abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 11 november 2009 @ 21:20:04 #1
58651 crew  murp
murp
pi_74617673
en ik heb nog steeds geen duidelijkheid. Ik weet wel dat 24 december mijn contract afloopt alleen heb ik nog geen bevestiging gekregen van iets dergelijks.

Moet je van te voren eigenlijk horen dat je contract niet verlengt wordt of juist wel?
En als ze dat niet doen heb ik dan ook nog ergens recht op?

ik snap het niet helemaal
pi_74617794
Dat hoeven ze van te voren aan te geven en je hebt nergens recht op. In principe loopt je contract gewoon af op 24 december.
pi_74617810
ze mogen het je nog een uur van te voren laten weten dat je morgen niet meer hoeft te komen.

niet dat het netjes is.
  woensdag 11 november 2009 @ 21:24:24 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_74617839
Als het bedrijf netjes is waar je werkt dan geven ze ruim van te voren aan dat je contact niet verlengd gaat worden. Hoor je niets dan zit het meestal wel snor.
  woensdag 11 november 2009 @ 21:26:10 #5
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_74617896
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:24 schreef Armageddon het volgende:
Als het bedrijf netjes is waar je werkt dan geven ze ruim van te voren aan dat je contact niet verlengd gaat worden. Hoor je niets dan zit het meestal wel snor.
Idd het kan bijna niet dat je contract niet verlengd word, zou wel heel erg laag zijn om dat zo laat te melden idd.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_74617898
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:24 schreef Armageddon het volgende:
Tja in deze tijden weet je het nooit met zulke beslissingen, kan makkelijk zijn dat ze deze zo lang mogelijk uitstellen. Maar loop gewoon even langs je manager om te horen wat ze plan zijn met je.
pi_74617903
Je hebt toch wel duidelijkheid? Dat heb je gelijk gekregen toen je tekende. Je contract loopt af op die datum, die je noemde. Punt, is al een jaar bekend. Na die datum ben je werkloos, dat wist je al een jaar. Je werkgever HOEFT niks te zeggen, noch iets te regelen omdat het al bij je bekend is.
Mocht je werkgever je toch in dienst houden dan kan hij in het laatste uur op je laatste werkdag je een nieuw contract aanbieden.

Ik snap dit soort vragen echt nooit hoor.

Ik had als ik jou was allang gesoliciteerd omdat je gewoon zeker weet dat je werkloos bent na die datum.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_74617923
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:26 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Idd het kan bijna niet dat je contract niet verlengd word, zou wel heel erg laag zijn om dat zo laat te melden idd.
Laat? Ze hebben het 10 maanden geleden al gemeld.
pi_74617981
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je hebt toch wel duidelijkheid? Dat heb je gelijk gekregen toen je tekende. Je contract loopt af op die datum, die je noemde. Punt, is al een jaar bekend. Na die datum ben je werkloos, dat wist je al een jaar. Je werkgever HOEFT niks te zeggen, noch iets te regelen omdat het al bij je bekend is.
Mocht je werkgever je toch in dienst houden dan kan hij in het laatste uur op je laatste werkdag je een nieuw contract aanbieden.

Ik had als ik jou was allang gesoliciteerd omdat je gewoon zeker weet dat je werkloos bent na die datum.
En als je niks hoort gewoon gaan en dan is je contract zojuist met een jaar verlengd.
pi_74617992
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:26 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

De werknemer weet al dat die werkloos wordt op die datum op het moment dat het contract getekend wordt. Genoeg tijd om ander werk te zoeken.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin woensdag 11 november 2009 @ 21:28:53 #11
58651 crew  murp
murp
pi_74617997
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja in deze tijden weet je het nooit met zulke beslissingen, kan makkelijk zijn dat ze deze zo lang mogelijk uitstellen. Maar loop gewoon even langs je manager om te horen wat ze plan zijn met je.
mijn chef die wilt me heel graag houden omdat we mensen tekort hebben en omdat ik gewoon goed werk aflevert, alleen de financiële expert die vind het allemaal niet zo nodig en die vind mij te duur terwijl een extern bedrijf die mijn werk moet gaan doen veel duurder is

Collega's van mij zeggen dat ik wel blijf alleen heb ik nog geen zekerheid en das echt kut
pi_74618007
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:28 schreef Repeat het volgende:

[..]

En als je niks hoort gewoon gaan en dan is je contract zojuist met een jaar verlengd.
Nee, dat klopt totaal niet. Uit rechtswegen eindigt je contract en ben je werkloos.
  woensdag 11 november 2009 @ 21:31:12 #13
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_74618054
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:28 schreef murp het volgende:

[..]

mijn chef die wilt me heel graag houden omdat we mensen tekort hebben en omdat ik gewoon goed werk aflevert, alleen de financiële expert die vind het allemaal niet zo nodig en die vind mij te duur terwijl een extern bedrijf die mijn werk moet gaan doen veel duurder is

Collega's van mij zeggen dat ik wel blijf alleen heb ik nog geen zekerheid en das echt kut
Als je chef je wil houden en je hebt nu nog niets gehoord dan zit het wel goed lijkt mij.

Als later blijkt van niet dan is het echt een kutstreek en dan doe je gewoon format C: op een paar servers van het bedrijf.
pi_74618064
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt totaal niet. Uit rechtswegen eindigt je contract en ben je werkloos.
Als je niets hoort en je komt de volgende dag gewoon opdagen en niemand zegt daar wat van kan je er vanuit gaan dat je contract weer met een zelfde periode is verlengd (deze situatie zal alleen niet zo snel voorkomen).
  Forum Admin woensdag 11 november 2009 @ 21:31:30 #15
58651 crew  murp
murp
pi_74618066
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

Als de hoofd Technische dienst zegt mij te willen behouden dan denk je toch wel dat het allemaal goed komt? ik wel
pi_74618072
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet als je gewoon door kunt werken (als de werkgever het vergeet ofzo). Dan is je contract stilzwijgend verlengd.
pi_74618082
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:28 schreef murp het volgende:

[..]

en die zekerheid zoek je nu hier?
pi_74618098
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Als je chef je wil houden en je hebt nu nog niets gehoord dan zit het wel goed lijkt mij.
Iemand willen houden en kunnen houden is nogal een groot verschil. Dit zegt helemaal niets, als het financieel niet haalbaar is (lees: je bent te duur) kan die manager willen wat hij wil, maar dan kan je gewoon opzouten.
  Forum Admin woensdag 11 november 2009 @ 21:32:33 #19
58651 crew  murp
murp
pi_74618101
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef snellejelle het volgende:

[..]

en die zekerheid zoek je nu hier?
nee, een beetje empathie en kennis van zaken
pi_74618149
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:32 schreef murp het volgende:

[..]

Neem je baas even apart en vraag het hem op de man af , gezien december kut maand is om te sollicteren.
pi_74618177
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:32 schreef murp het volgende:

[..]

Zoals ik al zei in de SC is het helaas niet anders Murpje Ik kan er niets beters van maken dat je werkgever het zo mag doen, al is het natuurlijk niet netjes.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74618181
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:33 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Neem je baas even apart
hihi, kan best werken.
  Forum Admin woensdag 11 november 2009 @ 21:35:29 #23
58651 crew  murp
murp
pi_74618205
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:33 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Neem je baas even apart en vraag het hem op de man af , gezien december kut maand is om te sollicteren.
mijn baas wil me behouden en doet alles om me te behouden.. ( en dat doet ie ook zeker hoor)
pi_74618274
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je niets hoort en je komt de volgende dag gewoon opdagen en niemand zegt daar wat van kan je er vanuit gaan dat je contract weer met een zelfde periode is verlengd (deze situatie zal alleen niet zo snel voorkomen).
Dat lijkt me sterk. Doen alsof je neus bloedt en er nog mee weg komen ook.
pi_74618292
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:35 schreef murp het volgende:

[..]

mijn baas wil me behouden en doet alles om me te behouden.. ( en dat doet ie ook zeker hoor)
Beet je dreigen helpt ook vaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')