Ik heb mijn contract al lang opgezegd, het gaat hier om prepaid-tegoed dat ik erna heb aangevraagd.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:16 schreef Sinceria het volgende:
Vreemd verhaal. Als het echt zo is dat het de fout niet aan jouw kant ligt is het volgens mij een goede reden om het contract op te zeggen. Ik denk alleen wel dat je het dan moet kunnen aantonen.
Zoals ik al zei: ik heb voor en na ieder gesprek en verstuurd smsje mijn beltegoed gecontroleerd. De gevoerde gesprekken en verstuurde berichten werden netjes van het (bonus)beltegoed afgeschreven. Ook heb ik tussendoor gecontroleerd, en in die tijd verdween het normale beltegoed zonder dat er ook maar iets met de telefoon gebeurde.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:20 schreef bijderechter het volgende:
Als ik jou was zou ik eens een week niet bellen met dat kaartje (koop een ander kaartje voor 5,- euro ofzo om toch te kunnen bellen etc.). Kijken wat er dan gebeurd.
En vergeet hierbij vooral niet dat er ook af en toe wat beltegoed bij kwam...quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
Ik begrijp je verhaal wel, maar wie zegt dat direct alle kosten van een telefoontje of sms wordt verrekent? Misschien gaan er nog extra kosten af na verloop van tijd, omdat bleek dat je gebeld had in piekuren (ik noem maar ff wat). Zo zou er misschien ook iets positief verrekent kunnen worden?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik heb voor en na ieder gesprek en verstuurd smsje mijn beltegoed gecontroleerd. De gevoerde gesprekken en verstuurde berichten werden netjes van het (bonus)beltegoed afgeschreven. Ook heb ik tussendoor gecontroleerd, en in die tijd verdween het normale beltegoed zonder dat er ook maar iets met de telefoon gebeurde.
De vraag is voor mij niet of mijn beltegoed zomaar verdween. De vraag is wat ik daar aan kan doen, en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
Oh ja ik zie het, te snel gelezen. Ik heb geen idee hoe je dit kunt aantonen echter. Misschien meer zeuren bij je provider? Het lijkt me dat dit soort specificaties wel bestaan. Dreigen met Kassa?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb mijn contract al lang opgezegd, het gaat hier om prepaid-tegoed dat ik erna heb aangevraagd.
Heb je een idee hoe ik dit zou kunnen aantonen? Ik krijg, vooralsnog, geen specificatie van mijn provider.
Ik zie vaker op WGR mensen een geschil hebben met een bedrijf dat bedrijf niet noemen, ik doe dat dus ook maar even niet. Het lijkt me voor het antwoord ook niet van belang.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef bijderechter het volgende:
Welke provider hebben we het over?
Nou goed, dan niet, als we het weten kunnen we mee kijken in de voorwaarden, maar aan jou de keus.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik zie vaker op WGR mensen een geschil hebben met een bedrijf dat bedrijf niet noemen, ik doe dat dus ook maar even niet. Het lijkt me voor het antwoord ook niet van belang.
Dat kan, maar hier kan ik niets van vinden in de voorwaarden. De tarieven die werden afgeschreven leken me overigens volkomen normaal. En vergeet niet: ik kreeg 4 euro bonustegoed waar ik een paar keer van heb gebeld en een paar smsjes mee heb verstuurd. Drie telefoontjes en vier smsjes, zoiets. Dan zou er dus 9 euro zijn nagerekend over 3 euro werkelijke kosten. Niet echt in verhouding lijkt mequote:Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ik begrijp je verhaal wel, maar wie zegt dat direct alle kosten van een telefoontje of sms wordt verrekent? Misschien gaan er nog extra kosten af na verloop van tijd, omdat bleek dat je gebeld had in piekuren (ik noem maar ff wat). Zo zou er misschien ook iets positief verrekent kunnen worden?
Kijk, dat kan in mijn volgende mail. Heb je hier een bron voor?quote:Zo'n SMS dienst kan alleen betaalde sms-en versturen als er vanaf dat mobiele nummer toestemming is gegeven middels een sms. Als je dat niet gedaan hebt en je weet ook zeker dat dat niet gebeurd kan zijn dan kun je dat argument wel vergeten.
Ik weet niet of daar een reden voor is. Maar ik zie nergens staan dat het niet mag en meezoeken is inderdaad altijd handig. Dus: het gaat om telfort.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:28 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Nou goed, dan niet, als we het weten kunnen we mee kijken in de voorwaarden, maar aan jou de keus.
Bron:quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat kan, maar hier kan ik niets van vinden in de voorwaarden. De tarieven die werden afgeschreven leken me overigens volkomen normaal. En vergeet niet: ik kreeg 4 euro bonustegoed waar ik een paar keer van heb gebeld en een paar smsjes mee heb verstuurd. Drie telefoontjes en vier smsjes, zoiets. Dan zou er dus 9 euro zijn nagerekend over 3 euro werkelijke kosten. Niet echt in verhouding lijkt me
[..]
Kijk, dat kan in mijn volgende mail. Heb je hier een bron voor?
Nee inderdaad. Zoals ik al zei, ik woon niet bij de grens dus ik kan niet per ongeluk in het buitenland gebeld hebben. Mobiel internet heb ik niet, mms gebruik ik niet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef bijderechter het volgende:
Wat ik in ieder geval zo snel even lees is dit:
Let op!
Het extra beltegoed is niet te gebruiken in en naar het buitenland, voor betaalde sms-diensten, mobiel internet, mms of 084-, 087-, 088-, 090x-nummers.
Hier is ook geen sprake van neem ik aan?
Het is nu al meer moeite dan dat bedrag zelf me waard is. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat mijn geld 'zomaar' is verdwenen, dus ik wil er even achteraan blijven gaan. Hoe ver ik dat volhoud zien we vanzelfquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:52 schreef bijderechter het volgende:
Tja lastig, zet je klacht door. Als dat niet werkt kun je wellicht naar de geschillencommissie:
http://www.degeschillencommissie.nl/
Als dat niks oplevert en als je dit écht door wilt zetten kun je ze aansprakelijk stellen, maar dat zul je waarschijnlijk niet gaan doen voor dit bedrag.
Zoals ik al schreef woon ik niet aan de grens, en roaming staat zelfs uit volgens mij. Account aanmaken gaat blijkbaar niet bij prepaid.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:13 schreef Menn0 het volgende:
Heeft je telefoon een roaming functie, die misschien aanstaat? Woon je aan de grens waarbij je provider misschien soms overschakelt naar een buitenlandse?
edit:
Kun jij online geen gespecificeerde rekening bekijken? (accountje aanmaken etc)
Nee. Sowieso moet je bij mijn weten daarvoor altijd eerst iets instellen, dit heb ik nooit gedaan.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:44 schreef MutedFaith het volgende:
Je hebt niet toevallig een telefoon met internetfunctie die automatisch contact maakt?
Dat wordt zo vaak geroepen, en dan? Gaan die meteen aan de slag voor je?quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:49 schreef HarryP het volgende:
Kassa..
Voor de provider maar ik bedoel het consumenten programma.
Ik heb dit bij mij weten ook nooit gedaan. Toch maakte mijn telefoon ook een jaar lang om de 2 dagen contact met internet o.i.d. waardoor er telkens kosten werden gemaakt. Het ging om ongeveer 8 euro per maand op een rekening van 40 euro. Echter kwam ik hier naar 1,5 jaar pas achter omdat ik een keer m'n rekening specificatie checkte.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee. Sowieso moet je bij mijn weten daarvoor altijd eerst iets instellen, dit heb ik nooit gedaan.
Als er, en in dit topic blijkt al van wel, vaker problemen zijn van deze aard gaan ze er zeker wel achteraan. Je kan net diegene zijn die melding maakt en zorgt dat er genoeg slachtoffers zijn om er (uitzend)tijd aan te besteden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:52 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Dat wordt zo vaak geroepen, en dan? Gaan die meteen aan de slag voor je?
Denk het niet, tenzij het een dusdanig grote zaak is dat het interessant wordt voor TV.
Een virus? Als je nooit op internet zit met je mobielquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:57 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Als er, en in dit topic blijkt al van wel, vaker problemen zijn van deze aard gaan ze er zeker wel achteraan. Je kan net diegene zijn die melding maakt en zorgt dat er genoeg slachtoffers zijn om er (uitzend)tijd aan te besteden.
Ik weet niet waar het probleem ligt, of je een virus mss op je mobiel hebt. Kan je met prepaid ook kijken naar welke nummers/services je geld op gaat? Nee zeker?
Vraag om een uitdraai van alle gemaakte kosten aan je provider, en ga na wat er wel en niet klopt. Mak hier daarna dan weer melding van, en als het hun schuld is en ze doen er niks aan probeer je consumentenhulp in de vorm van kassa bv.
Je bent nummer drie met dezelfde vraag.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:18 schreef Ludacriss het volgende:
Werk je toevallig met een PDA? Misschien is hetr een programma die toevallig steeds verbinding maakt met inet?
Ik zou dan toch als ik jou was even je internetinstellingen controleren, ook al heb je nooit iets ingesteld. Internetinstellingen kunnen ook al standaard ingevoerd zijn in je mobiel.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee. Sowieso moet je bij mijn weten daarvoor altijd eerst iets instellen, dit heb ik nooit gedaan.
Erg vriendelijk, natuurlijk. Maar dat lost het probleem niet echt op. Dit mailtje is van een half uur geleden. Mijn beltegoed nu: 17.05quote:Uit coulance hebben wij 18,- beltegoed bijgeschreven.
Dat kan ik morgen ook nog even gaan proberen, ja. Maar zoals al gezegd, tijdens mijn abonnement had ik ook geen internetbundel en er is nooit een cent voor afgeschreven. En vergeet niet dat er ook af en toe beltegoed bij kwam he. Dit heb ik ook continu bij Telfort gemeld maar wordt steeds genegeerdquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:02 schreef loowie het volgende:
Het lijkt er toch op dat je toestel op een of andere manier automatisch een toegangspunt selecteerd waardoor kosten worden gemaakt. Dit was in ieder geval bij mij zo en ik had exact dezelfde klachten.
Maar dat is makkelijk te checken door tijdelijk even met iemand van toestel te ruilen of een oude gebruiken.
Om welke telefoon gaat het eigenlijk?quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:14 schreef De_Hertog het volgende:
En om mijn punt kracht bij te zetten, mijn beltegoed nu bedraagt 18.05.
Dat, en het feit dat zowel de simkaart als de telefoon niet zijn veranderd en ik met mijn abonnement nóóit onduidelijke kosten heb gehad, maken de kans wel erg klein dat het een verborgen gebruik van een of andere dienst is. Bij dat abonnement zaten ook geen 'onbeperkt' dingen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:39 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Om welke telefoon gaat het eigenlijk?
Nokia wil bijv. wekelijks naar updates zoeken. En met een standaard instelling gaat dat via telefoon netwerk.
Heb je AGPS? Schijnt ook geld te kosten.
En gebruikt telfort roaming, bij slecht bereik? (ander NL netwerk en zitten daar kosten aan?)
Maar hoe er zo nu en dan geld bij komt is wel raadselachtig![]()
Ja, ik heb de resultaten van vanochtend doorgemaild, gezegd dat aangezien ten eerste het beltegoed ook geregeld hoger wordt en ten tweede de wisselingen ook plaatsvinden als mijn telefoon niet eens aanstaat de fout duidelijk niet bij mij ligt. Ik heb ze nogmaals gevraagd te kijken of ze het op een of andere manier kunnen achterhalen of oplossen en als dat niet lukt moeten ze mijn beltegoed maar weer op een paar cent zetten en het geld terugstorten. Ik ben benieuwd welke reactie daarop gaat komen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:14 schreef Qwea het volgende:
dit wil ik ff volgendit is wel belachelijk.
Heb je telfort nog terug gemaild TS? Met je "bevindingen" ?
Ik ook. Wel totaal debiel imhoquote:Op zaterdag 28 november 2009 18:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, ik heb de resultaten van vanochtend doorgemaild, gezegd dat aangezien ten eerste het beltegoed ook geregeld hoger wordt en ten tweede de wisselingen ook plaatsvinden als mijn telefoon niet eens aanstaat de fout duidelijk niet bij mij ligt. Ik heb ze nogmaals gevraagd te kijken of ze het op een of andere manier kunnen achterhalen of oplossen en als dat niet lukt moeten ze mijn beltegoed maar weer op een paar cent zetten en het geld terugstorten. Ik ben benieuwd welke reactie daarop gaat komen.
Je bent de enige nietquote:Op zaterdag 28 november 2009 22:14 schreef Ridocar het volgende:
Ik vind het op z'n zachtst gezegd een beetje vreemd wat met TS' beltegoed gebeurt. Als het nu een computerfout was zat er iig regelmaat in, nu wordt er blijkbaar random bij- en afgeschreven.
Dat heb ik ook gevraagd. De eerste keer was de reactie dat ze dat niet konden. De tweede keer schreven ze:quote:Heeft Telfort geen mogelijkheid om het telefoongebruik te monitoren oid? Nu lijkt het of Telfort ook geen idee heeft wat er gebeurt.
Dit was de laatste mail. Ik wilde eerst nog gaan vragen of dit ook geldt als ik zelf toestemming geef voor inzage in mijn eigen belgegevens, maar ik heb geen zin daar een discussie over te starten. Vandaar dat ik nu, zoals ik hierboven schreef, het probleem bij Telfort heb gelegd, gevraagd heb of ze het zelf willen oplossen of aantonen dat het toch terecht is, en als dat niet lukt, mij gewoon het geld terug te gevenquote:Nogmaals melden wij u dat wij niet in uw belgegevens kunnen kijken. Alleen de officier van Justitie kan deze gegevens opvragen. Dit inverband met de privacywet
Dat het niet mag, okee. Maar die gegevens krijgen ze er heus wel uit.quote:Nogmaals melden wij u dat wij niet in uw belgegevens kunnen kijken. Alleen de officier van Justitie kan deze gegevens opvragen. Dit inverband met de privacywet
Niet eens zo'n gek idee.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:39 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
(...)
Maar hoe er zo nu en dan geld bij komt is wel raadselachtigIs je beltegoed gekoppeld aan een aandelenpakket?
Vreemd allemaalquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat, en het feit dat zowel de simkaart als de telefoon niet zijn veranderd en ik met mijn abonnement nóóit onduidelijke kosten heb gehad, maken de kans wel erg klein dat het een verborgen gebruik van een of andere dienst is. Bij dat abonnement zaten ook geen 'onbeperkt' dingen.
Mijn beltegoed wisselt overigens nog steeds. De stand is nu 16.99, maar ik heb ook al 15 en 17 langs zien komen sinds mijn vorige post.
Ook mooi: volgens mij kan ik het niet gebruiken zelfs al zou ik het willen. Ik probeerde net een vriendin te smsen (een echte, niet eentje die 1,50 per bericht kost) en hij weigert het bericht te versturen...
Ik heb dus GEEN nieuwe sim sinds het abonnement is omgezet naar prepaid. Dat maakt het ook zo vreemd dat ik ineens allerlei verborgen kosten heb gemaakt.quote:Op zondag 29 november 2009 16:57 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Vreemd allemaalMisschien dat ze je in TRU verder kunnen helpen
En dat niet meer kunnen smsen, is dat sinds de nieuwe sim? zo ja, dan moet je evt de smsserver opnieuw instellenMisschien dat deze bij prepaid anders is. Niet dat dit logisch is.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |