abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74670170
geweldig, de lapo

Het OUD griepvaccinatie discussie topic deel 2

moet ik de laatste posts nog herhalen?
Kwak
pi_74742889
Druk hier.
Ik wacht rustig de oproep af voor Guus en ga hem dan de prik laten zetten.
pi_74743423
Even vanuit het babytopic:

Nou we hebben hier een tripje eerste hulp gehad vannacht
Mikael uis verkouden en we hadden er alles aangedaan om te zorgen dat Leander het niet zou worden. Maar helaas niet gelukt. En Leander heeft eigenlijk al vanaf zijn geboorte dat ie soms stopt met ademhalen. De laatste tijd ging het heel erg goed en was het alleen nog buiten soms. Maar vannacht deed ie het ineens heel erg vaak. Soms bleef ie er ook veel langer in dat normaal. Dus konden we hem na laten kijken. Gelukkig was er niks aan de hand alleen dus verkouden.
Nu word Mikael dus wel ingeent tegen de mg om Leander te beschermen. Ben er nog niet helemaal gerust op maar durf het na vannacht niet aan om Leander er aan bloot te stellen. Mikale ga ik ervan uit is gezond genoeg om de mg zelf aan te kunnen. Maar voor Leander moet ie dus wel.....

Mikael krijgt prik dus wel. Wijzelf niet. Ts nog wel een beetje tegen mijn gevoel in en het is ook omdat Leander dus steeds vaker "vergeet" te ademhalen als ie verkouden is. Anders hadden we het niet gedaan.
Nu heb ik Mikael dus net verteld dta ie binnenkort een prikje moet omdat we anders misschien ziek kunnen worden. En dat het misschien ook wel even een beetje pijn doet, maar dat ie best mag huilen en we na afloop een hotwheels auto gaan kopen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74744078
Wat eng Nicole. ik snap waarom je Mikael laat vaccineren. maar waarom jullie zelf dan niet? Als jullie het krijgen kunnen jullie toch Leander ook aansteken? Ik zelf zou hebben of allemaal wel, of niet.
pi_74744192
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:09 schreef cattie het volgende:
Wat eng Nicole. ik snap waarom je Mikael laat vaccineren. maar waarom jullie zelf dan niet? Als jullie het krijgen kunnen jullie toch Leander ook aansteken? Ik zelf zou hebben of allemaal wel, of niet.
Omdat als wij het krijgen wel bij Leander uit de buurt kunnen blijven. Wij zijn natuurlijk stuk meer mee bezig om Leander niet aan te steken. Mikael staat er steeds bij hem te hoesten en te doen.

Maar misschien doen we zelf ook nog wel. We zijn er nog niet helemaal uit!!
pi_74744239
Mij lijkt dat juist jullie Leander kunnen aansteken! Jullie zullen hem moeten voeden en verschonen e.d.
pi_74744458
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:16 schreef cattie het volgende:
Mij lijkt dat juist jullie Leander kunnen aansteken! Jullie zullen hem moeten voeden en verschonen e.d.
Ja zo kun je het ook bekijken. Maar wij kunnen beter op onze hygiene letten enzo. En we kunnen altijd op mijn ouders terugvallen mocht het niet gaan!!
pi_74744541
Hoe kun je nou bij je eigen kind uit de buurt blijven??
Ik word vandaag ingeënt omdat ik onder de risicogroep val. Is ook wel fijn met mn werk eigenlijk, met al die baby's en zwangere vrouwen. Kinderopvang valt er niet onder, maar ik vind het toch wel een prettig idee dat ik ze niet kan aansteken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_74744666
Ik geloof niet dat je het met extra hygiene kunt voorkomen, Nicole. Je bent constant in z'n buurt. Ook al was je je handen vaker en hoest je niet in z'n gezicht, je kunt echt niet verhoeden dat het virus toch bij hem terecht komt. Je woont in één huis, da's al voldoende. Virussen zijn erg sterk, gemakkelijk verspreidbaar en hardnekkig. Daarom bestaan er ook nog geen medicijnen tegen.

Als jullie je niet laten enten, heeft het ook weinig zin dat Mikael geent wordt, lijkt me. In het slechtse geval is Mikael anders straks de enige zonder de Mexicaanse griep.

Waarom twijfel je eigenlijk?
pi_74744700
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:29 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe kun je nou bij je eigen kind uit de buurt blijven??
Ik bedoel dat op de manier van dat ik niet bij hem in de buurt ga staan hoesten en niezen. En er niet mijn mijn snotterneus boven hang de hele tijd. En als ik en R het precies tegelijk krijgen dan kan Leander naar opa en oma.
pi_74744724
Maar de griep is al besmettelijk vóórdat je de verschijnselen krijgt. Dan is het dus al te laat.
pi_74744750
Ik twijfel omdat ik vind dat een gezond lichaam deze griep ook zelf aankan. En ik denk dat als Mikael het zou krijgen dat ie het ook best aankan. Maar Leander niet. En ik heb in mijn familie meegemaakt dat de mg bij 1 gezinslid is gebleven door goed op te letten. Maar met Mikael zelf kan dat niet.
pi_74744764
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:36 schreef Ssserpente het volgende:
Maar de griep is al besmettelijk vóórdat je de verschijnselen krijgt. Dan is het dus al te laat.
Ja dus kunnen de kinderen het nu al wel hebben!!
pi_74744796
Dat zou kunnen ja. Maar het zou ook zomaar niet kunnen. En in dat geval kun je het nog voorkomen.
pi_74744866
Sorry menicole, ik vind je redenatie heel raar. Je twijfelt of leander de mg gaat overleven als hij het krijgt, maar toch geven jullie geen gehoor aan de oproep om te laten enten. Dat gaat er bij mij echt niet in.
Daar gaan we weer
pi_74744869
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik twijfel omdat ik vind dat een gezond lichaam deze griep ook zelf aankan. En ik denk dat als Mikael het zou krijgen dat ie het ook best aankan. Maar Leander niet. En ik heb in mijn familie meegemaakt dat de mg bij 1 gezinslid is gebleven door goed op te letten. Maar met Mikael zelf kan dat niet.
Dat zou voor mij al voldoende reden zijn om me te laten enten. En je weet natuurlijk nooit of dat gezinslid gespaard is gebleven omdat ze goed hebben opgelet. De kans is groter dat diegene gewoon een goeie weerstand heeft.

Als ik bang zou zijn dat mijn kindje het niet aan zou kunnen, zou ik echt geen enkel risico nemen.
pi_74744872
Maar zoals ik dus al zei zijn we er wat ons betrefd nog niet helemaal uit. En ik weet trouwens ook niet of R hem wel hebben mag omdat die voor veel medicijnen zwaar allergies is. Maar dat moeten we dus nu allemaal even utizoeken
pi_74744886
Een vaccinatie is geen medicijn.
pi_74745011
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:43 schreef Ssserpente het volgende:
Een vaccinatie is geen medicijn.
Maar hij heeft zijn prikjes vroeger ook pas veel later gehad omdat ie er allergies op reageerde dus zal toch wel iets inzitten waar ie niet tegen kan
pi_74745069
Niemand is trouwens zeker dat ie de griep wel aankan.
  maandag 16 november 2009 @ 13:06:47 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74745482
Wij gaan er gewoon voor. Alledrie!
Of ik nou zelf wel of niet de andere kant op hoest, ik wil gewoon totaal geen risico's lopen.
En dat zou ik zeker al niet doen als ik 's nachts naar de HAP zou rijden omdat je kind zijn ademhaling stokt als hij verkouden is.
  maandag 16 november 2009 @ 13:07:53 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74745519
alledrie? en nummer 4 dan?
in de haak.
pi_74745563
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:07 schreef trui het volgende:
alledrie? en nummer 4 dan?
die is nog een kleine baby. Nog geen 6 maandjes.
Daar gaan we weer
pi_74745576
Wij gaan er ook voor.

Ik heb de eerste al gehad. Man en oudste krijgen ' m woensdag omdat ze gezinsleden zijn van een baby (binnenkort ergens dan) en dan alleen jongste van 4 nog...

Hij moet wachten tot de oproep van de GGD maar nu is de vraag dus: heeft ie het al gehad?
Hij is afgelopen week ziek geweest, en er werd mexicaanse griep gezegd door arts maar ik betwijfel het dus ten zeerste of het dat wel was...
  maandag 16 november 2009 @ 13:10:15 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74745593
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef bikinistringding het volgende:

[..]

die is nog een kleine baby. Nog geen 6 maandjes.
oja!
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')