abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74674678
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:52 schreef childintime het volgende:

[..]

Vaak kun je dit zelfs bij een kinderboerderij voor 5 euro per konijn laten doen. Moet je even navragen wanneer ze de entdagen hebben.
Oh dat is wel extreem goedkoop !
Daar had ik nog nooit van gehoord, omdat het dorp waar ik destijds woonde,
geen kinderboerderij had.
Goede tip van je.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:45:03 #77
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_74677977
http://www.uithuis.nl/ is heel handig!
Informatief -> huisdieren
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zaterdag 14 november 2009 @ 00:12:52 #78
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74685205
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oh dat is wel extreem goedkoop !
Daar had ik nog nooit van gehoord, omdat het dorp waar ik destijds woonde,
geen kinderboerderij had.
Goede tip van je.
Ik wist het ook niet, tot ik de laatste keer voor 1 nijn 29,50 moest betalen en mijn moeder dus met dit bericht kwam. Nu ga ik er altijd naartoe. Je moet alleen even navragen wanneer ze prikken en dan kun je zo bij ze terecht.
pi_74687366
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:12 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik wist het ook niet, tot ik de laatste keer voor 1 nijn 29,50 moest betalen en mijn moeder dus met dit bericht kwam. Nu ga ik er altijd naartoe. Je moet alleen even navragen wanneer ze prikken en dan kun je zo bij ze terecht.
Ik vind die prijzen wel belachelijk hoog.
Toen ik nog konijnen had was een inenting 10 euro + algemene controle.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:24:34 #80
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74693289
Tegenwoordig is het een dubbele enting. Er zijn twee ziektes waartegen geent moet worden en vroeger was dat er 1, naar mijn weten. De kosten van het vaccin liggen ook gewoon iets hoger. Maar ik vind 29,50 dan wel weer best pittig inderdaad.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:31:02 #81
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_74697616
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 03:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind die prijzen wel belachelijk hoog.
Gut, wat raar zeg, dat een consult bij een dierenarts die een 6-jarige academische studie heeft gevolgd geld kost
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:52:06 #82
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_74698166
ik wou net zeggen, ik vind 29.50 best meevallen. Maareh je hebt vaak ook dat je verspreid kan betalen. Toen ik nog op kamers zat heb ik de kat van mn huisgenoot gevonden waarmee het bijna kantje boord was. Na 3 nachten bij de dierenarts en meerdere behandeling was dat dus 500euro. Maargoed, dat mag hij dus verspreid betalen. Is volgens mij 50 euro p.m.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_74708147
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:31 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

Gut, wat raar zeg, dat een consult bij een dierenarts die een 6-jarige academische studie heeft gevolgd geld kost
Als het een paar jaar geleden nog 10 euro was + algemene controle, vind ik het wel ineens ontzettend gestegen.

Ik vind je reactie overdreven, want ik verwacht niet dat het gratis is.
  zaterdag 14 november 2009 @ 23:01:37 #84
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74708307
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:52 schreef YskaFredriksson het volgende:
ik wou net zeggen, ik vind 29.50 best meevallen. Maareh je hebt vaak ook dat je verspreid kan betalen. Toen ik nog op kamers zat heb ik de kat van mn huisgenoot gevonden waarmee het bijna kantje boord was. Na 3 nachten bij de dierenarts en meerdere behandeling was dat dus 500euro. Maargoed, dat mag hij dus verspreid betalen. Is volgens mij 50 euro p.m.
Mijn kat kostte mij destijds zo'n 2000 gulden aan DA kosten......Toen ik hem uiteindelijk in liet slapen omdat ik zelf durfde in te zien dat hij het niet ging redden en ik dat Maandagochtend aan de DA ging melden waar hij al die tijd behandelt was kreeg ik te horen " ja, dat zie je vaak in dit soort gevallen"...... Terwijl zij degenen waren die in het begin zeiden dat het allemaal goed zou komen Ik ben dus wel wat voorzichtiger en selectiever geworden.

29.50 Voor 1 konijn vind ik belachelijk. Er zijn trouwens aardig wat DA die een in een bepaalde week "konijnenspreekuren" houden. Meestal een week in het voorjaar en een week in het najaar. Google daar maar eens op. Vaak ben je dan rond een 10tje per konijn kwijt. Als je namelijk tussendoor met 1 konijn komt dan moet je voor beide entingen het hele flesje vloeistof betalen (dus 2), terwijl er wel 10 konijnen uit 1 flesje behandelt kunnen worden.
pi_74708610
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:09 schreef Juup© het volgende:
Vlooien.
Circus?
pi_74739399
Konijnen kunnen je evengoed een flinke smak geld kosten, net als cavia's. Soms ben je gewoon 350 euro per maand kwijt aan je huisdier als het allemaal even tegenzit. Daar moet je zeker wel rekening mee kunnen houden.

Als je er echt besluit voor te gaan en dan niet alleen omdat jij vrolijk wordt van dieren, maar ook echt denkt dat dieren vrolijk worden van jou, zou ik je twee cavia's aanraden. Het nadeel van een konijn is dattie veel ruimte nodig heeft om lekker los te kunnen lopen en een heerlijk groot hok, en als je weinig thuis bent zit je nijn daar straks de hele week in een rothokje van 100x50. Daarbij is 1 konijn ook maar alleen maar koppelen is niet altijd even eenvoudig.

Cavia's kunnen met minder ruimte toe (2 cavia's op 100x50 is wel een mooie maat), kunnen elkaar prima vermaken, laten zich uitstekend knuffelen, maken gezellige geluidjes en zijn niet zo sterk en schopperig als een konijn. En ook belangrijk, als ze binnen zitten, ze stinken veel minder snel omdat hun urine een minder penetrante geur heeft. Cavia's hebben geen vaste vaccinaties etc nodig, dus dat scheelt in kosten. In aanschaf zijn cavia's niet duur, variërend van gratis tot 25 euro.

Wel moet je met cavia's toch een euro of 25 per maand apart leggen aan vers groenvoer, dat hebben ze iedere dag nodig.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 16 november 2009 @ 10:51:13 #88
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_74741886
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als het een paar jaar geleden nog 10 euro was + algemene controle, vind ik het wel ineens ontzettend gestegen.

Ik vind je reactie overdreven, want ik verwacht niet dat het gratis is.

10 euro is natuurlijk bizar goedkoop, ¤ 30 is een enorme stijging maar nog steeds absoluut geen gek bedrag.

Was die 10 euro geen speciale actie ofzo, of kreeg je een stagiair voor dat geld?
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_74742266
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:51 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

10 euro is natuurlijk bizar goedkoop, ¤ 30 is een enorme stijging maar nog steeds absoluut geen gek bedrag.

Was die 10 euro geen speciale actie ofzo, of kreeg je een stagiair voor dat geld?
Nou het was wel in de inentingsweek.
Je kreeg altijd een brief van de dierenkliniek met daarin de informatie dat het weer tijd was voor de enting, het kostte 10 euro per konijn plus algemene controle ( nagels knippen, algemene check)

Wat ik me wel kan bedenken is dat ze te weinig konijnen op consult krijgen en hiermee konijneneigenaren willen lokken?

Of ze kregen het voor elkaar om erg goed in te kopen?

Mja een stagiair
Het maakt mij niet uit door wie het doet, als het maar goed gedaan wordt.
Zo'n enting kan iedereen met uitleg en oefening geven.
pi_74743109
tvp
pi_74845164
Hamsters zijn zeker wel leuke, niet te dure huisdieren.
Wel zou ik dan sowieso gaan voor de Syrische hamster, of wel de goudhamster.
Deze zijn een stuk groter en knuffeliger dan de dwerghamsters.
Vaak zijn dwerghamsters ook erg agressief (en snap dus ook niet waarom ze bij de Intratuin deze gaan verkopen aan kleine kinderen) en zo ontzettend snel dat je er niet fatsoenlijk mee kunt spelen.

Het is wel handig om een hamster gelijk uit een nestje te hebben, aangezien je anders niet weet hoe oud ze zijn als je ze koopt bij bijv. een dierenspeciaalzaak.
Ik heb mijn hamsters altijd ontzettend tam gekregen met veel aaien en knuffelen!
Het is dus echt onzin dat hamsters geen lieve diertjes zijn!

Qua kosten valt het allemaal reuze mee. De aanschaf ligt vaak tussen de ¤ 5 en ¤ 15,-, afhankelijk waar je je hamster koopt. Voer en zaagsel is echt niet duur.

En zeg nou zelf, ze zijn toch ontzettend schattig?
pi_74868297
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:29 schreef Eternal_Sunshine het volgende:
Deze zijn een stuk groter en knuffeliger dan de dwerghamsters.
Vaak zijn dwerghamsters ook erg agressief (en snap dus ook niet waarom ze bij de Intratuin deze gaan verkopen aan kleine kinderen) en zo ontzettend snel dat je er niet fatsoenlijk mee kunt spelen.
Ik ben het ermee eens dat Syrische hamsters makkelijker te knuffelen zijn, maar dat dwerghamsters agressief zijn is natuurlijk onzin. Dwerghamsters zijn alleen een stuk sneller en zijn veel minder schootdieren dan syrische hamsters, en door hun vingervlugge gedrag (wat overigens met wat training en met de maanden een heel stuk verbeteren zal/kan) inderdaad minder geschikt voor kinderen, maar agressief? Neuh. Het zijn (zeker roborovski's) meer kijk- dan knuffelhamsters.
I had a signature once. It was awful.
pi_74878780
Zal ik het zo zeggen, de dwerghamsters die ik meegemaakt heb, waren niet echt lieverdjes.
Wel kwamen deze niet gelijk van de fokker, maar hebben ze waarschijnlijk een tijdje in de dierenwinkel/intratuin gezeten.

Toen ik nieuwe spullen ging halen bij de intratuin voor mijn nieuwe 6 weken oude syrische hamster , vroeg er een klein kindje om een hamster. Elke hamster die de medewerker wilde pakken hing aan zijn hand. Nu zitten ze daar ook met veel in een klein kooitje en zou ik dus ook niet zo snel daar een hamster kopen.
Bovendien ben ik zelf door een medewerker geinformeerd dat de meeste hamsters daar al zo`n jaar oud zijn (of wel niet ouder).

Ik heb gewoon bij een dierenspeciaalzaak gevraagd om een syrische hamster. Zij zijn toen gelijk gaan bellen met de fokker en gelukkig was er een kleintje die mee kon. Hij heeft me nog geen een keer gebeten en is ontzettend nieuwschierig. Deze manier bevalt me prima en is dus zeker aan te raden!
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:15:26 #94
268410 Sistyria
Bleed like me
pi_74883347
Groenvoer voor cavia's kan je ook goedkoper aankomen.

De buren houden veel groente resten voor me apart (het gedeelte van groente wat wij niet eten zoals bloemkool bladeren ook).
Naar de markt vlak voor het einde, dan doen veel groente kramen alles goedkoper weg, zeker als je aangeeft dat het voor dieren is. Soms krijg ik zakken groente mee voor een paar euro.
Of je zoekt een boer in de buurt, die hebben vaak kisten vol met groente die niet verkocht worden omdat ze niet 'mooi' uitzien. Denk aan vervormde komkommers, paprika's etc.
Hooi kan je ook kopen bij een (kinder) boerderij, wat vaak goedkoper is. Zelfde geld voor bodembedekking, die koop ik in pakken van 20 Kg.
‎"Do I get a bonus if I act like I care?"
pi_74883407
Waarom eerst niet kijken wat voor huisdier je wilt, je kunt makkelijk een kat of een hond nemen als je maar een potje hebt. Ga eerst een aantal maanden/jaartje sparen. Neem dan een gratis oudere kat of 1 uit het asiel die heb alle inentingen al gehad, het enige wat je dan hoeft te doen is brokjes/vlees kopen en kattenbak. Als je dan elke maand weer wat geld spaart en het beesie wordt toch een keer ziek kun je gewoon naar de dierenarts.
  zaterdag 21 november 2009 @ 01:42:38 #96
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74904585
Ik ben benieuwd of TS nou al een beslissing heeft gemaakt? Neem je een huisdier en welke dan?
pi_75079975
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:42 schreef childintime het volgende:
Ik ben benieuwd of TS nou al een beslissing heeft gemaakt? Neem je een huisdier en welke dan?
heb nog geen beslissing genomen, doe even rustig kijken nog, en komt vanzelf wel een keer. Maar een knijntje lijkt me nu toch wel het leukst
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:35:16 #98
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_75082606
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:13 schreef Biancavia het volgende:
Wil ik een schattig konijnenfotootje googlen om hier te posten, komen ze hiermee aan zetten:

[ afbeelding ]

Hahahah, de bekende krantenfoto. Ik vind het niet zielig als zoiets in de natuur gebeurt. Ik vind het erger als een mens het welzijn van een huisdier verziekt.

Ontopic:
Het is niet zo makkelijk om én een dier én weinig verzorgingskosten en -moeite te willen.
Zelfs een cavia is niet onderhoudsarm, want die bak moet toch echt vaak verschoond worden, anders ligt het beest in zijn eigen zeik te slapen. En caviaplas ruikt al snel naar ammoniak.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:53:09 #99
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_75082990
Op de site van de dierenbescherming Groningen, staat dit handige lijstje:
quote:
Het houden van huisdieren kost geld

Dit betreft niet alleen de aanschafkosten en de kosten voor voer en huisvesting, maar ook medische kosten, bijv. voor inentingen, sterilisatie/castratie of medicijnen als het dier ziek is. Pensionkosten kunnen eveneens behoorlijk oplopen. En denk daarnaast aan de hondenbelasting die de gemeente vraagt van hondenbezitters. Voor een hond bent u in totaal al gauw zo'n ¤ 1000,- per jaar kwijt en voor een kat is dat ongeveer ¤ 400,- per jaar (deze bedragen zijn excl. aanschafkosten).

De kosten per jaar voor andere dieren zijn:
Vis ¤ 24,-
Vogel (kleine) ¤ 96,-
Knaagdier ¤ 108,-

(Bron: NIBUD Budgethandboek 2003)
Nu vind ik dat ze best aan de lage kant zitten (was ook zes jaar geleden natuurlijk). Ik heb een oude kat en die kost me voor de dagelijkse verzorging zo'n 50 euro per maand, denk ik (voer, tabletjes). Of misschien wel iets meer. En dan reken ik de dierenartsconsulten, ingrepen en dergelijke niet mee. Die lopen ook in de honderden, dus mijn katje kostte me dit jaar wel duizend euro ofzo. En eigenlijk vorig jaar ook wel en dat jaar ervoor..:-) Achja, who cares. Koop ik niet die Jimmy Choo dijlaarzen bij H&M.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')