abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74593819
quote:
Probleemjeugd tekent voor goed gedrag

Ouders krijgen van de gemeente Utrecht een veel grotere verantwoordelijkheid om hun criminele, voornamelijk Marokkaanse, kinderen in het gareel te houden.

Zo komt er een verschijningsplicht als hun minderjarige kind moet voorkomen en gaat de gemeente, naar Brits voorbeeld, gedragscontracten sluiten. Houdt een jongere zich niet aan de afspraken, dan dreigt een gebiedsverbod of boete. Uit de zogenoemde OTP-pilot - een speciale zitting voor minderjarigen waarbij geen rechter aanwezig is - blijkt dat een verschijningsplicht voor ouders wel degelijk werkt. In dergelijke zaken kunnen ouders ook het dringende advies krijgen om opvoedingsondersteuning te accepteren. "Maar liefst negentig procent van de ouders die van tevoren werden benaderd verscheen ook daadwerkelijk op de rechtszitting van hun kind. Daarom willen we de OTP (Oproep Ten Parkette) ook voortzetten. Het is goed om ouders aan te spreken op hun verantwoordelijkheid om herhaling te voorkomen" , aldus burgemeester Aleid Wolfsen. Het gedragscontract geldt voor criminele jongeren van 12 tot 18 jaar die op straat overlast veroorzaken. Daarbij worden afspraken gemaakt dat het zogeheten Aanstormend Talent, zoals de gemeente deze jongeren ietwat cynisch omschrijft, bezigheden achterwege houdt als hinderlijk rondhangen op straat, fikkie stoken, rondcrossen op scooters op stoepen en het intimideren van buurtbewoners.

Deze risicojongeren wordt een contract aangeboden waarin ze zwart op wit beterschap beloven. Als de jongere het contract niet accepteert of zich niet aan de afspraken houdt, dan dreigt de burgemeester met sancties.

Wolfsen: "Bij schending van het contract zal ik een gebiedsverbod opleggen en indien nodig ook boetes gaan uitdelen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)probleemjeugd__.html
Ferme taal van de burgemeester.
Of het ook wat oplost zal de tijd leren, anderzijds is een initiatief als dit beter dan niets doen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_74595948
tja,,, wat kan je er van zeggen. Tis een begin?
  woensdag 11 november 2009 @ 10:40:30 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74597376
Innovatief. De ouders er zo veel mogelijk bij betrekken lijkt een goed idee. Je kunt kutkoters niet laten opvoeden door de politie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74597449
Ik ben al langer van mening dat bij probleemjongeren eens goed naar de ouders gekeken moet worden
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_74597840
Bij schending van het contract gewoon korten op de uitkering!
  woensdag 11 november 2009 @ 12:20:54 #6
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74600609
Goed dat er weer eens wat anders wordt geprobeerd. Hopelijk is het nu ook eens een keertje juridisch allemaal in orde, zodat ze er niet volgende week alweer mee moeten stoppen.
pi_74601224
"Aanstormend talent" .

Ik moest grinniken.
Cool story, Hansel.
  woensdag 11 november 2009 @ 12:40:46 #8
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74601235
heheh.
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 12:43:45 #9
137949 Disana
pi_74601336
Klinkt goed, mij lijkt het wel effectief de ouders erbij te betrekken.
pi_74601394
Goed initiatief
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')