Populair is natuurlijk een beetje relatief.quote:Op zondag 15 november 2009 20:55 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat Burton bindings eerder kapot gaan. Ik heb zelf Burton bindings en ze zijn bijna 3 jaar oud en nog steeds in perfecte staat. Bovendien zijn de Burton bindings nog steeds enorm populair (met name Triad, Mission en Cartel) bij heel veel mensen en dat zouden ze niet zijn (denk ik) als ze snel kapot zouden gaan.
Als ik volgend jaar wellicht nieuwe koop zal ik waarschijnlijk twijfelen tussen de Cartel en een setje Union bindings.
Dude, ik heb de afgelopen weken heftig onderzoek gedaan naar bindingen. Na mijn Nitro bindingen ben ik gaan boarden op Burton Cartels. Hier heb ik een week op geboard en toen was ik er redelijk klaar mee. De straps begonnen al te slijten, de buckles gingen al doorratelen, etc. Kan aan mij liggen, ik ben altijd erg netjes met mijn spul en vond de prijs kwaliteit verhouding niet zo best. De looks daarentegen waren dikke prima, maar ik heb geen zin om elk seizoen bindingen te kopen... Daarna gekeken naar K2 maar dat vond ik er weinig bang for bucks uitzien... dit jaar voor Unions gegaan (Gnarly!) en hopelijk hoef ik de komende seizoenen niet weer te gaan zoeken...quote:Op zondag 15 november 2009 20:09 schreef BettyWeter het volgende:
Ik moet nog veel leren, dus dat kan ik dan mooi samen met de Jam doen ;-)
Nu nog een paar bindingen vinden. De Union Force worden hier (en eigenlijk op meer sites) aangeraden. Iemand nog suggesties voor andere merken waar ik naar kan kijken of bepaalde eigenschappen waar ik op moet letten?
Is Joe's zo duur? Hmm ik dacht dat die altijd wel goeie deals hadden.quote:Op zondag 15 november 2009 22:23 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Wij hadden ook flinke moeite om in die periode, een maand geleden, een verblijfplaats te boeken. Is uiteindelijk Joe's Aparthotel geworden (en die was ook vrij prijzig). Misschien kom ik je nog wel tegen.
Ik wilde niet gelijk Union erbij pakken aangezien ik niet een verkooppraatje wil gaan houden, maar het is wel een merk waarbij je meer krijgt voor hetzelfde geld. De Force is vergelijkbaar met de Cartel, maar wel 20 euro goedkoper.quote:Op zondag 15 november 2009 22:34 schreef ergodyne1 het volgende:
[..]
Dude, ik heb de afgelopen weken heftig onderzoek gedaan naar bindingen. Na mijn Nitro bindingen ben ik gaan boarden op Burton Cartels. Hier heb ik een week op geboard en toen was ik er redelijk klaar mee. De straps begonnen al te slijten, de buckles gingen al doorratelen, etc. Kan aan mij liggen, ik ben altijd erg netjes met mijn spul en vond de prijs kwaliteit verhouding niet zo best. De looks daarentegen waren dikke prima, maar ik heb geen zin om elk seizoen bindingen te kopen... Daarna gekeken naar K2 maar dat vond ik er weinig bang for bucks uitzien... dit jaar voor Unions gegaan (Gnarly!) en hopelijk hoef ik de komende seizoenen niet weer te gaan zoeken...
Je hoeft niet perse 100% duck te staan op een twin. Je moet gewoon staan zoals je het lekker vindt. Er zijn trouwens niet zo veel de echt helemaal duck staan (dus gelijke positieve als negatieve stance) en daar rijden er ook genoeg van op twinsquote:Op maandag 16 november 2009 06:47 schreef Dwyrin het volgende:
Weer een top weekend in Landgraaf gehad, zondag-middag begon het wel druk te worden, maar voor de rest was het super.
Veel switch/fakie geboard en wederom lekker houterig 180's geoefend.
Blijft wel lachen om al die echte beginners te zien prutsen en te concluderen dat jezelf dat stadium toch al ver voorbij bent(Natuurlijk waren er ook vele boarders die nog 10x beter dan mij kunnen boarden)
Nu het toch weer over bindingen gaat, na een paar keer Snowworld kan ik mn nieuwe Burton Triads wat beter beoordelen. Wat een vooruitgang t.o.v. mn Missions, board reageert al op veel kleinere bewegingen van mn voeten. De toe-strap blijft ook veel beter op zn plaats zitten, die van mn Missions verschoof nog wel eens.
Nog een paar weken af en toe met mn maandkaart naar Snowworld en daarna is de voorlopige planning:
- 8 jan (weekendje) naar Gerlos ( ? nog niet definitief)
- 13 feb (week) La Plagne
- 13 mrt (week) La Plagne
Heb mn Bataleon ET nogsteeds niet binnen...douane...Op mn Ride Decade heb ik 18/-9 als stance.. is het op een twin toch ook handiger om hem echt gelijk te zette (15/-15 oid) ?
Mn vriendin is trouwens dit schroefje kwijt geraakt van dr binding..iemand een idee waar je die kan krijgen
[ afbeelding ]
leuke planning,quote:Op maandag 16 november 2009 06:47 schreef Dwyrin het volgende:
Nog een paar weken af en toe met mn maandkaart naar Snowworld en daarna is de voorlopige planning:
- 13 feb (week) La Plagne
Als je de diameter en lengte weet kan je zo'n schroef ook nog wel bij een bouwmarkt halen.quote:Mn vriendin is trouwens dit schroefje kwijt geraakt van dr binding..iemand een idee waar je die kan krijgen
[ afbeelding ]
Damn weet je zeker dat jullie niet samen gaan?quote:Op maandag 16 november 2009 10:38 schreef Soohr het volgende:
[..]
leuke planning,
komt ook aardig overeen met de mijne
- 20 feb (week) Serfaus/Fiss.Ladis
- 1 mei (week) Kaprun
[..]
Als je de diameter en lengte weet kan je zo'n schroef ook nog wel bij een bouwmarkt halen.
Gelukkig maar 2xquote:Op maandag 16 november 2009 11:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Damn weet je zeker dat jullie niet samen gaan?
Ik weet het zeker,quote:Op maandag 16 november 2009 11:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Damn weet je zeker dat jullie niet samen gaan?
Bouwmarkt kan inderdaad ook nog. Ik dacht aan de Ride dealer omdat die ze zeker wel hebben en je dan zeker het goede schroefje krijgt, maar bouwmarkt is natuurlijk ook een optie
De uitkomsten waren wel consequent dus dat valt mee. Misschien dat de database niet goed is geupdate ofzo. Ik vond het in ieder geval wel raar.quote:Op maandag 16 november 2009 11:29 schreef Soohr het volgende:
Die zoekopties werken ook neit altijd optimaal,
2 dezelfde zoekopdrachten kunnen verschillende resultaten geven,
maargoed,
beter dit dan dan het altijd via een reisbureau moet.
Het lijkt me ook wel handig bij het uitglijden bij stoeltjesliften.. dat huurboard had trouwens geen pad, maar daar zaten wat ribbeltjes op het board zelf. Had niet echt het idee dat dit nou zo ontzettend veel hielp en ik kwam de liften prima uit, dus misschien zit het meer tussen m'n oren.quote:maar de beste optie is het vermijden van de sleepliften, heb je het ook neit nodig
Bij de stoeltjesliften sta ik met het uitglijden meestal gewoon op 1 been,quote:Op maandag 16 november 2009 13:18 schreef BettyWeter het volgende:
Ik heb inderdaad al een aantal types gevonden. Binnenkort maar eens naar die Dakine dingen kijken, die zijn er ook transparant als het goed is.
[..]
Het lijkt me ook wel handig bij het uitglijden bij stoeltjesliften.. dat huurboard had trouwens geen pad, maar daar zaten wat ribbeltjes op het board zelf. Had niet echt het idee dat dit nou zo ontzettend veel hielp en ik kwam de liften prima uit, dus misschien zit het meer tussen m'n oren.
Misschien gewoon leren liften ipv dingen gaan vermijden. na een tijdje oefenen word je er vanzelf beter in. Vermijden is voor mietjes.quote:Op maandag 16 november 2009 13:08 schreef Soohr het volgende:
Je hebt wat verschillende van die dingen,
- het soort wat uit een platic laag bestaat met in het midden een "rand",
[ afbeelding ]
maar persoonlijk vind ik dat nog minder grip hebben
- het soort wat lijkt op een stroef rondje, die gaan wel,
(en daar is weer eens geen plaatje van te vinden)
maar de beste optie is het vermijden van de sleepliften,
heb je het ook neit nodig,
Die ijzeren dingen zien er idd nog wel aardig uit. Die plastic plakkaten zijn echt lelijk. Je hebt ook van die zwarte 5 hoekige dingen. Zo zonde van je board om die erop te plakkenquote:Op maandag 16 november 2009 13:10 schreef Dwyrin het volgende:
Zelf heb ik geen stomp pad op mn board zitten, normaal niet nodig...Dit weekend dus wel 1x onderuit gegaan (moest hard remmen met 1 voet los en toch schoot mn voet van mn board....)
Vriendin heeft dit soort dingen op dr board zitten: linkje Zijn in verschillende kleuren verkrijgbaar. Ze heeft er 3 opgeplakt en dat is voldoende (en ziet er mooier uit dan die grote plak dingen)
Inderdaad je wordt er alleen maar beter van, ok sleepliften zijn misschien minder relaxt dan een stoeltjeslift of een gondel maar ik heb nooit gesnapt waarom je ze dan maar gaat vermijden.quote:Op maandag 16 november 2009 14:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Misschien gewoon leren liften ipv dingen gaan vermijden. na een tijdje oefenen word je er vanzelf beter in. Vermijden is voor mietjes.
quote:Op maandag 16 november 2009 15:17 schreef Soohr het volgende:
owwww,
huilies.
ik zet ervoortaan wel eenbij
quote:Op maandag 16 november 2009 15:17 schreef Soohr het volgende:
owwww,
huilies.
ik zet ervoortaan wel eenbij
Volgens mij was hij gewoon sarcastisch met zijn 'sleepliften vermijden' opmerkingen, maar kwam dat niet helemaal over...quote:Op maandag 16 november 2009 18:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nou ja het zal wel met het hard boots verhaal te maken hebben ofzo...
quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:44 schreef GenesiZ het volgende:
Ik weet dat ik in het verkeerde topic zit, maar ik heb een ski vraagje. Aangezien het vrouwtje zwanger is en de kleine dus over 4/5 jaar op de skies zal gaan staan wil ik alvast gaan leren skiën.
Ik heb dit tig jaar geleden 2 jaar gedaan, maar voor de rest alleen geboard. Nu zoek ik dus op het internet een forum waar vooral over freeski en freeride gelult wordt. Ik heb gegoogled, maar kan niets vinden op twintipz na, maar die site is niet echt denderen.
Wie heeft er een tip voor me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |