quote:Well guys, tomorrow’s Halloween. Did you remember to go buy candy? If not, here’s a little cheesecake for you instead. I’m not going to say this tattoo is ugly, but I hope this woman is prepared for a lifetime of spectacularly douchey pickup lines. I’ll give her three Well don’t you look sweet?’s and one Can I lick your lollipop? before she’s Googling “laser tattoo removal.”
Het is anders geen waardevermeerdering.quote:Op maandag 16 november 2009 16:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vast de schuld van haar Lover Boy....
Speel je ook graag Triviant met een encyclopedie er naast en gebruik je bij een computerspel bij de eerste poging al een walkthrough? Dan snap ik je punt, anders niet.quote:Op maandag 16 november 2009 16:42 schreef OeJ het volgende:
Ik vind het bijzonder flauw dat je niet gewoon hulpbronnen mag raadplegen, om 3 redenen:
1. Je hebt automatisch de neiging om het antwoord (snel ff) op te zoeken, als het makkelijk is terug te vinden.
2. Dat mensen niet stiekem toch een hulpbron raadplegen is nooit te controleren, en voorkomt dus valsspelen.
3. De vragensteller zal nog beter zijn best moeten doen een vraag te bedenken die niet zomaar 1,2,3 terug te vinden is op het internet, dus het nodigt uit tot (nog meer) creativiteit.
Ik vind zo'n quiz leuk om te spelen, maar alleen met deze kleine aanpassing.
Wellicht een idee, of een nieuwe AKQ-versie met opzoeken?
Simpel: het is een kennisquiz, geen quiz wie het beste of snelste op kan zoeken.quote:Op maandag 16 november 2009 16:42 schreef OeJ het volgende:
Ik vind het bijzonder flauw dat je niet gewoon hulpbronnen mag raadplegen, om 3 redenen:
1. Je hebt automatisch de neiging om het antwoord (snel ff) op te zoeken, als het makkelijk is terug te vinden.
2. Dat mensen niet stiekem toch een hulpbron raadplegen is nooit te controleren, en voorkomt dus valsspelen.
3. De vragensteller zal nog beter zijn best moeten doen een vraag te bedenken die niet zomaar 1,2,3 terug te vinden is op het internet, dus het nodigt uit tot (nog meer) creativiteit.
Ik vind zo'n quiz leuk om te spelen, maar alleen met deze kleine aanpassing.
Wellicht een idee, of een nieuwe AKQ-versie met opzoeken?
Twee voor 12 wordt ook met encylopedie gespeeld, en als je een puzzel uit de krant doet, gebruik je ook gewoon een puzzelwoordenboek erbij. Zo vreemd is het allemaal niet.quote:Op maandag 16 november 2009 16:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Speel je ook graag Triviant met een encyclopedie er naast en gebruik je bij een computerspel bij de eerste poging al een walkthrough? Dan snap ik je punt, anders niet.
Het is niet perse vreemd, maar het maakt wel een heel ander soort quiz van de AKQ. Als je een quiz met opzoeken wilt, waarom start je er dan niet zelf eentje? Concept plus puntentelling-idee even overnemen, OP en regels wat aanpassen en je bent klaar. Een kennisquiz is het dan niet meer, maar het kan zeker nog steeds leuk zijn.quote:Op maandag 16 november 2009 16:55 schreef OeJ het volgende:
[..]
Twee voor 12 wordt ook met encylopedie gespeeld, en als je een puzzel uit de krant doet, gebruik je ook gewoon een puzzelwoordenboek erbij. Zo vreemd is het allemaal niet.
Twee voor 12 is de enige quiz die ik ken waarbij je de beschikking hebt over een encyclopedie. Bij dat programma heb je een nadeel als je moet opzoeken want het kost je geld. Tot slot zijn de vragen bij Twee voor twaalf een stuk moeilijker dan bij veel andere quizzen, die meer op algemene kennis zijn gericht.quote:Op maandag 16 november 2009 16:55 schreef OeJ het volgende:
[..]
