quote:
Op maandag 16 november 2009 21:04 schreef AKnynke het volgende:@ Fogel: ik neem meestal geen alcohol vanuit Zweden mee naar Nederland, maar andersom.
Aquavit moet toch bij de betere slijter te vinden zijn, zou je zeggen? Ze hebben het hier bij de systemet in ieder geval wel..
Ja, maar Zweden hoort bij de EU en dus mag je 10 liter sterke drank, ca 100 liter wijn en ca 100 liter bier meenemen per persoon.
Systembolaget en vinmonopolet moeten het bijna wel in hun assortiment hebben, je kan immers nergens anders sterk spul krijgen. In Nederland is het niet rendabel voor slijters om dat soort vaag spul op voorraad te hebben denk ik, maar wie weet zijn er uitzonderingen te vinden

Maar dan nog, in de tax-free winkel in Noorwegen betaal ik nog altijd minder voor sterke drank dan bij een slijter in Nederland.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta