abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74617541
Telegraaf is woedend op een student.
quote:
Vervelend: je ziet een kop boven een artikel en enthousiast begin je te lezen. Als je je eenmaal tot het einde van het artikel geworsteld hebt, blijkt de kop de lading van het artikel in het geheel niet te dekken. Je voelt je bekocht en eigenlijk zou je het liefst de journalist van dienst willen vragen wat hem bezielde die kop boven het artikel te plaatsen. Een student van de Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg deed dat en belde met Telegraaf-journaliste Daphne van Rossum (zie foto), die op opmerkelijke wijze haar handelswijze verdedigde.

Een ronkende kop, doet natuurlijk veel meer dan een saaie, maar gedegen tekst. Wel onhandig als je artikel eigenlijk wat flauwtjes is. Wat doe je in zo’n geval? Dan zet je er natuurlijk gewoon een wervende kop boven. Of die helemaal strookt met de inhoud, ach dat doet er toch niet zo toe? Dat moet ook De Telegraaf-journaliste Daphne van Rossum gedacht hebben toen ze het artikel ‘Verjuffing onderwijs slecht voor jongens’ schreef.

Daniëlle Ponjé, factchecker van de Fontys Hogeschool Journalistiek, fronste haar wenkbrauwen toen ze na de kop de inhoud van het artikel las. Geen van de drie bronnen in het verhaal rechtvaardigden volgens haar de koptekst. Vandaar dat ze de telefoon ter hand nam en Van Rossum ter verantwoording riep. Die vond dat niet zo leuk, getuige haar ietwat stekelige reactie: “Ik werk godverdomme al twintig jaar als journalist en laat me echt niet terecht wijzen door een derdejaars studentje.” Ze vond het belachelijk dat studenten ‘telkens’ naar verantwoording vroegen. Of die factcheckers de journalistiek wilden krenken en of derdejaars studenten graag met het beschuldigend vingertje wilden wijzen?

De Telegraaf lijkt het de laatste tijd sowieso niet al te nauw te nemen met feiten. Vorige maand bracht de website van De Telegraaf een curieus nieuwsbericht: joodse organisaties zijn boos op een Zeeuwse snackbarhouder die een patatje Holocaust verkoopt. Patatboer Frederik Bargen zou al sinds de jaren zestig bekend staan wegens zijn shock-snacks. Uit het bericht: “Hij bedacht destijds de J.F.K., een opengesneden frikandel, gevuld met ketchup.” Ongelooflijk? Inderdaad. Dat komt omdat het bericht uit de duim is gezogen van een redacteur van de satirische website De Speld.

Twee weken dáárvoor trapte de krant ook al in een hoax. Geert Wilders zou volgens de wakkere krant hebben gepleit voor een avondklok voor moslims tijdens de Suikerfeesten. Hoewel dit voorstel in tijden van kopvoddentaks niet eens ongeloofwaardig is, was ook dit het bericht quatsch.

En eind 2007 kopte de krant over de gehele voorpagina ‘BOKITO DOOR HET LINT BIJ WEERZIEN MET SLACHTOFFER’. Dit verhaal bleek verzonnen. Eerder dat jaar opende de krant met ‘Walging om babyfabriek’. Nederlandse stellen zouden in Kameroen voor 50.000 euro kinderen kunnen bestellen. En ook dat artikel bleek bezijden de waarheid.
http://www.hpdetijd.nl/ar(...)e-woedend-op-student

http://fhjfactcheck.wordp(...)slecht-voor-jongens/

Na demoniseren en generaliseren is het nu ook bekend dat telegraf liegt en woedend wordt als het wordt gezegd.

Verbieden die krant wegens leugens verzinnen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74617729
Een woedende journaliste en jij roept dat heel de telegraaf woedend is... Doet me heel erg denken aan de boodschap die je wil overbrengen lulletje.
pi_74617744
ah zoveelste kut topic van je.

als de telegraaf komt met "wilders heeft banden met stormfront" dan sta je hier weer te leuren met je bagger
pi_74617845
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:22 schreef gekster het volgende:
ah zoveelste kut topic van je.

als de telegraaf komt met "wilders heeft banden met stormfront" dan sta je hier weer te leuren met je bagger
Ben je soms een pvv stemmer ofzo ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 11 november 2009 @ 21:26:00 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74617892
Wilders heeft gelijk! Het is altijd weer die verdammte linksche Elite.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74617931
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 11-11-2009 21:50:39 ]
pi_74617959
Meki generaliseert weer. Iemand uit de telegraaf-groep is niet de hele telegraaf bah racist.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74617982
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Ben je soms een pvv stemmer ofzo ?
En ik ben er trots op
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74618001
Alleen maar omdat het een autochtoon was, bij een allochtoon zou zoiets nooit gebeuren
You dream it, I live it.
pi_74618161
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:29 schreef Meddo het volgende:
Alleen maar omdat het een autochtoon was, bij een allochtoon zou zoiets nooit gebeuren
Die zou het bericht niet snappen
pi_74618212
Jammer dat Meki het topic heeft geopend,aar goed, dit is wél het zoveelste gebeuren waardoor je je verbaast dat er nog mensen zijn die de Telegraaf serieus nemen.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:01:09 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74619115
Mensen als Meki gun ik zo een echte Tabloid in Nederland
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:50:32 #13
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_74620785
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En ik ben er trots op
dat maakt het nog triester
pi_74620796
Nou nou wat een nieuws, de telegraaf verkondigt onwaarheden. Het zou eerder nieuws zijn als ze eens een volledig kloppend artikel wisten te schrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjappel op 11-11-2009 23:10:26 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 22:54:11 #15
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_74620896
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:50 schreef Sjappel het volgende:
verkondigd
das ook vrij onwaar
  woensdag 11 november 2009 @ 23:05:48 #16
45206 Pietverdriet
pi_74621248
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:50 schreef Sjappel het volgende:
Nou nou wat een nieuws, de telegraaf verkondigd onwaarheden. Het zou eerder nieuws zijn als ze eens een volledig kloppend artikel wisten te schrijven.
Dat doen meer kranten, herinner je de martelhoax van de Volkskrant nog, vlak voor de verkiezingen?
pi_74621977
Ik sprak laatst een student die een heel verhaal hield over de Elsevier en de onderzoeken erin die niet klopten (verkeerde manier van steekproeven nemen enzo) wel apart eigenlijk dat we zoveel dingen voor waar aannemen.
  woensdag 11 november 2009 @ 23:33:51 #18
45206 Pietverdriet
pi_74622044
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:30 schreef IHVK het volgende:
Ik sprak laatst een student die een heel verhaal hield over de Elsevier en de onderzoeken erin die niet klopten (verkeerde manier van steekproeven nemen enzo) wel apart eigenlijk dat we zoveel dingen voor waar aannemen.
Tja, dan komt er weer een onderzoek dat allochtonen vergelijkt met gemiddelde nederlanders, terwijl de populatie toch echt anders is. En alle copy paste hoernalisten nemen dat over zonder dat ze snappen wat er niet klopt.
pi_74622121
Terecht dat iemand die riooljournalisten ter verantwoording roept. Dat moet zelfs vaker gebeuren. Vals/onwaar nieuws verspreiden door kranten ed zou aangepakt moeten worden.

Heden ten dage draait het enkel nog maar om zoveel mogelijk lezers te trekken met één of andere belachelijke titel die veelal op nonsens gebaseerd is, en een artikel waar ongeveer hetzelfde voor geldt.
Het verschil in stijl en werkwijze tussen sommige kranten(berichten) en roddelblaadjes is vaak ver te zoeken.
  woensdag 11 november 2009 @ 23:38:34 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74622152
Maar tegenwoordig hebben we toch INTERNET lieve mensen. De waarheid ligt op straat.
pi_74622187
spitsnieuws.nl is een hele leuke.

De helft van de artikelen klopt gewoon niet en de andere helft bevat 30 spelfouten.

Toch is het voor velen een dagelijkse nieuwsbron.
pi_74622245
Telegraaf zit vol leugens. What else is new?
  woensdag 11 november 2009 @ 23:44:26 #23
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74622293
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:37 schreef OldJeller het volgende:
Terecht dat iemand die riooljournalisten ter verantwoording roept. Dat moet zelfs vaker gebeuren. Vals/onwaar nieuws verspreiden door kranten ed zou aangepakt moeten worden.

Heden ten dage draait het enkel nog maar om zoveel mogelijk lezers te trekken met één of andere belachelijke titel die veelal op nonsens gebaseerd is, en een artikel waar ongeveer hetzelfde voor geldt.
Het verschil in stijl en werkwijze tussen sommige kranten(berichten) en roddelblaadjes is vaak ver te zoeken.
10000% mee eens
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
  woensdag 11 november 2009 @ 23:46:55 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74622346
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:40 schreef IHVK het volgende:
spitsnieuws.nl is een hele leuke.

De helft van de artikelen klopt gewoon niet en de andere helft bevat 30 spelfouten.

Toch is het voor velen een dagelijkse nieuwsbron.
Die rubrieken alleen al. De eerste vier, in volgorde van opkomst: Binnenland - Showbiz - Raar - Sport. En dan nog een paar, Buitenland gansch onderaan. Wat een wereldbeeld heb je dan.
pi_74622404
Buitenland:
MILF laat priester vrij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')