2009 01:33 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Echt triest. En die inburgeringscursus gaat ook al nergens over. Neem gewoon ontslag en ga in een normaal land werken.
Wie ga jij over de grens trekken schat?quote:Op zondag 15 november 2009 01:27 schreef griekjeee het volgende:
Terechte klacht.
quote:Op zondag 15 november 2009 01:29 schreef jadee. het volgende:
[..]
amerika heeft hollywood(L)![]()
en the hills
everything what i like about it
THEEEEIR SO AWESOME
likee the best you know...
PROUD TO BE WANT AN AMERICAN
Dankjequote:Op zondag 15 november 2009 01:37 schreef jadee. het volgende:
[..]
whahaha
jij nomt beide werelden nl en belgie
als ik jou was zou ik naar amerika gaan
dan kan je naar LA elke dag zon
Je weet dat je fatsoenlijk Engels moet spreken om in de US te wonen?quote:Op zondag 15 november 2009 01:39 schreef jadee. het volgende:
[..]
miami heeft ook wel wat,ny ook
atlanta,SF,SD,LC,CH,PL,SE
van alles wat
ik zou naar mij luisteren
en follow it
Aangezien het geen officiële taal is, zal dat vast niet zo zijn.quote:Op zondag 15 november 2009 02:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je weet dat je fatsoenlijk Engels moet spreken om in de US te wonen?
Je wordt tijdens je gesprek op de ambassade om een visum te krijgen beoordeeld op je taal.quote:Op zondag 15 november 2009 02:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Aangezien het geen officiële taal is, zal dat vast niet zo zijn.
Toch niet alleen op je Engels, of wel?quote:Op zondag 15 november 2009 02:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je wordt tijdens je gesprek op de ambassade om een visum te krijgen beoordeeld op je taal.
Ze spreken daar alleen Engels.quote:Op zondag 15 november 2009 02:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Toch niet alleen op je Engels, of wel?
(Goed punt overigens)
Amerika lijkt me zeker wel iets, en heb er ook al naar gezocht in hoeverre dat mogelijk is.quote:Op zondag 15 november 2009 01:39 schreef jadee. het volgende:
[..]
miami heeft ook wel wat,ny ook
atlanta,SF,SD,LC,CH,PL,SE
van alles wat
ik zou naar mij luisteren
en follow it
het is een zegswijze hoorquote:Op zondag 15 november 2009 01:37 schreef jadee. het volgende:
[..]
whahaha
jij nomt beide werelden nl en belgie
Engels is 1 van de officiële talen die in de USA gesproken worden, echter ben je wel vereist om Engels te beheersen vooraleer je je green card krijgtquote:Op zondag 15 november 2009 02:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Toch niet alleen op je Engels, of wel?
(Goed punt overigens)
Hoe kom je erbij dat dat een officiële taal isquote:Op zondag 15 november 2009 02:47 schreef fyah het volgende:
[..]
Engels is 1 van de officiële talen die in de USA gesproken worden, echter ben je wel vereist om Engels te beheersen vooraleer je je green card krijgt
Ze zijn natuurlijk als de dood voor terrorisme, plus ze willen geen banentekort vermoeilijken. Amerika is enorm patriotic, eerst het eigen volk dienen en veiligstellen, dan pas immigranten in de grote geldgraaibak toelaten. Je kan er ook gaan wonen als je hier bij een bedrijf werkt met vestiging in de US.quote:Op zondag 15 november 2009 02:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ze spreken daar alleen Engels.
Maar jadee. zou een aanwinst zijn voor de US! Genoeg idioten.
Geleerd op school. maar ik zoek het nog wel eens even voor je op.quote:Op zondag 15 november 2009 02:52 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dat een officiële taal is
Heb je dat helemaal zelf bedacht?quote:Op zondag 15 november 2009 02:51 schreef zkr600 het volgende:
Een gedicht over de Amerikanen:
Wij hebben een grote haat,
aan de Amerikaan,
die is een veelvraat,
die een bermbom niet kan doorstaan,
dat is geen slimme volk,
dat merk je aan hun daden,
wij vragen altijd een dolk
om hun taal te kunnen raden.
wil jij een frietje eten,
dan ga je naar hen toe
die zullen met onsjes meten
en al dat stom gedoe.
vraag hen hun handen te wassen,
anders kan je braken,
wanneer ze na het plassen,
de frietjes gaan aanraken.
als je op straat gaat lopen,
word je vreemd gekeken,
je gaat maar denken en hopen,
dat dit zijn vreemde streken.
als je spuwt op de stoep,
word je in de bak gegooid,
daar zie je plas en poep,
je wordt dan arm en berooid.
luister altijd naar politie,
die kunnen op jou worden kwaad,
vanwege hun hoge positie,
hebben ze voor jou veel haat.
De VS heeft geen officiële taalquote:Op zondag 15 november 2009 02:54 schreef fyah het volgende:
[..]
Geleerd op school. maar ik zoek het nog wel eens even voor je op.
nee klopt, de verschillende staten bepalen dat zelf, zoals je hierboven ziet. Maar Engels is wel de voertaal voor praktisch elk overheidsorgaan. Dus indirect zou je het wel kunnen stellenquote:
Tja, ik las hier ook wel een paar keer dat mensen naar de UK of FR willen verhuizen (mijn ex woont nu in FR), dat begrijp ik dan weer nietquote:Op zondag 15 november 2009 02:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan mij er nou echt niks bij voorstellen dat mensen uit andere westerse landen Nederlander willen worden.Je weet wat voor idioten we hier in de politiek hebben?
Ik woon in de VS. Ik ken de procedures dus redelijk. Ik zit hier trouwens op een visum en niet op een green card want ik blijf hier niet wonen.quote:Op zondag 15 november 2009 02:53 schreef fyah het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk als de dood voor terrorisme, plus ze willen geen banentekort vermoeilijken. Amerika is enorm patriotic, eerst het eigen volk dienen en veiligstellen, dan pas immigranten in de grote geldgraaibak toelaten. Je kan er ook gaan wonen als je hier bij een bedrijf werkt met vestiging in de US.
Via een hele procedure incl gerechtelijke documenten (kosten tussen 1000-2500 USD) mag je dan voor DIE werkgeven 5 jaar lang in de US wonen en werken. Misdaad? Celstraf uitzitten en terug naar je eigen land met Ban voor x jaren. Wil je van baan wisselen of werkloos? terug naar eigen land en van daaruit met nieuwe werkgever helemaal opnieuw beginnen. Of je trouwt een Amerikaanse en na 5 jaar ben je genaturaliseerd
Amerika willen gaan bewonen, moet je écht een strijd voor voeren en vele jaren geduld hebben. Of je geeft je op aan de Green Card lotery en elk jaar worden er 50 000 green cards uitgedeeld aan 'westerse' landen. Maar er zijn jaarlijks miljoenen deelnemers.. Dus dat is een soort gokken.
Dat is het enige dat me nu tegehoudt, die vraagquote:Op zondag 15 november 2009 03:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat examen Nederlands is wel een beetje belachelijk.Bureaucraten.
Waar wil je trouwens gaan wonen in NL?
Je bent er via werkgever beland of op eigen initiatief?quote:Op zondag 15 november 2009 03:04 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik woon in de VS. Ik ken de procedures dus redelijk. Ik zit hier trouwens op een visum en niet op een green card want ik blijf hier niet wonen.
Ik ben het trouwens best eens met een streng naturalisatieproces. Dat is in Nederland niet anders. Er zijn genoeg werklozen hier en genoeg mensen die willen werken. Het is dus niet nodig om buitenlanders aan te trekken voor diverse functies.
Enneuh, misdaad = terug naar huis: Dat hadden ze in NL ook wel mogen doen. Dan was het een stuk rustiger geweest.
Ik zal wel geluk gehad hebben
Eigenlijk lijkt me Groningen me ook wel mooi. Nooit geweest, maar vandaag eens met Google Street View doorgetuktquote:Op zondag 15 november 2009 03:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Enschede is mij ook altijd goed bevallen, Twentenaren (Tukkers) zijn echt prima mensen. Ik hou zelf totaal niet van Amsterdam, ongeorganiseerde bende.
Wonen in Groningenquote:Op zondag 15 november 2009 03:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Groningen (de provincie), en dan vooral het gebied noordelijk en oostelijk van Groningen (stad) staat bekend om zijn hoge werkloosheid. Hoe dat in Groningen zelf is weet ik niet, het hangt er ook vanaf in welke sector je wat zoekt natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |