abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74704677
Zo, hier een probleem
Ben prima in staat om voor alles en iedereen computers te formateren etc. en vervolgens weer kabelinternet aan te sluiten.

Maar nu het volgende:
In mijn winkel (overgekocht, vandaar dat ik het zelf nooit heb geinstalleerd etc.) heb ik een computer staan met ADSL. De computer is zo traag als de neten, vandaar dat ik vandaag een nieuwe pc heb gekocht. Nu wil ik die oude pc eruit knikkeren en de nieuwe in gebruik nemen, MET ADSL.

Het ADSL komt van xs4all af. Ik heb hen gebeld met de vraag hoe ik het ADSL werkend kon krijgen op mijn nieuwe pc. Ik kreeg daar als antwoord dat ik gewoon de ethernetkabel in de pc moet doen, en vervolgens heb ik volgens hun zeggen ADSL. Klinkt allemaal beetje te mooi om waar te zijn, ik geloof er dus ook geen bal van.

Maar nu, hoe moet het dan wel? Ik heb nagevraagd of er iets van een configuratiecd-rom is, maar degene aan de lijn zei van niet. Kijk ik op de site van xs4all, zie ik dat ze het continu over een cd-rom hebben .. Die ik dus niet heb.

Hoe krijg ik in godsnaam ADSL aan de praat op mijn nieuwe pc en welke gegevens moet ik eerst verzamelen en waar kan ik deze vandaan plukken?

Wie o wie kan mij hiermee verder helpen? Alvast heel veel dank!
pi_74704755
Gewoon de ethernet kabel in die nieuwe pc doen, dan werkt het gewoon
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_74704798
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:37 schreef Twinkle20 het volgende:
-KNIP-
Wie o wie kan mij hiermee verder helpen? Alvast heel veel dank!
Uhm die man heeft gewoon gelijk, als jij een computer hebt met een netwerkkaart er in. Waar je ethernetkabel dus oppast heb jij gewoon werkend internet, hoef je niets meer aan te doen.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_74704847
Is dat echt? Is het echt gewoon zo simpel? Jezus waar maak ik me dan druk om (zal wel vrouw eigen zijn )

Natuurlijk zit er een netwerkkaart in de nieuwe pc.
Maar ik hoef niks qua instellingen te doen? Hij pakt het gelijk op?
pi_74704879
Yep. XS4all is met kop en schouders de beste provider met de beste helpdesk die je kan wensen. Die man/vrouw heeft dus echt gewoon gelijk.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_74705058
Je zit me voor de gek te houden he?!

Effe serieus, want ik wel dat de boel werkt straks. En ik weet dat hier een hoop (ervarings)deskundigen rondlopen, waar ik nog van kan leren. Dus hoop wel dat het een serieus antwoord is waar ik echt mee verder kan.

Als het echt zo simpel is, dan is het gewoon zo.
Maar ergens heb ik het gevoel dat ik gigantisch voor de gek wordt gehouden
pi_74705079
Ja gewoon kabel uit de oude en in de nieuwe, klaar is Twinkle20.
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:56:57 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74705114
Zou moeten werken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74705202
Worden de accountgegevens op de modem/router opgeslagen dan?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_74705276
Je hebt geen accountgegevens nodig bij XS4ALL.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_74705374
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Worden de accountgegevens op de modem/router opgeslagen dan?
Account gegevens staan in je router, die maakt zelfstandig contact met XS4all/internet. Je pc krijgt automatisch een ip adres van je router middels DHCP. Het enige wat dus fout zou kunnen gaan, is dat op de nieuwe pc DHCP niet aan staat, maar die kans is extreem klein omdat bij een nieuwe installatie van windows DCHP standaard ingesteld staat.
pi_74706867
Geen probleem. Je router geeft via DHCP een IP af aan je computer. In technische blabla wil dat zoveel zeggen als dat de instellingen die je nodig hebt om online te kunnen automatisch aan je computer worden gegeven.

Als je een PC met Windows 7 hebt gekocht zal Windows je vragen welk type netwerk het is als je de kabel ingeplugged hebt. Op 'Home' klikken en klaar is Twinkle20.

url
pi_74707478
Bij ADSL is router en modem 1 apparaat. Dat betekent dat je router 'het internet' heeft en dat je computer de tweede schakel is. Routers zijn bedoeld voor dit soort dingen, dus ja: simpelweg kabel erin en hij doet het
pi_74710884
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Is dat echt? Is het echt gewoon zo simpel? Jezus waar maak ik me dan druk om (zal wel vrouw eigen zijn )

Natuurlijk zit er een netwerkkaart in de nieuwe pc.
Maar ik hoef niks qua instellingen te doen? Hij pakt het gelijk op?
Met het oog op wat je vanmiddag vertelde, kan het best zijn dat het meer werk wordt dan alleen een kabel omprikken. De eerste adsl-modems werden als USB-modem geleverd. (mint groen van kleur in de vorm van een eenarmige octopus). De kans is erg klein, maar mocht je zo'n modem hebben kan je xs4all het beste bellen met de vraag of je een nieuw modem kan krijgen.
Is het echter een modem met utp aansluitingen, dan kan je de pc direct aansluiten op je modem.
So we just called him Fred too
pi_74710934
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:33 schreef Adames het volgende:
Bij ADSL is router en modem 1 apparaat. Dat betekent dat je router 'het internet' heeft en dat je computer de tweede schakel is. Routers zijn bedoeld voor dit soort dingen, dus ja: simpelweg kabel erin en hij doet het
De meeste moderne adsl modems hebben die mogelijkheden idd, maar er zijn genoeg oudere modellen die echt alleen een modem zijn en niet kunnen routeren.
pi_74711000
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:08 schreef Sakura het volgende:
Account gegevens staan in je router, die maakt zelfstandig contact met XS4all/internet. Je pc krijgt automatisch een ip adres van je router middels DHCP.
dat ligt er ook maar net aan hoe oud het modem is.
pi_74711103
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:42 schreef Cothen het volgende:

[..]

dat ligt er ook maar net aan hoe oud het modem is.
Klopt, maar XS4all heeft al hun routers al aangepast, zover ik weet hebben ze geen routers meer in het veld staan die geen inlog gegevens hebben in de router zelf.
pi_74711142
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:39 schreef Cothen het volgende:

[..]

De meeste moderne adsl modems hebben die mogelijkheden idd, maar er zijn genoeg oudere modellen die echt alleen een modem zijn en niet kunnen routeren.
Vanuit gaande dat TS geen houten modem meer heeft staan.
pi_74713414
Okay, dan is mij een hoop duidelijk geworden. Bedankt!

Nou, ik ben op zoek naar de modem geweest, aangezien ik op internet dan de handleiding wilde downloaden. Maar dan moest ik wel eerst weten wat voor modem ik had. Hele toko afgezocht, maar nergens een modem te vinden. Waarschijnlijk heb ik hem volgens jullie ook niet nodig. Maar op welke (on)logische plaats kan zo'n ding nog meer staan als in de meterkast en bij de telefoonaansluiting? Want daar heb ik dus al gekeken.
pi_74713650
is idd wel de meest logische plaats. Maar probeer de kabel van je pc te volgen en kijk waar die heen gaat, die moet bij de router uitkomen
pi_74724499
Ja dat heb ik inderdaad ook geprobeerd. Maar hij lijkt achter een muur te verdwijnen en er niet meer uit te komen ... Wat natuurlijk niet zo zal zijn. Ik zal morgen nog eens een rondje wagen en kijken of in ieder geval ADSL aan de praat krijg. Is weer een hele overwinnig voor mezelf als dat lukt
pi_74795710
Naar de meterkast?
url
pi_74802712
Het ligt een beetje aan je opstelling, maar normaalgesproken moet dat werken ja, je netwerkkabel omprikken, wellicht daarna nog je PC herstarten om je IP te verversen maar veel meer komt er niet bij kijken nee.
Lambo of Rekt
  woensdag 18 november 2009 @ 09:23:13 #24
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_74806350
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:39 schreef Cothen het volgende:

[..]

Bij mijn weten is het voor ADSL wegens technische redenen per definitie nodig dat het modem ook een router is.

Ontopic: TS, gewoon die kabel in je pc prikken en het werkt. Je kan het ook met een laptop ofzo uittesten, druk daar die kabel eens in, dan zul je zien dat die laptop dan ook gewoon op internet kan
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_74807636
Ik weet niet of je alle kabels die in de oude pc zaten over gestoken hebt in je nieuwe pc?
Als dat zo is moet daar ook de ethernet(netwerk) kabel bij hebben gezeten.
Of je moet toevallig nog zo'n ouderwetse usb modem hebben liggen waar het adsl over gaat.
Maar als er een netwerk abel in je pc zit of er nog los bij hangt dan kun je deze gewoon volgen en kijken waar hij uit komt en als hij bij een muur uit komt sloop je die er toch gewoon uit.
in het plaatje zie je hoe een ethernet(netwerk)kabel er uit ziet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_74816334
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:23 schreef Bart het volgende:

[..]

Bij mijn weten is het voor ADSL wegens technische redenen per definitie nodig dat het modem ook een router is.
Twee worden, usbmodems en bridging... kortom nee...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')