abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74593401
Hoi,

stel je wordt uit huis geschopt en je ben al 18 geweest en er bestaat geen mogelijkheid om bij familie te blijven waar moet je dan in godsnaam aankloppen zodat je zsm een huis oid krijgt aangewezen? Of iig een instantie die daarbij kan helpen ofzo?

Bij vrienden blijven slapen kan ook geen weken achter elkaar natuurlijk..
pi_74593419
Inschrijven voor sociale huurwoning en dan een paar jaar wachten.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  woensdag 11 november 2009 @ 01:57:28 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74593427
Ik vraag me sowieso af of je zomaar per direct een huis uit geschopt mag worden.
Ook geen sig dus
pi_74593430
Zoek een kamer.

Maar dit is wel een hypothetische vraag mag ik hopen?
pi_74593439
Een kamer huren (bij een particulier of via woningbouwvereniging) en vanuit deze positie inschrijven voor een woning bij woningbouwvereniging of proberen een woning te krijgen via een makelaar etc (vaak veel duurder).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 11 november 2009 @ 02:01:04 #6
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74593441
Studeer je toevallig, dan is het wat makkelijker... anders is het een goede tip om te gaan studeren (ja daarvoor kan je lenen. 700-nogwat euro in de maand totaal waarbij je stufi inbegrepen). Anders ben je straks dakloos...Heb je straks een schuld, maar ook kans om het af te lossen, en nu de mogelijkheid een kamer te bewonen via een studentenwoonorganisatie.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 11 november 2009 @ 03:04:25 #7
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74593611
Je begint met het woord "Stel"...

Doe ik gewoon hetzelfde.

Stel je hebt jezelf als een egoïstische lul gedragen tegen jouw familie, over denk dan eens hoe je het in het vervolg wilt aanpakken, en handel daar dan ook naar. Doe je bijna niets in het huishouden en laat je voor alles jouw moeder opdraaien? Dan wordt het tijd dat jij altijd (of in elk geval regelmatig) jouw eigen kamer opruimt, en al jouw rotzooi achter je opruimt... en zo nu en dan zelf kookt voor de hele familie en zeker minstens 2 tot 3 keer per week de afwas doet en dit opruimt.

Zijn jouw ouders echt zulke slechte ouders, wees dan blij dat je het huis uit bent en treed in contact met de gemeente en jeugdwelzijns werk. Of ga verder studeren als uitwonende. Een huis kun je dan vergeten voor jezelf alleen, maar een kamer of een gedeelde flat met nog iemand behoort tot de mogelijkheden.

Maar je kan ook gaan werken als je niet verder wilt studeren... tot die tijd zul je nog even moeten schipperen tussen vrienden en het Leger des Heils. Maar met hulp van allerlei instanties kun je die tijd ook nog even overbruggen.
Maar ik zou mijn geld zetten op verder studeren.

Een andere mogelijkheid is nu nog kraken (de anti-kraak wet is nog niet goedgekeurd door de eerste kamer)... op google zijn er genoeg adviseurs hierover te vinden.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_74593622
Daklozenopvang, zo simpel. Vanuit daar kamer huren.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:57 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik vraag me sowieso af of je zomaar per direct een huis uit geschopt mag worden.
ja, dat mag. ik kon mn moeder iig niet aanklagen ofzo.
I'm not a sinner.
  woensdag 11 november 2009 @ 03:24:53 #9
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74593653
quote:
Op woensdag 11 november 2009 03:07 schreef Plums het volgende:
[..]

Wel apart dan. Als je een kamer huurt heb je duizend en een rechten, maar als je ongevraagd door je ouders verwekt word en vervolgens jarenlang in hun huis moet wonen mogen ze je er opeens per direct uitschoppen als het ze niet meer zint
Ook geen sig dus
pi_74593677
Of zoekt TS een manier om snel aan een woning te komen? :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_74593760
quote:
Op woensdag 11 november 2009 03:04 schreef Paginabeheerder het volgende:
Je begint met het woord "Stel"...

Stel dat een of andere calvinistische kneus het nodig acht (met het ons allen bekende bezwerende vingertje) de moraal ridder uit te hangen.

Inschrijven gemeente , slapen bij Leger des Heils , je gek laten verklaren en opgenomen worden . En een urgentieverklaring aanvragen. Heb je meteen een huis.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74593763
Goed gesproken , Paginabeheerder!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_74594551
quote:
Op woensdag 11 november 2009 05:16 schreef Winner_Taco het volgende:

Inschrijven gemeente , slapen bij Leger des Heils , je gek laten verklaren en opgenomen worden . En een urgentieverklaring aanvragen. Heb je meteen een huis.
Ook leuk als je een baan zoekt. .
pi_74594617
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:35 schreef Stali het volgende:

[..]

Want ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:26:54 #15
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_74602644
Je wordt het huis uitgeschopt na je 18e.....

Lange weg: Dan moet je aankloppen bij het leger des heils en of andere daklozeninstellingen, je krijgt geen urgentie bij een woningbouwvereniging en je huurt maar een kamer voor een veelvoud van het geld. Je schrijft je dan in bij een woningbouwvereniging en wacht 9 jaar voor je daar onderdak krijgt.

Korte weg: Wat Winner_Taco zegt in het laatste deel van zijn zin klopt ook. Je krijgt zelfmoodrneigingen, doet een paar pogingen,wordt opgenomen, krijgt allerlei andere toestanden, zoals bijvoorbeeld anorexia (depressie is niet genoeg) en je krijgt na de behandeling voorrang bij de woningbouwvereniging.

Kortom, je bent dakloos en je krijgt niet zomaar een huis in Nederland, achteraan aansluiten. Tenzij je de directe verzorging over je kinderen hebt.
Je hoeft trouwens ook geen situatie te hebben zoals Paginabeheerder het stelt. In mijn geval waren er meer dingen met mijn ouders aan de hand dan met mij.

Zelfreflectie: als ik het nu zo bekijk, nu ik anti-kraak zit en in de WW heb ik het in mijn 23 jaar verder geschopt dan mijn ouders in hun leven van 57 en 59 (Als ik hun leeftijd goed heb.).

"Nog een edit" Indien je studeert en je ouders toch nog teveel verdienen e.d. kun je via de IB-groep een regeling krijgen dat zij het "ouderdeel" betalen.
Mits je ouders enigszins meewerken... (In mijn geval dus niet en als ik dus ging studeren dan kreeg ik alleen de uitwonende basisbeurs.)

[ Bericht 11% gewijzigd door NoktetMort op 11-11-2009 13:31:58 ]
pi_74603659
Ik word gewoon helemaal somber als ik dit soort dingen lees. .
Je moet het niet als aanval zien maar je kunt als 17 jarige ook besluiten het huis uit te gaan, naast elkaar twee klote baantjes hebben ('s avonds in de horeca) en intussen een tochtig klein kamertje huren waar net je bed in kan en waar je niet eens een wc hebt en langzaam iets opbouwen en uiteindelijk toch heel goed terecht komen.

De tip zelfmoordneigingen en anorexia te veinzen om opgenomen te worden, ik mag toch werkelijk hopen dat jullie niet serieus zijn he?
Dan kun je net zo goed tegen iemand zeggen ga maar roven op straat dan mag je in de gevangenis slapen.

Nu weet ik niet hoe serieus de OP is en ik zou het uiteraard eerst thuis moeten overleggen maar anders hebben wij hier nog wel een klein rommelkamertje over en dan mag TS wat mij betreft hierheen komen om zijn leven op de rails te krijgen. Werk zoeken en woonruimte dat is echt wel een haalbaar iets hoor.
pi_74604225
Volgens mij zijn er meestal wel kleine kamertjes te huur voor een redelijk bedrag. Denk aan 300-400 euro. Nee, het is geen vrijstaande villa in het centrum van de stad met zes vrije parkeerplaatsen en een indoor zwembad. Maar het dak is waterdicht en de verwarming doet het.
Bij de Mac, kledingwinkel of what have you kun je een baan tegen het minimumloon vinden. Geen vetpot, maar genoeg voor dat kamertje.
Alternatief is dat je uitzoekt wat voor uitkeringsrechten je hebt. Wederom geen vetpot maar genoeg voor dat kamertje.

Dit alles kun je in principe in een week regelen.
Vanaf dat moment heb je een dak boven je hoofd en inkomsten om dat dak te betalen.
Als je je erg zielig voelt en wacht tot allerlei instanties bij je komen met prachtige kamers waarvoor je ook nog eens niets hoeft te betalen, duurt het langer.

M.a.w. het kan best, met een overbruggingsperiode bij vrienden van, zeg, een week.
pi_74604954
Als dit een manier is om te proberen voorrang te krijgen op een sociale huurwoning dan kun je het vergeten. Dan moet je echt met al je spullen voor de deur staan van minimaal 3 instellingen.
En de kans is groot dat de politie vervolgens je bij je ouders afzet om vervolgens een goed gesprek te beginnen.
pi_74605057
Studeren, genoegen nemen met een kamer net buiten de stad, maximale lening.
pi_74605094
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:40 schreef HarryP het volgende:
Als dit een manier is om te proberen voorrang te krijgen op een sociale huurwoning dan kun je het vergeten. Dan moet je echt met al je spullen voor de deur staan van minimaal 3 instellingen.
En de kans is groot dat de politie vervolgens je bij je ouders afzet om vervolgens een goed gesprek te beginnen.
Nou dat valt wel mee, tenminste zo was het bij mij niet.

Toen ik 18 was vertrok mams met de noorderzon en zei erbij niet terug te komen. Zat toen in een groot huurhuis waarvan ik de huur nevernooit zou kunnen betalen.

Via de woningstichting toen binnen 4 weken een andere woning bemachtigt mbv een urgentieverklaring.
Had ook geen familie en studeerde nog. Uiteraard wel een dikke vette studentenlening moeten nemen om alles rond te kunnen breien elke maand, maar das een ander verhaal.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:51:29 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_74605242
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:45 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Toen ik 18 was vertrok mams met de noorderzon en zei erbij niet terug te komen. Zat toen in een groot huurhuis waarvan ik de huur nevernooit zou kunnen betalen.

Via de woningstichting toen binnen 4 weken een andere woning bemachtigt mbv een urgentieverklaring.
Had ook geen familie en studeerde nog. Uiteraard wel een dikke vette studentenlening moeten nemen om alles rond te kunnen breien elke maand, maar das een ander verhaal.
Logisch dat de woningstichting je zo snel mogelijk in een kleiner huis wilde hebben. Er is een groot tekort aan grote huurhuizen.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:53:10 #22
259886 pessie
pi_74605290
Ik ben he grotendeels eens met de logische oplossingen in dit topic. Gewoon marktplaatsen, en (afhankelijk van de stad waarin je woont) een tijdje op 10m² gaan zitten voor 350 per maand. Weet niet of je al een bijbaan hebt. Maar aangezien je 18 bent kun je vast wel bij de Jumbo aan de slag. Ikea doet et ook goed, moet je alleen wel minimaal HAVO diploma hebben.
pi_74605445
Ach zo ontzettend verschrikkelijk is t huis uit gezet worden geeneens. Ik heb eerst een week bij een vriend mogen slapen, toen 2 weken bij mn tante, toen nog een weekje bij die vriend. Ondertussen naar huisarts die me zei dat ik naar jeugdzorg ed moest gaan. Die heeft toen geregeld dat ik in een daklozenopvang terecht kon, waar ik 3 maanden zat, en toen had ik heel snel een kamer van 12m2 voor 285 per maand. Wel redelijk duur, ik had ook geen school, en leefde dus van uitkering, en had 90 euro per maand voor eten.
En dan idd maar een baantje zoeken, ik ben gaan poetsen, naast mn uitkering.
Al met al, heb ik t toch een jaar overleefd. Toen ben ik maar terug naar huis gegaan.
I'm not a sinner.
pi_74605708
En daarom zeg ik mijn kinderen al vanaf hun 5e dat ik ze op hun 18e eruit schop. Kunnen ze zich alvast voorbereiden.
pi_74605966
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:07 schreef devlinmr het volgende:
En daarom zeg ik mijn kinderen al vanaf hun 5e dat ik ze op hun 18e eruit schop. Kunnen ze zich alvast voorbereiden.
Wacht dan op zn minst tot ze n kamer hebben.
I'm not a sinner.
  woensdag 11 november 2009 @ 15:19:51 #26
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_74606071
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:35 schreef Stali het volgende:

[..]

waar heb je die voor nodig, je heb onderdak, eten en al die andere dingen die je echt nodig heb.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_74608177
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:19 schreef garriej het volgende:

[..]

waar heb je die voor nodig, je heb onderdak, eten en al die andere dingen die je echt nodig heb.
Ik vind dit een heel typische manier van redeneren en ik hoop eigenlijk dat je ook maar een grapje maakt.
pi_74608480
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:45 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Wanneer was dat, hier is de woningbouw iig nu niet zo soepel meer. En hoewel ik dat begrijp aan de ene kant (schijnt dat je zelfs voor de goedkoopste kutflatjes in kutbuurtjes onder de 3 jaar inschrijftijd weinig kans maakt).
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_74608574
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wanneer was dat, hier is de woningbouw iig nu niet zo soepel meer. En hoewel ik dat begrijp aan de ene kant (schijnt dat je zelfs voor de goedkoopste kutflatjes in kutbuurtjes onder de 3 jaar inschrijftijd weinig kans maakt).
Mja, dat had ik er bij moeten zetten, dat was ongeveer 10 jaar geleden nu. En wellicht scheelde het ook dat er nog een minderjarig zusje bij betrokken was.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:48:12 #30
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_74608827
In mijn geval ging ik gewoon op een goedkoop mini kamertje wonen en vroeg ik uitwonendende beurs aan terwijl ik nog op de middelbare school zat.
Als je 18 bent verschil je in wezen toch niet van een student ofzo? Waarom zou je ineens recht hebben op een heel huis en allerlei voordeeltjes en mensen die je hand vast houden? En waarom zou je dat willen op je 18e? Een kamertje is ook leuk en achteraf kan je dan met trots zeggen dat je het toch maar allemaal gered hebt zonder in de bureaucratische geitenwollensokken hulpverlening te komen.
pi_74608967
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:48 schreef Vandaag... het volgende:
In mijn geval ging ik gewoon op een goedkoop mini kamertje wonen en vroeg ik uitwonendende beurs aan terwijl ik nog op de middelbare school zat.
Als je 18 bent verschil je in wezen toch niet van een student ofzo? Waarom zou je ineens recht hebben op een heel huis en allerlei voordeeltjes en mensen die je hand vast houden? En waarom zou je dat willen op je 18e? Een kamertje is ook leuk en achteraf kan je dan met trots zeggen dat je het toch maar allemaal gered hebt zonder in de bureaucratische geitenwollensokken hulpverlening te komen.

Het is wel een verschil of je goed voorbereid op kamers gaat of dat je er ineens alleen voorstaat...
pi_74609058
quote:
Op woensdag 11 november 2009 03:24 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Wel apart dan. Als je een kamer huurt heb je duizend en een rechten, maar als je ongevraagd door je ouders verwekt word en vervolgens jarenlang in hun huis moet wonen mogen ze je er opeens per direct uitschoppen als het ze niet meer zint
Je moet helemaal niks, je bent volwassen, ongevraagd verwekt worden is irrelevant (en onverifieerbaar), en als je bij je ouders woont huur je in het algemeen niets.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 11 november 2009 @ 16:57:54 #33
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_74609112
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:52 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Het is wel een verschil of je goed voorbereid op kamers gaat of dat je er ineens alleen voorstaat...
Tja, in mijn geval was het even bij vrienden her en der logeren en toen via via een kamertje van 2x3 (!) gekregen omdat dat het enige was wat ik kon betalen.
Dat het in jouw geval heel anders was omdat je met een groot huis, spullen en een zusje zat dat snap ik.
Maar als je gewoon gezond en alleen bent en je staat met wat kleren op straat dan redt je je wel hoor. Geen lusten maar ook geen lasten.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:59:24 #34
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74609151
Volgens mij hebben woningstichtingen vaak wel wat (mindere) huisjes in reserve voor dergelijke gevallen. Om daarvoor in aanmerking te komen moet je een urgentieverklaring krijgen, wat je wel krijgt als je op zo'n manier op straat gezet wordt.
pi_74609167
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:57 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Tja, in mijn geval was het even bij vrienden her en der logeren en toen via via een kamertje van 2x3 (!) gekregen omdat dat het enige was wat ik kon betalen.
Dat het in jouw geval heel anders was omdat je met een groot huis, spullen en een zusje zat dat snap ik.
Maar als je gewoon gezond en alleen bent en je staat met wat kleren op straat dan redt je je wel hoor. Geen lusten maar ook geen lasten.
Ik zeg ook niet dat het niet kán, maar voor iedereen is het verschillend

De één heeft een boel begripvolle vrienden, de ander familie en weer een ander helemaal niets. En als je dan geen flauw benul hebt van rekeningen betalen, belastingen, ziekenfonds en ga zo maar door dan kan het erg lastig worden en mag je wel wat hulp krijgen.

Maar goed, daar ging het niet om en we zijn het wel eens met elkaar lijkt me
pi_74609344
Volgens mij heb je als ouder onderhoudsplicht totdat je kind 21 wordt.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW1/253w.html
Ja, schrok je toch even he!
pi_74609347
Als je 18 bent kun je aankloppen bij het JiP die helpen je met eventuele opvangplaatsen financiele hulp en advies.
En anders is het een tripje leger des heils en maar hopen op een kamertje of urgentie (maar die krijg je zelden)
pi_74609367
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef Boe-man het volgende:
Volgens mij heb je als ouder onderhoudsplicht totdat je kind 21 wordt.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW1/253w.html

Ook zoiets waar je pas jaaaaaren later achterkomt

En om het nu allemaal nog te gaan eisen (in mijn geval ruim 10 jaar later) lijkt me niet zinvol of mogelijk
Maar goede tip inderdaad.
  woensdag 11 november 2009 @ 17:30:35 #39
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_74610016
quote:

[..]

Ze mogen je niet zomaar op straat schoppen.
Als de situatie echt niet te harden is, moet er meestal eerst hulp ingeschakeld worden (wat precies weet ik even niet, maar goed). Als de situatie daarna nog steeds heel slecht is, kun je in overleg uit huis geplaatst worden bij bijvoorbeeld een pleeggezin. Maak je het daar te bont, kom je waarschijnlijk in de noodopvang..
Verpest je dat nou ook? Dan is het meer dan terecht dat je op straat komt te staan en je mag melden bij de daklozenopvang.

Ik weet dat dit niet de precieze weg is, maar ongeveer klopt het geloof ik wel. Ze mogen je in ieder geval niet zomaar op straat zetten, met als reden dat je 18 bent geworden
  woensdag 11 november 2009 @ 17:35:16 #40
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_74610119
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:30 schreef Andiamo het volgende:

[..]

Ze mogen je niet zomaar op straat schoppen.
Als de situatie echt niet te harden is, moet er meestal eerst hulp ingeschakeld worden (wat precies weet ik even niet, maar goed). Als de situatie daarna nog steeds heel slecht is, kun je in overleg uit huis geplaatst worden bij bijvoorbeeld een pleeggezin. Maak je het daar te bont, kom je waarschijnlijk in de noodopvang..
Verpest je dat nou ook? Dan is het meer dan terecht dat je op straat komt te staan en je mag melden bij de daklozenopvang.

Ik weet dat dit niet de precieze weg is, maar ongeveer klopt het geloof ik wel. Ze mogen je in ieder geval niet zomaar op straat zetten, met als reden dat je 18 bent geworden
Volgens mij geldt alles wat jij opnoemt tot je 18e, niet er na. En terecht ook, je mag best zelf verantwoordelijkheid nemen over je eigen leven.

TS, zoek werk of studiefinanciering, lukt dat allemaal niet dan desnoods een uitkering en zoek een kamertje op marktplaats. Niet te kritisch zijn.
Geloof me, dat is uiteindelijk een stuk simpeler dan als een soort slachtoffer door die mallemolen van het hulpverleningscircuit gaan en, ook wel aardig, je houdt je trots.
pi_74610154
In Nederland hebben je ouders totdat je 21 bent een onderhoudsplicht, ik denk dat ze geen poot hebben om op te staan.
  woensdag 11 november 2009 @ 17:44:29 #42
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_74610367
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:35 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Volgens mij geldt alles wat jij opnoemt tot je 18e, niet er na. En terecht ook, je mag best zelf verantwoordelijkheid nemen over je eigen leven.

TS, zoek werk of studiefinanciering, lukt dat allemaal niet dan desnoods een uitkering en zoek een kamertje op marktplaats. Niet te kritisch zijn.
Geloof me, dat is uiteindelijk een stuk simpeler dan als een soort slachtoffer door die mallemolen van het hulpverleningscircuit gaan en, ook wel aardig, je houdt je trots.
Ze mogen je simpelweg niet zomaar gewetenloos en zonder goede reden dakloos maken. Dat is wat ik zeker weet. In principe op geen enkele leeftijd mag iemand je moedwillig (zonder reden) dakloos/zwervende maken.

En verantwoordelijkheid nemen op je 18e, terwijl je net uit school komt en waarschijnlijk geen baan en niet genoeg geld om te overleven.... (niet iedereen heeft al een ton op de bank dankzij één of ander IT-projectje )
pi_74610553
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:44 schreef Andiamo het volgende:

[..]

Ze mogen je simpelweg niet zomaar gewetenloos en zonder goede reden dakloos maken. Dat is wat ik zeker weet. In principe op geen enkele leeftijd mag iemand je moedwillig (zonder reden) dakloos/zwervende maken.
Nou dat zeker weten van je is dan niet veel waard. Zodra een kind meerderjarig is, kan hij het huis uit gezet worden. Als jij 'zeker weet' dat dit niet mag, dan lees ik graag de wet waarin dat staat.

Dat er een verzorgingsplicht bestaat tot iemands 21ste wil nog niet zeggen dat je recht hebt om thuis te wonen.
  woensdag 11 november 2009 @ 17:59:29 #44
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_74610745
Tot circa 4 jaar geleden had men inderdaad wel een studio-tje over voor mensen in zo'n soort situatie, maar op dit moment heeft men zelfs dát niet meer bij de woningbouw. En wat bijderechter zegt klopt ook.
  woensdag 11 november 2009 @ 18:03:01 #45
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_74610850
Kom op zeg! Je bent oud genoeg om voor jezelf te zorgen!
Zoek een kamer en een baan, misschien kost het wat geld, moeite en tijd, maar je wordt er wel een slimmer en zelfstandiger mens van (meestal dan).

[ Bericht 1% gewijzigd door vuilcontainer op 11-11-2009 18:10:52 ]
pi_74612359
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:59 schreef NoktetMort het volgende:
Tot circa 4 jaar geleden had men inderdaad wel een studio-tje over voor mensen in zo'n soort situatie, maar op dit moment heeft men zelfs dát niet meer bij de woningbouw. En wat bijderechter zegt klopt ook.
Als ik zie hoe lang je voor zo'n studio ingeschreven moet staan geloof ik dat meteen. "Ja, ga maar een jaartje of 3 zwerven knul!"
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_74622705
Dit is zeker weer zo'n topic waarin de TS niet meer in zal reageren?
  donderdag 12 november 2009 @ 00:05:44 #48
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74622767
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:03 schreef Stali het volgende:
Dit is zeker weer zo'n topic waarin de TS niet meer in zal reageren?
Die staat op straat en heeft geen i-net op zijn mobiel?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74623040
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Die staat op straat en heeft geen i-net op zijn mobiel?
laatste bezoek: 1 uur, 53 minuten geleden.
pi_74623103
Overigens ben ik behoorlijk onder de indruk van het verhaal van "bijderechter".

Eigenlijk zou ik door willen vragen maar ja, dat doe je dan weer zo niet. Maar ik vind zoiets echt schokkend om te lezen en heb echt bewondering voor de daadkracht van die jongen.
pi_74623629
Ja hoi, ik heb internet op mijn mobiel maar nog niet de tijd gehad om te reageren, maar heb wel de reacties af en toe rustig doorgelezen. Bedankt voor de serieuze toon daar van.

Het is absoluut niet zo dat ik een manier zoek om onder wachtijden of wat dan ook uit te komen, ik heb echt wel serieus problemen.

Ik houd het liever wat algemeen en niet mijn hele levensverhaal maar de situatie is als volgt een beetje gegaan:

in 2006 is mijn moeder overleden en een half jaar daar voor zijn mijn ouders gescheiden, met mijn vader had ik in die periode weinig contact en toen mijn moeder overleed moest ik ineens samen met mijn zusje in een andere stad gaan wonen, bij mn vader.
Dat ging een tijd goed omdat hij toch vrijwel altijd weg was enzo dus mn zusje en ik leefden ons leven wel.
Toen kreeg hij echter een vriendin en die gingen al vrij snel samen een huis kopen??? Mja mn vader huis verkocht en het nieuwe huis was nog niet klaar en us met zn 6en: ik, mn zusje, vader, zijn vriendin en haar 2 doxhters van 5 en 7 in een klein huur huis wat zei nog had. De vriendin was erg bazig en mijn vader is niet de persoon die daar snel wat van zegt en dus had zei ineens de touwtjes in handen en wou mij zsm het huis uit hebben, voor 1 januarie 2009 als ze het nieuwe huis inkonden, ik mocht dus niet meer mee. (het was toen juli ofzo. de tijd daar tussen werd toen zo onleefbaar (ze sloot me buiten, kreeg ineens belachelijke regels dat ik bv in het weekens om 10u thuis moest zijn anders kwam ik er niet meer in e.d.) en ben toen in november met mn biezen vertrokken omdat voor mij toen de druppel bereikt was. En ben naar mn opa gegaan. In die periode heeft mijn vader (uiteraard door die vriendin) mij nog met tientallen dingen in mn rug gestoken (lesgeld van ibgroep terugvorderen waardoor ik ineens een rekening van 700¤ kreeg die ik ff binnen 14 dagen moest betalen, spullen van mij (bed van 3000¤) weggegeven en allemaal dingen in die trend. vanaf toen heb ik geen contact meer met hem en dat is nu al ong. een jaar zo.

Dan mijn opa, waar ik het afgelopen jaar gewoond heb: absoluut geen slechte gevoelens tegenover hem behalve dat hij mij gewoon niet snapt met heel veel dingen en om het wat korter te houden het ging na een jaar gewoon niet meer en hij heeft mij maandag ochtend op straat gezet.

Ik heb weinig familie waar ik veel contact mee heb en de familie die ik heb wil ik niet belasten met dit soort problemen, ik wil graag nog met ze door 1 deur over een jaar zodat ik iig nog iémand heb.

Ik slaap dus nu sinds een paar dagen bij vrienden, en heb al verschillende organisaties gebeld voor wat voor woonruinte dan ook en hoop snwl reacties te krijgen want zo geforceerd bij vrienden slapen is toch anders dan na een nacht stappen ff blijven crashen.

Toch nog een redelijk persoonlijk verhaal geworden maargoed, dat moet dan. Hoop dat dit me niet de rest van de jaren op fok blijft achtervolgen
dit is trouwens getypt op een telefoon

maar vandaar dat ik dus weinig reageer maar ik ben er blij dat er zo veel serieuze reacties zijn en please keep 'em comming.
pi_74623667
1 pluspunt, die hoer van een vriendin had in maar mn vader bedrogen met een andere man toen ze net het nieuwe huis hadden dus het is dus uit

waar ik mn vader al de hele tijd voor had gewaarschuwd dus
pi_74623761
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:25 schreef Stali het volgende:
Overigens ben ik behoorlijk onder de indruk van het verhaal van "bijderechter".

Eigenlijk zou ik door willen vragen maar ja, dat doe je dan weer zo niet. Maar ik vind zoiets echt schokkend om te lezen en heb echt bewondering voor de daadkracht van die jongen.

Beetje offtopic, maar thanks

Soms 'vergeet' ik hoe zo'n verhaal op anderen overkomt, het is voor mij zo normaal eigenlijk
Verhaal heeft nog ca. 20 A-4tjes verhaal, maar ach, het boek verschijnt misschien ooit nog weleens

Als belangrijkste tip voor TS, vergeet niet dat ze je wel het huis kunnen uitgooien etc., maar zoals gezegd is er nog wel een onderhoudsplicht tot je 21ste. Als je merkt dat je in de financiële problemen komt door wat er gebeurd moet je daar echt aan denken. Ik had in ieder geval gewild dat ik het wist toen het mij overkwam, alhoewel ik nu wel in alle oprechtheid kan zeggen dat alles wat ik bereikt heb ik aan mezelf te danken heb

En probeer toch eens een urgentieverklaring te krijgen, alhoewel er dan wel sprake moet zijn van een situatie waarbij niemand je eigenlijk kan helpen aan onderdak (zoals vrienden, familie). Het is altijd de moeite waard, je krijgt dat meer woning voor hetzelfde geld dat je kwijt bent aan een particuliere kamer waarschijnlijk.
pi_74623775
Je hebt het niet makkelijk, dat begrijp ik wel maar zie het ergens op te lossen met je vader en/of je opa.
Je kunt niet alles op een ander blijven afschuiven he. Bijv je opa. Kies eieren voor je geld, hoe klote ook alles gelopen is. Jij moet het doen, voor nu en voor later. Neem die eigen verantwoordelijkheid, je bent echt niet de enige er zijn mensen die zelfs ver voor hun achtiende hebben moeten knokken voor een beter leven.

Verdorie vent, zorg er voor dat je niet op straat terecht komt en slik wat trots in.
pi_74623804
Ik neem mn verantwoordelijkheid ook wel, dit topic is ook absoluut niet bedoeld om medelijden te wekken maar gewoon om wat info te krijgen of reacties van mensen die met de zelfde problemen te maken hebben gehad.

Moet gewoon zsm een huisje of een kamer hebben, vanaf dan red ik het wel.
pi_74623823
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:35 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Beetje offtopic, maar thanks

Soms 'vergeet' ik hoe zo'n verhaal op anderen overkomt, het is voor mij zo normaal eigenlijk
Verhaal heeft nog ca. 20 A-4tjes verhaal, maar ach, het boek verschijnt misschien ooit nog weleens

Als belangrijkste tip voor TS, vergeet niet dat ze je wel het huis kunnen uitgooien etc., maar zoals gezegd is er nog wel een onderhoudsplicht tot je 21ste. Als je merkt dat je in de financiële problemen komt door wat er gebeurd moet je daar echt aan denken. Ik had in ieder geval gewild dat ik het wist toen het mij overkwam, alhoewel ik nu wel in alle oprechtheid kan zeggen dat alles wat ik bereikt heb ik aan mezelf te danken heb

En probeer toch eens een urgentieverklaring te krijgen, alhoewel er dan wel sprake moet zijn van een situatie waarbij niemand je eigenlijk kan helpen aan onderdak (zoals vrienden, familie). Het is altijd de moeite waard, je krijgt dat meer woning voor hetzelfde geld dat je kwijt bent aan een particuliere kamer waarschijnlijk.
Het is niet normaal en heel schrijnend om te lezen. Maar jij bent wel een voorbeeld voor TS Zo is het natuurlijk ook,

Niet iedereen heeft nu eenmaal het geluk een onbezorgde jeugd te hebben. Maar er is zeker leven na de meest moeilijke omstandigheden maar dat moet je wel willen.
pi_74623827
lullig voor je allemaal, maar ik zou het niet weten eigenlijk
pi_74623844
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:38 schreef Stali het volgende:
Je hebt het niet makkelijk, dat begrijp ik wel maar zie het ergens op te lossen met je vader en/of je opa.
Je kunt niet alles op een ander blijven afschuiven he. Bijv je opa. Kies eieren voor je geld, hoe klote ook alles gelopen is. Jij moet het doen, voor nu en voor later. Neem die eigen verantwoordelijkheid, je bent echt niet de enige er zijn mensen die zelfs ver voor hun achtiende hebben moeten knokken voor een beter leven.

Verdorie vent, zorg er voor dat je niet op straat terecht komt en slik wat trots in.
Vriendin van me had precies hetzelfde zoals Twilight, maar dan met een vader die al voor de 2e keer gescheiden was en enkel nog haar demente oma met een eigen huis. Door voor haar oma te zorgen had ze onderdak voor anderhalf jaar, tot die stierf en het huis naar haar vader ging want moeder ook overleden.

Ze heeft toen nog een tijdje bij mij op kamers gezeten en ik heb haar toen proberen te sturen in wat ze KAN, en dat onmiddelijk moest gaan doen om geld binnen te krijgen. Al gaat het nog zo traag, je moet een doel hebben. Als je geen trots kan inslikken, en dat begrijp ik heel goed, dan moet je WEL een plan hebben. Anders zit er niks anders op dan wat degene in mijn quote hierboven zegt. Hang op een campus, leer een meisje kennen zodat je ok bij haar kan crashen, zodat je je slaapplekken kan verdelen terwijl je een baantje zoekt. Iig sterkte
graag verwijderen
pi_74623865
Een meisje kan je redding zijn. Maar dan niet als in profiteren. Als je een meisje met kamer kan strikken en ook echt oprecht bent hiermee dan laat ze je misschien wel een tijdje blijven. Als jij dan intussen ook heel gemotiveerd bent, sure het is niet zo'n onbereikbaar droomscenario als het kllinkt hoor..
graag verwijderen
pi_74623874
Ook veel hotels (landelijk meestal) of chateau's nemen nog wel eens tijdelijke knechtjes aan voor de afwas enzo, vaak incl logee.
graag verwijderen
pi_74623881
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:43 schreef TwyLight het volgende:
Ik neem mn verantwoordelijkheid ook wel, dit topic is ook absoluut niet bedoeld om medelijden te wekken maar gewoon om wat info te krijgen of reacties van mensen die met de zelfde problemen te maken hebben gehad.

Ik heb je een PM gestuurd..
pi_74623895
Waar zou je gaag welke regio crashen?
graag verwijderen
pi_74623945
Ik snap nou nooit dat mensen niet het huis uit rénnen!

En Stali is weer aan het redden zie ik
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 12 november 2009 @ 03:08:00 #64
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74624089
quote:
Op woensdag 11 november 2009 05:16 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Stel dat een of andere calvinistische kneus het nodig acht (met het ons allen bekende bezwerende vingertje) de moraal ridder uit te hangen.

Lulhannes, alle hulp wordt pas gegeven wanneer met dit bezwerend vingertje weet te vinden. De vragen die ik stel, zullen de vragen zijn die sowieso gesteld worden.
Ik probeer deze gast te helpen door deze gerichte vragen aan hem te stellen... zodat hij mogelijk iets eerder hulp kan vinden.
Maar dat soort dingen zul jij nooit snappen... omdat je alles over een kam scheert. Dus scheer je weg, je helpt hem totaal niet. Waarom saboteer je anders alles, wanneer je verder nergens voor openstaat en jouw mening al klaar hebt? Eigenlijk ben jij alleen de Calvinistische kneus die niets toe te voegen hebt, dan jouw eigen falen! Rot op ajb,
  donderdag 12 november 2009 @ 03:10:33 #65
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74624094
quote:
Op woensdag 11 november 2009 05:21 schreef eigendeegcookie het volgende:
Goed gesproken , Paginabeheerder!
Thanks, maar toch wel benieuwd; welk gedeelte sprak je het meest aan? En wat is jouw persoonlijke ervaring hierbij?
  donderdag 12 november 2009 @ 03:35:13 #66
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74624139
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:26 schreef NoktetMort het volgende:
Je wordt het huis uitgeschopt na je 18e.....

Lange weg: Dan moet je aankloppen bij het leger des heils en of andere daklozeninstellingen, je krijgt geen urgentie bij een woningbouwvereniging en je huurt maar een kamer voor een veelvoud van het geld. Je schrijft je dan in bij een woningbouwvereniging en wacht 9 jaar voor je daar onderdak krijgt.

Korte weg: Wat Winner_Taco zegt in het laatste deel van zijn zin klopt ook. Je krijgt zelfmoodrneigingen, doet een paar pogingen,wordt opgenomen, krijgt allerlei andere toestanden, zoals bijvoorbeeld anorexia (depressie is niet genoeg) en je krijgt na de behandeling voorrang bij de woningbouwvereniging.

Kortom, je bent dakloos en je krijgt niet zomaar een huis in Nederland, achteraan aansluiten. Tenzij je de directe verzorging over je kinderen hebt.
Je hoeft trouwens ook geen situatie te hebben zoals Paginabeheerder het stelt. In mijn geval waren er meer dingen met mijn ouders aan de hand dan met mij.

Zelfreflectie: als ik het nu zo bekijk, nu ik anti-kraak zit en in de WW heb ik het in mijn 23 jaar verder geschopt dan mijn ouders in hun leven van 57 en 59 (Als ik hun leeftijd goed heb.).

"Nog een edit" Indien je studeert en je ouders toch nog teveel verdienen e.d. kun je via de IB-groep een regeling krijgen dat zij het "ouderdeel" betalen.
Mits je ouders enigszins meewerken... (In mijn geval dus niet en als ik dus ging studeren dan kreeg ik alleen de uitwonende basisbeurs.)
Wat je zelf al stelt; het is moeilijk een diagnose te stellen over wie gelijk heeft en wie niet? Elke partij legt de situatie uit naar eigen perspectief. Kinderen kunnen goed liegen en verdraaien, en ouders hebben vaak al de kennis om te laten horen wat de ander wil horen. Soms zijn de ouders compleet screwed up, andere keren zijn kinderen (en zo was ik zelf trouwens ook) van mening dat de ouders voor hun gekozen hebben, zodat die kinderen bijna niets zouden hoeven te doen in het huishouden. Zelfs een half uurtje tot een uurtje per dag was mij als kind te veel om af te wassen of zoiets.
Of alleen al opruimen, in mijn slaapkamer of elders in het huis was me al te veel.
Maar daarin had mijn moeder gelijk.
Het minste dat een ouder van de kinderen mag verwachten is dat ze hun huiswerk maken, hun vieze was in de wasmand gooien, hun kamer eens per week opruimen (voor het stofzuigen) en ook het bestek, borden en glazen per dag naar beneden brengen. En ook zo nu en dan bijschieten bij de was ophangen en de afwas van het bestek etc.

Zeker zolang je thuis woont, is het al die moeite waard... want als je alles zelf wilt regelen, ga je jouw ouders missen. Vader doet alles binnen een kwartier, jij hebt geen ervaring en doet overal tien keer zo lang over. Op jezelf wonen zonder steun van thuis loopt meestal verkeerd af... mijn allerbeste tip is het volgende; probeer jouw eigen weg te vinden zonder de hulp van jouw ouders direct af te kappen.

