ik bedoelde meer... laat wat van je horen in plaats van laks je stil te houden... dreigen kan wel na dat aangetekende brief trajectquote:Op woensdag 11 november 2009 14:20 schreef Schut85 het volgende:
Opbellen inderdaad! Druk zetten en dreigen met sancties.
als je meteen dreigt hoef je die hele brief niet te typen/sturen. Bij bepaalde uitspraken van klanten die hun beklag kwijt willen gaat vaak een protocol in werking en is er in 1 keer medewerking.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:23 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
ik bedoelde meer... laat wat van je horen in plaats van laks je stil te houden... dreigen kan wel na dat aangetekende brief traject
Waarom direct een procedure via de kantonrechter? TS kan toch ook gewoon een incassobureau in de arm nemen die de vordering, rente en kosten gaat innen.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:30 schreef Medewerker-1 het volgende:
Na het aangetekend versturen van deze brief zal je de gegeven redelijke termijn moeten afwachten. Wanneer het bedrijf geen gehoor geeft aan je verzoek/sommatie kun je een procedure starten via de kantonrechter.
Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarom direct een procedure via de kantonrechter? TS kan toch ook gewoon een incassobureau in de arm nemen die de vordering, rente en kosten gaat innen.
Lukt het dan nog niet, kan TS altijd nog naar de kantonrechter gaan.
Zo vaak ben ik niet in het land en eerlijk gezegd mis ik het geld niet, maar nu is het een principekwestie geworden, dus de tijd van laksheid is wel een beetje voorbijquote:Op woensdag 11 november 2009 14:23 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
ik bedoelde meer... laat wat van je horen in plaats van laks je stil te houden... dreigen kan wel na dat aangetekende brief traject
Als je direct een gerechtsdeurwaarder inschakelt kunnen die het gehele traject voor je uit handen nemen. Wel zo makkelijk als je er zelf niet in thuis bent.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:09 schreef Medewerker-1 het volgende:
Beste Men at Work,
Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om eerst een incassobureau in te schakelen om je vordering te innen bij het bedrijf. Echter heeft een incassobureau juridisch gezien geen extra bevoegdheden om deze vordering ook daadwerkelijk te kunnen innen. Het enige dat een incassobureau kan doen is het versturen van aanmaningen.
Vandaar het advies om na het verstrijken van de redelijke termijn in de aangetekende brief een procedure te volgen bij de kantonrechter. Wanneer de kantonrechter de vordering zou toewijzen heb je namelijk de mogelijkheid deze uitspraak van de rechter uit te laten voeren door de deurwaarder. De gerechtsdeurwaarder heeft namelijk wel extra bevoegdheden hiertoe, bijvoorbeeld het leggen van beslag.
Met vriendelijke groet,
Medewerker-1
het Juridisch Loket
Dit dus.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je direct een gerechtsdeurwaarder inschakelt kunnen die het gehele traject voor je uit handen nemen. Wel zo makkelijk als je er zelf niet in thuis bent.
Daarnaast maakt een brief van een incassobureau over het algemeen al meer indruk dan die van een Pietje uit dorp X. Vooral als je een wat aggresief incassobureai in de arm neemt.
Particulier hoeft ook niet. De rechtbank gaat er veelal vanuit dat de NL posterijen (TNT dus) voor minimaal 99% betrouwbaar is.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:43 schreef longinus het volgende:
waarom hoeft een incassobureau niet aangetekend te versturen en een particulier wel ?
Tjeempie.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:31 schreef bruintjedebeer het volgende:
Dat het dreigen met rechtzaken niet zo fatsoenlijk was en dat het "foutje" ook op een gewone manier opgelost had kunnen worden. Schijnbaar komt de accountant 1x per week langs en hebben ze het nu buiten de accountant om zelf moeten regelen of is ie er speciaal voor langs gekomen, gok ik.
Even vergeten dat we nu ruim 4 maanden verder zijn en ze zelf na 3 weken maatregelen nemen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |