abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2009 @ 23:55:58 #1
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74622559
Ik blijk een buurman te hebben die zijn belastingen aan de gemeente niet heeft afgedragen. Foei, en vooral niet handig natuurlijk. Want er hing een groot papier aan de deur dat er een Executieverkoop aanstaande is..

Op de site van de gemeente:
quote:
Als iemand zijn gemeentelijke belastingen niet betaalt, kunnen zijn spullen in beslag worden genomen door de Dienst Belastingen Gemeente Amsterdam. Wekelijks worden deze tijdens een openbare executieverkoop verkocht.
Nou ben ik door omstandigheden ongeveer de helft van mijn huisraad kwijt geraakt (maar dat is een R&P verhaal), en heb ik toevallig vrij als de verkoop plaats gaat vinden. Maar nu het dilemma. Als ik er heen ga en, say, de televisie overneem voor een prikkie - dan zou ik dat als buurman zijnde zelf helemaal niet tof vinden. Maar ja, het gaat natuurlijk sowieso verkocht worden.

* Ik ken de buurman verder niet, nooit gezien denk ik
* Ik heb nog wel het een en ander nodig
* Ik ben niet arm, maar wel een Nederlander natuurlijk

Iemand ervaring met dat soort "executie verkopen"?
Overal verstand van.
pi_74622712
komt hij er per se achter dat het zijn tv was dan? zijn die mensen daar zelf uberhaupt bij?

en, je ziet m nu al nooit, tis niet alsof ie dan opeens op de koffie komt en zn spullen herkent
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  donderdag 12 november 2009 @ 00:05:37 #3
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_74622762
Gelukkig geen ervaring mee, maar dit lijkt me het beste argument:
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:55 schreef macondo het volgende:
Maar ja, het gaat natuurlijk sowieso verkocht worden.
Waarom zou je niet gaan, ben je bang dat buurman jou wel kent en verhaal komt halen?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_74622781
Natuurlijk kun je spullen uit de boedel van je buren kopen,ik weet niet hoe je verstandhouding met je buurman is maar het lijkt mij dat die niet zal verbeteren als je dit doet daarom denk ik dat je beter bij een andere boedelveiling kan gaan kijken.

Dit soort veilingen staan vaak in de krant alleen worden ze vaak overdag gehouden dus moet je wel om die tijd kunnen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_74622811
En binnenkort is hij misschien niet eens je buurman meer.

Dus gewoon ervoor gaan.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_74622979
De verkoop is voor de boedel van de buurman.

Er kunnen zich wat dingen voordoen nu

Hypotheek is afbetaald: hij blijft je buurman
Hypotheek is niet afbetaald: waarschijnlijk kun je binnenkort ook het huis kopen
Het is een huurhuis in de woningbouw sector: waarschijnlijk krijg je binnenkort een nieuwe buurman
Het is een huurhuis in de private sector: waarschijnlijk krijg je over een wat langere tijd een nieuwe buurman
Het is een vergissing en de verkoop gaat niet door
Hij blijft zijn hypotheek en/of huur betalen en blijft je buurman

Zijn boedel gaat echt niet weg voor niets, maar tegen leuke korting wel. Alleen zal het mogelijk wel gaan 'steken'. Vraag is, kan je leven met 1 mogelijk 'teleurgesteld' persoon in je? Verder kan hij toch geen actie tegen je ondernemen. Tenzij het een grote brede neger is van 2.20 meter die je in elkaar kan stompen omdat hij emotioneel en psychisch in de war is
Dum de dum
  donderdag 12 november 2009 @ 00:24:15 #7
57047 macondo
pi_74623087
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:16 schreef Fe2O3 het volgende:
Tenzij het een grote brede neger is van 2.20 meter die je in elkaar kan stompen omdat hij emotioneel en psychisch in de war is
Tenzij hij zijn hondenbelasting voor zijn roedel pitbulls niet heeft betaald, dan bedank ik ook voor de eer. Verder ben je wel wat labiel als je het zover laat komen natuurlijk. Dus ja, risicoloos is anders

Weet ook niet of hij er uberhaupt bij zal zijn. Vast wel. Wel contant betalen schijnt het, en buurman geeft er vast geen garantie op
Overal verstand van.
pi_74623184
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:16 schreef Fe2O3 het volgende:
Tenzij het een grote brede neger is van 2.20 meter die je in elkaar kan stompen omdat hij emotioneel en psychisch in de war is

Links TS, rechts buurman?
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_74623986
wacht totdat de verkoop (bijna) is afgelopen, verkopen doen ze toch wel. Paar maanden geleden op die manier een B&O tv gekocht voor 50 euro
  Moderator donderdag 12 november 2009 @ 08:03:04 #10
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_74624670
quote:
Op donderdag 12 november 2009 02:26 schreef nicknicknickname het volgende:
wacht totdat de verkoop (bijna) is afgelopen, verkopen doen ze toch wel.
Met als risico dat alles weg is?
quote:
Paar maanden geleden op die manier een B&O tv gekocht voor 50 euro
Dat klinkt goed!
  donderdag 12 november 2009 @ 08:07:58 #11
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_74624713
Als ze overgaan tot executie van de inboedel dat is de zaak al heel ver heen en is er voor de rest blijkbaar niets te halen (geen huis, auto, loon etc). In de praktijk betekent dat ook dat meestal dat de eigenaar gaat verhuizen/reeds is vertrokken. Ik heb een paar veilingen meegemaakt en vaak is het leuke spul al ergens anders ondergebracht om veiling te voorkomen. Het is een vreemde ervaring om er te zijn en te bieden en je moet het zeker doen. Vergeet niet dat er waarschijnlijk zo'n 15 tot 20% opgeld bij komt.

Inboedelveilingen komen statistisch wat vaker voor bij mensen met gedragsproblemen (subtiel) maar zoals gezegd, de kans dat hij er is tijdens de veiling is erg klein tot 0!
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  donderdag 12 november 2009 @ 10:31:55 #12
57047 macondo
pi_74627254
Had er helemaal zin. Maar helaas, hij blijkt inmiddels zijn rekeningen voldaan te hebben en de veiling gaat niet door (nee, ik stond niet voor de deur - keurig telefonisch even gecontroleerd bij de gemeente ). Misschien maar beter ook. Zit ook niet bepaald te wachten op tweedehands bagger.
Overal verstand van.
  Moderator donderdag 12 november 2009 @ 10:59:47 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_74628098
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:31 schreef macondo het volgende:
Had er helemaal zin. Maar helaas, hij blijkt inmiddels zijn rekeningen voldaan te hebben en de veiling gaat niet door (nee, ik stond niet voor de deur - keurig telefonisch even gecontroleerd bij de gemeente ). Misschien maar beter ook. Zit ook niet bepaald te wachten op tweedehands bagger.
Ik heb net even zitten kijken, maar er staat wel wat geinig spul te koop.
pi_74631290
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:31 schreef macondo het volgende:
Mooi aan het rationaliseren Maar waarom zou je het anders niet gekocht hebben, boeiend.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:15:04 #15
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74632233
Of kijk hier eens

http://www.domeinenrz.nl/
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')