Bron: Spitsnieuwsquote:Op het Clusius College in Purmerend is een leerling neergestoken. Het 16-jarige slachtoffer is daarbij volgens de politie lichtgewond geraakt. Eerdere berichten dat hij zou zijn overleden, zijn dus onjuist.
Volgens ooggetuigen kreeg het tweetal ruzie op het schoolplein. Het slachtoffer had grapjes gemaakt over de vriendin van de dader, waarna de laatste "door het lint" ging. Volgens de politie was er sprake van een "vechtpartij, waarbij het slachtoffer met een nog onbekend voorwerp werd gestoken".
De dader is gearresteerd.
Update 11:53 Slachtoffer is niet overleden maar lichtgewond
Meer volgt
Bron: NHDquote:purmerend -
Op het Clusius College in Purmerend is woensdagochtend een scholier neergestoken door een medeleerling. Het slachtoffer, een 16-jarige jongen, is volgens de politie 'vermoedelijk licht gewond' geraakt. Hij is naar het ziekenhuis gebracht. De 17-jarige dader is aangehouden.
Het incident deed zich voor op het schoolplein aan de Aletta Jacobslaan. De twee jongens hadden ruzie gekregen op het schoolplein, zeggen medeleerlingen. Het slachtoffer zou grapjes hebben gemaakt over de vriendin van de 17-jarige jongen, die daarop 'door het lint' ging, een mes tevoorschijn haalde en uithaalde.
De politie wil vooralsnog alleen kwijt dat er sprake was van een 'vechtpartij, waarbij het slachtoffer met een nog onbekend voorwerp werd gestoken'.
quote:De lessen gaan gewoon door
quote:Op woensdag 11 november 2009 11:47 schreef BasEnAad het volgende:
Een Fin?
quote:purmerend -
Op het Clusius College in Purmerend is woensdagochtend een scholier neergestoken door een medeleerling. Het slachtoffer, een 16-jarige jongen, is volgens de politie 'vermoedelijk licht gewond' geraakt. Hij is naar het ziekenhuis gebracht. De 17-jarige dader is aangehouden.
Het incident deed zich voor op het schoolplein aan de Aletta Jacobslaan. De twee jongens hadden ruzie gekregen op het schoolplein, zeggen medeleerlingen. Het slachtoffer zou grapjes hebben gemaakt over de vriendin van de 17-jarige jongen, die daarop 'door het lint' ging, een mes tevoorschijn haalde en uithaalde.
De politie wil vooralsnog alleen kwijt dat er sprake was van een 'vechtpartij, waarbij het slachtoffer met een nog onbekend voorwerp werd gestoken'.
quote:Op woensdag 11 november 2009 11:50 schreef Otis2.0 het volgende:
Overleden vind ik niet hetzelfde als lichtgewond, wat jullie?
Het is wel een tvp waard om in spanning op de uitkomst te wachtenquote:Op woensdag 11 november 2009 11:50 schreef Otis2.0 het volgende:
Zoveelste FAIL voor Spits...quote:Op woensdag 11 november 2009 11:50 schreef Otis2.0 het volgende:
ROC?quote:
Ja, dat gaat niet samen natuurlijkquote:Op woensdag 11 november 2009 12:02 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Het clusius is een vmbo-groen school oid, vol Marokkanen en Lonsdale-kaalkoppen.
Inderdaad, het is daar wel vaker raak. Nu dus wat erger dan normaalquote:Op woensdag 11 november 2009 12:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ja, dat gaat niet samen natuurlijk
Tjahquote:Op woensdag 11 november 2009 12:02 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Het clusius is een vmbo-groen school oid, vol Marokkanen en Lonsdale-kaalkoppen.
Zou een 16-jarige daarover nadenken voor ie steekt?quote:Op woensdag 11 november 2009 12:21 schreef isogram het volgende:
Het lijkt wel in, deze week...
Het wordt dringend tijd om het strafrechtsysteem zodanig aan te passen dat jongeren eerder als meerderjarige kunnen worden berecht. Verder moet op bepaalde vergrijpen gewoon een minimumstraf staan.
In iedere keuken staat wel een messenblok, hè.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou een 16-jarige daarover nadenken voor ie steekt?
Vraag me af hoe het kan dat jongeren steeds makkelijker aan messen enz kunnen komen. Vroeger trapte je elkaar 'gewoon' in elkaar, bij ruzie.
Ja, vroeger ook hoor.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:04 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
In iedere keuken staat wel een messenblok, hè.
Dan is toch niet de vraag hoe ze aan messen kunnen komen, maar juist waarom ze dat vaker doen?quote:
Is dat zo dan, dat het vaker gebeurt? In de jaren '80 liepen allerlei schoffies ook met messen rond...quote:Op woensdag 11 november 2009 13:06 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dan is toch niet de vraag hoe ze aan messen kunnen komen, maar juist waarom ze dat vaker doen?
Ik weet het niet, dat zegt nummer_zoveel. Ik was er nog niet in de jaren '80.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is dat zo dan, dat het vaker gebeurt? In de jaren '80 liepen allerlei schoffies ook met messen rond...
Ik ook niet hoor, ben er gewoon benieuwd naar... Ik denk in ieder geval dat je het in de jaren '80 nooit te weten zou komen als er iemand lichtgewond raakte in Purmerend.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:16 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, dat zegt nummer_zoveel. Ik was er nog niet in de jaren '80.
Maar staken ze elkaar toen ook echt?quote:Op woensdag 11 november 2009 13:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is dat zo dan, dat het vaker gebeurt? In de jaren '80 liepen allerlei schoffies ook met messen rond...
Dat klopt, maar de afgelopen jaren is het dus ook wat verder gegaan dan dat iemand lichtgewond raakte.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, ben er gewoon benieuwd naar... Ik denk in ieder geval dat je het in de jaren '80 nooit te weten zou komen als er iemand lichtgewond raakte in Purmerend.
Hij is 17, dus zo raar is dat niet tochquote:Op woensdag 11 november 2009 17:03 schreef Otis2.0 het volgende:
Whehe, ik hoor net dat de dader een klasgenoot van de basisschool van me is. Hoe de fuck zit hij nu nog op het VMBO? Het is me een raadsel.
Nou als hij bij mij in de klas zat vind ik het een vreemd idee dat hij op het VMBO zit en ik op de universiteit. Maar qua leeftijd kan dat wel ja.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hij is 17, dus zo raar is dat niet toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |