Idd, ze hadden verwacht dat je dat kon zien met een telescoop .. en dat viel dus nogal tegen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Neuh, het pluimpje was minder spectaculair dan verwacht/gehoopt.
nee joh, die inslag met daarop volgende stofwolk was om de samenstelling van die stofwolk te kunnen analyseren ..quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
dit is wel een doorbraak. dacht ik zo. maar blijkbaar kan je het water alleen krijgen als je een enorm projectiel met grote snelheid laat inbeuken op de opperlaag van de maan. ik hoop maar dat ze lange boren meenemen.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:01 schreef moussie het volgende:
[..]
nee joh, die inslag met daarop volgende stofwolk was om de samenstelling van die stofwolk te kunnen analyseren ..
Hoe je dat water, of beter gezegd ijs moet gaan winnen is weer een ander verhaal, ik vermoed dat zoiets een variant wordt op bovengrondse mijnbouw
eeuh .. nee? Je had het over boren, en dat doen ze dus niet, het is meer afgraven .. hoe je dat moet doen op zo'n bevroren vlakte, geen idee .. sprengen, met geluid verpulveren of zo .. denk niet dat ze dat doen met een projectiel, dat was eenmalig voor analyse.quote:
Robots iig. En energievoorziening middels een energy beam vanaf een satelliet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:01 schreef moussie het volgende:
Hoe je dat water, of beter gezegd ijs moet gaan winnen is weer een ander verhaal, ik vermoed dat zoiets een variant wordt op bovengrondse mijnbouw
schatje, boren is het beste wat ze kunnen doen voor water.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh .. nee? Je had het over boren, en dat doen ze dus niet, het is meer afgraven .. hoe je dat moet doen op zo'n bevroren vlakte, geen idee .. sprengen, met geluid verpulveren of zo .. denk niet dat ze dat doen met een projectiel, dat was eenmalig voor analyse.
Voor grond-/bronwater op aarde jaquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:54 schreef zoalshetis het volgende:
schatje, boren is het beste wat ze kunnen doen voor water.
Het water op de maan is vloeibaar?quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
schatje, boren is het beste wat ze kunnen doen voor water.
Marsmannetjes, OP DE MAANquote:Op vrijdag 13 november 2009 21:51 schreef Ms.Sjaakz het volgende:
Ze vonden dus eerst sporen van water. Daarna is er een significante hoeveelheid bevroren water aangetroffen...en wat nu?
Gaan ze bekijken of dat te verwerken is voor consumptie vermoed ik ..quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:51 schreef Ms.Sjaakz het volgende:
Ze vonden dus eerst sporen van water. Daarna is er een significante hoeveelheid bevroren water aangetroffen...en wat nu?
Ja, hij was gecrasht.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:29 schreef DirkZz het volgende:
Ik dacht dat die missie gefaald was?
quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:21 schreef moussie het volgende:
...wat lokaal niet aanwezig is zal je moeten aanvoeren
Nee, de satelliet die de gegevens moest doorsturen is daarna ook nog gecrasht .. maar heeft dus blijkbaatr voor die crash toch voldoende doorgestuurd .. tenminste, dat is wat ik me ervan herinner, ik zou even moeten googelen voor aanvullende infoquote:Op zaterdag 14 november 2009 15:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Grapje zeker? Dat was de bedoeling ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |