Tips & Tricks voor Windows 7quote:Op maandag 16 november 2009 15:29 schreef sbientje het volgende:
het is een beetje n00b vraag, maar ik heb ineens iconen op mijn bureaublad die ik er niet wil. (bibliotheken, thuisgroep). En ze willen niet weg, verwijderen gaat nietIemand een idee?
Heb je een custom theme geïnstalled? En wat zijn de opties bij 'rechtermuisknop->personalization->desktop icon settings'?quote:Op maandag 16 november 2009 15:29 schreef sbientje het volgende:
het is een beetje n00b vraag, maar ik heb ineens iconen op mijn bureaublad die ik er niet wil. (bibliotheken, thuisgroep). En ze willen niet weg, verwijderen gaat nietIemand een idee?
nee heb geen custom theme geïnstalled, en bij die desktop item settings kan ik ze niet weghalen. Heb wel vinkje weggehaald bij thema's toestaan bureaubladiconen te wijzigen, maar dat helpt ook nietquote:Op maandag 16 november 2009 16:15 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Heb je een custom theme geïnstalled? En wat zijn de opties bij 'rechtermuisknop->personalization->desktop icon settings'?
quote:To remove the Homegroup and Libraries icons from your desktop, open regedit.exe from the Start bar, and navigate to:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFWARE\Microsoft\Wind ows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\
In the NameSpace folder, there will be a folder (key) with the name {B4FB3F98-C1EA-428d-A78A-D1F5659CBA93}. The value of the default item should be "Other users". This is the registry entry Homegroup icon. Delete the folder from the registry.
In the NameSpace folder, there will be a folder (key) with the name {031E4825-7B94-4dc3-B131-E946B44C8DD5}. The value of the default item should be "Libraries". This is the registry entry This is the Libraries icon. Delete the folder from the registry.
Go to your desktop and hit F5, the icons should disappear.
Zonder register-ervaring (godt was me net voorquote:
Ik had ook eerst mijn harde schijf geformatteerd en vervolgens een clean install gedaan maar toen kwam Windows 7 met de melding dat de product key niet geldig was. Na wat googlen bleek dit te komen omdat ik niet Vista (of een andere Windows versie) op mijn computer had staan voordat ik Windows 7 installeerde. Dus in mijn geval moest ik wel degelijk Vista geinstalleerd hebben om 7 te kunnen activeren.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:22 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Ja, dat laatste heb ik ook gedaan. SSD geformatteerd. Windows 7 32 bit upgrade van Surfspot in de dvd-speler gedaan en geinstalleerd. Geen enkel probleem. In de licentievoorwaarden staat dat je een Vista licentie moet hebben, maar je hoeft Vista niet geinstalleerd te hebben voordat je 7 installeert. Ook de cd-key wordt niet naar gevraagd, maar als je geen Vista hebt, dan overtreed je dus wel de licentievoorwaarden.
Nopequote:Op woensdag 18 november 2009 00:17 schreef sbientje het volgende:
hebben jullie ook dat het 'hardware uitwerpen' ding (ben de naam ff kwijt... iig die om usb-sticks enzo af te sluiten) amper wil openen?
nee dat werkt bij mij verassend snelquote:Op maandag 18 november 2009 00:17 schreef sbientje het volgende:
hebben jullie ook dat het 'hardware uitwerpen' ding (ben de naam ff kwijt... iig die om usb-sticks enzo af te sluiten) amper wil openen?
Het kan natuurlijk ook aan het usb apparaat liggenquote:Op maandag 18 november 2009 10:36 schreef sbientje het volgende:
hmmm.. vreemdde rest is bij mij wel snel, maar die knop werkt gewoon niet tot nauwelijks
Ja, maar dan kun je daar niet meer op terugvallen. Geen optie dus.quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:01 schreef Gesloten het volgende:
Ik heb zelf bij het installeren van 7 op een asus laptop een soortgelijk probleem gehad. Toen startte hij wel op, maar kwam er een groot error scherm voor. Wat ik moest doen was de recovey-partitie verwijderen, daarna deed hij het prima. Misschien helpt het ook bij jou.
hij doet het bij geen een apparaat. En het is niet zo dat het uitwerpen niet wil, als ik eenmaal een keuze heb gaat het snel. Hij opent gewoon dat dingetje niet..quote:Op woensdag 18 november 2009 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook aan het usb apparaat liggen
Dat had je ook voordat je het aanschafte/installeren kunnen nakijken waarschijnlijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Mijn Logitech MX5000 keyboard+muis heeft (nog) geen Windows 7 ondersteuning.
Daarom heb ik maar tijdelijk een Packard Bell toetsenbord en muis van 1997 aan mijn PC gehangen.
Ik hoop dat dit geintje van niet ondersteunde drivers in de nabije toekomst niet normaal gaat worden.
mx5000 = setpoint toch? daar is gewoon een windows 7 versie vanquote:Op woensdag 18 november 2009 17:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Mijn Logitech MX5000 keyboard+muis heeft (nog) geen Windows 7 ondersteuning.
Daarom heb ik maar tijdelijk een Packard Bell toetsenbord en muis van 1997 aan mijn PC gehangen.
Ik hoop dat dit geintje van niet ondersteunde drivers in de nabije toekomst niet normaal gaat worden.
Op zich niet, maar WIndows 7 heeft voor sommige dingen belachelijk hoge eisen. Ik kan Windows Virtual PC en XP modus niet draaien op mijn HP notebook met 2,2 ghz core 2 duo, geforce 8400 GS met 512 mb eigen geheugen, 4 gb ram, Windows 7 Proff 64bit. Mijn hardware zou het niet ondersteunen :S. Gelukkig werkt virtual pc 2007 ook onder Windows 7.quote:Op vrijdag 20 november 2009 06:44 schreef 3rdRock het volgende:
En is Win7 Aero zoveel zwaarder of anders van structuur dan Vista-Aero?
dat heeft niks met zware processoren te maken maar met hardware virtualisatie die niet ondersteund wordt zeer waarschijnlijkquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:37 schreef Draganta het volgende:
Ik heb gisteren Windows 7 Proff geinstalleerd, en ben zeer verrast dat alles gewoon goed werkt.... behalve 1 ding: mijn pocket pc. Als ik hem aansluit, ziet hij hem wel in Windows Mobile Center, en kan ik alls synchroniseren, maar ik zie niet de optie muziek er op staan. Ook zie ik het toestel niet in Windows Media Player. Iemand een idee hoe dit kan? In Vista Home Premium x64 werkte het perfect.
PS. Ik heb ook gewoon toegang tot het SD kaartje via Deze computer.
[..]
Op zich niet, maar WIndows 7 heeft voor sommige dingen belachelijk hoge eisen. Ik kan Windows Virtual PC en XP modus niet draaien op mijn HP notebook met 2,2 ghz core 2 duo, geforce 8400 GS met 512 mb eigen geheugen, 4 gb ram, Windows 7 Proff 64bit. Mijn hardware zou het niet ondersteunen :S. Gelukkig werkt virtual pc 2007 ook onder Windows 7.
Hoezo passend? Dat scherm is toch zo weer weg?quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:51 schreef Tally het volgende:
Ik vind hem leuk en passend!
[ afbeelding ]
Duurt haske lang manquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hoezo passend? Dat scherm is toch zo weer weg?
Een zegen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:02 schreef Jarno het volgende:
Een crashende Office 2007 (bij het saven van je document), is dat een bug of een feature?
Een uitzondering??quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:02 schreef Jarno het volgende:
Een crashende Office 2007 (bij het saven van je document), is dat een bug of een feature?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |