abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2009 @ 11:35:24 #151
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_74743194
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat heeft deze nu met besnijdenis te maken? Blijkbaar iets gemist?
Ik gaf even aan dat niet alles recht te praten is ook al is het in een ander land traditie!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_74743266
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:34 schreef Fockker het volgende:

[..]

Dat bepaal ik zelf wel even.

En die mannen die volgens jouw niet klagen. Je kent ze allemaal Misschien houden ze het wel stil.Er zijn geen cijfers over. Dus vind ik het knap dat jij daar uitspraken over doet en VOOR die mannen spreekt, geweldig!
Vrouwenbesnijdenis is natuurlijk even erg. Ook daar gaat het hier NIET over!
Laat ik zo zeggen: die paar honderd die ik ken hebben er geen last van.

Van mij mag je je overal mee bemoeien, maar je maakt een probleem van iets wat geen probleem is. Je wilt de religieuze vrijheid van anderen beperken op een punt waar jij helemaal geen last van hebt en waar ook geen sprake is dat de personen zelf er last van hebben.

Trouwens, bewijs jij maar eens dat er mannen zijn die zich niet durven te uiten. Je doet een aanname die je niet kan funderen.

Ja, ik trek de vergelijking met vrouwenbesnijdenis omdat daar vrouwen wel degelijk laten horen dat ze het er niet mee eens zijn.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_74744465
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waarom zou ik
Jammer, blijkbaar wil je niet in discussie gaan. Of dat nu is omdat je een pannenkoek bent of omdat je nu al merkt dat je 'm gaat verliezen zullen we maar in het midden laten.
  maandag 16 november 2009 @ 13:00:05 #154
3542 Gia
User under construction
pi_74745289
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:30 schreef PhysicsRules het volgende:
Mannen die besneden zijn hoor je over het algemeen helemaal niet klagen dat het gebeurd is. Het maakt ze over het algemeen niet uit of zijn er juist blij mee.
Omdat ze niet weten hoe het is met voorhuid. Ik ken een man die besneden moest worden om medische redenen. Hij was toen al volwassen en had dus al ervaring met seks. Na de ingreep klaagde hij steen en been. Die blote eikel schuurde tegen zijn onderbroek, masturberen ging niet meer zo lekker en ook de seks was minder. Enkele jaren later verklaarde hij dat hij het nog steeds verschrikkelijk vond. Vooral omdat zijn eikel zo ongevoelig was geworden.
quote:
Dus: waar bemoei je je eigenlijk mee?
Dit is een discussie-forum, iedereen mag zijn/haar mening geven.

Vooralsnog snap ik niet waarom dat besnijden moet bij jonge kinderen. Waarom niet wachten tot ze een jaar of 13 zijn? En het kind er zelf voor laten kiezen.
Daarbij heeft ook nog niemand mij het nut van een besnijdenis kunnen uitleggen, behoudens die enkele gevallen van medische noodzaak.
pi_74745404
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat ze niet weten hoe het is met voorhuid. Ik ken een man die besneden moest worden om medische redenen. Hij was toen al volwassen en had dus al ervaring met seks. Na de ingreep klaagde hij steen en been. Die blote eikel schuurde tegen zijn onderbroek, masturberen ging niet meer zo lekker en ook de seks was minder. Enkele jaren later verklaarde hij dat hij het nog steeds verschrikkelijk vond. Vooral omdat zijn eikel zo ongevoelig was geworden.
daar kan ik idd niet over oordelen, maar het is niet alsof je geen gevoel meer hebt. Het zal inderdaad anders zijn.
quote:
[..]

Dit is een discussie-forum, iedereen mag zijn/haar mening geven.
Zie boven.
quote:
Vooralsnog snap ik niet waarom dat besnijden moet bij jonge kinderen. Waarom niet wachten tot ze een jaar of 13 zijn? En het kind er zelf voor laten kiezen.
Daarbij heeft ook nog niemand mij het nut van een besnijdenis kunnen uitleggen, behoudens die enkele gevallen van medische noodzaak.
Sinds wanneer moet een religieus voorschrift logica bevatten? Al zou het helemaal geen voordelen hebben, zolang het geen noemenswaardige nadelen heeft is het wat mij betreft geen probleem.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_74746985
Het is bizar dat wilsonbekwame kinderen op deze manier worden toegetakeld uit religieus oogpunt. Als iemand een kind verkracht, is de wereld (terecht) te klein, maar ook een besnijdenis richt onherstelbare schade aan. Het is NIET de keuze van het kind zelf. Het is een keuze die ouders zomaar voor het kind maken en waarbij de lichamelijke integriteit van het lichaam wordt aangetast.

Het is bovendien ook nog eens bizar als je het religieus probeert te benaderen. Als God/Allah had gewild dat jongens zonder voorhuid door het leven gaan, had -ie ze wel zo geschapen. Het getuigt van respectloosheid naar de Schepper (waar ze in geloven) om veranderingen aan te brengen aan het lichaam.

Wat mij betreft worden besnijdenissen verboden voor iedereen tot 18 jaar. Pas als iemand volwassen is, is hij oud genoeg om zelf die keuze te maken. Je gaat kinderen van 6 jaar toch ook niet volstouwen met tattoos of piercings?

Daar waar mensen het illegale circuit opzoeken (of naar privéklinieken gaan) moet duidelijk zijn dat ze a) strafrechtelijk worden vervolgd als het aan het licht komt en b) zelf opdraaien voor alle medische kosten als gevolg van complicaties na een besnijdenis.
  maandag 16 november 2009 @ 14:35:10 #157
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74748015
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jammer, blijkbaar wil je niet in discussie gaan. Of dat nu is omdat je een pannenkoek bent of omdat je nu al merkt dat je 'm gaat verliezen zullen we maar in het midden laten.
Ja doe dat maar....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 16 november 2009 @ 16:56:23 #158
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74752264
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:42 schreef kawotski het volgende:

[..]

het is nergens voor nodig en dus controle idem dito.
Jij bent ook nergens voor nodig.

KOM MET EEN ARGUMENT of hou je mond gewoon.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 16 november 2009 @ 17:57:36 #159
3542 Gia
User under construction
pi_74754509
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef PhysicsRules het volgende:
Sinds wanneer moet een religieus voorschrift logica bevatten? Al zou het helemaal geen voordelen hebben, zolang het geen noemenswaardige nadelen heeft is het wat mij betreft geen probleem.
Ik ben van mening dat het wél noemenswaardige nadelen heeft. Wat ik al eerder zei: De eikel wordt ongevoeliger. Als je van jongsaf aan niet beter weet, kun je denken dat het geen nadeel is, maar waarom kiezen steeds meer verwesterse moeders voor het niet besnijden van hun zonen, of het uitstellen zodat ze hier eventueel zelf voor kunnen kiezen.

Ik vind dat besnijden net zoiets als die hoofdoeken. Het heeft voordelen voor het leven in de woestijn, waardoor het is opgenomen in de verhalen over Mohammed. Maar om er dan meteen een religieus waarde-oordeel aan te hangen, slaat nergens op.

Overigens heb ik die mening ook over het celibaat voor priesters. Omdat Jezus (nog) niet getrouwd was, mogen priesters niet trouwen. Dom voorschrift.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')