Dat is dan een zaterdag en dan werken de meeste verhuurders niet. De brief word dan pas de maandag erop behandeld en dan is het al november.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:26 schreef Lienekien het volgende:
Is die brief bij de verhuurder aangeboden op 31 oktober?
Misschien huurt TS wel van een particulier.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is dan een zaterdag en dan werken de meeste verhuurders niet. De brief word dan pas de maandag erop behandeld en dan is het al november.
Dat kan, maar dan zouden dezelfde regels gelden.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien huurt TS wel van een particulier.
Mijn huisbaas krijgt zijn post gewoon op zijn huisadres. Dan was die zaterdag geen punt geweest.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan zouden dezelfde regels gelden.
Volgens mij wordt aangetekende post niet op zaterdag bezorgd.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn huisbaas krijgt zijn post gewoon op zijn huisadres. Dan was die zaterdag geen punt geweest.
Bron: TNT Postquote:Als u belangrijke post verstuurt, zoals opzeggingen, aanmaningen en contracten, kies dan voor de zekerheid van Aangetekend. Aangetekende post krijgt extra aandacht: uw zending wordt verwerkt in een speciaal beveiligd postproces en wordt de volgende werkdag persoonlijk afgegeven.
"coulance" wil niet zeggen dat jij de te laat verstuurde brief alvast aankondigt. coulance zou zijn als de verhuurder de brief die hij op 2 november heeft ontvangen beschouwt als zijnde ontvangen op 31 oktober. En van zijn kant uit bezien is het natuurlijk ook een beetje flauw dat jij te laat bent met opzeggen en hij daarvoor zou moeten opdraaien.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:17 schreef Arnout1972 het volgende:
1. mijn huurbaas is een particulier. Ik had hem, uit coulance, ook al vrijdagavond mondeling aangegeven dat hij deze brief kon verwachten. Maar daar heb ik natuurlijk niets aan, maar het is natuulijk wel ontzettend flauw, het spelletje wat hij nu speelt (ook al staat hij in zijn recht).
Volgens mij loopt een kalendermaand per definitie van de eerste tot de eerste.quote:2. In het contract staat bij opzegtermijn : 'met inachtneming van 1 kalendermaand'.
Betekent dat per definitie dat dan de eerste van een nieuwe maand geldt ? Of zoals iemand hierboven al zei, dat het opzeggen dat bijvoorbeeld een paar dagen later is, vanwege de late ontvangst.
Meer is er niet over te zeggen.quote:271.2
Een voor onbepaalde tijd aangegane of voor onbepaalde tijd verlengde huur kan door elk van beide partijen worden opgezegd tegen een voor de betaling van de huurprijs overeengekomen dag.
.5 a.
bij opzegging door de huurder: een termijn gelijk aan de tijd die tussen twee opvolgende voor betaling van de huurprijs overeengekomen dagen verstrijkt, doch niet korter dan een maand en niet langer dan drie maanden
volgens mij is een opzegging niet vormvast. Je kunt dus wel degelijk stellen dat jouw huurbaas op 30 oktober kennis heeft genomen van jullie huuropzegging, en dat de aangetekende brief slechts een schriftelijke bevestiging was van wat jullie de 30ste al mondeling aan heb vertelt hebben.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:17 schreef Arnout1972 het volgende:
1. mijn huurbaas is een particulier. Ik had hem, uit coulance, ook al vrijdagavond mondeling aangegeven dat hij deze brief kon verwachten. Maar daar heb ik natuurlijk niets aan, maar het is natuulijk wel ontzettend flauw, het spelletje wat hij nu speelt (ook al staat hij in zijn recht).
Ja, dat laatste is dus juist de kwestie!quote:Op vrijdag 13 november 2009 07:04 schreef FF het volgende:
Je hebt geluk dat je t/m 30 november hoeft te betalen.
Als de opzegtermijn 1 kalendermaand is, dien je voor de eerste opgezegd te hebben.
Als de brief de 2e november ontvangen is, zou je opzegging gelden vanaf 1 december. December zou dan dus je opzeggingskalendermaand zijn en je zou t/m 31 december moeten betalen.
Dat plus een incassobureau inschakelen waardoor de kosten nog meer stijgen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:03 schreef helldeskr het volgende:
En als je niet betaald ..wat wil hij doen.
Je er uit zetten ?
Dat doet er niet toe. De huisbaas kan ook wel een maand op vakantie gaan. Kan ik dan die hele maand de huur niet opzeggen?quote:Op donderdag 12 november 2009 20:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is dan een zaterdag en dan werken de meeste verhuurders niet. De brief word dan pas de maandag erop behandeld en dan is het al november.
Dan neem ik aan dat hij een vervanger heeft, in ieder geval lijkt me dat de bedoeling. Een verhuurder kan niet zomaar een maand totaal niet te bereiken zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. De huisbaas kan ook wel een maand op vakantie gaan. Kan ik dan die hele maand de huur niet opzeggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |