abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74651887
Gegroet,

Ik ga morgen op school en betoog houden voor preventief fouilleren in amsterdam ZO. Op wikipedia ( ) word genoemd artikel SV:27 : Verdachten moeten meewerken aan onderzoek. Ik snap dus nu niks van artikel 27. welke deel zegt nou als je verdachten bent moet je meewerken aan het onderzoek van de politie, want ik wil het citeren

Dank u
pi_74652486
Heb je al gekeken of je de tekst van dat artikel kunt vinden? En vervolgens die tekst gelezen en geprobeerd te snappen waar het over gaat? En als je het niet snapt, wat doet je dan vermoeden dat je medeleerlingen het wel snappen? Je kunt dus gewoon de eerste drie volzinnen citeren

En als je dan toch op school bent morgen, vraag dan ook eens of je wat extra lessen Nederlands kun krijgen.
pi_74652488
is er iemand die me iig dan kan vertellen in welke wet er word gestelt dat fouilleren is toegestaan als je verdachte bent?
pi_74652538
Je bent lekker op tijd met je huiswerk kerel!
pi_74652586
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:07 schreef Light het volgende:
Heb je al gekeken of je de tekst van dat artikel kunt vinden? En vervolgens die tekst gelezen en geprobeerd te snappen waar het over gaat? En als je het niet snapt, wat doet je dan vermoeden dat je medeleerlingen het wel snappen? Je kunt dus gewoon de eerste drie volzinnen citeren

En als je dan toch op school bent morgen, vraag dan ook eens of je wat extra lessen Nederlands kun krijgen.
Extra nederlands heb ik al. Ik snap opzich wel wat er staat, maar het is niet relevant aan het onderwerp

Als verdachte wordt vóórdat de vervolging is aangevangen, aangemerkt degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan eenig strafbaar feit voortvloeit.

[2.]
Daarna wordt als verdachte aangemerkt degene tegen wien de vervolging is gericht.

3.
De aan de verdachte toekomende rechten komen tevens toe aan de veroordeelde tegen wie een strafrechtelijk financieel onderzoek is ingesteld of te wiens aanzien op een vordering van het openbaar ministerie als bedoeld in artikel 36e van het Wetboek van Strafrecht niet onherroepelijk is beslist.

het stelte dat je kan worden aagemerkt als verdachte voordat vervolging begint als je ergens van word verdacht, dat je daarna zo word genoemt de rest van de procedure en dat hetzelfde geld voor fraudeurs ed. . maar hoe geeft dit recht op fouilleren?
pi_74652602
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:08 schreef DonJames het volgende:
Je bent lekker op tijd met je huiswerk kerel!
Oh het betoog ligt er al hoor Dit is het wat opleuken van de presentatie zelf
pi_74652709
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Extra nederlands heb ik al. Ik snap opzich wel wat er staat, maar het is niet relevant aan het onderwerp

Als verdachte wordt vóórdat de vervolging is aangevangen, aangemerkt degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan eenig strafbaar feit voortvloeit.

[2.]
Daarna wordt als verdachte aangemerkt degene tegen wien de vervolging is gericht.

3.
De aan de verdachte toekomende rechten komen tevens toe aan de veroordeelde tegen wie een strafrechtelijk financieel onderzoek is ingesteld of te wiens aanzien op een vordering van het openbaar ministerie als bedoeld in artikel 36e van het Wetboek van Strafrecht niet onherroepelijk is beslist.

het stelte dat je kan worden aagemerkt als verdachte voordat vervolging begint als je ergens van word verdacht, dat je daarna zo word genoemt de rest van de procedure en dat hetzelfde geld voor fraudeurs ed. . maar hoe geeft dit recht op fouilleren?
Dat gaat dus over gewoon fouilleren, dat mag alleen bij verdachten. En wat het woord "verdachte" betekent wordt dus uitgelegd in dat artikel wat je daar citeert.

Preventief fouilleren is dus juist een uitzondering: in tegenstelling tot andere opsporingsmethoden mag preventief fouilleren ook bij mensen die nergens van verdacht worden.

(Bron: Wikipedia)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 23:16:04 ]
pi_74652713
oeps

Het stelt toch dat je de verdachte bent?
Welke wet geeft dan vervolgens recht op het mogen fouilleren?
pi_74652945
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:15 schreef Yreal het volgende:
oeps

Art. 151b Gemeentewet jo. art. 50 lid 3, art. 51 lid 3, en art. 52 lid 3, Wet wapens en munitie.

Het staat ook gewoon in die Wiki!
  donderdag 12 november 2009 @ 23:27:21 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_74652985
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:15 schreef Yreal het volgende:
oeps

Preventief fouilleren is denk ik gekoppeld aan de bijzondere bijvoegdheden van de burgemeester van een stad (in combinatie met instellen veiligheidsrisicogebieden)... Zal ergens in de Gemeentewet staan.
pi_74653127
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Art. 151b Gemeentewet jo. art. 50 lid 3, art. 51 lid 3, en art. 52 lid 3, Wet wapens en munitie.

Het staat ook gewoon in die Wiki!
onwijs bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')