Uhm die man heeft gewoon gelijk, als jij een computer hebt met een netwerkkaart er in. Waar je ethernetkabel dus oppast heb jij gewoon werkend internet, hoef je niets meer aan te doen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:37 schreef Twinkle20 het volgende:
-KNIP-
Wie o wie kan mij hiermee verder helpen? Alvast heel veel dank!
Account gegevens staan in je router, die maakt zelfstandig contact met XS4all/internet. Je pc krijgt automatisch een ip adres van je router middels DHCP. Het enige wat dus fout zou kunnen gaan, is dat op de nieuwe pc DHCP niet aan staat, maar die kans is extreem klein omdat bij een nieuwe installatie van windows DCHP standaard ingesteld staat.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Worden de accountgegevens op de modem/router opgeslagen dan?
Met het oog op wat je vanmiddag vertelde, kan het best zijn dat het meer werk wordt dan alleen een kabel omprikken. De eerste adsl-modems werden als USB-modem geleverd. (mint groen van kleur in de vorm van een eenarmige octopus). De kans is erg klein, maar mocht je zo'n modem hebben kan je xs4all het beste bellen met de vraag of je een nieuw modem kan krijgen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Is dat echt? Is het echt gewoon zo simpel? Jezus waar maak ik me dan druk om (zal wel vrouw eigen zijn)
Natuurlijk zit er een netwerkkaart in de nieuwe pc.
Maar ik hoef niks qua instellingen te doen? Hij pakt het gelijk op?
De meeste moderne adsl modems hebben die mogelijkheden idd, maar er zijn genoeg oudere modellen die echt alleen een modem zijn en niet kunnen routeren.quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:33 schreef Adames het volgende:
Bij ADSL is router en modem 1 apparaat. Dat betekent dat je router 'het internet' heeft en dat je computer de tweede schakel is. Routers zijn bedoeld voor dit soort dingen, dus ja: simpelweg kabel erin en hij doet het
dat ligt er ook maar net aan hoe oud het modem is.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:08 schreef Sakura het volgende:
Account gegevens staan in je router, die maakt zelfstandig contact met XS4all/internet. Je pc krijgt automatisch een ip adres van je router middels DHCP.
Klopt, maar XS4all heeft al hun routers al aangepast, zover ik weet hebben ze geen routers meer in het veld staan die geen inlog gegevens hebben in de router zelf.quote:Op zondag 15 november 2009 00:42 schreef Cothen het volgende:
[..]
dat ligt er ook maar net aan hoe oud het modem is.
Vanuit gaande dat TS geen houten modem meer heeft staan.quote:Op zondag 15 november 2009 00:39 schreef Cothen het volgende:
[..]
De meeste moderne adsl modems hebben die mogelijkheden idd, maar er zijn genoeg oudere modellen die echt alleen een modem zijn en niet kunnen routeren.
Bij mijn weten is het voor ADSL wegens technische redenen per definitie nodig dat het modem ook een router is.quote:Op zondag 15 november 2009 00:39 schreef Cothen het volgende:
[..]
De meeste moderne adsl modems hebben die mogelijkheden idd, maar er zijn genoeg oudere modellen die echt alleen een modem zijn en niet kunnen routeren.
Twee worden, usbmodems en bridging... kortom nee...quote:Op woensdag 18 november 2009 09:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Bij mijn weten is het voor ADSL wegens technische redenen per definitie nodig dat het modem ook een router is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |