abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74684359
Onderzoekers van de NASA weten nu zeker dat er water op de maan is.

Het experiment waarbij de ruimtevaartorganisatie ruim een maand geleden een raket en later een sonde op de maan liet neerstorten is een groot succes, zeggen de onderzoekers.

Door de eerste klap ontstond een stofwolk van zo'n tien kilometer hoog. De sonde vloog daar doorheen en deed metingen.

De gegevens werden doorgestuurd naar de aarde, voordat de sonde op de maan te pletter sloeg.

Waterdampen
De data zijn uitgebreid bestudeerd en volgens de onderzoekers is er een rijke hoeveelheid aan waterdamp op de maan.

NASA had al eerder sporen van water gevonden op de maan, maar dat waren veel minder grote hoeveelheden. "Een maand geleden spraken we over theelepeltjes die glazen vulden," zegt één van de onderzoekers, "maar nu hebben we een hoeveelheid gezien die zeker gelijk is aan een dozijn emmers van 7, 5 liter".

Maanbasis
De aanwezigheid van water op de maan is van belang voor toekomstige bases daar. Niet alleen kan het worden gebruikt voor menselijke consumptie, maar ook om er waterstof van te maken, die als brandstof kan dienen.

"Het zou water zijn dat je kunt drinken. Het is water zoals elk ander. We moeten de smaak van het water nog uitzoeken", stelt de woordvoerder.

Na deze eerste resultaten zullen de wetenschappers nog meer onderzoek doen. "Hoeveel ervan is ijs, is gekristalliseerd of is er alleen damp onder oppervlakte? Dat moeten we nog berekenen."

Bron: http://www.nos.nl/nosjour(...)1109_maan_water.html
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 13 november 2009 @ 23:52:37 #2
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74684568
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74684693
Handig dat het al in emmers zit!
pi_74685449
Zouden er ook andere grondstoffen zijn zoals bijv. diamanten of goud?
pi_74685546
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:55 schreef TheJanitor het volgende:
Eens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74687630
quote:
Jammer dat ze geen flessen spa hebben gevonden
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 14 november 2009 @ 04:18:06 #7
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_74687682
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 04:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen flessen spa hebben gevonden
Kraanwater.
pi_74688183
quote:
pi_74693636
Ik voorspel een kenkerduur bronwatertje in Japan!
When it comes to survival..
pi_74694826
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')