Ok, niet bij mij, maar bij mijn vriendin. Het zit als volgt.
Vorige week vrijdag stond er een laag water in het souterrain. Nu had het heftig geregend, en de huizen staan erom bekend dat er dan weleens wateroverlast kan zijn, dus het was dweilen en hopen dat het op zou houden. Maar tot de dag van vandaag kan ze dweilen tot ze een ons weegt; er ligt altijd water als ze thuis komt.
Nu bleek gisteravond dat de buren ook last hadden van water en ze hadden ontdekt dat zij een lekkage hebben. Dus de lekkage bij de buren zorgt voor wateroverlast bij mijn vriendin. De buren hebben een pomp die het bij hen relatief droog houdt, maar mijn vriendin kan dus elke avond de hele avond dweilen. Er is een loodgieter geregeld door de buren, maar die komt zaterdag pas. Dat is natuurlijk vreselijk asociaal.
Enige suggesties om te zorgen dat dit meteen wordt afgehandeld? Ik neem aan dat foto's maken handig is voor eventuele verhalen van de schade?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer