Ik kopieer niets, ik heb zo'n 4000 originele klassieke muziek cd's in mijn kasten staan.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:49 schreef Orchestra. het volgende:
wolferl, koop jij al die cd's of sluis je ze van het internet?
Netjes.quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:39 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik kopieer niets, ik heb zo'n 4000 originele klassieke muziek cd's in mijn kasten staan.
Ik ook niet, kwestie van slim inkopen, marktplaats afstruinen, contacten hebben in de klassieke muziek wereld (mensen die partijen weg doen voor een prikkie wegens privé omstandigheden).quote:
Waarom? Omdat hij 2e koning van het koninkrijk Israel was en die Egyptenaar is moslim?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:59 schreef wolferl het volgende:
Één of ander figuur uit Egypte heeft flink commentaar op sommige filmpjes. Het plaatje van Koning David vind ie te ver gaan. Terwijl het 'random' plaatjes zijn (geen bedoeling achter).
Ik denk het.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:05 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
Waarom? Omdat hij 2e koning van het koninkrijk Israel was de die Egyptenaar is moslim?
Kan niet.quote:
Begin maar met oefenen.quote:
Je hoort bij hem de tragiek van een Joodse kunstenaar in een zware tijd voor de Joodse gemeenschap.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:25 schreef Orchestra. het volgende:
Wat blijft Wagenseil toch mooi zeg. Absoluut mijn favoriete componist van vroeger.
Dit stukje is zo prachtig en emotioneel.
I know. Iemand moet het doen. Sowieso heb jij een bazenkanaal, daar niet van.quote:
bedankt voor je post. Iets te modern voor mijn smaak allemaal;)quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:38 schreef HairnetParadise het volgende:
le sacre!!
debussy, la mere, jeux de vagues
korngold vioolconcert
ravel, alborada del gracioso
en MAHLER
I love mahler
Ik begin Dvorak ook meer en meer te waarderen. Zijn Romance Opus 11 is prachtig, een aanrader.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:13 schreef Rodulf het volgende:
Gister heb ik een cd box gekocht met alle symfonieën van Dvorak. De eerste paar symfonieën hebben invloeden van Beethoven en Wagner. Tot nu toe vind ik vooral de 4e, 8e en 9e heel goed.
Wow.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb vandaag de nieuwe CD van Janine Jansen gehaald. Daar speelt ze allerlei kamermuziek. Heel trendy heeft ze bij een van de stukken een videoclip gemaaktHet nummer is fraai
Dank voor de tip, ik zal het eens luisteren. Ik ben nog nieuw met de muziek van Dvorak. Naast zijn symfonieën heb ik alleen nog de Slavische Dansen gehoord (ligt makkelijk in het gehoor), en ik ben eens naar een concert geweest van een stuk van Dvorak maar ik weet helaas niet meer welk stuk ze daar speelden. Het was in ieder geval erg mooi. Wat ik vooral mooi vind aan zijn muziek is dat het zo laag bij de grond is (als dat de juiste benaming is), ik kan me er makkelijk in herkennen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:05 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik begin Dvorak ook meer en meer te waarderen. Zijn Romance Opus 11 is prachtig, een aanrader.
Dvorak nodigt ook weer uit om tijdgenoten te ontdekken, die in mijn ogen toch moderner zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:16 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Dank voor de tip, ik zal het eens luisteren. Ik ben nog nieuw met de muziek van Dvorak. Naast zijn symfonieën heb ik alleen nog de Slavische Dansen gehoord (ligt makkelijk in het gehoor), en ik ben eens naar een concert geweest van een stuk van Dvorak maar ik weet helaas niet meer welk stuk ze daar speelden. Het was in ieder geval erg mooi. Wat ik vooral mooi vind aan zijn muziek is dat het zo laag bij de grond is (als dat de juiste benaming is), ik kan me er makkelijk in herkennen.
Hmm..eens kijken of we die kunnen vindenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:05 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik begin Dvorak ook meer en meer te waarderen. Zijn Romance Opus 11 is prachtig, een aanrader.
Dat klinkt erg goed.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:43 schreef wolferl het volgende:
http://www.celloclassics.com/cc1021.htmquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:48 schreef cafca het volgende:
Ik vraag het hier maar even, omdat hier wellicht de mensen zitten die me kunnen helpen:
Ik ben op zoek naar muziek (op CD) van de 18e eeuwse componist Stephen Paxton. Iemand enig idee waar deze te verkrijgen zou kunnen zijn?
Schitterend.quote:
Als ik op een onbewoond eiland zou moeten zitten en maar muziek van 1 componist zou moeten kiezen, dan zou het voor mij J.S. Bach zijn. Haendel is echter ook prachtig .. Wat is je favoriete stuk van Haendel?quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:08 schreef wolferl het volgende:
[..]
Schitterend.
Stiekem vind ik Handel's muziek mooier klinken dan die van Bach.
Handel's muziek klinkt lichter, wereldlijke, frivoler.
Ik denk toch zijn Messiah, in zijn geheel omdat Mozart, Schubert, Beethoven en Mendelssohn daar veel van hebben 'geleerd' en 'ontleend'.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:20 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Als ik op een onbewoond eiland zou moeten zitten en maar muziek van 1 componist zou moeten kiezen, dan zou het voor mij J.S. Bach zijn. Haendel is echter ook prachtig .. Wat is je favoriete stuk van Haendel?
Mozart, de kleine rat, gebruikte zijn muziek meerdere keren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:27 schreef regularjoeback het volgende:
Prachtige aria uit W.A.Mozart's Apollo et Hyacinthus
en een mooie duet uit dezelfde opera:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |