abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74808780
Goeiemorgen

Etc ik wilde ook gewoon ouderwets papiertjes doen voor het lootjes trekken, maar een of andere malloot in mijn familie (iamredleader gaat zulke harde klapjes krijgen over 8dagen, slapsgiving ) koos ervoor om het modern te gaan doen...jammer maar helaas, tegen de tijd dat ik erachter kwam dat het zo ging, vlogen de e-mails mij om de oren van wie wat wilde hebben
I know this sounds insane. But this is an insane world.
pi_74808897
Mogguh DS. Eén van jullie zal, jullie verhalen volgend, wel een EHBO koffer kunnen gebruiken.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 18 november 2009 @ 11:07:40 #253
39237 crew  H_T
2733
pi_74809256
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:50 schreef Cobra4 het volgende:
Misschien iets voor de SC op dit moment? Een eigen echo put.

[ afbeelding ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_74809723
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het nieuwe SC lied?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Redactie Frontpage woensdag 18 november 2009 @ 11:42:27 #255
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74810557
We zijn wel internationaal bezig trouwens he, dit topic
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 18 november 2009 @ 11:45:29 #256
39237 crew  H_T
2733
pi_74810675
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:20 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Het nieuwe SC lied?
Nah, ook al is het rustig de afgelopen dagen. Dat is vaker voorgekomen, opeens is er weer een SC uitbarsting en is een topic in een dag vol
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_74810681
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:57 schreef Cobra4 het volgende:
Mogguh DS. Eén van jullie zal, jullie verhalen volgend, wel een EHBO koffer kunnen gebruiken.
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden, ik mag zijn videocamera gebruiken
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:37:20 #258
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  Redactie Frontpage woensdag 18 november 2009 @ 13:17:05 #259
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74813739
Nieuwe NCIS is fucking grappig
With four other people
And aliens
pi_74813922
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:45 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden, ik mag zijn videocamera gebruiken
dit kan alleen maar eindigen in een grote anti climax
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Redactie Frontpage woensdag 18 november 2009 @ 16:21:41 #261
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74820506
With four other people
And aliens
  woensdag 18 november 2009 @ 17:30:33 #262
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  woensdag 18 november 2009 @ 17:40:26 #263
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_74823337
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:30 schreef Yurithemaster het volgende:
lekker windje buiten
Zal ik er nog een laten?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  woensdag 18 november 2009 @ 17:56:45 #264
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  woensdag 18 november 2009 @ 19:03:43 #265
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74826209
mythbusters moet je eigenlijk elke dag kijken, maar die van vandaag ZEKER
  woensdag 18 november 2009 @ 19:19:21 #266
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_74826801
Even gal spugen. Zie ik net op Man Bijt Hond(ja, ik kijk MBH) een item over het kruis op de mijter van Sinterklaas. Amsterdam en een aantal andere gemeenten willen het kruis van de mijter(of hebben dat al gedaan) vanuit multicultureel oogpunt.

Flikker toch even gauw een heel pokkeneind op
We moeten alle andere culturen vaak beschermen omdat "die zo mooi zijn en het zou zonde zijn als die verdwijnen" maar aan Sinterklaas moet weer getornd worden. Moeten we ons eigen culturele erfgoed niet net zogoed beschermen?vIk heb zelfs nooit doorgehad dat het een kruis was. Daarbij is het een SINT, oftewel een Christelijk iets. Daar hoort gewoon een kruis bij :'

Dikke vinger voor antikruisparade
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 18 november 2009 @ 19:23:00 #267
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74826944
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:19 schreef Nembrionic het volgende:
Even gal spugen. Zie ik net op Man Bijt Hond(ja, ik kijk MBH) een item over het kruis op de mijter van Sinterklaas. Amsterdam en een aantal andere gemeenten willen het kruis van de mijter(of hebben dat al gedaan) vanuit multicultureel oogpunt.

Flikker toch even gauw een heel pokkeneind op
We moeten alle andere culturen vaak beschermen omdat "die zo mooi zijn en het zou zonde zijn als die verdwijnen" maar aan Sinterklaas moet weer getornd worden. Moeten we ons eigen culturele erfgoed niet net zogoed beschermen?vIk heb zelfs nooit doorgehad dat het een kruis was. Daarbij is het een SINT, oftewel een Christelijk iets. Daar hoort gewoon een kruis bij :'

Maar zeg niks over hoofddoekjes, want dan doe je afbreuk aan de multiculturele samenleving
pi_74827027
Valt mij nog steeds mee dat de Pieten nog zwart mogen zijn.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:25:53 #269
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_74827056
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:23 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Maar zeg niks over hoofddoekjes, want dan doe je afbreuk aan de multiculturele samenleving
Het is lullig dat het weer over moslims en/of hoofddoekjes gaat maar het is inderdaad een goed voorbeeld waar ik op doel.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:26:52 #270
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_74827096
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:25 schreef Cobra4 het volgende:
Valt mij nog steeds mee dat de Pieten nog zwart mogen zijn.
Was het 2 jaar geleden dat die dwazen ze alle kleuren hadden gegeven vanuit multicultureel oogpunt? Met de smoes dat ze door de regenboog waren gevaren

Echt he...ik word er een beetje moe van, dat meten met 2 maten
pi_74827198
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:26 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Was het 2 jaar geleden dat die dwazen ze alle kleuren hadden gegeven vanuit multicultureel oogpunt? Met de smoes dat ze door de regenboog waren gevaren

Echt he...ik word er een beetje moe van, dat meten met 2 maten
Helemaal met je eens. Alle cultuur van buiten NL is momenteel heilig en alles van binnen NL mag blijkbaar op de schop.

Geiten wollen sokken....
pi_74827330
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Het is lullig dat het weer over moslims en/of hoofddoekjes gaat maar het is inderdaad een goed voorbeeld waar ik op doel.
Om daar even op door te borduren; is die moslim partij vandaag echt de verkiezingen in Venlo in gegaan zonder partij programma?
  woensdag 18 november 2009 @ 19:33:52 #273
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_74827371
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:32 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Om daar even op door te borduren; is die moslim partij vandaag echt de verkiezingen in Venlo in gegaan zonder partij programma?
Er was een vrouwtje op TV die zei dat ze op de moslimpartij wilde stemmen maar die hadden geen programma dus had ze maar op de SP gestemd. Dus ja, ik vermoed dat ze inderdaad zonder programma erin gegaan zijn. Dat is echt dom
pi_74827509
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Er was een vrouwtje op TV die zei dat ze op de moslimpartij wilde stemmen maar die hadden geen programma dus had ze maar op de SP gestemd. Dus ja, ik vermoed dat ze inderdaad zonder programma erin gegaan zijn. Dat is echt dom
Wat een sukkels. Wat verwachten ze? We zijn een moslim partij dus alle moslims zullen toch wel op ons stemmen?
  woensdag 18 november 2009 @ 19:42:52 #275
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74827711
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Niks lulligs aan, dat is nou eenmaal de groep met de langste tenen.

Er lopen hier ook 80000-100000 chinezen in Nederland en die hoor je nooit piepen.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:45:47 #276
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_74827816
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Wat een sukkels. Wat verwachten ze? We zijn een moslim partij dus alle moslims zullen toch wel op ons stemmen?
Dat denk ik ja
  woensdag 18 november 2009 @ 19:51:11 #277
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_74828045
Heerlijk, die storing bij vodafone, ik heb geen monteur aan de telefoon gehad vanmiddag, lekker rustig
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_74828394
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:45 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat denk ik ja
Sneu.
  Redactie Frontpage woensdag 18 november 2009 @ 20:06:56 #279
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74828680
Als we dan toch aan het kotsen zijn, kots ik even op de plannen om de kilometerheffing in te gaan voeren Staat bespiedt automobilist via kastje
'Nee hoor, dat kan niet worden ingezien'

Hey dat hebben we eerder gehoord! Patientendossier, iemand? OV Chipkaart, iemand?

Stelletje fucking honden zijn het, allemaal. Dood aan dit kutkabinet
With four other people
And aliens
pi_74828868
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:06 schreef Etcetera het volgende:
Als we dan toch aan het kotsen zijn, kots ik even op de plannen om de kilometerheffing in te gaan voeren Staat bespiedt automobilist via kastje

Hey dat hebben we eerder gehoord! Patientendossier, iemand? OV Chipkaart, iemand?

Etcie I love U

Redactie Frontpage woensdag 18 november 2009 @ 20:21:05 #281
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74829295
Da's lief maar daar gaat die kilomterheffing nog niet mee weg he
With four other people
And aliens
  woensdag 18 november 2009 @ 20:21:41 #282
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74829321
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:06 schreef Etcetera het volgende:

Neemt niet weg dat een kilometerheffing er wel moet komen.

Stel dat we over 20 jaar allemaal in hippe batterij auto's rijden of in chevy volt achtige wagens met een verbruik van 1 op 100. Hoe vul je het accijns gat van 18 miljard ?
quote:
Dit jaar dragen Nederlanders via accijnzen en btw op diesel, benzine en lpg alleen al 8,7 miljard euro bij aan de inkomsten van het rijk. Maar daar blijft het niet bij. Automobilisten en transportondernemingen vullen de schatkist ook nog met aanschafbelasting voor nieuwe auto’s (bpm), motorrijtuigenbelasting, het eurovignet (vrachtwagens) en btw over nieuwe en gebruikte auto’s, autoverhuur, verkeersopleidingen (vrachtwagens) en reparatie en onderhoud. Bij elkaar opgeteld haalt het rijk dit jaar 17,2 miljard euro binnen aan verkeersbelastingen.

Daar staat 5,8 miljard aan investeringen in asfalt en spoor tegenover. 'De prijs-kwaliteitverhouding is al jaren zoek', aldus Burgman. 'Het snelwegennet is in de kern nog vrijwel hetzelfde als in de jaren '60-'70 van de vorige eeuw. Hier en daar zijn er wat extra rijbanen aangelegd, maar op veel plekken heb je slechts twee keer drie of zelfs twee keer twee rijbanen, zoals op de A4 bij Leiderdorp.'
Ohja, dat gat hoef je natuurlijk niet te vullen als je hobby's afschaft zoals
-kinderbijslag
-huursubsidie
-hypotheekrenteaftrek
pi_74829335
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:19 schreef Nembrionic het volgende:

Ze verzinnen ook elk jaar wel weer iets. De groene en blauwe pieten waren wel het meest sneue.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Redactie Frontpage woensdag 18 november 2009 @ 20:27:30 #284
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74829595
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:21 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat een kilometerheffing er wel moet komen.

Stel dat we over 20 jaar allemaal in hippe batterij auto's rijden of in chevy volt achtige wagens met een verbruik van 1 op 100. Hoe vul je het accijns gat van 18 miljard ?
[..]

Ohja, dat gat hoef je natuurlijk niet te vullen als je hobby's afschaft zoals
-kinderbijslag
-huursubsidie
-hypotheekrenteaftrek
Ja maar het is toch te hypocriet voor woorden? Ze willen dat mensen minder rijden, meer het OV gebruiken, zuiniger rijden, zuinigere auto's. Maar als de accijns er aan gaat hebben ze wél een probleem!

Ik blijf het eikels vinden
With four other people
And aliens
pi_74829612
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:21 schreef Etcetera het volgende:
Da's lief maar daar gaat die kilomterheffing nog niet mee weg he
Da's een bijkomstigheid.
pi_74829937
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:27 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ja maar het is toch te hypocriet voor woorden? Ze willen dat mensen minder rijden, meer het OV gebruiken, zuiniger rijden, zuinigere auto's. Maar als de accijns er aan gaat hebben ze wél een probleem!

En ze blijven het maar raar vinden dat ze zetels blijven verliezen.

Een kabinet dat grote beslissingen durft te nemen steun ik wel.
Maar dit soort besluiten (AOW o.a.)
  woensdag 18 november 2009 @ 20:42:12 #287
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74830220
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:27 schreef Etcetera het volgende:

[..]

'Ze' zijn in principe de stemmers zelf he. Of stem jij VVD ?

Gaat een beetje twee kanten op ook. Mensen schreeuwen om het hardst dat belastingen omlaag moeten, en de overheid minder moet uitgeven.
Maar diensten schrappen of langer doorwerken krijg je ook gezeik mee. Dan is de automobilist wel een logisch 'doelwit' om je inkomsten vandaan te halen.

Kilometerheffing, hoe kut het ook is, is wel het eerlijkste. Nu zit je, als je een auto koopt met BPM (aanschafbelasting) en wegenbelasting ook als je geen km er in gaat rijden.

Als je dat allemaal op den duur in 1 overzichtelijke en eerlijke belasting kan samentrekken waarbij de veelgebruiker ook het meeste dokt, kan ik me daar nog wel in vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74830385
Het langer doorwerken is gewoon verkeerd gebracht. En dat breekt ze nu op.

Ze brengen het als een maatregel om de kredietcrisis aan te pakken terwijl het pas over meer dan 10 jaar voor het eerst geld opbrengt.

Da's niet de kredietcrisis verlichten, da's de Nederlander belazeren.
  Redactie Frontpage woensdag 18 november 2009 @ 20:46:39 #289
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74830440
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:42 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

'Ze' zijn in principe de stemmers zelf he. Of stem jij VVD ?

Gaat een beetje twee kanten op ook. Mensen schreeuwen om het hardst dat belastingen omlaag moeten, en de overheid minder moet uitgeven.
Maar diensten schrappen of langer doorwerken krijg je ook gezeik mee. Dan is de automobilist wel een logisch 'doelwit' om je inkomsten vandaan te halen.

Kilometerheffing, hoe kut het ook is, is wel het eerlijkste. Nu zit je, als je een auto koopt met BPM (aanschafbelasting) en wegenbelasting ook als je geen km er in gaat rijden.

Als je dat allemaal op den duur in 1 overzichtelijke en eerlijke belasting kan samentrekken waarbij de veelgebruiker ook het meeste dokt, kan ik me daar nog wel in vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook niet echt dat ik tégen kilometerheffing ben, ik ben alleen dat gelieg zo zat. 'Nee hoor, dat wordt niet opgeslagen' 'Nee hoor, dat is heel veilig opgeborgen' 'Nee hoor, daar kan niemand bij'

Keer op keer blijkt dat dat allemaal leugens zijn, niets meer en niets minder. Dát stoort me het meeste eigenlijk.
With four other people
And aliens
pi_74830569
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:46 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Het is ook niet echt dat ik tégen kilometerheffing ben, ik ben alleen dat gelieg zo zat. 'Nee hoor, dat wordt niet opgeslagen' 'Nee hoor, dat is heel veilig opgeborgen' 'Nee hoor, daar kan niemand bij'

Keer op keer blijkt dat dat allemaal leugens zijn, niets meer en niets minder. Dát stoort me het meeste eigenlijk.
Ik ben het met je eens. De kilometerheffing is, in mijn ogen, eerlijker dan het huidige systeem. Maar dat gelieg er om heen verneukt het weer eens. Het gaat eens tijd worden voor een eerlijk kabinet wat gewoon zegt waar het op staat. Geen verder gezeik.
  woensdag 18 november 2009 @ 21:00:45 #291
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74831057
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:49 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. De kilometerheffing is, in mijn ogen, eerlijker dan het huidige systeem. Maar dat gelieg er om heen verneukt het weer eens. Het gaat eens tijd worden voor een eerlijk kabinet wat gewoon zegt waar het op staat. Geen verder gezeik.
Dat lijkt mij ook wel wat, maar dat gaat niet gebeuren.

Als ik nu een politieke partij ga starten, die een eerlijk en realistisch programma opstelt, komen er de volgende dingen in te staan:

- De hypotheekrenteaftrek is onhoudbaar. Deze zal dus op den duur afgeschaft moeten gaan worden.
Om de vergrijzing en de bijbehorende ziektekosten te betalen moeten tevens de volgende maatregelen genomen worden
- De AOW leeftijd moet naar 70
- Behandeling voor lange en chronische aandoeningen worden niet meer volledig vergoed boven de leeftijd van 80 jaar.

Hoeveel stemmen zal ik krijgen ?
pi_74831363
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:00 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook wel wat, maar dat gaat niet gebeuren.

Als ik nu een politieke partij ga starten, die een eerlijk en realistisch programma opstelt, komen er de volgende dingen in te staan:

- De hypotheekrenteaftrek is onhoudbaar. Deze zal dus op den duur afgeschaft moeten gaan worden.
Eens
quote:
Om de vergrijzing en de bijbehorende ziektekosten te betalen moeten tevens de volgende maatregelen genomen worden
- De AOW leeftijd moet naar 70
Oneens. Mensen die hard werken halen, gemiddeld, de 73 niet eens. Die zouden dus 5 jaar minder mogen genieten van hun AOW. Zij zijn het juist die een vervroegd pensioen niet kunnen betalen.
quote:
- Behandeling voor lange en chronische aandoeningen worden niet meer volledig vergoed boven de leeftijd van 80 jaar.
Eens.
quote:
Wat is je standpunt mbt Defensie?

[ Bericht 3% gewijzigd door Cobra4 op 18-11-2009 21:15:22 ]
  woensdag 18 november 2009 @ 21:18:35 #293
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74831719
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:09 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Eens
[..]

Oneens. Mensen die hard werken halen, gemiddeld, de 73 niet eens. Die zouden dus 5 jaar minder mogen genieten van hun AOW. Zij zijn het juist die een vervroegd pensioen niet kunnen betalen.
[..]

Eens.

quote:
Wat is je standpunt mbt Defensie?
Tja, AOW is een lastig punt, zeker als je zware beroepsgroepen als stratenmaker (maar natuurlijk ook defensie) bekijkt.

Maar houd er wel even rekening mee dat ten tijde van invoering van de AOW de gemiddelde levensverwachting 65 was, en Drees zelfs al had aangegeven dat de AOW leeftijd mee moest groeien met de levensverwachting. Dat laatste is echter geschrapt voor invoering. En daar hebben we nu dus de problemen aan te danken.
Zeker als je de ziektekosten en het 'verloop' van het arbeidsleven er ook bij pakt. Ouderdomsziekten als dementie had je toen nog maar incidenteel. Nu is het niet zo bijzonder meer als je 90 jaar bent en al 5 jaar lang van voren niet meer weet dat je van achteren nog leeft:
quote:
Dementie één van de duurste ziekten

De kosten in 2005 voor dementie bedroegen 3,2 miljard euro. Dit is 4,7% van de totale kosten in de Nederlandse gezondheidszorg in 2005. Binnen de groep psychische stoornissen wordt 22,8% van de kosten gemaakt voor de zorg voor dementiepatiënten (Kosten van Ziektenstudie). Dementie is voor mannen en vrouwen samen na verstandelijke handicap de duurste ziekte (Poos et al., 2008). Zie ook Welke ziekten zijn het duurst?

Wat we met defensie gaan doen typ ik nog wel even in een nieuwe post, deze lap tekst is al lang zat
pi_74832208
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:18 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

[..]

Tja, AOW is een lastig punt, zeker als je zware beroepsgroepen als stratenmaker (maar natuurlijk ook defensie) bekijkt.

Maar houd er wel even rekening mee dat ten tijde van invoering van de AOW de gemiddelde levensverwachting 65 was, en Drees zelfs al had aangegeven dat de AOW leeftijd mee moest groeien met de levensverwachting. Dat laatste is echter geschrapt voor invoering. En daar hebben we nu dus de problemen aan te danken.
Zeker als je de ziektekosten en het 'verloop' van het arbeidsleven er ook bij pakt. Ouderdomsziekten als dementie had je toen nog maar incidenteel. Nu is het niet zo bijzonder meer als je 90 jaar bent en al 5 jaar lang van voren niet meer weet dat je van achteren nog leeft:
[..]

[ afbeelding ]

Wat we met defensie gaan doen typ ik nog wel even in een nieuwe post, deze lap tekst is al lang zat
Het probleem rond de AOW is in mijn ogen ontstaan door de regering die het AOW geld al had uitgegeven voor de gerechtigden er aanspraak op konden maken. Hier door betalen de werkende van nu de AOW van dit moment. Er kwam dus een dreigend tekort aan AOW gelden. De regering kwam in de jaren 80 met het goede idee om gelden uit de landelijke winst (gouden jaren) te storten in een AOW reserve om tekorten aan te vullen. Dit potje bestaat inderdaad maar er zit geen cent in. (waar is dit geld gebleven?) Over tien jaar als de happy generatie met pensioen gaat is er dus een tekort aan geld en men probeert dit goed te maken door de mensen die dan nog meer dan 15 jaar moet werken langer te laten werken. Aangezien de meerderheid dan na pensionering nog maar een paar jaar leeft scheelt dit flink wat geld in de AOW die dan moet worden betaald.

Met dit AOW gekloot en de vorige beslissingen betekend dit voor mij persoonlijk dat ik niet met 55 jaar maar pas op mijn 67ste met pensioen kan gaan. In 5 jaar tijd heb ik dus te horen gekregen dat ik 12 jaar langer moet werken.
  woensdag 18 november 2009 @ 21:36:15 #295
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74832429
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:31 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Het probleem rond de AOW is in mijn ogen ontstaan door de regering die het AOW geld al had uitgegeven voor de gerechtigden er aanspraak op konden maken. Hier door betalen de werkende van nu de AOW van dit moment. Er kwam dus een dreigend tekort aan AOW gelden. De regering kwam in de jaren 80 met het goede idee om gelden uit de landelijke winst (gouden jaren) te storten in een AOW reserve om tekorten aan te vullen. Dit potje bestaat inderdaad maar er zit geen cent in. (waar is dit geld gebleven?) Over tien jaar als de happy generatie met pensioen gaat is er dus een tekort aan geld en men probeert dit goed te maken door de mensen die dan nog meer dan 15 jaar moet werken langer te laten werken. Aangezien de meerderheid dan na pensionering nog maar een paar jaar leeft scheelt dit flink wat geld in de AOW die dan moet worden betaald.

Met dit AOW gekloot en de vorige beslissingen betekend dit voor mij persoonlijk dat ik niet met 55 jaar maar pas op mijn 67ste met pensioen kan gaan. In 5 jaar tijd heb ik dus te horen gekregen dat ik 12 jaar langer moet werken.
De babyboomers naaien wel overal precies tussendoor.
Die hebben het kortst gewerkt, de meeste hypotheekrenteaftrek genoten, de meeste ziektekosten gemaakt en het minste er voor hoeven betalen.
pi_74832732
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:36 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

De babyboomers naaien wel overal precies tussendoor.
Die hebben het kortst gewerkt, de meeste hypotheekrenteaftrek genoten, de meeste ziektekosten gemaakt en het minste er voor hoeven betalen.
Daarom ben ik ook een voorstander van je plan voor ziektekostenvergoeding.

Ik 12 jaar langer werken? Dan vallen zij maar 12 jaar eerder om.

Tenzij zij hun eigen centjes aanspreken natuurlijk.
  woensdag 18 november 2009 @ 21:59:05 #297
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74833154
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:44 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook een voorstander van je plan voor ziektekostenvergoeding.

Ik 12 jaar langer werken? Dan vallen zij maar 12 jaar eerder om.

Tenzij zij hun eigen centjes aanspreken natuurlijk.
Ik heb het hier al een keer eerder gezegd volgens mij, maar ik zou best een soort 'levensverzekering' af willen sluiten dat ik nu bijvoorbeeld 50 000 euro krijg (die ik dan ook nu kan besteden waardoor een gedeelte weer terug vloeit naar de belastingdienst), waarbij ik als tegenprestatie lever dat je mij mag afschieten als ik op latere leeftijd bijvoorbeeld dement of ongeneeslijk ziek raak (beetje afhankelijk van hoe de medische wetenschap er op dat moment voor staat, waarschijnlijk is er tegen die tijd wel weer iets anders ter vervanging van dementie). Per saldo heb je dan een hogere levenskwaliteit genoten voor minder geld.
pi_74833292
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:59 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Ik heb het hier al een keer eerder gezegd volgens mij, maar ik zou best een soort 'levensverzekering' af willen sluiten dat ik nu bijvoorbeeld 50 000 euro krijg (die ik dan ook nu kan besteden waardoor een gedeelte weer terug vloeit naar de belastingdienst), waarbij ik als tegenprestatie lever dat je mij mag afschieten als ik op latere leeftijd bijvoorbeeld dement ongeneeslijk ziek raak. Per saldo heb je dan een hogere levenskwaliteit genoten voor minder geld.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik teken meteen.

Want van de gedachte dat ik 12 jaar langer moet werken dan ik 5 jaar geleden dacht word ik weer aardig depri.

* Zoekt onder de werkbank in mijn shelter naar de fles Glenfiddich
  woensdag 18 november 2009 @ 22:06:20 #299
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74833419
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:03 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik teken meteen.

Want van de gedachte dat ik 12 jaar langer moet werken dan ik 5 jaar geleden dacht word ik weer aardig depri.

* Zoekt onder de werkbank in mijn shelter naar de fles Glenfiddich
Over Glenfiddich gesproken, ik heb zaterdag op het whisky festival in Leiden een paar (voor mij dan) fijne nieuwe ontdekkingen gedaan.

En de absolute verrassing:

Van te voren dacht ik echt... wtf Japanse whisky...

Maar die vond ik echt uitstekend. (zowel de 10yo, 12 als 18 )
pi_74833520
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:06 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Over Glenfiddich gesproken, ik heb zaterdag op het whisky festival in Leiden een paar (voor mij dan) fijne nieuwe ontdekkingen gedaan.
[ afbeelding ]

En de absolute verrassing:
[ afbeelding ]

Van te voren dacht ik echt... wtf Japanse whisky...

Maar die vond ik echt uitstekend. (zowel de 10yo, 12 als 18 )
? Waar zijn is de Japanse versie mee te vergelijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')