Twee voor 12 wordt ook met encylopedie gespeeld, en als je een puzzel uit de krant doet, gebruik je ook gewoon een puzzelwoordenboek erbij. Zo vreemd is het allemaal niet.
Ok, 2 voorbeelden:quote:Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Simpel: het is een kennisquiz, geen quiz wie het beste of snelste op kan zoeken.
Inderdaad zullen er altijd wel problemen zijn met mensen die opzoeken, maar de vaste spelers zullen dat niet doen, die spelen immers voor de lol. Je kunt er toch niets mee winnen. Als je teveel opzoekt valt het vanzelf op, als je 'precies genoeg' opzoekt is na een tijdje de lol er echt wel vanaf, of loop je alsnog tegen de lamp. Het is soms even vervelend, maar ach.
Maar, verzin eens een paar vragen die niet zomaar op internet te vinden is maar wel tot algemene kennis behoren. En onthoud dat er ook al plaatjeszoekmachines en geluidszoekmachines zijn.
Ik wilde niet eigenwijs al meteen een nieuw topic starten, maar vroeg me af of er belangstelling voor is OF eventueel de regel aan te passen.quote:Op maandag 16 november 2009 16:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
waarom start je er dan niet zelf eentje? Concept plus puntentelling-idee even overnemen, OP en regels wat aanpassen en je bent klaar.
http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=kick+stelen&ie=UTF-8&oe=UTF-8quote:Op maandag 16 november 2009 17:01 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, 2 voorbeelden:
1. Mieke wordt betrapt op het stelen van een kettinkje t.w.v. 5 Euro, bij de V&D. Later verklaart ze de politie: "Ik heb het geld echt wel om het kettinkje te kopen, maar het gaat om de kick.
Vraag: Wat is de sociologisch term voor het gedrag van Mieke?
http://www.google.com/search?hl=en&client=safari&rls=en&q=koolhydraten+vetten+scheiden+dieet&aq=f&oq=&aqi=quote:2. In een theatershow van Youp van 't Hek zit de volgende grap: "...Waarbij de koolhydraten van de vetten worden gescheiden.
- Ach joh, dan ga je toch een end verder van je wijf afzitten."
Vraag: Op welk dieet doelt Youp?
Mijn antwoorden: kleptomanie en Atkins-dieet. Of het goed is weet ik niet, want ik heb niks opgezocht. Ik wacht tot de vragensteller het bevestigt of ontkentquote:Op maandag 16 november 2009 17:01 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, 2 voorbeelden:
1. Mieke wordt betrapt op het stelen van een kettinkje t.w.v. 5 Euro, bij de V&D. Later verklaart ze de politie: "Ik heb het geld echt wel om het kettinkje te kopen, maar het gaat om de kick.
Vraag: Wat is de sociologisch term voor het gedrag van Mieke?
2. In een theatershow van Youp van 't Hek zit de volgende grap: "...Waarbij de koolhydraten van de vetten worden gescheiden.
- Ach joh, dan ga je toch een end verder van je wijf afzitten."
Vraag: Op welk dieet doelt Youp?
Bij de eerste vraag komt google uit op "kleptomanie", en dat is niet het antwoord.quote:Op maandag 16 november 2009 17:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=kick+stelen&ie=UTF-8&oe=UTF-8
[..]
Ok, maar het punt was dat jouw 'creatieve vraagstelling' prima is om te zetten in een kale google-opdracht en dat dit met 'kennis' weinig meer te maken heeft.quote:Op maandag 16 november 2009 17:07 schreef OeJ het volgende:
[..]
Bij de eerste vraag komt google uit op "kleptomanie", en dat is niet het antwoord.
Wat moet het dan zijn?quote:Op maandag 16 november 2009 17:07 schreef OeJ het volgende:
[..]
Bij de eerste vraag komt google uit op "kleptomanie", en dat is niet het antwoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |