abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75070303
Agos Kersjes Zal het niet ook gewoon een fase zijn? Of misschien zit ie gewoon even niet zo lekker in zijn vel door alle veranderingen van de laatste tijd?

Linde probeert ons hier ook steeds meer uit. Bij voorbaat is alles waar wij 'ja' willen bij haar 'nee' en andersom (Nou jij kan zeker niet als een hele grote meid gewoon je bord leegeten he Linde? Gna gna gna ) En soms gaat ze als ze heel boos is ook slaan en gillen en dan eindigt ze dus gezellig op het strafmatje... Maar op andere momenten is ze juist weer zo lief. Dan komt ze voordat ze naar bed gaat eerst nog een kusje geven en dan zegt ze 'Mama ik vind jou zooooo lief'

Ze heeft soms zelf ook wel door hoor dat ze iets doet dat eigenlijk niet mag. 'Mama ik ga op matje zitten, ik ben boos en ga slaan'
  vrijdag 27 november 2009 @ 22:03:21 #227
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75070779
Linde, wat een zelfkennis!

Vivi, voor hetzelfde geld vreet de baby zo zijn auto op

Zal misschien wel een fase zijn, in combinatie met de grote veranderingen in zijn leven, de spannende Sinterklaas-tijd etc. Maar ik overweeg toch om misschien eens met hem naar een homeopatisch arts te gaan. Hij is gewoon zo druk in zijn gedrag, in zijn hoofd en hij zit overduidelijk regelmatig met zichzelf maar ook met anderen in de knoop. Ik hou zoveel v an hem en zou graag zien dat het hem allemaal wat gemakkelijker af zou gaan.
Ach ja, baat het niet dan schaadt het niet
.... met gevoel voor drama....
pi_75071481
@ Vivi
Op de creche van Lis hebben ze groepen per leeftijd (zgn horizontale groepen). De hele kleine babietjes in een groep met weinig prikkels. Dan gaan ze naar de minibabies, ddan naar de peuters en als ze 3+ zijn naar de peuterplusgroep met weer ander speelgoed en andere regels en wat meer voorbereiding op de basisschool
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 27 november 2009 @ 22:27:07 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75071703
Ik zou zoiets ook doen hoor Kersjes, het is toch fijn als je het idee hebt dat je er wat aan kan doen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75080658
Even updaten, we hebben ondertussen de intake bij Accare gehad. Kim en Tyler waren erbij. Ze konden duidelijk de actie-reactie zien zoals ze zeiden. Woensdag weer een gesprek, zonder de kinderen erbij. Dan gaan we een plan maken. Misschien dat we op een speelgroep komen. Dan gaan we erheen met beide kids. Ze gaan dan spelen met andere kinderen en ik ga dan met de andere ouders erbij zitten. Zo kunnen ze kijken hoe dat gaat. Wat voor gedrag ze heeft.
Het is wel een hele dag van 9.00-1700 geloof ik. Op een schooldag. Ik denk er nog over na of ik dat zie zitten. Anders zijn er nog meer opties. Dat gaan we verder bespreken.
Momenteel gaat het redelijk. Beetje zoals Kersjes beschrijft, x100. Maar op andere momenten kan ze heel leuk en rustig spelen met de poppen bv. En ook wel met Tyler.Achter elkaar aan kruipen is leuk. Bal rollen ook. En knuffelen. Alleen altijd opletten, want gaat zo over in pijn doen.
Wel lastig hoor. Op school gaat het goed! Leuke juffen. Ze laat nog niet veel los wat ze allemaal doet.
  zaterdag 28 november 2009 @ 12:20:45 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75081383
Fijn dat er vooruitgang is geboekt Ingrid

Kersjes herkenbaar gedrag. Zowel van Fleur toen Maud erbij kwam, maar ook nu bij Maud. Heftige peuter-puberteit. Maar, ook zoals je zegt met mooie momenten.
pi_75082372
De prik ging helemaal goed. Ze had een prinsessenjurk aan, dus daar was ze helemaal door afgeleid. En het uitzoeken van de sticker duurde zo lang, dat de pleister er al op zat voor ik het doorhad.
Vanochtend in bed lag ze te vertellen dat haar arm zo pijn deed. Was alleen wel d'r andere arm. Ze is niet helemaal lekker en heeft wat verhoging. En een beetje hangerig.

Het was wel een grappig gezicht, zo'n hele grote sporthal vol met rood-wit lint en dan maar heel weinig mensen. Bij ons ook goed geregeld dus. Er was wel een Zwarte Piet maar die zat heel rustig op een bankje na het prikken, dus dat heeft ze zeker niet met elkaar geassocieerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:36:51 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75082643
Och Kersjes toch, wat lijkt me dat toch moeilijk. Succes ermee hoor.
Net als Vief ben ik er nog steeds op aan het wachten. Zo heel af en toe heeft hij een drama/woedebui, ik knijp in mijn handjes.

