abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:13:07 #1
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74667867
Mijn mobiele telefoon-abonnement is onlangs verlopen. Omdat ik wilde wisselen van provider maar wel mijn huidige nummer wilde behouden, en omdat er wat tijd tussen zat voor ik een nieuwe abonnement kon aanvragen, heb ik mijn oude abonnement laten omzetten in een prepaid-nummer.

Op dat prepaid-nummer moest ook wat beltegoed komen te staan om het te activeren. Ik had tien euro beltegoed en kreeg daar nog vier euro bonusbeltegoed bij. Ik vond dat dit enorm snel ging. Prepaid is duur, weet iedereen, maar toch.. Ik schafte toch maar opnieuw beltegoed aan.

Dit keer besloot ik eens wat beter in de gaten te houden wat er nu precies gebeurde. Op bepaalde momenten, waarbij ik helemaal niets met mijn telefoon had uitgevoerd, werd mijn beltegoed ineens minder. Soms 1 cent, soms meer. Ook kwam er af en toe plots weer beltegoed bij. Maar netto ging het toch echt omlaag: maandag had ik nog iets meer dan een euro over van de oorspronkelijke 10.

Alle gesprekken en smsjes tot nu toe zijn van het bonusbeltegoed afgegaan, zoals overigens de bedoeling was: dit tegoed zou als eerste opgemaakt worden. Het normale beltegoed werd echter ook spontaan minder terwijl het bonustegoed nog ruim voldoende was. Die 9 euro is dus compleet in het niets verdwenen.

Nu had ik in het weekend al de klantenservice gemaild, maandag is toevallig genoeg de eerste dag dat dit waarschijnlijk gelezen is.. Hoe dan ook, ik kreeg een standaardantwoord terug: allerlei dingen die geld zouden kunnen kosten, terwijl ik al in mijn eerste bericht liet weten dat dit niet van toepassing was. Ik stuurde dus een bericht met uitleg terug en vroeg om een specificatie.

Een specificatie van prepaid was helaas niet te geven, maar ik kreeg in ieder geval een persoonlijk antwoord. Er werd gewezen op betaalde sms-diensten, waar ik me nooit voor aangemeld heb. In een vervolgmail schreven ze dat het soms kan dat een smsje niet aankomt maar wel in rekening gebracht wordt.

Dit vind ik allemaal nogal vreemd. Ten eerste werd soms ook slechts een cent afgeschreven, ten tweede kwam er soms beltegoed bij, ten derde ging het nooit af van het bonusbeltegoed, waarvan werd gezegd dat het als eerste opgemaakt zou worden. Het lijkt mij allemaal erg onwaarschijnlijk, maar ik weet ook niet wat ik verder kan doen.

Kortom:
-Klopt het verhaal over smsdiensten en kan een provider daar inderdaad geen actie op ondernemen?
-Is er inderdaad geen enkele manier gegevens van een prepaid-nummer op te vragen?
-Wat kan ik verder nog doen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74667963
Vreemd verhaal. Als het echt zo is dat het de fout niet aan jouw kant ligt is het volgens mij een goede reden om het contract op te zeggen. Ik denk alleen wel dat je het dan moet kunnen aantonen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_74667973
Klinkt me bekend in de oren, ik lees even mee.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_74667978
Ik hoorde dit laatst ook van iemand anders. Die gebruikt zijn pre-paid puur om anoniem bereikbaar te zijn (marktplaats etc.) Schijnbaar werd zijn tegoed met de maanden steeds minder, provider geeft er geen verdere informatie over...
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74668083
Als ik jou was zou ik eens een week niet bellen met dat kaartje (koop een ander kaartje voor 5,- euro ofzo om toch te kunnen bellen etc.). Kijken wat er dan gebeurd.

Als er dan beltegoed af gaat is er dus duidelijk wat aan de hand. Als blijkt dat er niets af gaat heeft het dus te maken met je bel/sms gedrag. Dat betekent weer dat je flink moet gaan spitten in voorwaarden en tarieven.

