abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74691757
Zulke maatregelen zijn echt het begin van het einde
pi_74691909
en wat als je nu op vakantie gaat naar het buitenland? betaal je dan ook heffing?

het komt er dus gewoon op neer dat je zoveel kan gaan sjoemelen met deze troep........ Hell als ze zich afvragen waarom mijn kilomterteller niet overheen komt de gps teller. Tjah ik heb van het zomer een roadtrip gedaan van 25000 kilomter, jaaaah

wat een triest gedoe zeg dit

DIT GAAT EEN KEIHARDE FAAL WORDEN, REKEN ER MAAR OP.
pi_74692075
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:52 schreef DennisMoore het volgende:
Dagelijks uren in de file staan en vele kilometers afleggen om dan achter een bureau te kruipen met een computer en een telefoon. Die je thuis ook hebt staan.

Dat kan best wat slimmer .

Prima om de variabele kosten flink omhoog te gooien. Dat stimuleert alternatieven.
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_74692243
Je moet groen en naïef zijn om te denken dat dit een goede stimulans is tot verandering. Als er geforceerd geïnnoveerd moet worden dan zal dit altijd ten kosten gaan van banen en zulke veranderingen leiden ook tot lokale ontwrichtingen van de economie. Maar hey, kort door de bocht kan je alles een thumbs up geven en goed laten klinken
pi_74692262
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, dan loop je dus bij een naar links ruikend kabinet, zoals het huidige, de kans dat je aan het lappen bent voor een stel spoorlijnen. Ik dacht dat het motto was dat de gebruiker betaald, maar niet op het spoor kennelijk.
Dat gaat bij rechtse kabinetten net zo hard op natuurlijk. Kijk maar eens naar de kabinetten van Lubbers in de jaren '80.
Als je grote idool Wilders de absolute meerderheid krijgt is dat misschien anders maar goed dan is er meer mis .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_74692342
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:51 schreef Hamilcar het volgende:
Je moet groen en naïef zijn om te denken dat dit een goede stimulans is tot verandering. Als er geforceerd geïnnoveerd moet worden dan zal dit altijd ten kosten gaan van banen en zulke veranderingen leiden ook tot lokale ontwrichtingen van de economie. Maar hey, kort door de bocht kan je alles een thumbs up geven en goed laten klinken
Je gaat zelf ook zeer kort door de bocht. Als je kijkt wat een paar procenten verschil in bijtelling al verandert heeft op de leasemarkt dan zie je dat een financiële prikkel erg welkom kan zijn.
Het is echt niet nodig dat iedereen 2 keer per dag op het zelfde moment in die lange rij auto's aanschuift.
Als je hier slim op inspeelt kan het juist veel geld opleveren
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:54:58 #207
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74692369
quote:
2012 3,0 cent
2013 3,5 cent
2014 4,0 cent
2015 4,6 cent
2016 5,3 cent
2017 6,1 cent
2018 6,7 cent
Dit lijstje kan je prima doortrekken: verdubbeling in 6 jaar, dus 2024: 13,5 cent, 2030: 27 cent per km...
censuur :O
pi_74692378
mobiliteit is een bassale levensbehoefte geworden in deze maatschappij. Mensen zullen eerder bezuinigen op andere spullen oftewel de economie en de middenstand zijn de klos.
pi_74692635
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:51 schreef justanick het volgende:

Die forensen leveren een flinke bijdrage aan het BNP van Nederland. Daarom moet je ze accomoderen. Vervolgens is de vraag wat de snelste, meest praktische en effectiefse methode is om dat te doen. De conclusie kan dan niet anders zijn dan: extra asfalt, extra spoorlijnen en eventueel extra buslijnen, met het accent op het asfalt (gros forensen zit immers in de auto).
Waarom? Als forensen in hun vrije tijd in de file staan, leveren ze toch nog steeds dezelfde bijdrage aan 't BNP?

Dat 'accomoderen van forensen' kost heel veel geld. En we hebben m.i. wel nuttiger doelen om geld aan uit te geven op 't moment.
pi_74692643
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:51 schreef du_ke het volgende:
Dat gaat bij rechtse kabinetten net zo hard op natuurlijk. Kijk maar eens naar de kabinetten van Lubbers in de jaren '80.
Rechtse kabinetten in Nederland.
quote:
Als je grote idool Wilders de absolute meerderheid krijgt is dat misschien anders maar goed dan is er meer mis .
Idool?
pi_74692750
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:03 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom? Als forensen in hun vrije tijd in de file staan, leveren ze toch nog steeds dezelfde bijdrage aan 't BNP?
Kom eens op de weg, dan zie je hoeveel zakelijk verkeer er is. Vrachtvervoer, bestelbussen, busvervoer en overig zakelijk verkeer. Wie het fileprobleem ontkent is wel erg wereldvreemd bezig, het is duidelijk dat de vervoerscapaciteit van het wegennet op veel plekken te laag is, dat valt goed af te leiden uit het enorme aantal files dat er iedere werkdag staat en over een steeds langere periode per dag. En nee, dat zijn geen forensen die voor hun lol in de file staan.
quote:
En we hebben m.i. wel nuttiger doelen om geld aan uit te geven op 't moment.
Zoals?
pi_74692797
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je gaat zelf ook zeer kort door de bocht. Als je kijkt wat een paar procenten verschil in bijtelling al verandert heeft op de leasemarkt dan zie je dat een financiële prikkel erg welkom kan zijn.
Het is echt niet nodig dat iedereen 2 keer per dag op het zelfde moment in die lange rij auto's aanschuift.
Als je hier slim op inspeelt kan het juist veel geld opleveren
Lol, je bent een veelpleger.
pi_74693196
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

Kom eens op de weg, dan zie je hoeveel zakelijk verkeer er is.
Het ging over forensen. Tijdens de spits. Die 's ochtends naar hun bedrijfs-pc rijden en 's avonds weer naar hun privé-pc. En nee, dat is geen select groepje kantoormuizen.

En al die busjes... Waarom moet een gevel in Heerlen geschilderd worden door een schildersbedrijf uit Bolsward? Laat de markt z'n werk maar doen, blijkbaar kunnen die kosten van mobiliteit vanuit Bolsward nog steeds worden terugverdiend als een bedrijfje uit Heerlen zelf de klus niet kreeg.
quote:
het is duidelijk dat de vervoerscapaciteit van het wegennet op veel plekken te laag is, dat valt goed af te leiden uit het enorme aantal files dat er iedere werkdag staat en over een steeds langere periode per dag. En nee, dat zijn geen forensen die voor hun lol in de file staan.
Capaciteit te laag voor wie? Niet voor forensen, en ook niet voor schildersbedrijfjes uit Bolsward die in Heerlen moeten zijn.

Blijft vooral over het vervoer van goederen die fysiek in een winkel moeten liggen of richting fabriek moeten. Maar de vraag is of we daar vele miljarden aan extra asfalt voor over moeten hebben.

Als we de mensen die niét elke werkdag fysiek op kantoor moeten verschijnen nu eens aanleren dat ze dat geweldige Nederlandse breedband-internet ook eens zakelijk moeten gebruiken... Dan levert dat voldoende winst op dat ook het noodzakelijke vervoer (van goederen) ademruimte krijgt.
quote:
Zoals?
Dat kun je best wel verzinnen.
pi_74693300
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Yes yes, nog meer 'De overheid weet wat goed voor u is' ideeën. De arbeidsverhouding is een zaak van werknemers en werkgevers, daar moet de overheid zich volstrekt niet mee bemoeien. Ook is de overheid niet in staat dit soort dingen tot een goed einde te brengen, de bureaucratische molens zijn zo wereldvreemd dat ze in staat zijn bouwvakkers te dwingen om thuis te gaan werken.
Ik ben voor 0,0 inmenging van de overheid.. maar..

Ik bedoel dat als de overheid zich ergens mee gaat bemoeien moeten ze dat op de juiste plaats doen. Nu bemoeien ze zich al teveel met mijn leven, echter ik heb weinig invloed op mijn werkgever, laat staan als die werkgever mij ontslaat en ik vervolgens op zoek moet naar nieuw werk, dit vind en vervolgens 80 km moet forensen per dag. De werkgever stelt eisen aan mij en niet andersom, dus als de overheid wil dat ik niet in de spits ga rijden dan wordt de spoeling wel heel erg beperkt..

Ik zal in mijn sollicitatiebrief zetten, beste werkgever, ik wil graag bij uw werken maar wil ik nog wat salaris overhouden dan betekent dat dat ik niet in de spits ga rijden, u zoekt maar een alternatief..

2x raden wat dat alternatief is.. juist, ik krijg die baan niet.. Dus de overheid legt mij de regels op waar ik geen invloed op heb. Krijg ik die baan wel, wat is de overheid dan opgeschoten? Niets. 0,0. Er zijn meer factoren waarop alles op de werknemer afschuiven wel heel simplistisch is..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_74693509
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:24 schreef kawotski het volgende:

Ik zal in mijn sollicitatiebrief zetten, beste werkgever, ik wil graag bij uw werken maar wil ik nog wat salaris overhouden dan betekent dat dat ik niet in de spits ga rijden, u zoekt maar een alternatief..

2x raden wat dat alternatief is.. juist, ik krijg die baan niet..
Maar als dat vervolgens gaat gelden voor (bijna) álle sollicitanten (omdat die er geen geld op willen toeleggen), dan kiest een werkgever vanzelf eieren voor z'n geld. Dan biedt ie een verhuispremie, dan gaat ie flexibele arbeidstijden hanteren, faciliteert ie telewerken of moet ie een hoger salaris bieden.

Maar zolang er nog werknemers bereid zijn de prijs van mobiliteit (in tijd en in geld) zelf te dragen... dan is een werkgever stapelgek als ie alternatieven gaat bieden natuurlijk .

Bovendien, hoe lang is 't geleden dat je een leaseauto kreeg als je wist hoe een computer er uitzag ?
pi_74694278
weet iemand al hoe het zit met vakanties met de auto?
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:15:14 #217
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74694419
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit lijstje kan je prima doortrekken: verdubbeling in 6 jaar, dus 2024: 13,5 cent, 2030: 27 cent per km...
Start op 3 cent en daarna verhoogt het 1cent/jaar² , in 2040 zitten we op ruim 4 euro per kilometer, in 2100 op 39 euro. Gelukkig ben ik dan al dood.


grafiek prijsontwikkeling ( jaar - cent per kilometer)
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:09 schreef GrigoriPerelman het volgende:
weet iemand al hoe het zit met vakanties met de auto?
Je betaalt voor de in NL gereden kilometers. Buitenlanders betalen niets.

[ Bericht 16% gewijzigd door ouderejongere op 14-11-2009 15:23:43 ]
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_74694435
Pff... in het jaar 2100 mail ik mezelf wel naar een andere locatie .
pi_74694466
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:09 schreef GrigoriPerelman het volgende:
weet iemand al hoe het zit met vakanties met de auto?
Je betaalt alleen kilometer in NL.
pi_74694695
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:15 schreef ouderejongere het volgende:
Buitenlanders betalen niets.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat daar best wel een "oplossing" voor is zoals een verplicht vignet om gebruik te mogen maken van de wegen net zoals in meerdere landen.
pi_74694697
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:21 schreef DennisMoore het volgende:
Het ging over forensen. Tijdens de spits. Die 's ochtends naar hun bedrijfs-pc rijden en 's avonds weer naar hun privé-pc. En nee, dat is geen select groepje kantoormuizen.

En al die busjes... Waarom moet een gevel in Heerlen geschilderd worden door een schildersbedrijf uit Bolsward? Laat de markt z'n werk maar doen, blijkbaar kunnen die kosten van mobiliteit vanuit Bolsward nog steeds worden terugverdiend als een bedrijfje uit Heerlen zelf de klus niet kreeg.

[..]

Capaciteit te laag voor wie? Niet voor forensen, en ook niet voor schildersbedrijfjes uit Bolsward die in Heerlen moeten zijn.

Blijft vooral over het vervoer van goederen die fysiek in een winkel moeten liggen of richting fabriek moeten. Maar de vraag is of we daar vele miljarden aan extra asfalt voor over moeten hebben.

Als we de mensen die niét elke werkdag fysiek op kantoor moeten verschijnen nu eens aanleren dat ze dat geweldige Nederlandse breedband-internet ook eens zakelijk moeten gebruiken... Dan levert dat voldoende winst op dat ook het noodzakelijke vervoer (van goederen) ademruimte krijgt.
Dit hele verhaal is op het idee gebaseerd dat jij vindt dat het anders kan, en die gedachte projecteer je nu op de gehele groep van weggebruikers. Jij vindt dat je wel kan gaan telewerken en jij vindt dat forensen voor hun lol in de file zitten.
quote:
Dat kun je best wel verzinnen.
Nee, ik wil voornamelijk dat de overheid minder uit gaat geven. Jij bent degene die het geld van mensen af wil pakken en dat aan jouw plannen uit wil geven, zaken die voornamelijk jij belangrijk acht. Jij bent degene die prijspolitiek wil gaan bedrijven.

Je begrijpt het jij voelt jezelf voornamelijk belangrijk in dit verhaal, jij verheft jezelf tot maatstaf, dat is de grote denkfout die je maakt. Je moet eerst die politieke component laten varen wil je tot een goed en vanuit de economische leer verantwoord beprijzingsmodel komen. En dát is waar ik voor pleit.

En als je het dan over een politiek vraagstuk wil hebben valt mij trouwens van je tegen dat je niet pleit voor het afschaffen van de overdrachtsbelasting. Maar nee, jij komt alleen maar met meer overheidsingrijpen om de gevolgen van het andere overheidsingrijpen weer ongedaan te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-11-2009 15:00:07 ]
pi_74695206
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Rechtse kabinetten in Nederland.
[..]
Ja kabinetten van VVD en CDA zijn voor Nederlandse begrippen gewoon rechts.
quote:
Idool?
Nou je was toch behoorlijk enthousiast over de economische plannen van z'n partij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_74695290
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dit hele verhaal is op het idee gebaseerd dat jij vind dat het anders kan, en die gedachte projecteer je nu op de gehele groep van weggebruikers. Jij vind dat je wel kan gaan telewerken en jij vindt dat forensen voor hun lol in de file zitten.
[..]
Voor de meerderheid van de weggebruikers gaat zijn theorie dan ook gewoon prima op. Als dit vervolgens leidt tot pak 'm beet 10% minder auto's in de spits dan is het fileprobleem grotendeels opgelost
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_74695538
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:21 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het ging over forensen. Tijdens de spits. Die 's ochtends naar hun bedrijfs-pc rijden en 's avonds weer naar hun privé-pc. En nee, dat is geen select groepje kantoormuizen.

En al die busjes... Waarom moet een gevel in Heerlen geschilderd worden door een schildersbedrijf uit Bolsward? Laat de markt z'n werk maar doen, blijkbaar kunnen die kosten van mobiliteit vanuit Bolsward nog steeds worden terugverdiend als een bedrijfje uit Heerlen zelf de klus niet kreeg.
Je vergeet de account managers, de mensen die naar kantoor moeten vanwege vergaderingen, mensen die zaken op kantoor moeten regelen, werkgevers die het niet zo hebben op telewerken (en dat kan ook goede redenen hebben, overigens), etcetera. En wat denk je van managers die mensen aan moeten sturen? Het aansturen van mensen gaat vrij lastig op afstand, kan ik je vertellen.

Verder is Bolsward <--> Heerlen wel sterk overdreven. Ook hier zie je blijkbaar niet in dat veel werk - ook onder bouwvakkers en monteurs - vrij specialistisch is. Hoeveel bedrijven zijn er die bijvoorbeeld een GSM- of FM-zender kunnen repareren als 'ie stuk is, denk je (of een nieuwe kunnen plaatsen)? En hoeveel mensen in Nederland zijn in staat om - bijvoorbeeld - de schakelkasten in het zwembad van een willekeurige Center Parcs te kunnen bouwen of repareren? En hoe zit dat met de wat oudere CV-ketels van een obscuur merk?

Afgezien daarvan moet je altijd uitgaan van de situatie zoals die is (gecombineerd met eventuele realistische voorspellingen voro de toekomst). Beleid afstemmen aan de hand van een utopisch beeld zorgt onherroepelijk voor drama's.
quote:
Capaciteit te laag voor wie? Niet voor forensen, en ook niet voor schildersbedrijfjes uit Bolsward die in Heerlen moeten zijn.

Blijft vooral over het vervoer van goederen die fysiek in een winkel moeten liggen of richting fabriek moeten. Maar de vraag is of we daar vele miljarden aan extra asfalt voor over moeten hebben.

Als we de mensen die niét elke werkdag fysiek op kantoor moeten verschijnen nu eens aanleren dat ze dat geweldige Nederlandse breedband-internet ook eens zakelijk moeten gebruiken... Dan levert dat voldoende winst op dat ook het noodzakelijke vervoer (van goederen) ademruimte krijgt.
Stap voor je eigen plezier eens rond 15:00 uur in de auto in de Randstad. Dan merk je dat de snelwegen en andere wegen in Nederland rond die tijd al vol beginnen te lopen. Als op dat tijdstip de problemen al beginnen, los je dat niet op door een paar kantoormuizen 1 dag per week thuis te laten werken.
quote:
Dat kun je best wel verzinnen.
Oh wacht! Er moet natuurlijk NOG meer geld naar allerhande subsidiesponsjes toe! Ja, dat is inderdaad veel belangrijker dan de infrastructuur. Zonder infrastructuur heb je immers geen economie, dus ook geen belastinginkomsten om al die subsidiesponsjes vol te kunnen stoppen met geld. De uitvreters die voor dat soort clubjes werken moeten immers koste wat kost in hun semi-Melkert baan te werk worden gesteld.
pi_74695543
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor de meerderheid van de weggebruikers gaat zijn theorie dan ook gewoon prima op. Als dit vervolgens leidt tot pak 'm beet 10% minder auto's in de spits dan is het fileprobleem grotendeels opgelost
!0% minder auto's betekent ook dat ongeveer 10% minder aan accijnzen en BTW van de brandstoffen naar de schatkist gaat en dat is toch gauw 2 miljard p/j dacht ik zo. Nog niet eens meegerekend dat door minder kilometerrijden de garagebedrijven ook minder omzet maken, met minder personeel af kunnen en ook minder belastingen daardoor afdragen. En het zou mij ook niet verbazen dat bij b.v. pretparken en andere evenementen ook klappen zullen vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')