abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74842256
Ik heb net de GGD gebeld: oproepen voor ouders van zuigelingen worden vandaag verstuurd, ook op postcode en wij zullen dus tegelijk met Devin geprikt gaan worden komende maandag.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 19 november 2009 @ 10:27:30 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74843372
tazz, wat zielig dat mahre nog zo angstig is! hopelijk wordt het snel beter.

pff, even razen, hoor. ik kom op het kdv, eli is al een weekje niet zo lekker, kiezen, snot, wat hoesten, dat werk. we komen aan op de groep, meneer ziet de kinders en begint spontaan te hoestn
"goh, hij hoest wel heel veel!"
ik: "dit is het eerste hoestje van de dag"
eli hoest rustig verder :$
leidster: "heeft hij geen koorts?"
ik: nee
zij: "oh, want er was gister een jognetje dat hoestte en die kreeg ook koorts" waarop ze direct mn kind bij zn voorhoofd grijpt om te voelen
zij, op zo'n ongerust toontje: "heb je de huisarts gebeld?"
ik: "het kind is wat verkouden en krijgt kiezen, waarom zou ik de huisarts bellen?"

kreeg ik geen respons op.

werkelijk waar, paniek zaaien is ook een kunst, hoor!

ach, mss ben ik ook hormonaal en maak ik me zorgen om die vaccinatie van as maandag, maar toch. vind het een beetje voorbarig om meteen de ha te bellen vanwege wat snot, omdat er een griepje heerst, waar hij zometeen toch voor wordt ingeënt. je kan helemaal niets doen tegen virussen, anders dan enten of uitzieken. hoeft geen ha aan te pas te komen, toch?

/end rant
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74844600
Davina, nee er hoeft geen HA aan te pas te komen. Maar de leidsters op het KDV volgen ook alleen maar hun protocol. Hoesten en koorts = MG. En dat Eli bij jou hoest en misschien wat koorts heeft van zijn kiezen... tja dat pas niet binnen het protocol. Maar begrijp je frustratie.

voor Mahre. Wat sneu dat ze zo bangig is.
pi_74847660
Davinia lijkt me ook erg irritant.

Ik ben gebeld, excuses voor de manier waarop het gisteren ging. Blablabla. Woensdag herkansing. Alleen enorm balen dat Djeez dan niet mee kan. Hopelijk stormt het dan niet .Fietst lastig.
pi_74847783
MG op een kinderdagverblijf vlak voor de inenting zullen veel ouders ook niet prettig vinden
Vanmorgen was hier iemand op bezoek die vertelde dat z'n overburen allebei opgenomen waren met longontsteking. Dan zijn we er hier in de buurt toch makkelijk vanafgekomen.
pi_74848152
Davinia, wat krampachtig..
Hier valt het gelukkig wel mee. Chris zijn beste vriendje is laatst wel met fikse koorts naar huis gegaan en de ouders kregen het advies het kindje wat langer thuis te houden. Maar na 2 weken was hij er gewoon weer. Waarschijnlijk wel de MG, maar dat wordt verder toch niet getest. En Chris heeft het niet opgelopen. Maar ze doen op het KDV ook niet moeilijk als een kindje wat hangerig is, zoals Chris gisteren. Alleen bij echte koorts bellen ze wat eerder.
Hier de prik as donderdag.

Ingrid, Ik hoor wel vaker dat kindjes die even hard groeien heel erg moeten wennen aan hun langere ledematen. Misschien heeft Kim daar ook last van?
pi_74852186
Hmmm, misschien toch het groeien dan.
En jeej voor vandaag tot nu toe gaat alles goed. En de zindelijkheid is ook weer super!
Enne wie heeft het telefoonnummer van de Sint? Wil Kim hebben.
  donderdag 19 november 2009 @ 21:06:56 #133
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_74864183
Die wil ik ook wel, Mahre vind het leuk om te bellen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_74865619
Hahaha Kim dat is slim zeg! Kan je voortaan zo doorgeven wat je graag zou willen hebben!

Pff Davinia ben blij dat Linde deze week niet naar de opvang geweest is. We zijn allemaal verkouden en we hoesten, maar de hoge koorts blijft uit. Nu voelde Linde zich vanmiddag wel beroerd, dus we blijven goed opletten. Vannacht slaapt ze bij mijn ouders op de kamer dus die houden ook een oogje in het zeil. Gelukkig heeft Esmee er nog geen last van *klopt af op ongelakt hout* Ik las op teletekst dat kinderen met koorts (boven de 38,5 ) niet ingeent worden, maar dat je daar een afspraak voor moet maken voor een latere afspraak. Als we dinsdag nog allemaal zo gammelig zijn zit ik daar toch sterk over na te denken. Als we na de inenting namelijk nog beroerder worden, hebben we best een probleem thuis, zeker met Esmeetje erbij.
pi_74886574
Stiemie, dat is ook niet handig, allemaal ziek zijn. Maar nog een heel weekend om beter te worden

Chris kan eindelijk fietsen! Op zijn driewieler lukte dat nooit, tot vanochtend. Soms moet je nog een klein zetje geven om op gang te komen. Maar dan trapt hij dapper door. En met zo'n trots koppie
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:16:46 #136
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74887048
Chris. Wat goehoed!
pi_74896137
Wat goed van Chris!
pi_74920000
Chris aan het fietsen, leuk!

Wij hebben ook de oproepen binnen voor de Mex.
Het zou aanstaande vrijdag moeten gebeuren, alleen gaan we zaterdag naar K3, en ik zou het zo jammer vinden als Meike slecht op de prik reageert en daardoor K3 moet missen, dus we gaan woensdag naar een andere plaats. (wie weet zien we je nog Nijna, hoe laat moeten jullie?)
In het verleden reageerde Meike best heftig op prikken, laten we hopen dat het nu meevalt.

Weet je wat ik denk, die eerste prik zal nog wel gaan, dan weten ze niet wat hun overkomt. Maar zie ze maar mee te krijgen voor die 2e,.....
Zoals het nu lijkt boeit het Meike niet dat ze een prik krijgt. Ik vertel haar ook maar dat het wel een beetje zeer doet, kan wel gaan liegen dat het niet zo is, maar ik denk dat dat ook niet handig is.
Ze heeft ooit eens een pleister gekregen van de doktersaasistente en die moet erop geplakt worden...prima!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74920199
Kwart voor 4 of anders half 6. Ligt er even aan hoe het uitkomt met slapen hoe laat we gaan...
Fake it till you make it...
pi_74920485
Wij om 15.00 uur....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 22 november 2009 @ 23:17:12 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_74926371
Evenstar, ik lees het nu pas. Wat vervelend zeg. Een dikke kus voor jullie!

Wb enting mg: Anna heeft 'm twee weken terug al gehad, omdat ze een oproep had gekegen ivm risicogroep. Ik had haar 2 dagen van tvoren verteld dat ze een prikje zou krijgen, dat ze mocht huilen, dat mama een kusje zou geven en dat het over zou zijn. Een dag tevoren nog een keer. En ik dacht dat het geen effect had, tot ze in de rij tegen een wildvreemde man het hele verhaal ging vertellen (Anna auwww, daar, mama usje, overrrr!).
Oja, en een leuke pleister meenemen doet ook wonderen.

En Anna plast en poept op de wc!! Nog wel een luier overdag, maar ze geeft het wel regelmatig aan hoor!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 23 november 2009 @ 08:11:51 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74930991
Wat een heerlijke Anna-update Memmel
pi_74931622
Memmel, wat goed van Anna op de WC. En ook nog eens niet zo bang voor het prikje.
Een leuke pleister meenemen gaat hier niet werken. De sesamstraat pleisters zijn hier heel eng. Een saaie bruine gaat nog net. Als het echt moet

Hier is ook eindelijk de nee-fase aanbeland. En als je dan het tegenovergestelde zegt, dan doet hij het dus wel. En lekker dingen uitproberen (wat doet mama als ik de bank sla, de tafel sla, mama sla, mijn eigen hoofd op de grond sla). En flink boos worden als iets niet gaat zoals meneer het in zijn hoofd heeft. Op de gang zitten is niet echt een straf, al haalt het hem wel uit de kwade bui. Hij loopt er soms zelf ook heen als hij kwaad is. En daarna natuurlijk een flinke knuffel.
Maar volgens mij blijft het een mak jochie als ik het vergelijk met andere verhalen hier
pi_74932148
Anna voor het prikje en de wc.

hier gaat een pleister alleen maar averechts werken weet ik al. Ik denk dat ik vanmiddag na de lunch pas meedeel wat we gaan doen in de RAI
Lis poept nu ook op de wc dus overdag helemaal geen luiers meer hier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74932706
Anna wat goed!

Lis ook al op de wc! Goed zeg!

Kim is nu voor het eerst op de basisschool. Ze vond het maar raar. Ze zei op een gegeven moment "mama ik wil graag weer naar mijn oude school toe" Het huilen stond har nader dan het lachen.
Nog wel samen naar de wc geweest, even uitgelegd hoe het daar werkt. En dat ging goed. Ben benieuwd hoe het gaat.
pi_74932915
Spannend Ingrid, maar het komt vast wel goed allemaal. Het is de eerste tijd sowieso wennen voor zowel de ouders als het kind. Gaat ze een half dagje?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 23 november 2009 @ 10:30:44 #147
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74933062
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Anna wat goed!

Lis ook al op de wc! Goed zeg!

Kim is nu voor het eerst op de basisschool. Ze vond het maar raar. Ze zei op een gegeven moment "mama ik wil graag weer naar mijn oude school toe" Het huilen stond har nader dan het lachen.
Nog wel samen naar de wc geweest, even uitgelegd hoe het daar werkt. En dat ging goed. Ben benieuwd hoe het gaat.
spannend !

Wij gaan as vrijdag de prikken halen. Ben alleen van plan om de dames gelijkertijd te laten prikken, want als de 1 dat van de ander ziet....

Maar misschien zie ik beren op de weg die er niet zijn, dat kan natuurlijk ook.
pi_74933156
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:24 schreef snoopy het volgende:
Spannend Ingrid, maar het komt vast wel goed allemaal. Het is de eerste tijd sowieso wennen voor zowel de ouders als het kind. Gaat ze een half dagje?
Ja echt spannend. Was ze ook nog eens om 5.00 al wakker.
Nee, ze gaat meteen vol aan de bak. Zo doen ze dat hier. Als het niet gaat, dan mag ik haar 's middags thuishouden.
Gelukkig kent ze 3 kindjes nog van de psz, al had ze dat niet helemaal door geloof ik.
Wel wennen ook voor mij. Het is stil, maar Tyler kletst nu tegen me aan. Die wil helemaal niet slapen.
Ik moet nog een oude schoen zoeken om te verven, dus ga de zolder maar op.
pi_74933465
Ingrid, wat spannend. Misschien heeft dat haar ook een beetje dwars gezeten de afgelopen tijd?

KP, zouden ze het niet zien van de kindjes voor hun in de rij?
  maandag 23 november 2009 @ 10:51:34 #150
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74933515
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:

KP, zouden ze het niet zien van de kindjes voor hun in de rij?
Dat natuurlijk.
Maar van je zus is misschien anders, ach weet het ook niet, we zullen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')