Kijk in ieder geval zeker alle voorwaarden goed na, misschien zijn er ergens in kleine lettertjes verborgen kosten genoemd.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:20:29 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668084
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:16 schreef Sinceria het volgende:
Vreemd verhaal. Als het echt zo is dat het de fout niet aan jouw kant ligt is het volgens mij een goede reden om het contract op te zeggen. Ik denk alleen wel dat je het dan moet kunnen aantonen.
Ik heb mijn contract al lang opgezegd, het gaat hier om prepaid-tegoed dat ik erna heb aangevraagd.

Heb je een idee hoe ik dit zou kunnen aantonen? Ik krijg, vooralsnog, geen specificatie van mijn provider.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668183
Welke provider hebben we het over?
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:24:40 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668192
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:20 schreef bijderechter het volgende:
Als ik jou was zou ik eens een week niet bellen met dat kaartje (koop een ander kaartje voor 5,- euro ofzo om toch te kunnen bellen etc.). Kijken wat er dan gebeurd.
Zoals ik al zei: ik heb voor en na ieder gesprek en verstuurd smsje mijn beltegoed gecontroleerd. De gevoerde gesprekken en verstuurde berichten werden netjes van het (bonus)beltegoed afgeschreven. Ook heb ik tussendoor gecontroleerd, en in die tijd verdween het normale beltegoed zonder dat er ook maar iets met de telefoon gebeurde.

De vraag is voor mij niet of mijn beltegoed zomaar verdween. De vraag is wat ik daar aan kan doen, en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:26:25 #9
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668228
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
En vergeet hierbij vooral niet dat er ook af en toe wat beltegoed bij kwam...

Voor de duidelijkheid: ik heb me nooit aangemeld bij een smsdienst, gebruik géén mobiel internet en woon niet in de buurt van een grens. Toen ditzelfde nummer nog een abonnement was is er ook nooit een dubieus bedrag gefactureerd voor sms-diensten of iets dergelijks. En mijn nummer staat niet op internet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668240
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: ik heb voor en na ieder gesprek en verstuurd smsje mijn beltegoed gecontroleerd. De gevoerde gesprekken en verstuurde berichten werden netjes van het (bonus)beltegoed afgeschreven. Ook heb ik tussendoor gecontroleerd, en in die tijd verdween het normale beltegoed zonder dat er ook maar iets met de telefoon gebeurde.

De vraag is voor mij niet of mijn beltegoed zomaar verdween. De vraag is wat ik daar aan kan doen, en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
Ik begrijp je verhaal wel, maar wie zegt dat direct alle kosten van een telefoontje of sms wordt verrekent? Misschien gaan er nog extra kosten af na verloop van tijd, omdat bleek dat je gebeld had in piekuren (ik noem maar ff wat). Zo zou er misschien ook iets positief verrekent kunnen worden?

Zo'n SMS dienst kan alleen betaalde sms-en versturen als er vanaf dat mobiele nummer toestemming is gegeven middels een sms. Als je dat niet gedaan hebt en je weet ook zeker dat dat niet gebeurd kan zijn dan kun je dat argument wel vergeten.
pi_74668243
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik heb mijn contract al lang opgezegd, het gaat hier om prepaid-tegoed dat ik erna heb aangevraagd.