Overigens heeft Thies wel veel last van zijn prik. Gisteravond om 19uur in slaap gevallen bij ons op het grote bed (doet hij anders noooit, zo vroeg), na een uurtje wakker geworden omdat hij moest plassen ( doet hij anders ook nooooit!), daarna heel onrustig geslapen met steeds meer oplopende koorts, hij was echt heel heet. Midden in de nacht nog een drama gehad omdat hij een pakje 'roze melk' wilde drinken. Mocht natuurlijk, immers, kind is zielig. Maar the drama, mama had het rietje al uit de verpakking gehaald. Nou, dat kon écht niet. Dat moest en zou hij toch echt zelf doen. Dus rietje weer terug in verpakking, dat was goed, tot hij er achter kwam dat dat plasticje dus al open was. Blééééééééér!
Wij moesten wel lachen stiekem. Het was ook zo'n absurde situatie.

Koorts is gelukkig gezakt, maar er ligt nu wel een zielig vogeltje op de bank, dat nauwelijks heeft gegeten. En zijn arm doet echt pijn geloof ik. Hij kan er zélfs niet door lopen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75082678
Dat klinkt zo bekend Moonah, van het rietje.

Verder beterschap voor je kleine grote vent.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:48:29 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75082890
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:38 schreef YPPY het volgende:
Dat klinkt zo bekend Moonah, van het rietje.

Verder beterschap voor je kleine grote vent.
Nou, en jij voor je meiske met haar zere armpje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75083266
Kersjes wat vervelend! Hopelijk gaat het snel beter en voelt ie zich snel lekkerder in zijn velletje.

Ingrid wat fijn dat het wat beter gaat met Kim!

Lotte wat een mooi liedje!!

Mahre heeft nog steeds last van haar arm! Die is dinsdag geprikt en het is nog rood en dik en we mogen er niet aankomen! Maar geen koorts of niet lekker ofzo. Hoor je toch nog veel dat ze er toch nog ziek van worden. Gaat het al beter met thies Moonah?
Afgelopen donderdag zijn we weer naar het audiologisch centrum geweest met Mahre. Ze hoort een stuk beter dan de vorige keer dus in die zin helpen de buisjes goed. Hadden wel zelf natuurlijk ook wel door maar toch fijn het even bevestigd te krijgen. Ze begint ook wel meer te babbelen maar vaak nog onverstaanbaar. Woordjes die ze al kende blijft ze verkeerd uitspreken, wat ik ook wel logisch vind en de nieuwe gaan wel redelijk. Aanstaande donderdag krijgt ze een logopedistisch onderzoek om te kijken hoe ver ze is met haar spraakontwikkeling en word er gekeken hoe ze geholpen word. Dus ein de lijk gebeurd er wat meer!
Er komt trouwens 1 zinnetje steeds vloeiend uit: als wij, papa, mama, oma of opa iets doen wat niet goed is is het: Ooowww domme mama!! En ze kijkt er dan bij alsof ze het zo sneu vind dat we het niet snappen of niet goed doen!
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:11:16 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75083375
Kersjes

Moonah ik moet er wel om gniffelen. beterschap voor je mannetje

Dean ik snap wel waarom arwen verliefd op em is
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75085115
Moonah hoe kun je ook! Wees blij dat we je niet aangeven, zomaar het plasticje er al afhalen Helaas heel herkenbaar...

En volgens mij zitten we vanaf vandaag pas echt in de officiele waarom-fase

Pepernoten bakken was trouwens erg leuk om te doen. Alleen jammer dat je ze daarna natuurlijk wel allemaal op moet eten
pi_75085531
Ow herkenbaar dat rietje!!

Of met bananen opmaken maken. Nog groter drama als die banaan vervolgens doormidden breekt, of het koekje of wat dan ook...
"NEEEHEEEEEEEEEEEEE IS KAPOT, IK WIL EEN NIEUWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE"
  zaterdag 28 november 2009 @ 16:54:04 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75087451
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 12:20 schreef chacama het volgende:
Fijn dat er vooruitgang is geboekt Ingrid

Kersjes herkenbaar gedrag. Zowel van Fleur toen Maud erbij kwam, maar ook nu bij Maud. Heftige peuter-puberteit. Maar, ook zoals je zegt met mooie momenten.
Vandaar dat ook gesteld wordt dat, itt tot wat de meeste mensen denken (en doen), het " ideale" leeftijdsverchil tussen twee kinderen geheel anders ligt, namelijk op 6 a 7 jaar.

Bron
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75089831
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 16:54 schreef Vivi het volgende:

[..]

Vandaar dat ook gesteld wordt dat, itt tot wat de meeste mensen denken (en doen), het " ideale" leeftijdsverchil tussen twee kinderen geheel anders ligt, namelijk op 6 a 7 jaar.

Bron
Klinkt eigenlijk heel aannemelijk. Voorlopig ben ik ook nog niet aan een tweede toe. Mijn lichaam roept wel van alles, maar mijn verstand fluistert hele andere dingen.

Wij rollen ook de pittigere kant van de peuterpuberteit binnen. Niet enkel gillen/krijsen, maar ook aankondigen dat hij iets gaat doen. 'ik ga ... kapotmaken!' 'ik ben booooos mama!' etc.
Ik houd momenteel een aanpak aan van rustig blijven en na de ongecontroleerde woede even erover praten.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:00:53 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75092508
Dat wist ik neit vief. Interesant om te lezen.

En Moonah, hoe herkenbaar.Beterschap met je ventje.

Anna, jij ook beterschap met je arm.

En alle andere peutermama's en papa's succes met jullie peuterpubertjes.

Hier lijken we de piek gehad te hebben. vanavond alleen nog maar verhoging en weer meer babbels. Eens kijken hoe het morgen gaat en dan kan ze met een beetje mazzel dinsdag naar het sinterklaasfeest van de peuterspeelzaal.
pi_75097680
K3 was super!

Meike was helemaal onder de indruk.....
Show duurde 75 min ongeveer. was echt niet te lang, ze hield het prima vol.
Zat mooi op mijn schoot met de armen te zwaaien enzo.
ze had wel een eigen zitplaats, maar op schoot is zo veel gezellig he

Handjes draaien

Onder de indruk, rode wangen en een microfoon
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:56:07 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75098113
meike!

moonah, wat herkenbaar! stelt toch weer gerust, dat meer kinders bijzondere dingen hebben. hier moet de telefoon in de houder ("iiiiinnnnnnnnn!!!!!"), alle deuren en trapkehjes moeten dicht ( "dicht doennnnnnn"), het licht moet aan, of juist uit. en als het uit is, mag het ook niet standby, nee, alle lichtjes moeten uit. maar, inmiddels worden ook blauwe torens gebouwd, ipv alleen rode torens. en de rode blokjes mogen ook verwerkt worden in andere bouwsels. wereldschokkende vooruitgangen!
wel erg schattig.

meneer gaat ook wel regelmatig op de vloer liggen. en vanmiddag ook, toen hij weer was op gestaan, en ik vroeg of hij klaar was met jammeren en liggen, keek hij even, en ging weer verder liggen jammeren!

lenaatje, fijn dat de buisjes lijken te helpen!

stiemie, heb je ook foto's?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75098184
Chaca fijn dat het ergste hopelijk achter de rug is. En nu allemaal maar snel beter worden!

Ah kijk Meike daar nou zitten Wat lijkt ze dan ineens weer groot Karin!

Vandaag pepernoten gebakken met Linde. Het recept was niet geweldig, dus ze smaakten niet heel erg lekker, maar ze vond het zo leuk om te helpen. Ze bleef maar herhalen: "Ik ook mee koken he mama?" Zeker voor herhaling vatbaar!
pi_75098191
die wangetjes.
*OUD heilige*
pi_75098352
Uh Davinia er zijn foto's ja (niet zoveel hoor), maar alleen op Linde's eigen site. Moet ze nog op mijnalbum zetten

En soms ben ik gewoon bijna bang dat de buren de kinderbescherming bellen als iets niet helemaal gaat zoals Linde wil. En dat kan dan varieren van zelf brood met boter besmeren tot zelf haar onderbroek of laarzen aantrekken Het gaat in ieder geval altijd samen met een hoog dramaqueen-gehalte.
  zondag 29 november 2009 @ 13:06:34 #248
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_75107072
Leuk, Karin!!!
  zondag 29 november 2009 @ 13:42:39 #249
108648 cattie
lieve moeder
pi_75108051
Wat leuk Karin.

Herkenbaar, de rietjes en koekjes e.d. Wat een scene kan Ive dan gaan schoppen.

Interessant artikel Vivi, al moet ik zeggen dat mijn eigen ervaring anders is. Mijn broertje en zusje zijn 7 jaar jonger en (maar dat kan ook komen omdat het een tweeling is) veel aandacht ging naar hen. En ze lopen steeds een levensfase achter me en pas sinds een paar jaar hebben we echt leuk contact.
  zondag 29 november 2009 @ 14:31:33 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_75109541
herkenbare verhalen over rietjes, bananen en koekverpakkingen!! blij dat niet alleen deze driftkikker zo reageert
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')