abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74627627
Ok, niet bij mij, maar bij mijn vriendin. Het zit als volgt.

Vorige week vrijdag stond er een laag water in het souterrain. Nu had het heftig geregend, en de huizen staan erom bekend dat er dan weleens wateroverlast kan zijn, dus het was dweilen en hopen dat het op zou houden. Maar tot de dag van vandaag kan ze dweilen tot ze een ons weegt; er ligt altijd water als ze thuis komt.

Nu bleek gisteravond dat de buren ook last hadden van water en ze hadden ontdekt dat zij een lekkage hebben. Dus de lekkage bij de buren zorgt voor wateroverlast bij mijn vriendin. De buren hebben een pomp die het bij hen relatief droog houdt, maar mijn vriendin kan dus elke avond de hele avond dweilen. Er is een loodgieter geregeld door de buren, maar die komt zaterdag pas. Dat is natuurlijk vreselijk asociaal.

Enige suggesties om te zorgen dat dit meteen wordt afgehandeld? Ik neem aan dat foto's maken handig is voor eventuele verhalen van de schade?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 12 november 2009 @ 10:56:07 #2
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_74627968
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:45 schreef Steeven het volgende:

Enige suggesties om te zorgen dat dit meteen wordt afgehandeld? Ik neem aan dat foto's maken handig is voor eventuele verhalen van de schade?
Dat dus. En even melden bij de buren hoe en wat indien ze nog niet op de hoogte zijn.
Maar als ze er vaker last van heeft wanneer het hevig regent waarom staat er dan geen pompje?
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_74627978
Heeft je vriendin een inboedel cq opstalverzekering? Dan kan ze die bellen om daar de gevolgschade in te dienen (eigen verzekering gaat voor). En mogelijk kunnen die ook iets van een drooghoudinstallatie oid regelen voor d'r
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74628707
En ben slim, zet je oude tv er even neer dan krijg je daar tenminste nog iets voor
pi_74628895
En de verzekeringsmaatschappij kan de rekening vervolgens doorsturen naar de buren.
Met de vraag om het probleem meteen te verhelpen.
pi_74629514
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:18 schreef Hydrogeny het volgende:
En ben slim, zet je oude tv er even neer dan krijg je daar tenminste nog iets voor
Ja joh, fraudeer meteen even voor een tientje, of dacht je werkelijk dat je voor een oude tv nog iets terugkreeg?
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:24 schreef HarryP het volgende:
En de verzekeringsmaatschappij kan de rekening vervolgens doorsturen naar de buren.
Met de vraag om het probleem meteen te verhelpen.
In principe zal de verzekeraar dit niet doen. Van de eigen verzekerde wordt verlangd dat zij zoveel mogelijk schade dienen te voorkomen en volgens mij doet ze dat.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74660178
Bedankt voor de reacties . Foto's zijn gemaakt, om 13:00 komt de loodgieter. Kans is groot dat een en ander nog gaat schimmelen, we wachten het even af.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:48:43 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74661272
Lees dit even door!
http://huis-en-tuin.infon(...)de-buren-en-dan.html
quote:
Het grootste voordeel voor u indien u uw eigen verzekeraar aanspreekt is dat u doorga ans recht heeft op een vergoeding van de schade op basis van nieuwwaarde. Indien u de schade zou melden bij de aansprakelijkheidsverzekeraar van uw buren zou u slechts recht hebben op een vergoeding op basis van dagwaarde. Naast het feit dat u door te melden aan de aansprakelijkheidsverzekeraar van de buren meer werk zult moeten verrichten kunt u er ook nog eens behoorlijk financieel bij inspringen.
Bij je eigen verzekeraar gaan claimen dus!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74661509
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:48 schreef Maanvis het volgende:
Lees dit even door!
http://huis-en-tuin.infon(...)de-buren-en-dan.html
[..]

Bij je eigen verzekeraar gaan claimen dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')