Zelfs dat is geen goede reden om Frans te leren voor mijquote:Op dinsdag 24 november 2009 16:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Binnen 5 minuten een liefdesverklaring en de intentie (niet van mijn kant!) om alle plannen om te gooien om zoveel mogelijk tijd samen door te kunnen brengen!
Daar doe je het toch voor?
Hoax:quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Binnen 5 minuten een liefdesverklaring en de intentie (niet van mijn kant!) om alle plannen om te gooien om zoveel mogelijk tijd samen door te kunnen brengen!
quote:Het liefste natuurlijk zelfstudie, want ik ben bang voor mensen en vermijd contact met vreemden zoveel mogelijk.
Een beetje zoals Neeltje en Wietse dusquote:Op dinsdag 24 november 2009 16:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Zeker. Zijn de vrouwen daar ook zo makkelijk?quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tijd voor een coupe om er Spaans grondgebied van te maken!quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:42 schreef Lemans24 het volgende:
Frans![]()
Zo'n mooie taal, maar het ligt me helemaal niet. Hoe meer Spaans ik leer, hoe slechter m'n Frans bovendien wordt. Helaas!
Oh, Le Mans ligt in Frankrijk ja, en daar probeer ik dus ieder jaar me met m'n Frans met Spaans accent verstaanbaar te maken...
Toch apart, de oom en tante van mijn vriendin wonen nu een aantal jaar in Frankrijk. En die kunnen zich juist daardoor redelijk goed verstaanbaar maken in het Spaans omdat er redelijk wat woorden zijn die verwant aan elkaar zijnquote:Op dinsdag 24 november 2009 17:42 schreef Lemans24 het volgende:
Frans![]()
Zo'n mooie taal, maar het ligt me helemaal niet. Hoe meer Spaans ik leer, hoe slechter m'n Frans bovendien wordt. Helaas!
andersom schijnt dat inderdaad vaak voor te komen, net als met Italiaans- en Portugees-taligen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Toch apart, de oom en tante van mijn vriendin wonen nu een aantal jaar in Frankrijk. En die kunnen zich juist daardoor redelijk goed verstaanbaar maken in het Spaans omdat er redelijk wat woorden zijn die verwant aan elkaar zijn
Owja, jij bent er zeker zo eentje die zelfs de romantiek van Parijs niet inziet en claimt dat het er stinkt en dat alle Fransen onbeschofte eikels zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zelfs dat is geen goede reden om Frans te leren voor mij
Na een snelle liefdesverklaring ben je natuurlijk geen vreemden meer, dat begrijp je toch wel.quote:
Dat zou best kunnen. Ik heb na het eerste seizoen Boer zoekt vrouw er geen minuut meer van gezien.quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:11 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Een beetje zoals Neeltje en Wietse dus(voor de Boer zoekt Vrouw kijkers
)
Ja! En helemaal niet duur!quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeker. Zijn de vrouwen daar ook zo makkelijk?
Dat heb ik dus ook! Ik heb de hele tijd de neiging om er spaanse woorden doorheen te gooien en dan word je echt heel raar en vol onbegrip aangekeken.quote:Op dinsdag 24 november 2009 17:42 schreef Lemans24 het volgende:
Frans![]()
Parijs is inderdaad niet bepaald het toppunt van romantiek te noemen nee, en het ruikt er inderdaad niet lekker. Maar niet alle Fransen zijn onbeschofte eikels (ieder land heeft zo zijn eikels, Frankrijk niet uitgezonderd), de meeste Fransen die ik ken zijn prima mensen, met 1 uitzondering, dat is een arrogante klootzak. Maargoed, die tref je overal wel een keer aan, heeft niets met nationaliteit te maken.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Owja, jij bent er zeker zo eentje die zelfs de romantiek van Parijs niet inziet en claimt dat het er stinkt en dat alle Fransen onbeschofte eikels zijn.
Voor mannen is de PSP volgens mij toch leuker; daar heb je toch weer andere spelletjes op. Plus dat je er films mee kunt kijken enzo...quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:47 schreef Fogel het volgende:
Ik ga er volgende week 3 kopen als kerstcadeau voor mijn kinderen, misschien ook een voor mezelf (kosten maar 129USD=86¤ per stuk... hier zijn ze 1399NOK=166¤). Lijken me erg leuke dingen, ook voor volwassenen, want er is vanalles op te krijgen.
Waar je erg snel mee vooruit kan komen, zijn van die zelfstudie-labo'tjes, waar je mbv cassettes/dvd's etc door de stof kan racen en je bij vragen de aanwezige docent kan aanklikken om te overleggen. Daar waar je al bekend bent met het spul, klik je door naar de volgende les.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Heeft iemand hier trouwens tips voor een cursus Frans? Ik wil mijn Frans verbeteren, ben er namelijk achter gekomen dat mijn Frans best heel brak is. Deze werd me aangeraden bij Donner maar dat is volgens mij precies het stuk wat ik me nog herinner van mijn middelbare school.
Het liefste natuurlijk zelfstudie, want ik ben bang voor mensen en vermijd contact met vreemden zoveel mogelijk.
Ik ben al lang blij als ik supermario kan spelen, platform games vind ik nog steeds het leukste om me mee bezig te houden. En films kijken op zo'n klein scherm trekt me niet, zelfs op mijn 12" laptop kijken vind ik al niks.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:09 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Voor mannen is de PSP volgens mij toch leuker; daar heb je toch weer andere spelletjes op. Plus dat je er films mee kunt kijken enzo...
Een opvouwbare hoelahoep?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:33 schreef AKnynke het volgende:
Travelers: mag ik advies?
Volgende week donderdag vlieg ik naar huis om daar Sinterklaas te vieren. Ik heb m'n moeder getrokken dit jaar, en wil graag een leuke surprise voor haar maken. Nu gaat ze in maart 3 weken backpacken in Indonesie, van het geld dat ze geerfd heeft van haar moeder, wiens grote wens het was om ooit naar Indonesie te gaan. Ik wil graag iets doen met het feit dat ze een activiteit voor 20 jarige meisjes gaat doen..Ik ben niet creatief, hou niet van fröbelen en het moet in handbagage passen!
Wie helpt?
Ik neem zomaar even aan dat ze geen vloeiend Indonesisch spreekt? Dit boekje staat vol met relevante plaatjes waar je naar kan wijzen als je elkaar niet kan verstaan.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:33 schreef AKnynke het volgende:
Travelers: mag ik advies?
Volgende week donderdag vlieg ik naar huis om daar Sinterklaas te vieren. Ik heb m'n moeder getrokken dit jaar, en wil graag een leuke surprise voor haar maken. Nu gaat ze in maart 3 weken backpacken in Indonesie, van het geld dat ze geerfd heeft van haar moeder, wiens grote wens het was om ooit naar Indonesie te gaan. Ik wil graag iets doen met het feit dat ze een activiteit voor 20 jarige meisjes gaat doen..Ik ben niet creatief, hou niet van fröbelen en het moet in handbagage passen!
Wie helpt?
voor de surprise eigenlijk geen budget. Dat moet goedkoop en grappig. Dat boekje is inderdaad wel een goede! :-)quote:Op woensdag 25 november 2009 14:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik neem zomaar even aan dat ze geen vloeiend Indonesisch spreekt? Dit boekje staat vol met relevante plaatjes waar je naar kan wijzen als je elkaar niet kan verstaan.
[ afbeelding ]
Wat voor budget heb je?
Tnx! Ik ga iig even langs bij de Alliance Fraincaise, daar kan ik een test doen om te zien op welk niveau mijn frans is. En op basis daarvan beslis ik wel wat handig is.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:21 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Waar je erg snel mee vooruit kan komen, zijn van die zelfstudie-labo'tjes, waar je mbv cassettes/dvd's etc door de stof kan racen en je bij vragen de aanwezige docent kan aanklikken om te overleggen. Daar waar je al bekend bent met het spul, klik je door naar de volgende les.
Voordelen: erg handig voor het snel ophalen van de taal / eigen ritme / eigen tijdstippen uit te kiezen / je kunt zelf kiezen of je contact wilt leggen met de eventueel aanwezige andere studenten.
Of je doet een zelfstudie-programmaatje thuis op de computer, en je pm't me als er iets niet duidelijk is.
Voor het ophalen van een taal in groepen heb je natuurlijk wel het nadeel dat als de anderen een heel ander niveau hebben, je je soms kapot verveelt. Voor conversatie kan het wel weer leuker zijn.
Oja, je had een linkje geplaatst: ik ken hem niet, maar ik zou je aan willen raden om vooral naar de boekhandel te gaan om de zelfstudie-methodes ter plekke te gaan bekijken;
je moet er enthousiast van worden als je hem doorbladert, en het moet er vooral niet te deprimerend en onoverzichtelijk uitzien. Afijn, je kunt het beste iets uitkiezen wat jou goed ligt; en dat verschilt per persoon.
Succes!!
Ja, dat zeg ik ook al een aantal maanden voor m'n Duits, en dat heb ik een heel jaar gezegd om Zweeds te leren.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tnx! Ik ga iig even langs bij de Alliance Fraincaise, daar kan ik een test doen om te zien op welk niveau mijn frans is. En op basis daarvan beslis ik wel wat handig is.
In de tussentijd ga ik gewoon iedere dag een half uurtje oefenen ofzo.
Owja, hebben jullie deze review gezien op de FP?
Is het niveau altijd zo bedroevend laag? Ik werd er een beetje triest van, zo slecht is het stuk geschreven.
Owja, dat is van die boeken die iedereen leest.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:20 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]
Vrijdag komt de 3e en laatste film uit de Millenniumserie van Stieg Larsson in de bioscoop![]()
Hoop dat ik nog net de tijd heb om die mee te pikken voordat ik naar de VS vlieg zaterdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |