abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2009 @ 23:36:26 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74768536
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
@SeLang, wat vind je eigenlijk de beste intraday TA?
Op dit moment zeg ik prijs-volume relatie en range breakout strategieen. Maar met geen van bovenstaande dingen heb ik een aantoonbaar winstgevende strategie gevonden die goed genoeg is om daadwerkelijk te traden

Onderstaande is de equitycurve van een intraday range breakout strategie op GBP/USD over een periode van ca 3 jaar. Erg consistent (bijna 1000 trades) en er komt evenveel geld uit de long als uit de shortposities, dus het is niet het gevolg van een toevallige 'trend'. Voorbeeldig plaatje, maar pak ik het jaar daarvoor ook mee dan lijkt het nergens meer op.

Dingen als moving average en alle oscillatoren zoals stochastics, RSI, MACD, ROC, CCI etc zijn pure ruis imo. Ik heb nog nooit gezien dat deze dingen enige voorspellende waarde hebben, ook niet in combinatie met iets anders (deelstrategie). Als ik een min of meer werkende strategie had met een van die dingen dan werd ie meestal beter als ik dat soort clutter eruit gooide.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 16 november 2009 @ 23:38:53 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74768644
Vanwaar dan toch die zoektocht naar de edge, Selang? Als je eigenlijk al weet dat hij niet gevonden kan worden omdat hij er niet is (efficiënte markt)

En hoe verklaar je dat GS per kwartaal maar een paar handelsdagen verliest, zelfs in een extreem volatiel en onvoorspelbaar jaar als dit jaar?
The End Times are wild
  maandag 16 november 2009 @ 23:43:34 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74768804
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:38 schreef LXIV het volgende:
Vanwaar dan toch die zoektocht naar de edge, Selang? Als je eigenlijk al weet dat hij niet gevonden kan worden omdat hij er niet is (efficiënte markt)
Het is leuk om te zoeken naar structuur in de chaos. Een intellectuele uitdaging. Het draait bij mij niet primair om het geld (als ik rijk wou worden dan zou ik absoluut mijn tijd aan iets anders besteden!)
quote:
En hoe verklaar je dat GS per kwartaal maar een paar handelsdagen verliest, zelfs in een extreem volatiel en onvoorspelbaar jaar als dit jaar?
Wat denk je zelf?
Mijn reisverslagen
  maandag 16 november 2009 @ 23:45:55 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74768888
Het zoeken naar een werkende edge is de heilige graal van de beleggers!

Alhoewel ik niet geloof dat het koersverloop in de toekomst te voorspellen valt aan de koersen in het verleden (dus ook niet in TA geloof) zijn er wel goede traders en slechte traders. (los van risicospreiding, wat reeel en aantoonbaar is)
The End Times are wild
pi_74769030
quote:
Op maandag 16 november 2009 08:52 schreef LXIV het volgende:
De koers zal een paar dubbeltjes onder het bod van Canon sluiten.
Helaas .
Toch knap dat de slotkoers twee cent boven de geboden prijs van Canon ligt.
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 23:50:16 #256
4530 crew  Crazy Harry
pi_74769037
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:58 schreef Mendeljev het volgende:
Ik las vandaag een stukje in de Pers over een nieuw fonds dat uitsluitend in de game-industrie belegt. Ze beloven een rendement van 15% bij een marktgroei van 9.7%

Op de één of andere manier ben ik ontzettend achterdochtig als iemand bij voorbaat een hoog rendement belooft...

http://depersnew.republis(...)2009.html#ep242901=6
Paul Hanraets is in ieder geval bekend met de game-industrie dus daar zal hun kennis op dat gebied wel vandaan komen. Ik heb hem alleen maar meegemaakt als eerlijke harde werker, ik verwacht niet dat hij zich inlaat met een of andere oplichtingpraktijk.

Als je trouwens naar de brochure kijkt op www.dutchgamesfund.com lijkt het er een beetje op dat ze uitvoering geven aan een investeringsmodel wat kortgeleden voorgesteld is door Gabe Newell (CEO Valve, van oa Half Life). Daarbij werd voorgesteld dat gamers voortaan zelf investeren in games zodat het direct duidelijk is dat er een markt is. Dus ipv achteraf, koopt een gamer een spel vooraf.
Overigens was er in dat model geen sprake van return on investment (ja het spel zelf maar that's it) dus dan is dit model in ieder geval beter.
Verkeerd gelezen

Verder is een rendement van 15% natuurlijk wel totaal fantasie, ze hebben wat betreft financiën dus nog wat te leren

[ Bericht 3% gewijzigd door Crazy Harry op 16-11-2009 23:58:24 ]
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_74769269
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:17 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Macd (divergentie) en ik kijk naar de candlesticks op 15m en uur grafiek. Als er een omkeerpatroon dreigt te ontstaan pak ik de Slow Stoch als extra tool erbij om de risico's te beperken.

Ben om 9uur nog long gegaan in USD/JPY. Hammer+ stochs erg laag. Helf positie gesloten met kleine winst, rest van de positie SL op eigen geld en positie laten lopen vannacht.

[ afbeelding ]
Ok! Ik ga dat morgen ook even toepassen en kijken of ik er succes mee heb, zie dat ik hetzelfde soort grafiekjes heb via IG.

Overigens vind ik het wel een risico om de USD/JPY vanacht door te laten lopen op basis van TA indicatoren.
Als ik de keus heb kies er ik er liever voor om iets overnight mee te nemen gebasseerd op fundamentele redenen. (Al zit ik op dit moment short op de AEX om TA redenen, wat me wsch. geen centen gaat opleveren)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74769314
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ok! Ik ga dat morgen ook even toepassen en kijken of ik er succes mee heb, zie dat ik hetzelfde soort grafiekjes heb via IG.

Overigens vind ik het wel een risico om de USD/JPY vanacht door te laten lopen op basis van TA indicatoren.
Als ik de keus heb kies er ik er liever voor om iets overnight mee te nemen gebasseerd op fundamentele redenen. (Al zit ik op dit moment short op de AEX om TA redenen, wat me wsch. geen centen gaat opleveren)
Helft heb ik al gesloten met winst, rest laat ik gewoon lopen met SL op eigen geld. Ik loop alleen het risico om mijn winst kwijt te raken met mijn andere helft.
pi_74769666
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Op dit moment zeg ik prijs-volume relatie en range breakout strategieen. Maar met geen van bovenstaande dingen heb ik een aantoonbaar winstgevende strategie gevonden die goed genoeg is om daadwerkelijk te traden

Onderstaande is de equitycurve van een intraday range breakout strategie op GBP/USD over een periode van ca 3 jaar. Erg consistent (bijna 1000 trades) en er komt evenveel geld uit de long als uit de shortposities, dus het is niet het gevolg van een toevallige 'trend'. Voorbeeldig plaatje, maar pak ik het jaar daarvoor ook mee dan lijkt het nergens meer op.

[ afbeelding ]

Dingen als moving average en alle oscillatoren zoals stochastics, RSI, MACD, ROC, CCI etc zijn pure ruis imo. Ik heb nog nooit gezien dat deze dingen enige voorspellende waarde hebben, ook niet in combinatie met iets anders (deelstrategie). Als ik een min of meer werkende strategie had met een van die dingen dan werd ie meestal beter als ik dat soort clutter eruit gooide.
Ook dit ga ik morgen even toepassen Al is de prijs-volume relatie een erg dubieuze op dit moment

Je geeft hetzelf eigenlijk al wel aan, je kunt niet echt aan tonen dat het werkt, feitelijk op papier, maar je gevoel zegt toch, die en die werken op dit moment het beste. Soms is gevoel, ook geen verkeerde indicator. (soms ook wel )

Ik moet zeggen dat ik moving average alleen gebruik als (slecht) excuus op het moment dat er ergens een hele duidelijke doorbraak is, waar lijnen elkaar kruizen. Terwijl ik dondersgoed weet dat de percentage kans van slagen best klein is . MACD, stochastics, ROC, CCI en anderen gebruik ik eigenlijk niet. RSI dus wel, MFI vind ik zelf ook wel handig in combinatie met RSI en de Aroon indicator. Ik ben mede zo geïntrigeerd in de MFI vanwege de bizarre dalende volumes in combinatie met stijgende beurskoersen, het sprak een gevoel uit van, short! Maar de variabele die hier inzat voor timing klopt van geen kant.

Maarja, dan kom je weer bij het verhaal, een TA indicator hoeft niet succesvol te zijn in het percentage succesvolle trades, als jij een strategie bedenkt met 100 trades per jaar, waarvan je met 1tje 100k verdient, en de andere 99 gemiddeld een bedrag van 500 euro verliest maak je nog steeds goede winst. Zie het bijvoorbeeld als een 500:1 leverage strategie waar je bij elke instap direct binnen 1 index punt! verlies hem direct verkoopt
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74769868
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:59 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Helft heb ik al gesloten met winst, rest laat ik gewoon lopen met SL op eigen geld. Ik loop alleen het risico om mijn winst kwijt te raken met mijn andere helft.
Dat snap ik, maar ik heb puur uit eigen ervaring weinig succes met op basis van TA een trade overnight door laten lopen. Maar zoals je al zei, je hebt al winst genomen (ik ga er even van het gemak uit dat je relatief in de buurt van break even zit waar je je winst had genomen?)

Ik denk overigens dat je nog wel winst kunt pakken op de USD/JPY morgen , wat is jouw spread overgens op de USD/JPY, ik zie dat hij hier vrij groot is
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:33:05 #261
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74770428
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:33 schreef Deprater het volgende:
De shorters zijn uit gerookt
¿Serio? In mn portefeuille staan anders nog steeds short posities op de AEX. (waar ik wel voor vrees, dat ik geef ik toe )

Morgen anders maar met 400:1 op de industrialisatie cijfers van de US, direct met het volledige kapitaal, dan is die blog ook afgelopen (of kan ik de dag daarop direct met vakantie)
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:55:42 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74770578
De markt heeft soms de eigenschap om het maximum aantal speculanten te frustreren. Dus op dalende volumes omhoog --> iedereen short. Dan toch uitbreken op marginaal hoger volume (zoals vandaag) en als dan bijna alle shorters dan zijn uitgestopt gaat het weer keihard omlaag . Een 'failed breakout' is dan weer een shortmoment, etc
Mijn reisverslagen
pi_74771833
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ze zitten op Ekkersrijt, je kunt even langsgaan
Hmmm, volgens mij ben ik daar heel lang geleden wel eens langs geweest. Hadden ze een grote fake penis boven op een kastje staan. Die was verdwenen toen we terug kwamen van de koffie. Of was dat een ander bedrijf dat werkte aan protheses.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_74771977
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:57 schreef Lemans24 het volgende:
wat is de koers van de DJ en de S&P de afgelopen 3 maanden, gecorrigeerd voor de dollarkoers?
Vind dit wel een goede vraag... Iemand?
pi_74772196
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:58 schreef Mendeljev het volgende:
Ik las vandaag een stukje in de Pers over een nieuw fonds dat uitsluitend in de game-industrie belegt. Ze beloven een rendement van 15% bij een marktgroei van 9.7%

Op de één of andere manier ben ik ontzettend achterdochtig als iemand bij voorbaat een hoog rendement belooft...

http://depersnew.republis(...)2009.html#ep242901=6
Klinkt leuk, maar bij de game industrie krijg ik altijd een beetje dat film gevoel. Tegenover 1 hit staan 50 flops

En volgens mij heeft er ook nog nooit een particulier geld verdiend met investeren in films
pi_74772502
Stocks Overvalued, Recession Will Return: Meredith Whitney

Dat wordt dus nog even flink wat extra aandelen inslaan komende week!
pi_74772737
Paulson Takes Citigroup Stake, Sells Goldman Sachs Shares

Citigroup dus, no brainer!
quote:
Other notable moves in banks stock from Paulson included:

* Lowers stake in JPMorgan Chase (NYSE: JPM) to 7,000,000 shares from 2,000,000 shares
* Lowers stake in BanK of America (NYSE: BAC) to 159,794,229 shares from 167,990,464 shares.
* Liquidates 2,000,000 share Goldman Sachs (NYSE: GS) position
* Liquidates 700,000 share State Street (NYSE: STT) position
* Raised First Horizon National Corp. (NYSE: FHN) stake to 7,111,307 shares from 3,000,000 shares
* Maintains 17,000,000 share stake in Capital One Financial (NYSE: COF)
* Maintains 5,000,000 share stake in Fifth Third Bankcorp (Nasdaq: FITB)
* Maintains 12,000,000 share stake in Marshall & Ilsley Corporation (NYSE: MI)
* Maintains 2,750,000 share stake in People's United Financial (Nasdaq: PBCT)
* Maintains 35,000,000 share stake in Regions Financial (NYSE: RF)
* Maintains 2,000,000 share stake in ETF Ultrashort Financial (NYSE: SKF)
* Maintains 1,500,000 share stake in SunTrust Banks, Inc. (NYSE: STI)
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:57:36 #269
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_74773187
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 06:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vind dit wel een goede vraag... Iemand?
Zoiets? Dow in euro's:

..en S&P500 in euro's:

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_74773203
Tussen nu en 10.500 extreem zware weerstandszone Dow Jones, nog steeds enorme daling komend jaar in het vooruitzicht.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:08:12 #271
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_74773391
SE wat doe jij met je shorts?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_74773538
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zoiets? Dow in euro's:

[ afbeelding ]

..en S&P500 in euro's:

[ afbeelding ]
Ja, dank
pi_74773875
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:08 schreef AQuila360 het volgende:
SE wat doe jij met je shorts?
Verkopen Leuke winst er weer bij gepakt.
pi_74774400
Ook "leuke" cijfers uit Zwitserland:
CHF Retail Sales y/y -1.6% 1.1% -1.0%

Y/Y, dus een daling tov oktober (lag van 45 dagen) vorig jaar. Toen de crisis dus al bezig was...
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:58:31 #275
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74774411
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:33 schreef Deprater het volgende:
De shorters zijn uit gerookt
ik proef negativiteit tegen shorters...
die ook nog eens gelijk hadden vandaag!
pi_74774841
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tis maar wat je "gelijk" noemt... -0.1% vind ik nou niet echt een schokkende stand.
pi_74774887
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Misschien zit hij zelf long
pi_74774894
Inderdaad en als je de afgelopen twee weken vaker short bent gegaan, dan zal je nu nog steeds niet veel winst hebben
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_74774927
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien zit hij zelf long
Soms moet je wel een beetje afstand houden om je eigen ding te kunnen blijven doen.
pi_74774934
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tis maar wat je "gelijk" noemt... -0.1% vind ik nou niet echt een schokkende stand.
Stel dat je via je CFD's 50 pond per index punt verdient .. en je short ging zitten. De FTSE staat toch maar even mooi 25 punten in het rood, dat was dan 1250,- pond geweest! Profit!

Zo zie je maar weer, rood is rood, of het nu -0.1% of -1% is
pi_74774974
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:20 schreef Gremen het volgende:
Inderdaad en als je de afgelopen twee weken vaker short bent gegaan, dan zal je nu nog steeds niet veel winst hebben
Haha, touche! Dan kan ik het me voorstellen Continu 2 week keihard shorten, en dan het na gister zo zat te zijn met je hele kapitaal op long te gaan zitten
pi_74775045
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha, touche! Dan kan ik het me voorstellen Continu 2 week keihard shorten, en dan het na gister zo zat te zijn met je hele kapitaal op long te gaan zitten
Daar lach je om, maar volgens mij zijn er zat mensen waarbij dit echt gebeurt!
pi_74775111
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:27 schreef Gremen het volgende:

[..]

Daar lach je om, maar volgens mij zijn er zat mensen waarbij dit echt gebeurt!
Thats part of the game. Net of dat bij mij niet gebeurt
pi_74775158
Heheh

Wat is er eigenlijk het laatste half uur aan de hand?
We staan opeens weer lekker groen
pi_74775176
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:31 schreef Gremen het volgende:
Heheh

Wat is er eigenlijk het laatste half uur aan de hand?
We staan opeens weer lekker groen
futs schoten omhoog
pi_74775449

Dat jullie het weten.
pi_74775935
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:44 schreef knnth het volgende:
[ afbeelding ]

Dat jullie het weten.
Een dag 2000,-? Dat kan ook in een uur!
pi_74776566
sitting_elfling , ik lees je blog met veel plezier, so keep it up :-).
pi_74776927
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef Apache4U het volgende:
sitting_elfling , ik lees je blog met veel plezier, so keep it up :-).
Toch even een disclaimer, om niet een topic in R&P te krijgen van iemand die mijn blog leest.

Het is niet aan te raden om zelf met CFD's te beleggen, of zelfs in mindere mate met turbo's of sprinters als je geen ervaring hebt. Je laat een scheet in de verkeerde richting en je staat zo op -1500 bij zo'n CFD. Daarbij komt ook nog een keer dat als je grote contracten koopt, je al op een initieel verlies staat van bijv. -300 euro, domweg door de spread en het aantal euro per punt waar je op biedt. Immers, des te meer contracten, des te meer centen per index punt en des te hoger is het verlies waar je mee start.

En na morgen ga ik er ff een weekje tussen uit, eem' Nederland weer opzoeken, dus dan gaat de blog ook achter slot en grendel.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:41:33 #290
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74776971
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

-2 punten bij opening.

verder weer een dag dat de nullijn heilig lijkt te zijn.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:44:50 #291
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74777075
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of BAM verkopen op 4,65 omdat het er toch wel erg naar uitziet dat ze compleet duur het putje gaan...
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:14:24 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74777923
quote:
Eindelijk een vrouw die geen bullshit uitkraamt

Mijn reisverslagen
pi_74778749
Traden moet dezer dagen doodsimpel zijn, de dollar regeert. Gaat 'ie omhoog dan daalt de S&P, gaat 'ie omlaag dan stijgt de S&P. Heeft iemand daar al een backtestje op losgelaten? Ik zou een tijdsinterval van 5 minuten en een van 24u proberen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:51:16 #294
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_74778852
ik, als jongen van 16 jaar, zou graag de kneepjes van het beleggen willen leren, iemand die mij kan helpen?
mundus vult decipi
pi_74778894
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:47 schreef dvr het volgende:
Traden moet dezer dagen doodsimpel zijn, de dollar regeert. Gaat 'ie omhoog dan daalt de S&P, gaat 'ie omlaag dan stijgt de S&P. Heeft iemand daar al een backtestje op losgelaten? Ik zou een tijdsinterval van 5 minuten en een van 24u proberen.
Wat je ook weer meteen kan linken aan de AEX.
pi_74778926
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:51 schreef Gratau het volgende:
ik, als jongen van 16 jaar, zou graag de kneepjes van het beleggen willen leren, iemand die mij kan helpen?
Schrijf je in voor de dag van de belegger?
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:57:05 #297
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74779041
quote:
Eerst dit topic lezen: Veel geld verloren.

Weet waar je aan begint!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_74779142
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:57 schreef Falco het volgende:

[..]

Eerst dit topic lezen: Veel geld verloren.

Weet waar je aan begint!
Jezus dat had ik nog niet gelezen, zonder ervaring moet je nooit gaan beleggen in dat soort derivaten tenzij het je niet uitmaakt of je al je geld kwijtraakt.
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:01:57 #299
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_74779186
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:53 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Schrijf je in voor de dag van de belegger?
ja helemaal naar amsterdam gaat denk niet zo 1 2 3
mundus vult decipi
pi_74779223
quote:
Wat weet je al van beleggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')