Heb je een idee hoe ik dit zou kunnen aantonen? Ik krijg, vooralsnog, geen specificatie van mijn provider.
Oh ja ik zie het, te snel gelezen. Ik heb geen idee hoe je dit kunt aantonen echter. Misschien meer zeuren bij je provider? Het lijkt me dat dit soort specificaties wel bestaan. Dreigen met Kassa?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:27:41 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668252
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef bijderechter het volgende:
Welke provider hebben we het over?
Ik zie vaker op WGR mensen een geschil hebben met een bedrijf dat bedrijf niet noemen, ik doe dat dus ook maar even niet. Het lijkt me voor het antwoord ook niet van belang.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668277
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik zie vaker op WGR mensen een geschil hebben met een bedrijf dat bedrijf niet noemen, ik doe dat dus ook maar even niet. Het lijkt me voor het antwoord ook niet van belang.
Nou goed, dan niet, als we het weten kunnen we mee kijken in de voorwaarden, maar aan jou de keus.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:30:22 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668314
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Ik begrijp je verhaal wel, maar wie zegt dat direct alle kosten van een telefoontje of sms wordt verrekent? Misschien gaan er nog extra kosten af na verloop van tijd, omdat bleek dat je gebeld had in piekuren (ik noem maar ff wat). Zo zou er misschien ook iets positief verrekent kunnen worden?
Dat kan, maar hier kan ik niets van vinden in de voorwaarden. De tarieven die werden afgeschreven leken me overigens volkomen normaal. En vergeet niet: ik kreeg 4 euro bonustegoed waar ik een paar keer van heb gebeld en een paar smsjes mee heb verstuurd. Drie telefoontjes en vier smsjes, zoiets. Dan zou er dus 9 euro zijn nagerekend over 3 euro werkelijke kosten. Niet echt in verhouding lijkt me
quote:
Zo'n SMS dienst kan alleen betaalde sms-en versturen als er vanaf dat mobiele nummer toestemming is gegeven middels een sms. Als je dat niet gedaan hebt en je weet ook zeker dat dat niet gebeurd kan zijn dan kun je dat argument wel vergeten.
Kijk, dat kan in mijn volgende mail. Heb je hier een bron voor?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:32:06 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668348
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:28 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Nou goed, dan niet, als we het weten kunnen we mee kijken in de voorwaarden, maar aan jou de keus.
Ik weet niet of daar een reden voor is. Maar ik zie nergens staan dat het niet mag en meezoeken is inderdaad altijd handig. Dus: het gaat om telfort.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668402
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat kan, maar hier kan ik niets van vinden in de voorwaarden. De tarieven die werden afgeschreven leken me overigens volkomen normaal. En vergeet niet: ik kreeg 4 euro bonustegoed waar ik een paar keer van heb gebeld en een paar smsjes mee heb verstuurd. Drie telefoontjes en vier smsjes, zoiets. Dan zou er dus 9 euro zijn nagerekend over 3 euro werkelijke kosten. Niet echt in verhouding lijkt me
[..]

Kijk, dat kan in mijn volgende mail. Heb je hier een bron voor?
Bron:

http://www.smsgedragscode.nl/

En zie dan de .pdf over gedragscode.
pi_74668473
Wat ik in ieder geval zo snel even lees is dit:

Let op!
Het extra beltegoed is niet te gebruiken in en naar het buitenland, voor betaalde sms-diensten, mobiel internet, mms of 084-, 087-, 088-, 090x-nummers.

Hier is ook geen sprake van neem ik aan?
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:44:20 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668704
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef bijderechter het volgende:
Wat ik in ieder geval zo snel even lees is dit:

Let op!
Het extra beltegoed is niet te gebruiken in en naar het buitenland, voor betaalde sms-diensten, mobiel internet, mms of 084-, 087-, 088-, 090x-nummers.

Hier is ook geen sprake van neem ik aan?
Nee inderdaad. Zoals ik al zei, ik woon niet bij de grens dus ik kan niet per ongeluk in het buitenland gebeld hebben. Mobiel internet heb ik niet, mms gebruik ik niet.

Ik heb in die periode naar twee nederlandse mobiele nummers en een vast Nederlands nummer gebeld en twee smsjes verstuurd. Wel heb ik nog één keer naar mijn voicemail gebeld wat ook geld kost bij Telfort, dit was drie minuten en was toen gewoon van het bonustegoed afgeschreven, a 35 cent per minuut.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668938
Tja lastig, zet je klacht door. Als dat niet werkt kun je wellicht naar de geschillencommissie:

http://www.degeschillencommissie.nl/

Als dat niks oplevert en als je dit écht door wilt zetten kun je ze aansprakelijk stellen, maar dat zul je waarschijnlijk niet gaan doen voor dit bedrag.

Een specificatie zullen ze niet verstrekken (geen idee of ze er überhaupt zijn), je kunt dus niets bewijzen. Als het tot een zaak zou komen zou je kunnen stellen dat je niet gebeld hebt twv 9,- euro en zullen zij wellicht het tegendeel moeten aantonen. Maar dan hebben we het over een traject van ongeveer 12-18 maanden schat ik in
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:56:16 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74669039
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:52 schreef bijderechter het volgende:
Tja lastig, zet je klacht door. Als dat niet werkt kun je wellicht naar de geschillencommissie:

http://www.degeschillencommissie.nl/

Als dat niks oplevert en als je dit écht door wilt zetten kun je ze aansprakelijk stellen, maar dat zul je waarschijnlijk niet gaan doen voor dit bedrag.
Het is nu al meer moeite dan dat bedrag zelf me waard is. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat mijn geld 'zomaar' is verdwenen, dus ik wil er even achteraan blijven gaan. Hoe ver ik dat volhoud zien we vanzelf

Ik heb in ieder geval een mailtje teruggestuurd met verwijzing naar de gedragscode (dank!) en wacht nu het antwoord af. Meestal komen de e-mails rond een uur of zes, dan zijn ze klaar met de telefonische klantenservice denk ik
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:58:15 #21
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_74669094
Al die telefonie is pure smeerlapperij .. weten alles na te gaan als je moet betalen, maar als je iets wilt weten weten ze ineens niks
Frysk bloed tsjoch op!
pi_74669595
Heeft je telefoon een roaming functie, die misschien aanstaat? Woon je aan de grens waarbij je provider misschien soms overschakelt naar een buitenlandse?
edit:
Kun jij online geen gespecificeerde rekening bekijken? (accountje aanmaken etc)
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:17:36 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74669715
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:13 schreef Menn0 het volgende:
Heeft je telefoon een roaming functie, die misschien aanstaat? Woon je aan de grens waarbij je provider misschien soms overschakelt naar een buitenlandse?
edit:
Kun jij online geen gespecificeerde rekening bekijken? (accountje aanmaken etc)
Zoals ik al schreef woon ik niet aan de grens, en roaming staat zelfs uit volgens mij. Account aanmaken gaat blijkbaar niet bij prepaid.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74669771
Andere simkaart kopen. Dan maar geen nummerbehoud.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:44:06 #25
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_74670437
Je hebt niet toevallig een telefoon met internetfunctie die automatisch contact maakt?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:47:26 #26
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74670563
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:44 schreef MutedFaith het volgende:
Je hebt niet toevallig een telefoon met internetfunctie die automatisch contact maakt?
Nee. Sowieso moet je bij mijn weten daarvoor altijd eerst iets instellen, dit heb ik nooit gedaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74670629
Kassa..

Voor de provider maar ik bedoel het consumenten programma.
pi_74670709
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:49 schreef HarryP het volgende:
Kassa..

Voor de provider maar ik bedoel het consumenten programma.
Dat wordt zo vaak geroepen, en dan? Gaan die meteen aan de slag voor je?

Denk het niet, tenzij het een dusdanig grote zaak is dat het interessant wordt voor TV.
pi_74670719
tvp
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_74670725
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee. Sowieso moet je bij mijn weten daarvoor altijd eerst iets instellen, dit heb ik nooit gedaan.
Ik heb dit bij mij weten ook nooit gedaan. Toch maakte mijn telefoon ook een jaar lang om de 2 dagen contact met internet o.i.d. waardoor er telkens kosten werden gemaakt. Het ging om ongeveer 8 euro per maand op een rekening van 40 euro. Echter kwam ik hier naar 1,5 jaar pas achter omdat ik een keer m'n rekening specificatie checkte.

Echter als je niet van telefoon ben geswitched lijkt het me niet voor de hand liggend.
  † In Memoriam † vrijdag 13 november 2009 @ 16:57:57 #31
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_74670857
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:52 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Dat wordt zo vaak geroepen, en dan? Gaan die meteen aan de slag voor je?

Denk het niet, tenzij het een dusdanig grote zaak is dat het interessant wordt voor TV.
Als er, en in dit topic blijkt al van wel, vaker problemen zijn van deze aard gaan ze er zeker wel achteraan. Je kan net diegene zijn die melding maakt en zorgt dat er genoeg slachtoffers zijn om er (uitzend)tijd aan te besteden.

Ik weet niet waar het probleem ligt, of je een virus mss op je mobiel hebt. Kan je met prepaid ook kijken naar welke nummers/services je geld op gaat? Nee zeker?

Vraag om een uitdraai van alle gemaakte kosten aan je provider, en ga na wat er wel en niet klopt. Mak hier daarna dan weer melding van, en als het hun schuld is en ze doen er niks aan probeer je consumentenhulp in de vorm van kassa bv.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_74670910
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:57 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Als er, en in dit topic blijkt al van wel, vaker problemen zijn van deze aard gaan ze er zeker wel achteraan. Je kan net diegene zijn die melding maakt en zorgt dat er genoeg slachtoffers zijn om er (uitzend)tijd aan te besteden.

Ik weet niet waar het probleem ligt, of je een virus mss op je mobiel hebt. Kan je met prepaid ook kijken naar welke nummers/services je geld op gaat? Nee zeker?

Vraag om een uitdraai van alle gemaakte kosten aan je provider, en ga na wat er wel en niet klopt. Mak hier daarna dan weer melding van, en als het hun schuld is en ze doen er niks aan probeer je consumentenhulp in de vorm van kassa bv.
Een virus? Als je nooit op internet zit met je mobiel
En hij kan geen uitdraaien vragen, het is prepaid zonder specificatie mogelijkheid.

En ik zou mijn geld eerder op de geschillencommissie zetten (zoals al aangegeven) dan op een prog. als Kassa. Maar het is een mailtje waard wellicht.
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:03:34 #33
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74670997
Zoals gezegd wacht ik eerst even een reactie af op het punt dat een sms-dienst hier in ieder geval niet verantwoordelijk voor kan zijn. Daarna zal ik inderdaad eerst de geschillencommissie eens aanschrijven.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74683332
Werk je toevallig met een PDA? Misschien is hetr een programma die toevallig steeds verbinding maakt met inet?
pi_74690065
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:18 schreef Ludacriss het volgende:
Werk je toevallig met een PDA? Misschien is hetr een programma die toevallig steeds verbinding maakt met inet?
Je bent nummer drie met dezelfde vraag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_74710954
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:47 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik zou dan toch als ik jou was even je internetinstellingen controleren, ook al heb je nooit iets ingesteld. Internetinstellingen kunnen ook al standaard ingevoerd zijn in je mobiel.
Als er dingen ingevuld zijn in de internetinstellingen, verander deze dan, of haal ze weg en controleer dan eens of je nog steeds afboekingen van beltegoed hebt.
pi_74712177
Ik had hetzelfde probleem en ben naar KPN geweest. Resultaat: Ik heb mijn geld terug gestort gekregen van KPN
  vrijdag 27 november 2009 @ 14:51:04 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75056509
Na lang wachten toch nog een mailtje van telfort teruggekregen. Eerst weer een hoop redenen waarom ik eventueel toch beltegoed kwijt zou raken, en dan plots deze opmerkelijke zin:
quote:
Uit coulance hebben wij 18,- beltegoed bijgeschreven.
Erg vriendelijk, natuurlijk. Maar dat lost het probleem niet echt op. Dit mailtje is van een half uur geleden. Mijn beltegoed nu: 17.05

Vannacht mijn telefoon eens uitzetten, kijken wat er morgenochtend met mijn beltegoed is gebeurd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75056965
Het lijkt er toch op dat je toestel op een of andere manier automatisch een toegangspunt selecteerd waardoor kosten worden gemaakt. Dit was in ieder geval bij mij zo en ik had exact dezelfde klachten.

Maar dat is makkelijk te checken door tijdelijk even met iemand van toestel te ruilen of een oude gebruiken.
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:14:03 #40
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75057438
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:02 schreef loowie het volgende:
Het lijkt er toch op dat je toestel op een of andere manier automatisch een toegangspunt selecteerd waardoor kosten worden gemaakt. Dit was in ieder geval bij mij zo en ik had exact dezelfde klachten.

Maar dat is makkelijk te checken door tijdelijk even met iemand van toestel te ruilen of een oude gebruiken.
Dat kan ik morgen ook nog even gaan proberen, ja. Maar zoals al gezegd, tijdens mijn abonnement had ik ook geen internetbundel en er is nooit een cent voor afgeschreven. En vergeet niet dat er ook af en toe beltegoed bij kwam he. Dit heb ik ook continu bij Telfort gemeld maar wordt steeds genegeerd
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:14:43 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75057458
En om mijn punt kracht bij te zetten, mijn beltegoed nu bedraagt 18.05.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:39:05 #42
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_75058265
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:14 schreef De_Hertog het volgende:
En om mijn punt kracht bij te zetten, mijn beltegoed nu bedraagt 18.05.
Om welke telefoon gaat het eigenlijk?
Nokia wil bijv. wekelijks naar updates zoeken. En met een standaard instelling gaat dat via telefoon netwerk.
Heb je AGPS? Schijnt ook geld te kosten.
En gebruikt telfort roaming, bij slecht bereik? (ander NL netwerk en zitten daar kosten aan?)

Maar hoe er zo nu en dan geld bij komt is wel raadselachtig Is je beltegoed gekoppeld aan een aandelenpakket?
pi_75058330
Verbaast me niets dat het gewoon een oplichtingspraktijk is.
  vrijdag 27 november 2009 @ 22:54:42 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75072713
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:39 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Om welke telefoon gaat het eigenlijk?
Nokia wil bijv. wekelijks naar updates zoeken. En met een standaard instelling gaat dat via telefoon netwerk.
Heb je AGPS? Schijnt ook geld te kosten.
En gebruikt telfort roaming, bij slecht bereik? (ander NL netwerk en zitten daar kosten aan?)

Maar hoe er zo nu en dan geld bij komt is wel raadselachtig
Dat, en het feit dat zowel de simkaart als de telefoon niet zijn veranderd en ik met mijn abonnement nóóit onduidelijke kosten heb gehad, maken de kans wel erg klein dat het een verborgen gebruik van een of andere dienst is. Bij dat abonnement zaten ook geen 'onbeperkt' dingen.

Mijn beltegoed wisselt overigens nog steeds. De stand is nu 16.99, maar ik heb ook al 15 en 17 langs zien komen sinds mijn vorige post.

Ook mooi: volgens mij kan ik het niet gebruiken zelfs al zou ik het willen. Ik probeerde net een vriendin te smsen (een echte, niet eentje die 1,50 per bericht kost ) en hij weigert het bericht te versturen...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:37:26 #45
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75080685
Mijn beltegoed gisterenavond voor ik mijn telefoon aanzette: 16,94. Mijn beltegoed vanochtend na het aanzetten: 15,94. Mijn beltegoed zojuist: 16,43.

Lijkt me meer dan duidelijk dat het volkomen willekeurig is en niet veel met mijn telefoon te maken heeft.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75081305
Veel regionale kranten hebben elke week een rubriek genaamd de ombudsman.
Die weten wel raad met dit soort dingen
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:14:20 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75089494
dit wil ik ff volgen dit is wel belachelijk.

Heb je telfort nog terug gemaild TS? Met je "bevindingen" ?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:23:19 #48
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75089720
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:14 schreef Qwea het volgende:
dit wil ik ff volgen dit is wel belachelijk.

