Nee, maar dat is ook niet dat je hem nog los moet kopen en op je dashboard moet plakken. Stekkers van producten moeten ook aangepast worden als ze naar de UK gaan, da's wel vergelijkbaar toch?quote:
quote:Op maandag 16 november 2009 20:02 schreef Drinky het volgende:
Hoorde net ook al dat ze per provincie nog een extra belasting willen, wellicht voor mensen zonder voertuigen, om de miljoenen die ze mislopen te vergoeden
wat een
quote:DEN HAAG - De provincies overwegen een 'bewonersbelasting' in te voeren om het wegvallen van inkomsten uit de motorrijtuigenbelasting te compenseren.
Dit meldt het AD dinsdagochtend. Door de nieuwe belasting wordt het beloofde financiële voordeel van de kilometerheffing deels teniet gedaan. Bovendien moeten Nederlanders zonder auto straks mogelijk ook de nieuwe heffing betalen.
In Den Haag is men kritisch. "Het is oneerlijk dat mensen die dat nu niet doen straks een belasting moeten betalen," vindt PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen. CDA'er Eddy Bilder vindt een inwonersheffing wel eerlijker dan het systeem waarbij alleen autobezitters betalen.
Nou nee. Ze gaan immers mijn auto niet aanpassen (er vanuitgaande dat het in het in/aan het dashboard zou komen), iets wat een autofabrikant wel zou (kunnen) doen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:56 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Nee, maar dat is ook niet dat je hem nog los moet kopen en op je dashboard moet plakken. Stekkers van producten moeten ook aangepast worden als ze naar de UK gaan, da's wel vergelijkbaar toch?
Eerst Belgie. Maar die hebben dr ook al lucht van gekregen, dus ik geef Belgie nog een jaartje of 6. Daarna zal het idd wat anders worden ja : )quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:43 schreef Intrepidity het volgende:
Ok, ik verhuis naar het buitenland, zo is het ook geen zak meer aanGa wel lekker in de VS rondkarren met een 6-litermotor met een prijs per gallon benzine waar je hier nog niet eens een druppel voor koopt.
Dat zou allemaal kunnen, maar dat zijn nog steeds zaken die je zelf eenvoudig kunt vaststellen. Of er door een ander op geattendeerd worden dat je linker-remlicht het niet doet. Ja, je kunt net de pech hebben dat zo'n lampje het net tijdens het rijden heeft begeven, en je een onvermurwbare agent tegenkomt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:15 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als wanneer nu bijvoorbeeld je verlichting kapot gaat. Het is niet echt een goede vergelijking, daar je je verlichting ten alle tijden zelf eenvoudig kunt controleren (maar goed, niemand gaat elke keer alle lampjes controleren als 'ie in de auto stapt), maar dat KAN ook geheel buiten je eigen toedoen om gebeuren, wellicht tijdens het rijden, en zonder dat je het door hebt. Nu is het dan ook mogelijk dat je nét op zo'n moment door een agent aan de kant wordt gezet, en dat je een prent krijgt. Dan kun je lullen als Brugman met je dikke vinger, maar die prent krijg je toch.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:50 schreef D. het volgende:
[..]
Nou nee. Ze gaan immers mijn auto niet aanpassen (er vanuitgaande dat het in het in/aan het dashboard zou komen), iets wat een autofabrikant wel zou (kunnen) doen.
Het zullen dus wel dezelfde personen zijn die het inbouwen, dus ook dezelfde manier/werkwijze.
Ja klopt. Dat wordt er niet bij verteld. Zoals zovaak verteld het kabinet en de overheid het halve verhaal, om ons iets door de strot te duwen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:24 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik wet niet of het al gemopperd is in dit topic maar de provincie krijgt bij invoering van deze km heffing veel minder geld binnen omdat ze de provinciale opcenten missen.
Dit geld zullen ze zeker weten ergens anders vandaan halen. Ons dus. Dus tel maar 12*19? euro bij de jaarlijkse kosten op!
En heb ergens gelezen dat als je dan een sluiproute neemt je gewoon ¤5,- per 10km kwijt bent. De lutsersquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:07 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ja klopt. Dat wordt er niet bij verteld. Zoals zovaak verteld het kabinet en de overheid het halve verhaal, om ons iets door de strot te duwen.
Ondertussen begint het her en der gelukkig wel duidelijk te worden dat er meer is dan ons nu verteld wordt. Zo wordt er ook niks verteld over de spitsboete die straks wordt ingesteld. Want ja, als je als automobilist tussen 7 en 10 op je werk probeert te komen, dan ben je natuurlijk vreselijk verkeerd bezig, en dan moet dat bestraft worden. Het spitstarief kan nog wel eens 11 cent per kilometer extra worden, bovenop de kilometerheffing.
Uiteraard:quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:24 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik wet niet of het al gemopperd is in dit topic maar de provincie krijgt bij invoering van deze km heffing veel minder geld binnen omdat ze de provinciale opcenten missen.
Dit geld zullen ze zeker weten ergens anders vandaan halen. Ons dus. Dus tel maar 12*19? euro bij de jaarlijkse kosten op!
De minister zegt dat de aanschafbelasting en de wegenbelasting worden afgeschaft, en dat daarvoor in de plaats de kilometerheffing komt. Hj zegt ook dat 59% niet meer gaat betalen dan nu. En hij zegt dat het doel van de KMH is om vervuilende auto's en veelrijders meer te laten betalen. Vervolgens worden er allemaal rekenvoorbeelden gepresenteerd om dit te onderbouwen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:07 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Dat zeg ik de hele tijd wel. Sec gaat het autorijden dus niet meer kosten ;-)
Moet je z'n hoofd kapotslaan tegen dat kastjequote:Op dinsdag 17 november 2009 22:16 schreef the_legend_killer het volgende:
Als je iemand omlegt ga je nog voor minder de cel in( soms dan )
kortom, de rijken worden weer bevoordeeld.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:23 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
De minister zegt dat de aanschafbelasting en de wegenbelasting worden afgeschaft, en dat daarvoor in de plaats de kilometerheffing komt. Hj zegt ook dat 59% niet meer gaat betalen dan nu. En hij zegt dat het doel van de KMH is om vervuilende auto's en veelrijders meer te laten betalen. Vervolgens worden er allemaal rekenvoorbeelden gepresenteerd om dit te onderbouwen.
In die rekenvoorbeelden is inderdaad te zien dat je voor 30.000km/jaar rijden in een Golf 1.9TDI niet meer kwijt bent dan nu. Maar voor een BMW X5 3.0i waar je 30.000 km/jaar in rijd ben je zelf ruim 150,- per maand (maand ja) goedkoper uit. Wacht even. Een BMW X5 3.0i zeg je? Zo'n grote vervuilende SUV? En dan ook nog eens eentje waar je 30.000km per jaar in rijdt? Ik dacht dat die juist meer gaan betalen. Ja, dat zegt de minister inderdaad, maar de rekenvoorbeelden geven iets anders aan.
Het lijkt er dus op dat er met die rekenmodellen gegoocheld wordt, om het niet te duur te laten lijken. Zo worden er een hoop extra kosten (provinciebelasting, spitstarief) niet bijverteld en zijn de tarieven uiteindelijk een stuk hoger dan nu wordt beweerd. Want binnen een paar jaar zijn de tarieven al meer dan twee keer zo hoog (6,7 cent gem. straks tegen 3 cent gem. aan het begin) als waar nu mee wordt gerekend. Deze prijsstijging zet zelfs de inflatie na de invoering van de euro in de schaduw.
Bovendien gaat de provinciebelasting straks een geheel eigen leven, waardoor je binnen no-time tegen stijgingen van 10% per jaar aan zit te kijken.
Je moet nooit in je eigen nest poepenquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
kortom, de rijken worden weer bevoordeeld.
Niet dus. De modellen worden zo gehusseld dat het nu net lijkt of iedereen er op vooruit gaat. Maar in de praktijk gaat iedereen dik meer betalen. Of je nou een crappy ouwe auto hebt, of een dikke glanzende bak. Zelfs als je met de trein gaat ga je meer betalen, omdat er een provinciebelasting komt. Bovendien zullen meer mensen de auto vaker verruilen voor het OV, waardoor je weer geen zitplaats hebt in de trein. Rotzooi allemaal.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:36 schreef TeenWolf het volgende:
kortom, de rijken worden weer bevoordeeld.
provinciebelasting???quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:41 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Niet dus. De modellen worden zo gehusseld dat het nu net lijkt of iedereen er op vooruit gaat. Maar in de praktijk gaat iedereen dik meer betalen. Of je nou een crappy ouwe auto hebt, of een dikke glanzende bak. Zelfs als je met de trein gaat ga je meer betalen, omdat er een provinciebelasting komt. Bovendien zullen meer mensen de auto vaker verruilen voor het OV, waardoor je weer geen zitplaats hebt in de trein. Rotzooi allemaal.
Ja, hier:quote:Op woensdag 18 november 2009 11:48 schreef Pitebuell het volgende:
Zijn er al rekenmodulen waar je kunt aangeven wat voor auto je hebt en van welk jaar zodat er een bedrag uit komt rollen? Vind het wel handig om te weten waar ik dan sta met me bedrijf ect.
Dat vraag ik mij ook af waarom gaan de Nederlandse burgers nu niet in opstand. Als we alleen maar klagen en er verder niets aan doen gaat het van kwaad naar erger.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Iedereen is er wel tegen maar wanneer komt er nou actie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |