abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74593401
Hoi,

stel je wordt uit huis geschopt en je ben al 18 geweest en er bestaat geen mogelijkheid om bij familie te blijven waar moet je dan in godsnaam aankloppen zodat je zsm een huis oid krijgt aangewezen? Of iig een instantie die daarbij kan helpen ofzo?

Bij vrienden blijven slapen kan ook geen weken achter elkaar natuurlijk..
pi_74593419
Inschrijven voor sociale huurwoning en dan een paar jaar wachten.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  woensdag 11 november 2009 @ 01:57:28 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74593427
Ik vraag me sowieso af of je zomaar per direct een huis uit geschopt mag worden.
Ook geen sig dus
pi_74593430
Zoek een kamer.

Maar dit is wel een hypothetische vraag mag ik hopen?
pi_74593439
Een kamer huren (bij een particulier of via woningbouwvereniging) en vanuit deze positie inschrijven voor een woning bij woningbouwvereniging of proberen een woning te krijgen via een makelaar etc (vaak veel duurder).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 11 november 2009 @ 02:01:04 #6
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74593441
Studeer je toevallig, dan is het wat makkelijker... anders is het een goede tip om te gaan studeren (ja daarvoor kan je lenen. 700-nogwat euro in de maand totaal waarbij je stufi inbegrepen). Anders ben je straks dakloos...Heb je straks een schuld, maar ook kans om het af te lossen, en nu de mogelijkheid een kamer te bewonen via een studentenwoonorganisatie.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 11 november 2009 @ 03:04:25 #7
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74593611
Je begint met het woord "Stel"...

Doe ik gewoon hetzelfde.

Stel je hebt jezelf als een egoïstische lul gedragen tegen jouw familie, over denk dan eens hoe je het in het vervolg wilt aanpakken, en handel daar dan ook naar. Doe je bijna niets in het huishouden en laat je voor alles jouw moeder opdraaien? Dan wordt het tijd dat jij altijd (of in elk geval regelmatig) jouw eigen kamer opruimt, en al jouw rotzooi achter je opruimt... en zo nu en dan zelf kookt voor de hele familie en zeker minstens 2 tot 3 keer per week de afwas doet en dit opruimt.

Zijn jouw ouders echt zulke slechte ouders, wees dan blij dat je het huis uit bent en treed in contact met de gemeente en jeugdwelzijns werk. Of ga verder studeren als uitwonende. Een huis kun je dan vergeten voor jezelf alleen, maar een kamer of een gedeelde flat met nog iemand behoort tot de mogelijkheden.

Maar je kan ook gaan werken als je niet verder wilt studeren... tot die tijd zul je nog even moeten schipperen tussen vrienden en het Leger des Heils. Maar met hulp van allerlei instanties kun je die tijd ook nog even overbruggen.
Maar ik zou mijn geld zetten op verder studeren.

Een andere mogelijkheid is nu nog kraken (de anti-kraak wet is nog niet goedgekeurd door de eerste kamer)... op google zijn er genoeg adviseurs hierover te vinden.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_74593622
Daklozenopvang, zo simpel. Vanuit daar kamer huren.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:57 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik vraag me sowieso af of je zomaar per direct een huis uit geschopt mag worden.
ja, dat mag. ik kon mn moeder iig niet aanklagen ofzo.
I'm not a sinner.
  woensdag 11 november 2009 @ 03:24:53 #9
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74593653
quote:
Op woensdag 11 november 2009 03:07 schreef Plums het volgende:
Daklozenopvang, zo simpel. Vanuit daar kamer huren.
[..]

ja, dat mag. ik kon mn moeder iig niet aanklagen ofzo.
Wel apart dan. Als je een kamer huurt heb je duizend en een rechten, maar als je ongevraagd door je ouders verwekt word en vervolgens jarenlang in hun huis moet wonen mogen ze je er opeens per direct uitschoppen als het ze niet meer zint
Ook geen sig dus
pi_74593677
Of zoekt TS een manier om snel aan een woning te komen? :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_74593760
quote:
Op woensdag 11 november 2009 03:04 schreef Paginabeheerder het volgende:
Je begint met het woord "Stel"...

Stel dat een of andere calvinistische kneus het nodig acht (met het ons allen bekende bezwerende vingertje) de moraal ridder uit te hangen.

Inschrijven gemeente , slapen bij Leger des Heils , je gek laten verklaren en opgenomen worden . En een urgentieverklaring aanvragen. Heb je meteen een huis.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74593763
Goed gesproken , Paginabeheerder!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_74594551
quote:
Op woensdag 11 november 2009 05:16 schreef Winner_Taco het volgende:

Inschrijven gemeente , slapen bij Leger des Heils , je gek laten verklaren en opgenomen worden . En een urgentieverklaring aanvragen. Heb je meteen een huis.
Ook leuk als je een baan zoekt. .
pi_74594617
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Ook leuk als je een baan zoekt. .
Want ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:26:54 #15
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_74602644
Je wordt het huis uitgeschopt na je 18e.....

Lange weg: Dan moet je aankloppen bij het leger des heils en of andere daklozeninstellingen, je krijgt geen urgentie bij een woningbouwvereniging en je huurt maar een kamer voor een veelvoud van het geld. Je schrijft je dan in bij een woningbouwvereniging en wacht 9 jaar voor je daar onderdak krijgt.

Korte weg: Wat Winner_Taco zegt in het laatste deel van zijn zin klopt ook. Je krijgt zelfmoodrneigingen, doet een paar pogingen,wordt opgenomen, krijgt allerlei andere toestanden, zoals bijvoorbeeld anorexia (depressie is niet genoeg) en je krijgt na de behandeling voorrang bij de woningbouwvereniging.

Kortom, je bent dakloos en je krijgt niet zomaar een huis in Nederland, achteraan aansluiten. Tenzij je de directe verzorging over je kinderen hebt.
Je hoeft trouwens ook geen situatie te hebben zoals Paginabeheerder het stelt. In mijn geval waren er meer dingen met mijn ouders aan de hand dan met mij.

Zelfreflectie: als ik het nu zo bekijk, nu ik anti-kraak zit en in de WW heb ik het in mijn 23 jaar verder geschopt dan mijn ouders in hun leven van 57 en 59 (Als ik hun leeftijd goed heb.).

"Nog een edit" Indien je studeert en je ouders toch nog teveel verdienen e.d. kun je via de IB-groep een regeling krijgen dat zij het "ouderdeel" betalen.
Mits je ouders enigszins meewerken... (In mijn geval dus niet en als ik dus ging studeren dan kreeg ik alleen de uitwonende basisbeurs.)

[ Bericht 11% gewijzigd door NoktetMort op 11-11-2009 13:31:58 ]
pi_74603659
Ik word gewoon helemaal somber als ik dit soort dingen lees. .
Je moet het niet als aanval zien maar je kunt als 17 jarige ook besluiten het huis uit te gaan, naast elkaar twee klote baantjes hebben ('s avonds in de horeca) en intussen een tochtig klein kamertje huren waar net je bed in kan en waar je niet eens een wc hebt en langzaam iets opbouwen en uiteindelijk toch heel goed terecht komen.

De tip zelfmoordneigingen en anorexia te veinzen om opgenomen te worden, ik mag toch werkelijk hopen dat jullie niet serieus zijn he?
Dan kun je net zo goed tegen iemand zeggen ga maar roven op straat dan mag je in de gevangenis slapen.

Nu weet ik niet hoe serieus de OP is en ik zou het uiteraard eerst thuis moeten overleggen maar anders hebben wij hier nog wel een klein rommelkamertje over en dan mag TS wat mij betreft hierheen komen om zijn leven op de rails te krijgen. Werk zoeken en woonruimte dat is echt wel een haalbaar iets hoor.
pi_74604225
Volgens mij zijn er meestal wel kleine kamertjes te huur voor een redelijk bedrag. Denk aan 300-400 euro. Nee, het is geen vrijstaande villa in het centrum van de stad met zes vrije parkeerplaatsen en een indoor zwembad. Maar het dak is waterdicht en de verwarming doet het.
Bij de Mac, kledingwinkel of what have you kun je een baan tegen het minimumloon vinden. Geen vetpot, maar genoeg voor dat kamertje.
Alternatief is dat je uitzoekt wat voor uitkeringsrechten je hebt. Wederom geen vetpot maar genoeg voor dat kamertje.

Dit alles kun je in principe in een week regelen.
Vanaf dat moment heb je een dak boven je hoofd en inkomsten om dat dak te betalen.
Als je je erg zielig voelt en wacht tot allerlei instanties bij je komen met prachtige kamers waarvoor je ook nog eens niets hoeft te betalen, duurt het langer.

M.a.w. het kan best, met een overbruggingsperiode bij vrienden van, zeg, een week.
pi_74604954
Als dit een manier is om te proberen voorrang te krijgen op een sociale huurwoning dan kun je het vergeten. Dan moet je echt met al je spullen voor de deur staan van minimaal 3 instellingen.
En de kans is groot dat de politie vervolgens je bij je ouders afzet om vervolgens een goed gesprek te beginnen.
pi_74605057
Studeren, genoegen nemen met een kamer net buiten de stad, maximale lening.
pi_74605094
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:40 schreef HarryP het volgende:
Als dit een manier is om te proberen voorrang te krijgen op een sociale huurwoning dan kun je het vergeten. Dan moet je echt met al je spullen voor de deur staan van minimaal 3 instellingen.
En de kans is groot dat de politie vervolgens je bij je ouders afzet om vervolgens een goed gesprek te beginnen.
Nou dat valt wel mee, tenminste zo was het bij mij niet.

Toen ik 18 was vertrok mams met de noorderzon en zei erbij niet terug te komen. Zat toen in een groot huurhuis waarvan ik de huur nevernooit zou kunnen betalen.

Via de woningstichting toen binnen 4 weken een andere woning bemachtigt mbv een urgentieverklaring.
Had ook geen familie en studeerde nog. Uiteraard wel een dikke vette studentenlening moeten nemen om alles rond te kunnen breien elke maand, maar das een ander verhaal.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:51:29 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_74605242
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:45 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Nou dat valt wel mee, tenminste zo was het bij mij niet.

Toen ik 18 was vertrok mams met de noorderzon en zei erbij niet terug te komen. Zat toen in een groot huurhuis waarvan ik de huur nevernooit zou kunnen betalen.

Via de woningstichting toen binnen 4 weken een andere woning bemachtigt mbv een urgentieverklaring.
Had ook geen familie en studeerde nog. Uiteraard wel een dikke vette studentenlening moeten nemen om alles rond te kunnen breien elke maand, maar das een ander verhaal.
Logisch dat de woningstichting je zo snel mogelijk in een kleiner huis wilde hebben. Er is een groot tekort aan grote huurhuizen.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:53:10 #22
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_74605290
Ik ben he grotendeels eens met de logische oplossingen in dit topic. Gewoon marktplaatsen, en (afhankelijk van de stad waarin je woont) een tijdje op 10m² gaan zitten voor 350 per maand. Weet niet of je al een bijbaan hebt. Maar aangezien je 18 bent kun je vast wel bij de Jumbo aan de slag. Ikea doet et ook goed, moet je alleen wel minimaal HAVO diploma hebben.
pi_74605445
Ach zo ontzettend verschrikkelijk is t huis uit gezet worden geeneens. Ik heb eerst een week bij een vriend mogen slapen, toen 2 weken bij mn tante, toen nog een weekje bij die vriend. Ondertussen naar huisarts die me zei dat ik naar jeugdzorg ed moest gaan. Die heeft toen geregeld dat ik in een daklozenopvang terecht kon, waar ik 3 maanden zat, en toen had ik heel snel een kamer van 12m2 voor 285 per maand. Wel redelijk duur, ik had ook geen school, en leefde dus van uitkering, en had 90 euro per maand voor eten.
En dan idd maar een baantje zoeken, ik ben gaan poetsen, naast mn uitkering.
Al met al, heb ik t toch een jaar overleefd. Toen ben ik maar terug naar huis gegaan.
I'm not a sinner.
pi_74605708
En daarom zeg ik mijn kinderen al vanaf hun 5e dat ik ze op hun 18e eruit schop. Kunnen ze zich alvast voorbereiden.
pi_74605966
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:07 schreef devlinmr het volgende:
En daarom zeg ik mijn kinderen al vanaf hun 5e dat ik ze op hun 18e eruit schop. Kunnen ze zich alvast voorbereiden.
Wacht dan op zn minst tot ze n kamer hebben.
I'm not a sinner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')