Heb je telfort nog terug gemaild TS? Met je "bevindingen" ?
Ja, ik heb de resultaten van vanochtend doorgemaild, gezegd dat aangezien ten eerste het beltegoed ook geregeld hoger wordt en ten tweede de wisselingen ook plaatsvinden als mijn telefoon niet eens aanstaat de fout duidelijk niet bij mij ligt. Ik heb ze nogmaals gevraagd te kijken of ze het op een of andere manier kunnen achterhalen of oplossen en als dat niet lukt moeten ze mijn beltegoed maar weer op een paar cent zetten en het geld terugstorten. Ik ben benieuwd welke reactie daarop gaat komen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:34:58 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75090076
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:23 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, ik heb de resultaten van vanochtend doorgemaild, gezegd dat aangezien ten eerste het beltegoed ook geregeld hoger wordt en ten tweede de wisselingen ook plaatsvinden als mijn telefoon niet eens aanstaat de fout duidelijk niet bij mij ligt. Ik heb ze nogmaals gevraagd te kijken of ze het op een of andere manier kunnen achterhalen of oplossen en als dat niet lukt moeten ze mijn beltegoed maar weer op een paar cent zetten en het geld terugstorten. Ik ben benieuwd welke reactie daarop gaat komen.
Ik ook. Wel totaal debiel imho
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75096890
Ik vind het op z'n zachtst gezegd een beetje vreemd wat met TS' beltegoed gebeurt. Als het nu een computerfout was zat er iig regelmaat in, nu wordt er blijkbaar random bij- en afgeschreven.
Heeft Telfort geen mogelijkheid om het telefoongebruik te monitoren oid? Nu lijkt het of Telfort ook geen idee heeft wat er gebeurt.
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:26:31 #51
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75097204
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:14 schreef Ridocar het volgende:
Ik vind het op z'n zachtst gezegd een beetje vreemd wat met TS' beltegoed gebeurt. Als het nu een computerfout was zat er iig regelmaat in, nu wordt er blijkbaar random bij- en afgeschreven.
Je bent de enige niet
quote:
Heeft Telfort geen mogelijkheid om het telefoongebruik te monitoren oid? Nu lijkt het of Telfort ook geen idee heeft wat er gebeurt.
Dat heb ik ook gevraagd. De eerste keer was de reactie dat ze dat niet konden. De tweede keer schreven ze:
quote:
Nogmaals melden wij u dat wij niet in uw belgegevens kunnen kijken. Alleen de officier van Justitie kan deze gegevens opvragen. Dit inverband met de privacywet
Dit was de laatste mail. Ik wilde eerst nog gaan vragen of dit ook geldt als ik zelf toestemming geef voor inzage in mijn eigen belgegevens, maar ik heb geen zin daar een discussie over te starten. Vandaar dat ik nu, zoals ik hierboven schreef, het probleem bij Telfort heb gelegd, gevraagd heb of ze het zelf willen oplossen of aantonen dat het toch terecht is, en als dat niet lukt, mij gewoon het geld terug te geven
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75098545
quote:
Nogmaals melden wij u dat wij niet in uw belgegevens kunnen kijken. Alleen de officier van Justitie kan deze gegevens opvragen. Dit inverband met de privacywet
Dat het niet mag, okee. Maar die gegevens krijgen ze er heus wel uit.
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:39 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]
(...)
Maar hoe er zo nu en dan geld bij komt is wel raadselachtig Is je beltegoed gekoppeld aan een aandelenpakket?
Niet eens zo'n gek idee.

Leg je saldo eens naast een aantal van die koersen, of die van de Dollar ofzo...
  zondag 29 november 2009 @ 16:57:37 #53
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_75113730
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat, en het feit dat zowel de simkaart als de telefoon niet zijn veranderd en ik met mijn abonnement nóóit onduidelijke kosten heb gehad, maken de kans wel erg klein dat het een verborgen gebruik van een of andere dienst is. Bij dat abonnement zaten ook geen 'onbeperkt' dingen.

Mijn beltegoed wisselt overigens nog steeds. De stand is nu 16.99, maar ik heb ook al 15 en 17 langs zien komen sinds mijn vorige post.

Ook mooi: volgens mij kan ik het niet gebruiken zelfs al zou ik het willen. Ik probeerde net een vriendin te smsen (een echte, niet eentje die 1,50 per bericht kost ) en hij weigert het bericht te versturen...
Vreemd allemaal Misschien dat ze je in TRU verder kunnen helpen

En dat niet meer kunnen smsen, is dat sinds de nieuwe sim? zo ja, dan moet je evt de smsserver opnieuw instellen Misschien dat deze bij prepaid anders is. Niet dat dit logisch is.....
  zondag 29 november 2009 @ 17:01:46 #54
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75113858
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:57 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Vreemd allemaal Misschien dat ze je in TRU verder kunnen helpen

En dat niet meer kunnen smsen, is dat sinds de nieuwe sim? zo ja, dan moet je evt de smsserver opnieuw instellen Misschien dat deze bij prepaid anders is. Niet dat dit logisch is.....
Ik heb dus GEEN nieuwe sim sinds het abonnement is omgezet naar prepaid. Dat maakt het ook zo vreemd dat ik ineens allerlei verborgen kosten heb gemaakt.

Het niet kunnen smsen is sinds de restitutie van het beltegoed. Met het vorige beltegoed kon ik wel smsen, zolang ik het nog had althans
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')