Maar sowieso; sluit geen deuren bij voorbaat. Ik heb niet alle wijsheid in pacht, maar denk niet dat jouw ervaringen betekenen dat je voor iedereen alle wijsheid zelf in pacht hebt. Ieder individu heeft z'n eigen verhaal. Daarbij wil ik het graag laten, en hoop dat ik in elk geval iets van wijsheid heb kunnen door geven.

Mvg. Eric

[ Bericht 0% gewijzigd door Paginabeheerder op 13-11-2009 03:39:23 ]
pi_74637070
quote:
Op donderdag 12 november 2009 03:10 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]

Thanks, maar toch wel benieuwd; welk gedeelte sprak je het meest aan? En wat is jouw persoonlijke ervaring hierbij?

jouw stelling dat je best kunt gaan kraken als je wegens wangedrag was weggestuurd.
jouw advies je in dat geval niet opnieuw asociaal te gedragen wanneer je afhankelijk bent van de volgende.

persoonlijk ben ik er nog niet helemaal uit wat de beste oplossing is , was , of geweest zou zijn.
kom je natuurlijk nooit achter , geen vergelijkings materiaal.
uiteindelijk lukt altijd alles
  donderdag 12 november 2009 @ 18:54:17 #68
259886 pessie
pi_74644556
Waarom kun je niet nu terug naar je pa? Aangezien die stinkhoer nu toch pleite is
pi_74646246
quote:

[..]

psies. been there, donde that. en met 18+ val je dus mooi niet onder jeugdzorg ofzo. vrienden, daklozenopvang, straat, dat zijn op korte termijn je opties. wat iemand al zei. studeren (+kamertje zoeken) is je beste optie. studenten krijgen meestal makkelijker een kamer. alhoewel ook dat mooi kut kan zijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74646650
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:43 schreef TwyLight het volgende:

even een praktische vraag. werk je, doe je een opleiding? wat voor iets is het?
  vrijdag 13 november 2009 @ 04:05:08 #72
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74655705
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:42 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

jouw stelling dat je best kunt gaan kraken als je wegens wangedrag was weggestuurd.
jouw advies je in dat geval niet opnieuw asociaal te gedragen wanneer je afhankelijk bent van de volgende.

persoonlijk ben ik er nog niet helemaal uit wat de beste oplossing is , was , of geweest zou zijn.
kom je natuurlijk nooit achter , geen vergelijkings materiaal.
Ik ben blij dat je dit er hebt uitgehaald wat je aanspreekt.
En laat de gedachte alsjeblieft varen dat er een beste oplossing is, er bestaat niet een beste oplossing. Net als niet elk mens hetzelfde is. Ieder mens moet uiteindelijk zijn eigen verantwoordelijk leren kennen, waardoor men hun ouders opofferingen soms beter leert kennen.
Soms moet men dan ook overgaan tot kraken (niet alleen de mensen met weinig geld moeten geconfronteerd worden met het feit dat ze hun kind niet alles kunnen bieden... maar ook de speculanten moeten weten dat hun prijsopdrijvingstechnieken voor vrije woonruimte ook bestraft kan worden).

Maar zolang er geen beste oplossing voor iedereen is, ben ik voor het kraken, maar tegen waarde vermindering van het pand. Laat de krakers meewerken aan waardevermeerdering van het pand om zo een langer verblijf te rechtvaardigen.

Kortom beloon krakers die de waarde van een gebouw meer goed dan kwaad doen en stel elke kraker persoonlijk verantwoordelijk voor hun acties die het gebouw minder waard maken.

Misschien moet het kraakproject blijven bestaan, vooral voor degenen die wel goed willen doen, maar moeilijk tegen gezag kunnen, maar wel een goede wil hebben. Mensen van slechte wil zijn sowieso verloren.

Mvg, Eric
pi_74658773
quote:
Op woensdag 11 november 2009 03:07 schreef Plums het volgende:
[..]

Nee, maar je kan wel gewoon blijven.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_74659819
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee, maar je kan wel gewoon blijven.
nja, tuurlijk kan dat. maar da's niet altijd een goede oplossing. ligt maar net aan de achterliggende situatie he.
pi_74711510
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:43 schreef Nicolas_Cage het volgende:
Waarom kun je niet nu terug naar je pa? Aangezien die stinkhoer nu toch pleite is
pi_74711656
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:55 schreef fyah het volgende:
Ook veel hotels (landelijk meestal) of chateau's nemen nog wel eens tijdelijke knechtjes aan voor de afwas enzo, vaak incl logee.
Ga een halfjaar of langer werk doen op een cruiseschip of een of ander hotel of een opbouwproject in het buitenland ofzo, heb je er iig gratis onderdak bij EN geld
Tis wel veel te veel werken voor veel te weinig geld (bij dat cruiseschip dan althans) maarja....tegenwoordig is het toch al lastig werk vinden..
  zondag 15 november 2009 @ 01:49:26 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74712003
Been there, done that.. alleen was ik 15

In Nederland is het gewoon KUT geregeld, en geloof me; onder de 18 was je ook nog niet zomaar onder de pannen geweest; juist dán niet

In mijn geval kwam terecht in een crisisopvang (Google maar FF), kreeg via hen een maatschappelijk werkster (hoef je ook niet echt blij van te worden), en die heeft me toen verder 'geholpen', het zijn ongelofelijke bemoeials, maar ze krijgen deuren geopend en weten de wegen enpaden die bewandeld moeten worden.
Ik ben via een laaaange omweg toch nog aardig terecht gekomen al zeg ik het zelf, ER IS ALTIJD HOOP, ook voor jou..

Was al eerder gevraagd; maar in welke regio hangt TS rond ??

Zorg in ieder geval dat je ergens ingeschreven blijft staan, want anders krijg je 0,niks voor elkaar in dit pokkeland !!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74712135
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:49 schreef Sounddragon het volgende:
Been there, done that.. alleen was ik 15

In Nederland is het gewoon KUT geregeld, en geloof me; onder de 18 was je ook nog niet zomaar onder de pannen geweest; juist dán niet

In mijn geval kwam terecht in een crisisopvang (Google maar FF), kreeg via hen een maatschappelijk werkster (hoef je ook niet echt blij van te worden), en die heeft me toen verder 'geholpen', het zijn ongelofelijke bemoeials, maar ze krijgen deuren geopend en weten de wegen enpaden die bewandeld moeten worden.
Ik ben via een laaaange omweg toch nog aardig terecht gekomen al zeg ik het zelf, ER IS ALTIJD HOOP, ook voor jou..

Was al eerder gevraagd; maar in welke regio hangt TS rond ??

Zorg in ieder geval dat je ergens ingeschreven blijft staan, want anders krijg je 0,niks voor elkaar in dit pokkeland !!
Vanuit een crisiscentrum kun je toch gewoon naar begeleid wonen?
En in een crisiscentrum werken alleen maar maatschappelijk werkers.

En onder de achtien ben je in dit door jouw genoemde "pokkeland" wel degelijk onder de pannen tenzij je je daar misdraagt of inderdaad de wegen niet kent om die hulpverlening te vinden.
  zondag 15 november 2009 @ 02:36:39 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74712358
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:07 schreef Stali het volgende:

[..]

Vanuit een crisiscentrum kun je toch gewoon naar begeleid wonen?
En in een crisiscentrum werken alleen maar maatschappelijk werkers.

En onder de achtien ben je in dit door jouw genoemde "pokkeland" wel degelijk onder de pannen tenzij je je daar misdraagt of inderdaad de wegen niet kent om die hulpverlening te vinden.
Jahaaa.. na een wachttijd van ruim 2 jaar was dat inderdaad hét traject.

In de tussentijd mag je dan naar een pleeggezin, en gezien het feit dat die toendertijd niet overdreven ruim aanwezig waren werd er ook prima gekeken of het allemaal bij elkaar paste
Pff hou op schei uit.. ik word weer pissig als ik eraan zit te denken, serieus.. en het is potvolblomme pas 21 jaar geleden ofzo
In die 2 jaar 3 internaten en 4 pleeggezinnen gehad, kan er een boek over volschrijven.. daarna kamertraining (begeleid wonen), maar inmiddels was ik bijna 18 dus, en werd ik daar na een maandje of 8 zo de deur uit gebonjourd omdat ik te oud was.. en daar sta je dan.. precies zo'n beetje waar TS nu is
Bij mij is het eerst een paar jaar flink downhill gegaan; you name it, I did it and payd for it, maar uiteindelijk werd ik wel wijzer, kwam een goede meid tegen die me weer in het zadel heeft geholpen en nu gaat het wel aardig geloof ik

Maargoed, ik mag hopen dat er in die tijd wel wát verbeterd is in de hulpverlening.. en TS heeft nog plenty optie's, ik zou gewoon die hulpverlening aan het werk zetten, it's no shame, en het werkt, niet altijd even geweldig, maar als je eenmaal in het zadel zit, kun je weer zelf verder fietsen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74712396
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jahaaa.. na een wachttijd van ruim 2 jaar was dat inderdaad hét traject.

In de tussentijd mag je dan naar een pleeggezin, en gezien het feit dat die toendertijd niet overdreven ruim aanwezig waren werd er ook prima gekeken of het allemaal bij elkaar paste
Pff hou op schei uit.. ik word weer pissig als ik eraan zit te denken, serieus.. en het is potvolblomme pas 21 jaar geleden ofzo
In die 2 jaar 3 internaten en 4 pleeggezinnen gehad, kan er een boek over volschrijven.. daarna kamertraining (begeleid wonen), maar inmiddels was ik bijna 18 dus, en werd ik daar na een maandje of 8 zo de deur uit gebonjourd omdat ik te oud was.. en daar sta je dan.. precies zo'n beetje waar TS nu is
Bij mij is het eerst een paar jaar flink downhill gegaan; you name it, I did it and payd for it, maar uiteindelijk werd ik wel wijzer, kwam een goede meid tegen die me weer in het zadel heeft geholpen en nu gaat het wel aardig geloof ik

Maargoed, ik mag hopen dat er in die tijd wel wát verbeterd is in de hulpverlening.. en TS heeft nog plenty optie's, ik zou gewoon die hulpverlening aan het werk zetten, it's no shame, en het werkt, niet altijd even geweldig, maar als je eenmaal in het zadel zit, kun je weer zelf verder fietsen
Het is 21 jaar geleden? Of ben je 21?
  zondag 15 november 2009 @ 02:49:15 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74712431
21 jaar geleden... 22 actually

téring.. ik ben oud
pi_74712460
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:49 schreef Sounddragon het volgende:
21 jaar geleden... 22 actually

téring.. ik ben oud
Neuh, je komt zeer jeugdig over. .

Misschien omdat je relaas nogal onverwerkt en beschuldigend overkomt.
pi_74712472
In twee jaar drie internaten en vier pleeggezinnen.
Heeft dat nog ergens aan jou gelegen of is dit gewoon een pokkenland?
  zondag 15 november 2009 @ 02:59:43 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74712504
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:54 schreef Stali het volgende:

[..]

Misschien omdat je relaas nogal onverwerkt en beschuldigend overkomt.
Dat zou zomaar kunnen.. er was uiteraard ook wel meer aan de hand, maar dat gaan we niet allemaal op FOK! zetten netuurluk
  zondag 15 november 2009 @ 03:00:19 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74712506
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:55 schreef Stali het volgende:
In twee jaar drie internaten en vier pleeggezinnen.
Heeft dat nog ergens aan jou gelegen of is dit gewoon een pokkenland?
Wadenkdegijzelluf ??
pi_74712535
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:59 schreef Sounddragon het volgende:
Dat zou zomaar kunnen.. er was uiteraard ook wel meer aan de hand, maar dat gaan we niet allemaal op FOK! zetten netuurluk
Dat begrijp ik ook best wel, Maar denk dan ook eens een beetje na voordat je zo begint te mopperen.
Geen kind vraagt om zo'n jeugd natuurlijk maar je moet niet eeuwig het slachtoffer blijven en al helemaal niet zo gekleurd.

Btw, toevallig Willemsparkweg, Amsterdam?
  zondag 15 november 2009 @ 03:09:02 #87
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74712547
Nadenken is niet een van mijn virtues; iig niet vóórdat ik begin te bléren

Enneh.. nee.. ik heb een 020 allergie
  maandag 16 november 2009 @ 14:51:59 #88
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74748529
-edit- verkeerde topic
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_74748582
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:51 schreef Harajuku. het volgende:
-edit- verkeerde topic
!
pi_74748611
Oja, er is ook nog goed nieuws trouwens. TS heeft zelf wrs. toch een kamer gevonden. .
  maandag 16 november 2009 @ 14:59:59 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74748722
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:51 schreef Harajuku. het volgende:
-edit- verkeerde topic
Dat wat er voor die edit stond .
Huilen dan.
pi_74748922
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat wat er voor die edit stond .
hahaha
  maandag 16 november 2009 @ 15:20:20 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74749292
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:07 schreef TwyLight het volgende:

[..]

hahaha
Ja, best wel.
Huilen dan.
pi_74751160
Tot je 21e zijn je ouders financieel verantwoordelijk voor je, mocht je je eigen boontjes niet kunnen doppen.

[/topic]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')