3 boekenquote:Op donderdag 12 november 2009 23:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:
je moet je even beter inlezen voordat je gaat handelen met de big guys.
Met die boeken leer je misschien de basis van aandelen maar wil je succesvol zijn, dan moet je ook 24/7 het nieuws, over het bedrijf waar jij aandelen in hebt, volgen.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:46 schreef Goofisch het volgende:
[..]
3 boeken![]()
Ach van fouten leer je.
Maar normaal kan je het wel zien aankomen wanneer een bedrijf gaat stijgen of dalen, bijvoorbeeld bij lancering van een nieuw product of kwartaalcijfers die positief zijn.
maar dit had ik niet zien aankomen
Nouja niet nu in ieder geval.
Het is meer gewoon dat ik het wil leren. Kijken hoe dat nou eigenlijk werkt. Lukt me relatief aardig ondanks ik alleen maar verlies hebquote:Op donderdag 12 november 2009 23:47 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Met die boeken leer je misschien de basis van aandelen maar wil je succesvol zijn, dan moet je ook 24/7 het nieuws, over het bedrijf waar jij aandelen in hebt, volgen.
Ja het zijn altijd de hogere heren in den haag die ons belastinggeld opstrijken waar de gewone man die elke dag hard moet gaan werken voor moet opdraaien. woutertje bos en bak-ellende geven miljarden aan de banken en de gewone man wordt daar de dupe van.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:44 schreef FunkyHomosapien het volgende:
de "gewone man" delft toch altijd het onderspit op de beurs.
het is gewoon een feit. grote investeerders hebben altijd insider info over bedrijven die het goed of slecht gaan doen.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja het zijn altijd de hogere heren in den haag die ons belastinggeld opstrijken waar de gewone man die elke dag hard moet gaan werken voor moet opdraaien. woutertje bos en bak-ellende geven miljarden aan de banken en de gewone man wordt daar de dupe van.
Je vergat de caps...quote:Op donderdag 12 november 2009 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja het zijn altijd de hogere heren in den haag die ons belastinggeld opstrijken waar de gewone man die elke dag hard moet gaan werken voor moet opdraaien. woutertje bos en bak-ellende geven miljarden aan de banken en de gewone man wordt daar de dupe van.
Mijn eerste aandelen waren van TomTom, ingekocht in April voor rond de 4,14 euro. Vervolgens begin Juni verkocht voor 5,25 waarna het niet lang duurde tot het aandeel ineens op 8 euro stond. Vervolgens is hij wel meteen weer gecrashed maar is toch weer gestegen tot de 13 euro. Zo leer je maar weer dat je de boel beter kan vasthouden.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:50 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Het is meer gewoon dat ik het wil leren. Kijken hoe dat nou eigenlijk werkt. Lukt me relatief aardig ondanks ik alleen maar verlies heb![]()
Maar ik concentreer mijn meer op bedrijven waarmee ik in aanraking kom op werk want daar weet ik het meeste vanaf
Dat heeft geen zak met de beurs te makenquote:Op donderdag 12 november 2009 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
best leuk toch.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:56 schreef Simplicity het volgende:
Ben in mei begonnen met beleggen, ook een aantal foutjes gemaakt.
Heb eigenlijk alleen aandelen met een hoge volatiliteit... in de tijden dat het slecht gaat zakt het als een baksteen en als het goed gaat stijgt het hard :p
Ik beleg verder ook in aandelen waar ik zelf wat zicht op heb, bedrijven die goed te begrijpen zijn voor mij.
Op het moment gemiddeld 6,33% in de plus. vorige week nog in de min :p
Verder beleg ik eigenlijk voor de lange termijn, ik koop aandelen die ik ook van plan ben om nog jaren te houden... (mits er niks echt bijzonders gebeurt) Bedrijven waar ik wel toekomst in zie...
Het is misschien niet de beste manier om te beleggen, maar ik voel me er goed bij, en tot nog toe pakt het wel leuk uit
Toen ik begon kon je zonder transactiekosten handelen in sprinters waarmee ik aardig wat geld heb kunnen verdienen. Vervolgens ben ik, na de actie, overgestapt op normale aandelen aangezien de transactiekosten bij sprinters voor mij te hoog zijn (aangezien ik voor niet meer dan een paar honderd euro per transactie verhandel).quote:Op donderdag 12 november 2009 23:56 schreef Simplicity het volgende:
Ben in mei begonnen met beleggen, ook een aantal foutjes gemaakt.
Heb eigenlijk alleen aandelen met een hoge volatiliteit... in de tijden dat het slecht gaat zakt het als een baksteen en als het goed gaat stijgt het hard :p
Ik beleg verder ook in aandelen waar ik zelf wat zicht op heb, bedrijven die goed te begrijpen zijn voor mij.
Op het moment gemiddeld 6,33% in de plus. vorige week nog in de min :p
Verder beleg ik eigenlijk voor de lange termijn, ik koop aandelen die ik ook van plan ben om nog jaren te houden... (mits er niks echt bijzonders gebeurt) Bedrijven waar ik wel toekomst in zie...
Het is misschien niet de beste manier om te beleggen, maar ik voel me er goed bij, en tot nog toe pakt het wel leuk uit
editje: Leek me wel intressant om het eens te proberen, hopend op een beter rendement als op de spaarrekening bij de bank.
En waar koop jij je aandelen in?quote:Op donderdag 12 november 2009 23:59 schreef Goofisch het volgende:
[..]
best leuk toch.
Ik heb nu een hele berg aandelen gekocht in nieuwe bedrijfjes. ( of losstaande BV) en die houden mij netjes op de hoogte van de ontwikkelingen per mail. zo support je toch startende en als het lukt haal ik ook nog mijn voordeel eruit.
Nu maar hopen dat het lukt
Grote investeerders houden het nieuws gewoon beter in de gaten dan je pa/oom die alleen savonds even kijken wat de beurs gedaan heeft.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:56 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
het is gewoon een feit. grote investeerders hebben altijd insider info over bedrijven die het goed of slecht gaan doen.
zodra die info bekend wordt is de bubbel al geknapt (persoonlijke ervaring van mijn oom en vader).
Jij bent echt geniaal, ik neem aan dat je al miljonair bent, zoveel verstand heb je van aandelen!quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:02 schreef Drinky het volgende:
Aandelen verkopen met verlies is ook niet slim, meestal daalt zo'n grafiek en stijgt het weer, net na het hoogste punt moet je verkopen, en dus niet als ie nog onderaan zit
Ik zou maar snel in de aandelen gaan als ik jou was, met die taktiek zal het niet lang duren voor je miljonair bent!quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:02 schreef Drinky het volgende:
Aandelen verkopen met verlies is ook niet slim, meestal daalt zo'n grafiek en stijgt het weer, net na het hoogste punt moet je verkopen, en dus niet als ie nog onderaan zit
een beetje naief.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:05 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Grote investeerders houden het nieuws gewoon beter in de gaten dan je pa/oom die alleen savonds even kijken wat de beurs gedaan heeft.
Verder is het natuurlijk belangrijk goed in te kunnen schatten wat voor een effect bepaald nieuws kan hebben op de aandelen koers.
Op de korte termijnen zul je het niet winnen van de grote jongens, al denk ik wel dat als je voor de lange termijn belegd, minstens 5 jaar dat je aardig wat schommelingen op kan vangen.
Nu even niks. wil eerst even wat beter inlezen. ben iets te gewillig begonnen heb ik het idee. te weinig ervaring.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:01 schreef Japsnars het volgende:
[..]
En waar koop jij je aandelen in?
Dat zou handel met voorkennis zijn, daar liggen zware boetes op.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
een beetje naief.
de grote investeerders zijn de eerste die het nieuws horen, en daar goed op inspelen door een stel aandelen te kopen, voordat de rest dat kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |