Na een gezellig avondje naar de bios gaat TS weer naar huis. Ik stap de bus in en groet de buschauffeur en noemt de plaats van bestemming. De buschauffeur stempelt de laatste 5 strippen af op mijn strippenkaart en zegt alsjeblieft. Ik zeg dat ik nog twee strippen te kort kom. De buschauffeur zegt nogmaals, nu op een iets dwingendere toon, alsjeblieft. Vervolgens kijkt hij ongeïnteresseerd weg. Ik dank de chauffeur en loop door.
Maar op het moment dat ik begin te lopen hoor ik achter me: HOHO!!. Wat denk je wel niet?! Dat we ons werk hier voor niks doen???
TS: Nee, dat denk ik helemaal niet...
- Dat lijkt er anders wel op!
Nou.. ik zeg dat ik nog 2 strippen nodig hebt en u zegt alsjeblieft en...
- JA HALLO, PROBEER IK EEN BEETJE BELEEFD TE DOEN IS T WEER NIET GOED. WAT WIL JE DAN DAT IK ZEG?!
Terwijl ik met stomheid geslagen ben zeg ik: De prijs van die twee strippen bijvoorbeeld?... dus... wat kost het?
- Ja uhh wat kost dat dan?! Nou uhhh 1,60!
TS betaalt, en terwijl ik het wisselgeld terugkrijg zegt hij nog even:
-Rot toch op... klootzak
Vervolgens wens ik de buschauffeur nog een fijne dag en hoop ik dat ik veilig thuis kom
Toen kwam er een controleur binnen en was de buschauffeur heel vriendelijk tegen iedereen en groette iedereen en wenste iedereen die uitstapte spontaan een fijne avond toe om mij nog even een trap na te geven.