Nou niet weggeven wat we maandag in de show hebben.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:18 schreef on_air het volgende:
Tietenkontbier.
Ik luister verder in de auto.
quote:
Bedankt voor je moedige uitleg.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:19 schreef DomienVerschuuren het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ga iets doen waar ik ongetwijfeld spijt van krijg, maar ik vind jullie te aardig het niet te doen. Laat ik nu eens once and for all uitleggen hoe de Megahit bij 3FM gekozen word.
Allereerst: ik word echt zo ongelooflijk chagrijnig van dat commentaar hier iedere week. God, wat is het makkelijk, een beetje vanaf de zijlijn schreeuwen. Totaal ondoordacht gebrabbel vind ik het. En ik ben niet de enige, weet ik. Kap er mee, het lost niets op en wij gaan jullie er niet aardiger van vinden. Integendeel.
...
Kusje,
Domien
Dus hij gaat eruitquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:25 schreef Sirolf het volgende:
Ah, Facilitair en de beveiliging zijn er niet blij mee...
Dat hopen wij al wekenlang.... Dat volgende week beter...quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:19 schreef DomienVerschuuren het volgende:
Voor nu een heel goed weekend en het spijt mij als de Megahit jullie niet kan bekoren. Volgende week beter!
Kusje,
Domien
Uit Het Raam wordt vandaag dus 3x zo leuk (1x extra voor iedereen die er niet blij mee isquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:25 schreef Sirolf het volgende:
Ah, Facilitair en de beveiliging zijn er niet blij mee...
Bedankt voor je uitlegquote:
Nee, 'jullie' weet precies wie ik bedoelquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:26 schreef Briggy het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg![]()
1 ding... je hebt het steeds over jullie,
maar niet iedereen in het topic denkt er hetzelfde over
Kusje terug
Het verkiezen van de Megahit gaat volgens mij bijna altijd op basis van de officieele releasedatum. Als een plaat als eerste gedraaid wordt is 'ie regelmatig nog niet officieel uit op single. En verder worden er volgens mij ook weleens oudere platen als MH verkozen omdat er die week gewoonweg niets beters is. Waarom dan een slechtere plaat kiezen als een andere nog niet de credits heeft gekregen die 'ie zou moeten krijgen?quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:26 schreef LeonH het volgende:
[..]
Dat hopen wij al wekenlang.... Dat volgende week beter...
Maar hoe kan het in vredesnaam zo zijn dat jullie pas terug nog megahits hebben uitgekozen die al 2/3/4 maanden geleden voor het eerst zijn gedraaid? Af en toe verlang ik echt terug naar de slogan: "Altijd de eerste met nieuwe muziek".
Daarom vond ik ook de opmerking van Roel_Jewel een tijdje terug zo terecht: Ik denk dat de megahit van volgende week Gompie met Who The Fuck Is Alice? wordt...
Verder ben ik het wel eens dat de nieuwe Di-rect prima te pruimen is. Houd wel van die stijl en hoop ook dat ze die kant op gaan... Pas dan ga ik ze weer serieus nemen...
Als Gerard al die geluidjes gaat gebruiken bij de Kane plaat kan ik me niet indenken dat hij op die plaat heeft gestemd, evenals Stenders die zijn mening niet direct maar indirect liet horen...
Verder jij ook een prettig weekend en kusje terug! We houden nog steeds van je hoor
Vind die nieuwe wel lekker.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:30 schreef Marc63 het volgende:
Ah, uit de tijd dat Lady Gaga nog het minst ruk klonk.
En dat noem jij goede singlesquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:30 schreef Numbie het volgende:
Met zoveel goeie nieuwe singles op de playlist van Anouk, Temper Trap, Muse en Jason Mraz gaan ze voor een plaat van Di-rect? Dat de MH politiek gevoelig lag wisten we wel, maar zo gevoelig en overduidelijk als dit... Gewoon genant is het.
Als Anouk, Muse of Jason Mraz MH was geworden had iedereen zitten zeuren van "alweer van [vul hier naam in]". En Temper Trap is net iets teveel een twijfelgeval of dat bij het grote publiek een hit gaat worden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:30 schreef Numbie het volgende:
Met zoveel goeie nieuwe singles op de playlist van Anouk, Temper Trap, Muse en Jason Mraz gaan ze voor een plaat van Di-rect? Dat de MH politiek gevoelig lag wisten we wel, maar zo gevoelig en overduidelijk als dit... Gewoon genant is het.
Dat moet eens snel veranderen. Wat boeit die releasedatum tegenwoordig nog? Voor die tien mensen die nog naar een platenzaak rennen? Hele albums staan in iTunes, dus ook een plaat die 'op single uitkomt'. De belangrijkste kritiek op een aantal recente MH-keuzes vooral dat die platen al compleet kapot gedraaid zijn. Maak daar meteen MH van. Als er gewacht wordt totdat ie 'officieel uit is' wil het dus niet (perse) zeggen dat het dan de beste keuze is. Nee, dan wordt ie gekozen omdat ie dan uit is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:29 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het verkiezen van de Megahit gaat volgens mij bijna altijd op basis van de officieele releasedatum.
En ik vind de nieuwe single van Flinke Namen dus juist wél best leuk. Smaken verschillen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:35 schreef borisz het volgende:
Ik ben een eigenwijze radioluisteraar. Radio is meer voor mij dan behang, kan voor het behangvolk de megahit keuze wel volgen. Voor mij zelf alleen niet. Ik vind die plaat van Direct 3x niks. Ben al blij dat Flinke Namen geen megahit, die troep moet direct van 3fm verbannen worden.
Vind 'm ook wel goedquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:36 schreef Sirolf het volgende:
[..]
En ik vind de nieuwe single van Flinke Namen dus juist wél best leuk. Smaken verschillen.
Volgens mij kun je het percentage luisteraars dat actief single- en album-releases (al dan niet op iTunes) in de gaten houdt op 1 hand tellen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat moet eens snel veranderen. Wat boeit die releasedatum tegenwoordig nog? Voor die tien mensen die nog naar een platenzaak rennen? Hele albums staan in iTunes, dus ook een plaat die 'op single uitkomt'. De belangrijkste kritiek op een aantal recente MH-keuzes vooral dat die platen al compleet kapot gedraaid zijn. Maak daar meteen MH van. Als er gewacht wordt totdat ie 'officieel uit is' wil het dus niet (perse) zeggen dat het dan de beste keuze is. Nee, dan wordt ie gekozen omdat ie dan uit is.
Di-rectquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:39 schreef Timo20 het volgende:
GVD, telefoon. Nou weet ik nog niet wat die gewraakte MH is![]()
enlighten me
Nou, dan heeft 't dus helemáál geen zin om daarop te wachtenquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:38 schreef Marc63 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het percentage luisteraars dat actief single- en album-releases (al dan niet op iTunes) in de gaten houdt op 1 hand tellen.
Je kunt me raar vinden, ik vind Nick&Simon eigenlijk wel leuke muziekquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
De nieuwe Nick en Simon al gehoord? Wereldplaat !
Daarom wordt een plaat dus (meestal) pas MH als ie officieel gereleased is. Ongeacht hoe lang ie al op de radio gedraaid is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nou, dan heeft 't dus helemáál geen zin om daarop te wachten. Mensen gaan niet weken wachten om naar iTunes of de minder legale downloadmanieren te rennen als ze een goeie plaat op de radio horen.
Irritant is dat zeg, zo'n 14k4 modem.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:42 schreef Feivel1 het volgende:
Kutzeg. De bandbreedte voor mn download is ZOOO laag, dat ik geen 101 tv kan kijken. Moet het via "Smalle band" doen.
Dat heb ik met de 3J'squote:Op vrijdag 13 november 2009 19:42 schreef themauster het volgende:
[..]
Je kunt me raar vinden, ik vind Nick&Simon eigenlijk wel leuke muziek
Die had van mij best MH gemogenquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
De nieuwe Nick en Simon al gehoord? Wereldplaat !
Da's het ergste. 't is ADSL van Telfort..quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Irritant is dat zeg, zo'n 14k4 modem.
Mwa, niet echt mijn ding maar heb ze 2 jaar terug in de Oosterpoort gezien tijdens een feestje van het werk en dat was gewoon hartstikke leuk! Live zijn ze best goedquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:42 schreef themauster het volgende:
[..]
Je kunt me raar vinden, ik vind Nick&Simon eigenlijk wel leuke muziek
Het gaat volgens mij vooral om de onderbouwing. Mensen die alleen maar lopen te roepen dat het kut en slecht en klote is en dat er mensen worden omgekocht, daar hebben we niets aan. Met onderbouwing kan het gewoon lijkt me. Alternatieven bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:45 schreef -Hans- het volgende:
Domien bedankt voor de moeite van het reageren. Maaruh, is het nou de bedoeling dat we alleen maar positief gaan praten over de Megahit keuze of is een beetje tegengas ook nog welkom? Begrijp best dat je van sommige reacties moe raakt/bent, maar hier moet wel ruimte blijven om kritisch te zijn.. Mits een beetje onderbouwd, denk ik dan..
Telfort heb ik inmiddels opgezegd ik heb er meer problemen mee dan profijt vanquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:46 schreef Feivel1 het volgende:
[..]
Da's het ergste. 't is ADSL van Telfort..
Domien zegt dus dat je de MH best ruk mag vinden, maar gezien de onderbouwingen die hier worden gegeven, hebben velen waarschijnlijk niet door hoe de verkiezing voor de MH werkt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:45 schreef -Hans- het volgende:
Domien bedankt voor de moeite van het reageren. Maaruh, is het nou de bedoeling dat we alleen maar positief gaan praten over de Megahit keuze of is een beetje tegengas ook nog welkom? Begrijp best dat je van sommige reacties moe raakt/bent, maar hier moet wel ruimte blijven om kritisch te zijn.. Mits een beetje onderbouwd, denk ik dan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |