abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 november 2009 @ 13:05:12 #26
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74631890
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:08 schreef Tijgertje. het volgende:
Ik wil een macbook pro omdat het in mijn beroepenveld veel beter is.
Om welke software/beroep gaat het hier dan?
Misschien kunnen we dan wat objectiever kijken, voordat het weer een 'ik heb een mac geprobeert en nu is me leven compleet' topic wordt.
Je leeft maar één keer...
pi_74631922
Je zit in de grafische branche? Reden waarom die bedrijven nog mac's gebruiken is omdat bepaalde grafische software (onder andere Adobe pakketten) vroeger alleen beschikbaar was voor de Mac. Het is een soort van traditie geworden om de mac te blijven gebruiken.

Tegenwoordig is windows even geschikt voor grafische werk en bij bepaalde dingen (Flash) presteert het beter dan een mac.
pi_74631953
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:05 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Om welke software/beroep gaat het hier dan?
Misschien kunnen we dan wat objectiever kijken, voordat het weer een 'ik heb een mac geprobeert en nu is me leven compleet' topic wordt.
De Design wereld. Interaction Design, Visual Design enzo.
pi_74631981
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:06 schreef magnifor het volgende:
Je zit in de grafische branche? Reden waarom die bedrijven nog mac's gebruiken is omdat bepaalde grafische software (onder andere Adobe pakketten) vroeger alleen beschikbaar was voor de Mac. Het is een soort van traditie geworden om de mac te blijven gebruiken.

Tegenwoordig is windows even geschikt voor grafische werk en bij bepaalde dingen (Flash) presteert het beter dan een mac.
Als jij 4 adobe programma's naast elkaar draait op windows gaat het systeem vast lopen.
Een mac kan het veel beter aan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 13:08:26 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74631997
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:02 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Oeeeeh ze gaat happen! Ja.

Als je volgens hun bij een klant komt met een windows laptop, word je niet meer serieus genomen.
En uiteraard kan een mac gewoon veel meer aan vergeleken met windows.
Ben je niet gewoon aan het trollen of probeer je mensen uit te lokken om tot een bashtopic te komen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74632006
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:02 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Oeeeeh ze gaat happen! Ja.

Gister ben ik bij twee bedrijven geweest, waar het mij opviel dat ze allemaal met Mac werkte.
Vervolgens kwam dus mijn vraag wat de reden daarvan was. Nou, inderdaad. Gedeeltelijk om te looks.
Als je volgens hun bij een klant komt met een windows laptop, word je niet meer serieus genomen.
En uiteraard kan een mac gewoon veel meer aan vergeleken met windows.
Misschien is dat zo. Maar feitelijk is het inmiddels een mythe dat de Mac beter zou werken in de grafische sector. Dat was vroeger vooral zo, maar inmiddels zijn ze aan elkaar gelijk wat dat betreft.

Just sayin'. Voor de rest: MacBook Pro
pi_74632035
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ben je niet gewoon aan het trollen of probeer je mensen uit te lokken om tot een bashtopic te komen?
Pardon?
pi_74632051
quote:
Hij loopt NOOIT vast (probeer dat maar eens met windows)
Een strandbal (vastlopen) behoort wel degelijk tot de opties van een Mac hoor.
pi_74632052
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:03 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Dan is het in jouw ogen pure onzin. Mijn laptop loopt sowieso 1 keer per week vast.
Dan ligt het of aan jou of je laptop zit vol met troep of een onderdeel is defect. Er zijn genoeg mensen waarbij Windows nooit vastloopt.

Ik heb hier op werk een G5 staan en die geeft een Kernel Panic als ik OSX opnieuw probeer te installeren.
pi_74632069
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:59 schreef Tijgertje. het volgende:

1. Hoe zit het met de software voor een mac. Is alle software die ik normaal bij windows gebruikte ook bruikbaar op een mac? Zo niet, zijn er veel programma's die ik daardoor niet meer kan gebruiken?
je moet vrijwel alle software apart voor mac aanschaffen of downloaden.. windows-toepassingen kun je niet zomaar draaien op een Mac (alhoewel er wel emulatoren zijn, bv Parralells Desktop of VMware Fusion )

quote:
2. Ik weet dat het besturingssysteem heel anders is. Paar vrienden van me hebben een mac, en die zijn er nog volledig aan gewend. Hoe gaat dat proces? Als ik nu achter een mac zit word ik gek van het systeem.
het ligt sterk aan de persoon... als je eigenlijk niet instinctief met computers kunt omgaan en alles wat je doet eigenlijk 'eng' vind en bang bent om op een knopje te drukken omdat 'anders iets kapot gaat'...
effectief dus enkel op de buttons drukt 'die je kent' (bv mensen die denken dat 'internet die blauwe e is op je bureaublad')..
dan zou ik je zeker afraden een macbook te kopen (hooguit kun je dan continue er via bootcamp wel windows op draaien, maar dan is een mac ook een relatief dure aankoop, zeker als je rekent dat je er dan nog separaat windows moet bijkopen en los installeren; In zulke gevallen zijner wel meer goed vormgegeven A-merken die een gelijke prijsklaasse hebben maar wél windows standard erbij leveren).

gewenning aan mac OS X is vooral het doorzien en begrijpen van het 'concept' en er zijn wat voordelen, warbij vooral meespeelt dat het, als je eenmaal doorhebt waar bv altijd de navigatie zit en hoe deze ingedeeld is, er veel sneller mee te werken is, en alles heel 'instinctief' overkomt..

Een van mn sterke irritaties bij windows software (ik werk ongeveer 50/50 op mac en windows), zelfs bv bij MS-eigen software als office, is dat de navigatie telkens weer 'anders' in elkaar zit, inclusief hele andere navigatie of menu-elementen en belangrijke instelfuncties die dan ergens diep verstopt zitten in 'sub-sub-menuutjes met daarin weer een tabje en daar dan een lijstje naar beneden scrollen tot halverwege ...

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 12-11-2009 13:18:41 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_74632075
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is ook allemaal wel zo. Maar feitelijk is het inmiddels een mythe dat de Mac beter zou werken in de grafische sector. Dat was vroeger vooral zo, maar inmiddels zijn ze aan elkaar gelijk wat dat betreft.

Just sayin'. Voor de rest: MacBook Pro
Oké. Kan ongetwijfeld zo zijn. Maar het is wel zo handig om binnen een bedrijf met hetzelfde systeem te werken. In mijn ogen.
pi_74632100
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef magnifor het volgende:

[..]

Dan ligt het of aan jou of je laptop zit vol met troep of een onderdeel is defect. Er zijn genoeg mensen waarbij Windows nooit vastloopt.

Ik heb hier op werk een G5 staan en die geeft een Kernel Panic als ik OSX opnieuw probeer te installeren.
Prima, dan ligt het aan mij of mijn laptop.
pi_74632133
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:10 schreef RM-rf het volgende:
Tekst
Bedankt voor je antwoord.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 13:12:06 ]
pi_74632144
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Als jij 4 adobe programma's naast elkaar draait op windows gaat het systeem vast lopen.
Bullshit, probeer maar OSX te draaien met 512MB ram geheugen. Ik heb een macbook uit 2006 met 512MB ram en ik hoef ook maar iets buiten safari te doen en ik krijg die strandbal of death.

Als een Mac 4GB ram heeft en een Windows machine 1GB ram dan is het niet gek dat die Windows machine vastloopt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 13:12:35 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74632157
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Pardon?
Je wil beweren dat het objectief is dat wanneer Window op jou laptop vast loopt dat Windows dan maar meteen crap is?
Of dat wanneer je met een Windows laptop bij een designbureau komt dat je dan niet meer serieus genomen wordt?
Zijn zo maar 2 dingen die jij gepost hebt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74632211
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Sorry to say, maar dat is echt niet waar. CS (met name 4) is op een Mac minstens zo instabiel. Ik spreek uit ervaring.
pi_74632251
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:12 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je wil beweren dat het objectief is dat wanneer Window op jou laptop vast loopt dat Windows dan maar meteen crap is?
Of dat wanneer je met een Windows laptop bij een designbureau komt dat je dan niet meer serieus genomen wordt?
Zijn zo maar 2 dingen die jij gepost hebt.
1. Ik zeg toch niet dat windows crap is. Ik weet alleen dat Mac OsX beter is.
2. Ja. Dat klopt. Dat is mij gister bij beide bureaus verteld.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:15:51 #44
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74632262
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef magnifor het volgende:

De laatste G5 komt uit 2005. Volgens mij is dat niet te vergelijken met de huidige Windows- en Macspullen.
pi_74632287
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4688

Misschien is dit iets om rekening mee te houden Tijgertje?
Thanks. Sowieso wacht ik nog even met de aanschaf.
Ben me er gewoon aan het verdiepen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 13:17:00 #46
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74632302
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:15 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

1. Ik zeg toch niet dat windows crap is. Ik weet alleen dat Mac OsX beter is.
2. Ja. Dat klopt. Dat is mij gister bij beide bureaus verteld.
1. OSX is dus niet per definitie beter, dat wordt hier wel gepost.
Oogkleppen eens afzetten?
2. Welkom in de vastgeroeste wereld genaamd Macfans.
pi_74632303
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:14 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Sorry to say, maar dat is echt niet waar. CS (met name 4) is op een Mac minstens zo instabiel. Ik spreek uit ervaring.
Maar ik gebruik CS3.
pi_74632343
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

1. OSX is dus niet per definitie beter, dat wordt hier wel gepost.
Oogkleppen eens afzetten?
2. Welkom in de vastgeroeste wereld genaamd Macfans.
Volgens mij ben jij degene die hier een bashtopic van probeert te maken.

1. Oké. Best. Neemt niet weg dat ik nog steeds een Macbook Pro wil.
2. Geweldig. Ik vind ze tof.
pi_74632352
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:17 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Maar ik gebruik CS3.
Same thing
pi_74632395
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:15 schreef Sander het volgende:

[..]

De laatste G5 komt uit 2005. Volgens mij is dat niet te vergelijken met de huidige Windows- en Macspullen.
Tja, ook toen waren er mac fanboys die beweerden dat de mac nooit problemen zouden hebben. Overigens heeft het gewoon Tiger dus zo verouderd is dat ding niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')