Ik zit in mijn derde jaar op de universiteit en afgezien van een periode waarin ik vertraagd raakte (door depressie) gaat het me best goed af. Ik ben trots op mezelf dat ik dit niveau haal en zeker al op jonge leeftijd mijn BA ga halen (ik ben pas nét twintig). Echter krijg ik thuis constant gezeur over mijn cijfers. Na elk tentamen wil mijn ma PERSE weten wat ik haalde en als ik het even niet gehaald heb krijg ik een week gezeur te horen over dat ik dom en een lui varken ben. Ik vind dit ontzettend irritant. Het gebeurt al jaren, ook op de middelbare school toen ik alles haalde kreeg ik gezeur. Eeerst zelfs op alles wat lager was dan een 7! Bij onvoldoendes kwam er dan ook altijd slaag, maar de laatste jaren is ze ermee opgehouden omdat ik terugsloeg. Nu blijft ze echter doormauwen, ik word er gek van. Ik heb haar gezegd dat ik haar niet meer ga inlichten maar nu is de hel losgebarsten. Ik ben nu op zoek naar een kamer in Amsterdam maar tot zover zonder resultaat, want het meese is te duur en mijn ouders willen waarschijnlijk niet meebetalen...