abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74604463
Een Britse rechter vindt dat milieuvrienden beschermd moeten worden door wetten die discriminatie op grond van religie verbieden. (artikel)
Tja,... het begint erop te lijken. Enig 'sektarisme' is de 'groene' beweging niet vreemd. Maar een sekte is het allang niet meer. Het begint vormen aan te nemen van een heuse kerk. Tja, dan kunnen we als rechtgeaard Hollander, in al onze burgerlijkheid, niet meer aan de kant blijven staan. Houzee! Ik doe mee!
Al Gore als de Christus van onze tijd? Of hebben we nog andere kandidaten? Een heilige schrift missen we ook nog. Of eigenlijk kwalificeert in deze tijd van 'quick and dirty' kort-door-de-bocht-communicatie een film ook wel als een heilige 'schrift'. 'An Inconvenient Truth' it is dan. We slaan spijkers met koppen. Christus schreef weliswaar niet zelf zijn testament, maar what the fuck, we hebben haast. De duivel klotst tegen de dijken.
Discipelen hebben we plenty. Dikke boeken schrijven doen ze weliswaar niet, maar ze strijden wel om voorrang in de media (video). Robert Swan bijvoorbeeld. Die laat zijn plezierreisjes schaamteloos feteren door RWE, één van de meest milieuonvriendelijke energiebedrijven ter wereld en fabriceert daar nog met droge ogen een verhaaltje omheen ook waarin hij de duivel toch veren in de reet steekt voor het feit dat ie zegt zijn leven te willen beteren. We kunnen niet kieskeurig zijn. Role models met schone handen zijn schaars.http://i.fokzine.net/templates/new/i/m/link.gif
Toch te omstreden? Ach, no worries, genoeg andere kandidaten. We halen de twaalf wel. Neem zo'n Franny Armstrong nou, louzy film maker, maar aan bezieling voor de zaak ontbreekt het haar niet.
En dan die Pete Postlethwaite! Da's ook een trouwe volgeling. Die heeft bovendien ook de blik in de ogen van een goede inquisiteur . Want die hebben we natuurlijk ook nodig. Er zijn altijd wel een paar lastige wetenschappers die toch nog even vervelende vragen oproepen. Daar hebben we nu ook genoeg van. Zoals gezegd, we hebben haast. De duvel zit ook niet stil. Op de brandstapel dus met die bollebozen! ....
Geloof me, zo komt het wel weer goed met de wereld. Amen!
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 14:25:45 #2
137949 Disana
  woensdag 11 november 2009 @ 14:29:41 #3
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74604599
quote:
Nicholson vocht zijn ontslag aan omdat hij, naar eigen zeggen, op grond van geloofsovertuiging is ontslagen. In hoger beroep besliste de rechter dat de man daarin gelijk heeft. De rechter oordeelde, zo legt de advocaat van Nicholson het vonnis uit, dat geloof in het door de mensen veroorzaakte klimaatprobleem en de morele gevolgtrekkingen daarvan meer zijn dan een politieke overtuiging. Het gaat om een filosofische geloofsovertuiging en valt daarom onder de wetgeving die mensen moet beschermen tegen discriminatie op grond van geloof.
Dit lijkt me nou niet echt een uitspraak waar je als groentje op zit te wachten. Een rechter die het klimaatprobleem als geloofsovertuiging wegzet...
pi_74604678
Hahaha.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74604914
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:25 schreef Disana het volgende:
Er was er al eentje

Brits hof ziet groen gedachtengoed als religie
daar dus aub verder
  Moderator woensdag 11 november 2009 @ 14:39:24 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74604925
dubbel!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 11 november 2009 @ 14:39:49 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_74604937
kutfruts
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_74605488
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:39 schreef sp3c het volgende:
kutfruts
trage slaksp3c
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')